Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 304
  • 12 943
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pyyntihinnan (600 euroa) siitä rotiskosta sitten maksoivat ja lähtivät jatkamaan. Minä sain 3 vuotta vanhasta moposta yli 2/3 uuden myyntihinnasta, vaikka siitä oli vikaa vähän joka saralla.
Niin autoissa, mopoissa kuin muissakin ajopeleissä on malleja, joiden kysyntä on käytettynä niin vahvaa, että kunnon hintaakin uskaltaa pyytää. Vastaavasti toisten kulkupelien hinta putoaa nopeammin. Takavuosien klassikoita olivat mm. paskapeltiset ranskalaiset.

Nykyään nuo Nettiautot ja vastaavat antavat sekä ostajalle että myyjälle vahvan viitteen siitä, mikä on käypä hintahaarukka millekin vermeelle. Jos on myymässä vaikka -08 mallin farkku-Focusta tms., niin sen tapaisia peruspelejä on hyvin tarjolla, +/- yksi ikävuosi ja +/- 20-40 tkm. Jos haluaa tehdä nopeat kaupat, niin hyvät kuvat ja keskimääräistä fiksumpi kuvaus autosta nettiin, ja pyyntihinta muihin vastaaviin nähden jonkin verran puolivälin alapuolelle. Sitten on jo kehnommallakin myyntimiehellä kanttiakin sanoa, että tinkivaraa ei ole. Kyselyjä tulee varmasti, ja eiköhän joku osta kotteron pois oikeastikin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Eihän Nettiauto vielä paha ole. Menkääpä Nettimotoon ja laittakaa joku nuorison suomima mopo myyntiin. Kun ostajina on 13-18v pojat jotka hierovat kauppaa ilman holhoojaa, niin se voi olla mitä tahansa. Minäkin sain ties mitä ehdotuksia, vaihtoa kärähtäneeseen subbariista polkupyörän etuhaarukkaan. Ihan normaalia on kanssa että kysytään voisitko tuoda sen mopon meidän pihaan Utsjoelle kun ei oo mitään välinettä millä hakea sitä. Tai että maaliskuussa sanotaan että saan ehkä kesätöitä, voitko varata niin ostan sen sit kesän jälkeen kesätyörahoilla. Jälkikäteen muisteltuna ihan hauskaa, mutta välillä meinasi mennä hermot.
Nettivaraosa on kolmas paha. Jos meet kauppaamaan vaikkapa vähän käytettyä autohifiä niin ei kauaa mene että joku tarjoaa bmx-pyörää vaihdossa, tai muovikassillista kiinnileikanneita mopon pyttyjä.

Myös noissa palveluissa kivointa on ne myyntipuheet. "Tästä katseen kääntäjät" = halvimmat marketin tinavanteet joita on tusinaan kymmenen, kuva huonolaatuinen ja jos päällä on renkaat niin huonolaatuinen kuva kulutuspinnasta. Sitten kun pistät viestiä että "Paljos noissa renkaissa on kulutuspintaa" niin ei minkäänsortin viestiä tuu vastaukseksi.

Noiden perusteella olen tullut tulokseen että jos haluaa ostaa vaikkapa vahvistimen taikka kajarit, niin ostan ennemmin ne uutena jostain liikkeestä. Hintaa toki tulee enemmän mutta eipä tarvi miettiä että tuleeko sikaa säkissä. Helposti käy esim. subwoofer-elementin kanssa niin että se uudenkarhea = elementti ja ripustukset soitettu ihan puhki.

Mopoa ostaessa kaupat meni hyvin, lisätiedot kerrottu täydellisesti, ei ollut juurikaan mikään Mastonin mattamustalla pilallevedetty rotisko, ja jos oli pientä kauneusvirhettä niin kertoi kyllä rehellisesti että asia on näin että pieni naarmu on siellä ja täällä. (autokaupoilla kummasti homma oli päinvastoin, ei mitään mainintaa mm. haljenneesta tuulilasista tai siitä että auto on aivan eri nimissä mitä myyjällä + kaupat huoltoaseman pihalle... eipä tullut kauppoja)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kakkosella menee Suomi-Kreikan ja muiden matsien koosteen välissä joku Siskonpeti. Onko tuon tosiaan tarkoitus olla komedia?
 

Gemondo

Jäsen
Ei vittu, Nelosella myydään juuri nyt Jethrolle Tampereen Ilvestä.
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Tuli tuossa puolisen vuotta seurattua työkaverin autonmyyntiä ja oli kyllä uskomattoman vaikea homma. Äijä kauppasi hyväkuntoista autoa mielestäni kohtuu hintaan ellei jopa halvalla, eli n. 2000-3000€ hintaan ja silti tarjoukset oli tuhannen euron luokkaa ja muita naurettavuuksia. Puheluita tuli pahimmillaan useita päivässä. Muutama toki oli jo tulossa hakemaan jopa 500km takaa, mutta niin vain ei ketään ikinä näkynyt. Ei päässyt kun ei tullut sopivia junia, ei tullutkaan rahaa, ei kyytiä, kissa kipeänä... mikäli viitsi ilmoittaa siitä ettei vaivaudukkaan paikalle. Lopulta työkaveri totesi, että hinta se on hänenkin hermoilla ja marssi autokauppan jättäen vanhan auton sinne ja kruisaillen uudemmalla ulos. Sitä jäin kyllä ihmettelemään, että soitteleeko porukka oikeasti huvikseen myyntilmoituksiin vai mihin he luulevat soittavansa kun auton myyjälle soittavat? Saatanan tunarit.

Lupaan ja vannon etten ikinä ala vaikeaksi ostajaksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Olen kertonut useampaan otteeseen miten itseä vituttaa tuo "mamu-keskustelu" somessa ja miten olen piilotellut viimeisten viikkojen aikana usean kaverin fb-päivityksiä johtuen tuosta saman agendan jankkaamisesta. Koskee siis molempia joukkueita. Oli fiksu päätös, elämänlaatuni parani selvästi. Äsken tuli sitten kaverilta vinkkiä että ootko käyny lukemassa henkilön X seinää tänään, sanoin en koska estin kyseiset päivitykset. Kaveri vinkkasi että käypä huviksesi katsomassa henkilön seinää. Ja minähän kävin. Viimeiseen 20 minuutin aikana kuusi päivitystä aiheesta mamut. Viimeisen 22 tunnin aikana peräti 28 päivitystä samasta aiheesta. Oli James Hirvisaaren päivityksiä, oli Halla-Ahon päivityksiä, MV-lehteä, Rokasta tehtyjä meemi-kuvia useampi jne jne. Eikö tuollainen päivittäminen käy jo ihan työstä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Viimeiseen 20 minuutin aikana kuusi päivitystä aiheesta mamut. Viimeisen 22 tunnin aikana peräti 28 päivitystä samasta aiheesta. Oli James Hirvisaaren päivityksiä, oli Halla-Ahon päivityksiä, MV-lehteä, Rokasta tehtyjä meemi-kuvia useampi jne jne. Eikö tuollainen päivittäminen käy jo ihan työstä?

Itellä myös yksi tommonen. Laskin reilut 20 jakoa tänään häneltä. Ensimmäiset 16h sitten ja veikkaan, että viimeinen ei ole vielä tullut. Eipä tuo isommin haittaa, kunhan malttaa myös kännissä olla kommentoimatta sen juttuja. Senkin virheen olen tehnyt.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eräässä Facebookin kimppakyyti-ketjussa oli tällainen viesti:
Hirveesti en suosittele pitämään autosta paikkaa varattuna ****** ******lle, tai odottamaan, jos ei ilmesty ajoissa paikalle. Pyysi hakemaan kotoaan vedoten tavaramäärään. Odottelin alaovella 40min, mutta hän ei vaivautunut edes perumaan tuloaan.
Oli kuulema tällä kyytiläisellä (nuorehko nainen) mennyt puhelin rikki, mutta myöhemmin kertoi vain yksinkertaisesti suunnitelmien muuttuneen. Kun tämä nainen pääsi itse kommentoimaan tapahtunutta, mielenterveyteni alkoi järkkyä toden teolla:
Mitä helvettiä jauhat paskaa täällä joku tuntematon ihminen kuka lie?!? :D joo mukava olit kun tarjosit kyytiä, kiitos siitä ! Kyselin sulta mahdollisia sopivia aikatauluja, aikataulut alustavasti sovittiinkin, mutta paikkaa ei lyöty lukkoon, kysyin sulta sitä yhtä osotetta, joku puol meni sit sen jälkeen kun olin vastannu että ok tulen hakemaan sit sieltä, mutta sitä viestiä en JUMALAUTA oikeesti ollut NÄHNYT ! :D Eli oma moka, kun tulet paikalle ennenkuin toiselta olet saanut varmistuksen. Tai vaikken sanoisi edes oma moka, mutta onhan se kuitenkin hyvä varmistaa että toisenkin osapuolen puolesta asia lyöty lukkoon, vastaamalla edes viestiin "ok", että asia on molempien puolelta sit selvä, tai itse ainakin tekisin.. Vaikka viestin jälkeen "ok tulen sinne parkkipaikalle" olisikin lukenut jonkin ajan päästä "nähnyt", en kuitenkaan vastannut siihen mitään, eli ei siis lyöty satavarmasti lukkoon.. Puhelin on kuitenkin rikki, mistään muustakaan en valehdellut, mitä en koe tässä sulle edes velvollisuudekseni todistelemaan.. :D ja jos sen viestin jälkeen olisikin lukenut "nähnyt" se oli sit ollu mun tyttöystävä painanu vaan muttei kai sit lukenut, kun ei tiennyt mitä olin suunnittelemassa, muuten se olisi voinut vaikka vastata puolestani. :D eli siis järjestämässä meille kyytiä, ja niin kun sanoin, siinä oli sitä kuuluisaa "kiirettä ja sählinkiä", kerkesin jo järjestämään meille uuden helpomman kyydin meille, ennenkuin sovin kanssasi mitään lukkoon, kun en sitä edes ollenkaan tehnyt.. :D ja pyysin kuitenkin noin kolme kertaa anteeksi aiheuttamaani sekannusta, mistä olin oikeesti tosi pahoillaan... Siks antaisin sulle ohjeen selvittämään eka asioiden faktat ennenkuin rupeet hakemaan julkisuutta sosiaalidessa mediassa :D mä en meinannut vastata tähän eka mitään, koska tälläkin hetkellä tässä vähän kiirettä ja häslinkiä :D enkä vaivaudu tän viestin jäljeen vieraalla puhelimella jatkamaan tätä keskustelua, koska tällä on muutenkin tarpeeksi turhauttavan hidasta kirjoittaa.. :d enkä itse koe tarvitsevani sosiaalisen median julkisuutta :D neuvon antoni että keuhkoo vähemmän, elämässä on isompiakin asioita, itsellä ainakin.. :D ja PAHOITTELUNI vielä kerran ! Peace
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oli kuulema tällä kyytiläisellä (nuorehko nainen) mennyt puhelin rikki, mutta myöhemmin kertoi vain yksinkertaisesti suunnitelmien muuttuneen. Kun tämä nainen pääsi itse kommentoimaan tapahtunutta, mielenterveyteni alkoi järkkyä toden teolla:

Yritin lukea, ei pysty.. Liian hapokasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eräässä Facebookin kimppakyyti-ketjussa oli tällainen viesti:

Oli kuulema tällä kyytiläisellä (nuorehko nainen) mennyt puhelin rikki, mutta myöhemmin kertoi vain yksinkertaisesti suunnitelmien muuttuneen. Kun tämä nainen pääsi itse kommentoimaan tapahtunutta, mielenterveyteni alkoi järkkyä toden teolla:
":D peace"! Siinä kiteytettynä tuo viesti niille, jotka eivät sitä jaksaneet lukea.
Joillakin ihmisillä on itseasiassa tilapäivitykset Facebookissa ihan samanlaisia. Pitkää tekstiä hymiöillä ja puhekielellä täytettynä. Yleensä nousee myötähäpeämittari todella korkelle, kun teksti on noin pitkää ja pelkkää puhekieltä. "Saas nähä mitä tästki päiväst tulee, eka heräsin ja sit lähin kiireellä kauppaan josta sit suoraan salille ja unohdin käydä postis" Samanlaista litanjaa A4:n verran.
 
Jukurien Liigaan nostamista koskevasta ketjusta tämä viesti, tarkemmin sanottuna viestin kielioppi. Mikäli tuo on tarkoituksella noin päin helvettiä kirjoitettu, niin hattu nousee päästä. Jos taas kyseessä on osoitus kirjoittajan suomenkielen taidoista ja koululaitoksen tasosta, niin kyylen valuu poskea pitkin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Työyhteisö on lomien jälkeen kuin joku vitun ala-aste. Hirveää kyttäämistä, esimiehelle kantelua, juoruamista ja yleistä vammailua.

Ei ole hirveästi omalle kohdalle sattunut mitään, mutta on kyllä uskomatonta seurata tilannetta ja kuulla kaikkia älyttömiä juttuja. Itkeä vai nauraa?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pistää vihaksi tälläiset idiootit. Edelleenkin olen sitä mieltä, että osalle ihmiskuntaa pitäisi estää lisääntyminen.

Ei helvetti. En itsekkään kyllä mikään maailman suvaitsevaisin ihminen ole, mutta tuo oli kyllä mauttominta paskaa mitä olen hetkeen nähnyt.

Tämän tyylisiä kasvattajia löytyy Suomesta joka kylästä ja kaupungista, valitettasti. Opettajan on sitten mukava opettaa tasa-arvoa ja toisen yksilön ymmärtämistä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuossa videossa on 44 sekuntia liikaa. Aivan kammottavaa touhua opettaa lasta väkivaltaiseksi muita ihmisiä kohtaan.

Eipä tässä voi kuin itkeä.
Tuosta on varmaan tehty jo noin 200 lastensuojelun ilmoitusta, veikkaisin. Toivottavasti tämä yhden aivosolun ihme menettää lapsensa huostaan, perheelle joka osaa pitää huolta ja kasvattaa nuoresta tytöstä fiksun ihmisen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuosta on varmaan tehty jo noin 200 lastensuojelun ilmoitusta, veikkaisin. Toivottavasti tämä yhden aivosolun ihme menettää lapsensa huostaan, perheelle joka osaa pitää huolta ja kasvattaa nuoresta tytöstä fiksun ihmisen.

Ei varmasti menetä. Sosiaalityöntekijä (luultavasti perheellä on jo oma sossu) soittaa ja juttelee asiasta, siinä kaikki. Nykyisessä taloudellisessa tilanteessa perhettä tuskin kutsutaan edes toimistolla käymään, kotikäynnistä puhumattakaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näyttäisi olevan 1387 jakoa. Eiköhän niistä liikene viranomaisillekin.
Olisiko 850 ollut kun itse jaoin tuon pätkän tänne. Vähän pelkään kuitenkin että noista reilusta tuhannesta jaosta aika suuri prosentti on lopulta niiden vastaavien ääliöiden jakamisia. "heh nyt on asia meininki!!! suomi suomalaisille!!! suosi suomalaista potki pako laista!!"

Mua itteeni on aina oksettanu suomalainen "valkoroska". Juntit vielä menee, olenhan itsekin sellainen, mutta wt-kansa oksettaa. Kyseiset idiootit ovat raiskanneet kaikki Suomileijona-korut jne. Ollaan niin vitun isänmaallisia ja rotupuhtaita, mutta sitten edes intissä ei kestetä viikkoa pidempään. Eikä kukaan edes juuri vittuile näille uunoille päin naamaa. Joku Hannes Hynönen voisi puhua suun puhtaaksi miten veteraanit vihaa tuollaisia mätisäkkejä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin, niin se taitaa olla, että jengi vaan innostuu tuollaisesta paskasta. Ja sitten viranomainen heitä vainoo... kun toimivat "isänmaallisesti". Vitun nuijat. 1531 jakoa nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös