Pitäisikö Tomi Lämsälle antaa potkut?

  • 5 188
  • 46

Pitäisikö Lämsälle antaa potkut?


  • Äänestäjiä
    183

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mä alan entistä enemmän kallistua sille linjalle, että jos Lämsä kengitään, niin tilalle joku Kanukki-valmentaja. Sellainen joka peluuttaa Kanadalaista kiekkoa ja tuo mukanaan pari kolme Kanadalaisella asenteella pelaavaa kovaotteista ja tuloksen tekoon kykenevää mörköä mukanaan.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Mietittyäni asiaa, niin olen aivan liian monena iltana odotellut innolla illan ottelua katsellen minuutteja kellosta ja lopulta ottelun alettua kentälle on saapunut porukkaa Lukkopaita päällä, mutta paikalle saapumisen syy on jäänyt koko porukalle epäselväksi. Siispä siinä ihmettelen kenttätapahtumia ja epäuskoisesti katselen eteeni. Jumalauta! Tämä näyttää samalta, jos ei pahemmalta kuin Tolvasen aikana. Silloinkaan en meinannut työpäivän päätteksi katsomossa pysyä hereillä. Miksi minua oltiin taas näin huijattu? Kyllä katsoja katsomossa kaipaa rahoilleen vastinetta. Kaikille niille neppailuille ja ylivoimattomuuksille haluan sanoa, ei kiitos.
 

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
Lämsän viisikko oli runkosarjassa levällään sekä kiekon kanssa että ilman. Omassa päässä koitettiin sekä paikkoja että miesvartiointia välillä juosten, välillä keskustassa seisten. Riistopeli toimi usein, mutta aiheutti ihan liikaa tilanteita omiin. Hyökkäyksiin lähdöissä kokeiltiin nopeita ja hitaita kääntöjä, pitkiä puolenvaihtoja, palautuksia, kiekkokontrollia, päätykiekkoa, ihan kaikkea - ja siksi muuttuvat viisikot eivät löytäneet systeemin puuttuessa rytmejä, ajoituksia ja vauhteja. Lopputuloksena usein kiekollinen käveli keskialueella miinaan tai heitti norsukiekon siniviivalla seisovien hyökkääjien yli. Maalivahdit olivat aivan poikkeuksellisen ailahtelevia kaikki, osin siihen toki vaikutti levällään oleva nippu. Erikoistilanteita voi oikeastaan kuvailla edellä mainituilla tavoilla - silti noilla nimillä liigan huonoin...
Alkukaudella tuntui että kyse on hullunrohkeasta pelitavasta, loppukaudesta täysin mielikuvituksettomasta. Se johtuu luottamuksen puutteesta omaan pelitapaan kun välillä pelaaja tekee mitä haluaa ja välillä mitä osaa.
Lyhyessä TPS-sarjassa kuin kiteytyi runkosarja pienoiskoossa. Toki pelihän oli aika hukassa koko alkuvuoden eikä tullut toivomisella kuntoon.
Kyse on liian monimutkaisesta systeemistä, sen puutteesta tai kyvyttömyydestä myydä sitä pelaajille. Lämsän kohdalla voi oikeasti olla kyse siitä että pelitapa elää jopa liikaa vastustajan mukaan. Epäonnistujia tai alisuorittajia oli kuitenkin ihan liikaa. En osaa nähdä juurikaan syitä miksi Lämsän valmennusryhmän pitäisi jatkaa (= aloittaa tästä) syksyllä seuraava kausi Lukossa.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse äänestin ylintä vaihtoehtoa. Jos olisi mahdollisuus saada joku korkean profiilin valmentaja niin sitten.
Minä mistään valmentajien sopimustilanteista tiedä, mutta Kari Jalosen nimi on täällä mainittua, eli jos hän, tai vastaavilla meriiteillä oleva valmentaja olisi mahdollista saada, niin tervetuloa ja Lämsällä tervemenoa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä mietin vielä ennen valintaa. Tekisi toisaalta mieli nähdä Lämsän toinen kausi, jos hän saisi valita apuvalmentajat itse.
Eepillä ja Kauvolla menty jo 3 päävalkun kanssa kauan ja epäilyttää tämän kaksikon palo tuohon hommaan. Minkäänlaista kunnianhimoa ei tunnu kummallakaan olevan edetä valmennuksellisesti.
Kuka oikeasti tietää, mitä Kauvosaari tekee? Jos vastaa yv:stä, niin samantien hiuksista vittuun. Eepi on Eepi, mutta minusta puolustuspelikin oli aiempia vuosia sekaisempi eikä vähiten Tähti-Taren "ansiosta".
Äänestän, kun olen pari päivää pyöritellyt.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkaan, että Raumalla kynnys Pekka Virran palkkaamiseen madaltui taas.

Jos pitäisi kristallipallosta katsoa, niin Lämsä vetää ensi kauden vielä ja sen jälkeen on Lukon kuninkaan paluu, Pekka Virta ja 3v diili.

Olen ihmetellyt miksei PV valmenna missään, mut ei sen tartte. Istuu nojatuolissa, kädet vattan päällä ja hymyillen odottaa kunnes paine kasvanut liian suureksi ja messias palaa laittamaan seuran ruotuun.
 

Pupsi8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mitään faktatietoa, mutta mahtaako terveys sallia täyspäiväisen päävalmentajatyön?
Iltalehdessä ainakin sanoi, ettei terveys ole esteenä valmennukselle. Varmaan Saipa pestin jälkeen, odottaa vaan sitä oikeaa projektia. Pekkaa ei kiinnostaa vuoden pestit, puheista ainakin saa tuon kuvan. Tietenkin iso raha voi muuttaa mielen :)
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Äänestin ei, vaikka sinänsä mulle olisikin se ja sama jos Lämsä korvattaisiin laadukkaalla valmentajalla. Mielestäni peli meni Virtasen kiekosta kuitenkin aivan huomattavan askeleen eteenpäin, ja itse näen suurimpana ongelmana sen, että meillä oli lopulta tällä kaudella aivan liian monta kolmoskenttä-tasoista pelaajaa kentällä. Itse näin myös jatkuvasti aivan järkyttävän huonoja henkilökohtaisia ratkaisuja kentällä, sellaisia joita vaan absoluuttiset laatupelaajat eivät liukuhihnalta tee, ja joiden on vaikea uskoa johtuvan siitä, että valmentaja olisi näin päättänyt peluuttaa. Ihan yksinkertaiset syötöt ja niiden vastaanotot tuntuivat olevan välillä aivan ylivoimaisia. Ratkaisut kestivät, ei nähty pelaajia ympärillä. YV:llä kiekon liikuttaminen oli aivan käsittämättömän vaikeaa ja pelaajien sijoittumisetkin sellaisia, että ei siinä edes voi kiekkoa liikuttaa. Tämä toki osittain menee myös Lämsän piikkiin, mutta vaikea uskoa, että päävalmentaja pyytää ylivoimalla hautomaan kiekkoa ja syöttämään kaikki lusikkapuolelle. Itsekin toivoisin apuvalmentajiin jotain kiertoa, joku YV-spesialisti esim treenauttamaan sitä puolta. Mutta kyllä kaikki lähtee oikeista pelaajista oikeilla paikoilla.

Positiivista on se, että nyt loppuu huomattavan moni sopimus ja joukkueen rungon kuvittelisi menevän kokonaan uusiksi. Ihan hirveän montaa tähän kauteen päättynyttä hyökkääjäsopimusta en uusisi. Ja veljeksistäkin koittaisin melkein hankkiutua eroon kun lienevät kuitenkin aika kalliilla pahveilla pelaavia. Ennemmin näkisin joukkueessa vaikka syöttötaitureita, jotka eivät osaa puolustaa kun näitä tunnollisia kahden suunnan pelaajia, jotka sinänsä täyttävät ruutunsa mutta eivät tuo mitään kentälle. Kyllä joukkueessa toki myös kolmoskenttä tulee olla, ja siinä pelaajia oikeissa rooleissa, mutta se että olet hyvä kolmoskentän sentteri ja kova työmies ei tarkoita että sillä työmoraalilla pitäisi sitten ykköskenttäänkin päästä.
 

Juubailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni peli meni Virtasen kiekosta kuitenkin aivan huomattavan askeleen eteenpäin

joopasenjoo... virtasella sentään päästiin edes pudotuspeleihin, nyt ei päästy sinnekkään... Tätä Lämsän kiekkoa oli todella vaikea katsoa, ei ollut minkään näköistä systeemiä, yksikään pelaaja ei tiedä kentällä mitä pitäis tehdä.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
joopasenjoo... virtasella sentään päästiin edes pudotuspeleihin, nyt ei päästy sinnekkään... Tätä Lämsän kiekkoa oli todella vaikea katsoa, ei ollut minkään näköistä systeemiä, yksikään pelaaja ei tiedä kentällä mitä pitäis tehdä.

Virtasen pelasti ainoastaan zagi ja Hakulisen syksyinen suonenveto.
 

Oligopoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voiskohan Peksi tulla ohjaamaan laivaa ja samalla ottaa jonkun nuoren ja nälkäisen kasvamaan apuvalmentajaksi vastuuta nostaen vuosi vuodelta? Vaikka kahden-kolmen vuoden lapulla. Kyllä itsekin mieluusti näkisin Peksin Lukossa, pelasivat ihan huikeaa lätkää ja pidän miehestä paljon.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni peli meni Virtasen kiekosta kuitenkin aivan huomattavan askeleen eteenpäin,

Lukko pelasi minusta viime vuoden pleijareissa parempaa lätkää HIFK:ta vastaan, mitä nyt Lämsän johdolla Tepsiä vastaan.

Mikä Lukon pelissä meni eteenpäin? Lämsä toi trapin, jota myös ahkerasti käytettiin. Samoin kiekkoa enemmän lasin kautta ulos alueelta. Päätykiekot olivat jo Veltsun pelikirjassakin.
 

Vasenpaitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei pelkästään Lämsälle potkuja vaan myös Kauvosaari ja Hämäläinen joutaisi kilometritehtaalle..
Juu nää on nähty. Koko konkkaronkka uusiksi. Mää niin toivon näkeväni vielä Peksin kiekkokontrollipeliä ja uskallusta laittaa surffailijat poppareille. Periaatteessa aivan sama ketkä treeneissä kiekkoja kerää mutta jotenkin tuntuu ettei vaihto olisi huono asia?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Jos Jalosia ei saatavilla niin tulisiko Härkälä Lukkoon? #hymiö
Ei epäilystäkään, etteikö Härkälä jatkumona olisi tosi Lukon näköinen valmentaja. Ei tarvitsisi turhaan edes murehtia Lukon huonoja otteita play offeissa. Jos edes Härkälä saataisiin Lukkoon apuvalmentajaksi Lämsän aisapariksi pistämään Lukon ylivoima kuntoon? Siinä riittäisi meillä täällä parranpärinää koko kaudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös