Pitäisikö peruskoulussa tapahtua jako tasoryhmiin?

  • 4 824
  • 51

Jako peruskoukussa tasoryhmiin?

  • Kyllä, pitäisi jakaa oppilaat koulumenestyksen perusteella.

    Ääniä: 82 45,8%
  • Ei, tasapäistäminen on hyvä juttu.

    Ääniä: 97 54,2%

  • Äänestäjiä
    179

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
J-Ko kirjoitti:
Ei varsinkaan jos on kirkkaana mielessä että on menossa lukioon. Itse tiesin koko yläasteen ajan että lukioon matka johtaa, ja niistä opon esittelemistä videoista ei lukion lopussa ollut enää mitään mielessä.
Meinasin lähinnä sitä, että lukioon menijöillekin pitäisi saada jokin tavoite opinnoilleen. Monella se onkin jo yläasteelle, toisille se kirkastuu lukion aikana, mutta kovin pieni ei liene se joukko, joka surffailee läpi koulun ja tunkee ensimmäiseen korkeakouluun, johon vain pääsee. Tällainen jengin pitäisi saada aktivoitua ajattelemaan tulevaisuuttaan tavoitteellisesti. Haaveitahan on monilla, mutta ne tulisi saada konkretisoitua tavoitteeksi mahdollisimman varhain. Tässäpä haastetta opoille, kun suurin osa oppilaista on kiinnostunut aivan muista asioista kuin omasta tulevaisuudestaan kymmenen vuoden päästä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olipas "neutraali" kysymyksenasettely. Itse olin yläasteella tasoryhmien aikaan ja omat anekdotaaliset huomiot olivat aivan positiivisia. On kai asiassa vaaransa mutta tuskin ne ovat poistuneet tasoryhmien myötä. Ehkä olisi mahdollista aidosti tehostaa opetusta kaikilla tasoilla niiden avulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös