Viestin lähetti Tommy
Onko kukaan muu huomannut että Vapaa keskustelu on täysin turha?
Onko kukaan huomannut, että Blues on täysin turha?
Mitä tulee esittämääsi kysymykseen, olen tyystin erimieltä. Kesällä tapahtuvaa hienoista tason notkahdusta lukuunottamatta Jatkoajan Vapaa keskustelu on eräs netin tasokkaimmista tämän kaltaisista keskusteluosioista. Tasokkaaksi sen tekevät juuri asiantuntevat kirjoittajat.
Tätä ylläpitävät tietyt samat nimimerkit, ja tämä "ylläpito" tapahtuu korkeintaan kahden rivin muka-hauskalla viestillä.
Ja näitä viestejähän satelee useita tunnissa.
ks. yllä. Johtunee kesästä ja sellaisesta, talvella keskustelu velloaa Vapaassakin huomattavasti korkeampitasoisena. Sitäpaitsi, tunnut nyt seuraavan turhan tarkkaan vain muutamien tiettyjen nimimerkkien käymää "keskustelua" - viimeaikoina vapaastakin on löytynyt lukuisia asiallisia ketjuja, kuten lyhytmuotoinen keskustelu Karjalan tilanteesta ja siitä rönsynnyt keskustelu. Puhumattakaan Jagsin avaamista - osin yksisilmäisistä - ketjuista, jotka ovat herättäneet kiitettävällä tavalla keskustelua.
Asiallisia ketjuja (Sistis- ja Tormetoriketju) lukitaan, vaikka tasohan jokaisessa Vapaan keskustelun otsikossa on yksi ja sama.
ks. yllä. Turhia ketjujakin löytyy näiden laadukkaiden vastapainoksi, ja modet voisivat niitä lukita entistä hanakammin jotta keskustelu vapaassakin pysyisi laadukkaana myös vastaisuudessa.
Huumoria Sinulta kyllä löytyy... sitä ei käy kieltäminen.
Itse olen sitä mieltä että Vapaa keskustelu tulisi eliminoida kokonaan. Tämä ei palvele ketään, turhaan vie foorumilta palvelintilaa.
Väitän toista, vaikka Vapaa keskustelu vie palvelintilaa, niin yhtälailla se palvelee monia kirjoittajia. Seuraapa vaikkapa muutamia ketjuja joihin jatkoaikalaiset voivat laittaa mieltään askarruttavia kysymyksiä tai pyytää neuvoja pulmatilanteisiin, ne ketjut omalla olemassa olollaan palvelevat käyttäjiä. Seuraavaksi vedät esiin kortin, jonka mukaan samat tiedot saa muualtakin netistä. Kyllä, niin saa, mutta miksi heikentää jatkoajan tarjoamaa mahdollisuutta muutamien turhien ketjuavausten tähden? Jatkoaika on monelle kirjoittajalle foorumi jossa käydä keskustelua samanhenkisten (lätkäihmisiä) kanssa myös muistakin asioista kuin kiekkoilusta - tulee hivenen lisää perspektiiviä keskusteluun.
vlad.