Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 313
  • 12 943

faro

Jäsen
Luin Iltalehden sivuilta jutun nuoresta miehestä, joka oli ajanut 160km/h 50km/h alueella.

Kommentit vetää kyllä aika sanattoksi. En tiedä onko nuo trolleja, vai ajatteleeko ihmiset oikeasti että on ok ajella tollasta vauhtia. "No oli sentään valinnut syrjäisen alueen" ja "Pitää olla harrastuksia" jne. Kehtaavat vielä omilla nimillää tollasta paskaa suoltaa!

Jumalauta!
Pakko poimia vielä pari kommenttia tuolta, on nimittäin sellaista paskaa tarjolla.

"Hyvä eivät kaikki nuoret näköjään ole mitään vellihousuja."

"Ne on vaan numeroita ja peltilätkiä. Noudattakoon kuka haluaa."

Ihmiset on tyhmiä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minulla on yksi kaveri, joka päivittää ylinopeussakkojen saamisensa Facebookiin. Kummallista, miten ylinopeuden ajaminen on laajemmin sosiaalisesti hyväksyttyä kuin vaikkapa kannabiksen polttelu, vaikka ylinopeutta ajamalla voit tappaa viattomia ja hamppua käyttämällä et niinkään. Kai se johtuu ylinopeuden ajamisen arkisuudesta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hän on lähettänyt viimeisen kahden vuoden aikana 20 hakemusta, mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Kaksikymmentä hakemusta kahden vuoden sisään! Vittu kaksikymmentä työhakemusta viimeisen 24 kuukauden aikana. Alle yksi hakemus per kuukausi. Työttömyyttä takana nyt neljä vuotta. Mitä vittua nyt taas?

Eri aloja on vaikea vertailla, mutta mitä nyt itse tiedän omista aloistani eli akateemisista aloista, niin tuon 20 hakemusta lähettää helposti parissa kuukaudessa, jos on esimerkillisen aktiivinen - eikä sekään takaa vielä mitään. Itse lähetin ennen nykyistä vakituista työtä aina sen 30 hakemusta kahdessa-kolmessa kuukaudessa, ennen kuin seuraava paikka tärppäsi.

Nämä haastatellut lienevät ammatillisesti koulutettuja, joten en lähde sen enempää veikkailemaan, miten paljon niissä ammateissa pitää hakea. Ehkä joku asiaa tunteva voisi kertoa? Mutta aika vähältä tuo 20 hakemusta pariin vuoteen tuntuu, ainakin me akateemiset joudumme hakemaan paljon aktiivisemmin.

Se tässä on myönteistä, että enää ei ole tarvinnut hakea. Vakituinen työpaikka on NIIN kullanarvoinen nykyään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
David Hasselhoffin show käynnistyi torstaina ja sitä ei ole vielä mainittu tässä ketjussa? Outoa.

Jos minulta olisi ennen ohjelmaa kysytty mitkä kolme asiaa tulee mieleen ensimmäisenä David Hasselhoffista niin olisin vastannut, että Ritari Ässä, Baywatch ja Looking For A Freedom. Eikä voi sanoa, että ensimmäisenä mieleen, koska noi kolme asiaa ovat ainoita mitä tulee mieleen David Hasselhoffista. Ja nyt kun tuli tuo avausjakso showsta katsottua niin juuri nämä kolme asiaa olivatkin sitten ne asiat mistä show käytännössä koostui. Jos siis ei oteta huomioon mukaan otettuja vieraita.

Ja entäs ne vieraat sitten? Timo Soini, Maria Veitola ja Musta Barbaari. Olisi kiva tietää kuka nämä Hasselhoffille ehdotti ja miksi. Ihme ettei JVG ollut esiintymässä.

Jatkossa voi kyllä torstai-iltana katsoa yhdeksän ja kymmenen välillä katsoa jotain ihan muuta kuin Subia. Tähän turhakkeeseen ei tarvitse aikaa tuhlata enää yhtään enempää. Itse asiassa vituttaa se, että tunti elämästäni minkä tuohon avausjaksoon hukkasin, en sitä koskaan enää saa takaisin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse asiassa vituttaa se, että tunti elämästäni minkä tuohon avausjaksoon hukkasin, en sitä koskaan enää saa takaisin.

Katsoin ihan mielenkiinnosta tuon ekan jakson ja heitin siinä jossain vaiheessa vaimolle kuluneen läpän, että katselen ohjelmaa itse asiassa kolmeen kertaan: ensimmäisen, viimeisen ja ainoan kerran. Etukäteen haistelin, että varmaankin aika surkuhupaisaa meininkiä tulee olemaan, mutta pakko oli varmistaa. Ennakkoanalyysi osui muuten kohdalleen, mutta se "hupaisa" tuosta puuttui kokonaan.

Ei siinä jos joku tykkäsi, katselkoot mun puolesta ihan rauhassa, mutta mä en tuohon enää aikaani tuhlaa. En pidä itseäni varsinaisesti korkeakulttuurin ystävänä ja katson töllöstä milloin mitäkin varmasti täällä(kin) paskaksi junttihömpäksi leimattavia ohjelmia, mutta joku roti sentään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Pakko poimia vielä pari kommenttia tuolta, on nimittäin sellaista paskaa tarjolla.

"Hyvä eivät kaikki nuoret näköjään ole mitään vellihousuja."

"Ne on vaan numeroita ja peltilätkiä. Noudattakoon kuka haluaa."

Ihmiset on tyhmiä.

Mun puolesta yksi tuollainen "pikkurike" ja ajo-oikeus pois jos nyt ei loppuiäksi niin kunnes on läpäissyt jonkinlaisen kypsyystestin, vaikka psykologien järjestämän viikonloppuleirin tai vaikka tarpeeksi kynttilöitä synttärikakussa, jotain.

Hyvinkin periaatteessa tapon yritys, ellei jopa törkeä sellainen (no ei toki kun ollaan sentään Suomessa).
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olette @J.Hotti ja @Trenchtown yksinkertaisesti väärässä. Hasseli heitti paikoin niin vaivaannuttavaa läpyskää tekonauruineen, että paska muuttui itseasiassa jollain ihmeellisellä tavalla kullaksi. Loistavaa tv-viihdettä, ja olen aivan tosissani.

Toivottavasti jo seuraavassa jaksossa kuullaan Hooked on a Feeling. Ooga chakka hooga hooga ooga chakka!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Luin Iltalehden sivuilta jutun nuoresta miehestä, joka oli ajanut 160km/h 50km/h alueella.

Kommentit vetää kyllä aika sanattoksi. En tiedä onko nuo trolleja, vai ajatteleeko ihmiset oikeasti että on ok ajella tollasta vauhtia. "No oli sentään valinnut syrjäisen alueen" ja "Pitää olla harrastuksia" jne. Kehtaavat vielä omilla nimillää tollasta paskaa suoltaa!

Jumalauta!
Lainaan hienosti itseäni, tuleekohan siitä ilmoitus minulle? Jännityksellä odotan!

Jälleen ihmetyttää ihmisten luetun ymmärtäminen: IS:n uutinen vaalimainosten repimisestä Sipoossa
Niin, onko jengi lukenut vain otsikon, kun heti huudellaan että "Tästä vuosi vankeutta?", vaikka tuossa poliisi on selkeästi antanut lausunnon, että mainosjulisteen repiminen on vahingintekorikos, josta tuomitaan sakkoon tai enintäön vuodeksi vankilaan. Siis tässä tapauksessahan on tuhottu "vain" julisteita, ei esim. autoa, kiinteistöä tai muuta vastaavaa arvokkaampaa. Sakohan tuosta varmaan tulisi (pienet sellaiset), jos tekijät kiinni saataisiin.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomen Keskustan mieletön vaaliralli on jotain mikä sopii tähän ketjuun kuin nenä päähän. Lähinnä myötähäpeä valtasi meikäläisen tämän viisun alkaessa soimaan telkkarissa Juha Sipilän naamalla höystettynä. Suomi kuntoon! Linkki vie youtubeen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
SKP:n vaalimainos oli täyttä timanttia. Kuuden tunnin työpäivän lupasivat. Kai se on pakko noin hyvään täkyyn tarttua.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
SKP:n vaalimainos oli täyttä timanttia. Kuuden tunnin työpäivän lupasivat. Kai se on pakko noin hyvään täkyyn tarttua.
Minä haluaisin myös ohjata tuottavuuden kasvun vapaa-aikaan enkä tuloihin. Muutaman vuoden päästä tekisin mieluummin 30 viikkotuntia 4000 €/kk kuin 40 viikkotuntia 5000 €/kk näin esimerkkinä.

Pahoin pelkään, että todellisuudessa työaika lähtee työntymään toiseen suuntaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Minä haluaisin myös ohjata tuottavuuden kasvun vapaa-aikaan enkä tuloihin. Muutaman vuoden päästä tekisin mieluummin 30 viikkotuntia 4000 €/kk kuin 40 viikkotuntia 5000 €/kk näin esimerkkinä.

Itse olen tehnyt tuota 30 tuntista viikkoa, eikä siinä kyllä sen hurskaammaksi päässyt vapaa-ajan osalta. Työpäivästä prosentuaalisesti suurin osa meni kuitenkin työmatkoihin, ja 8h päivissä lisääntyneet tauot teki työskentelystä jotenkin rytmikkäämpää ja lepposempaa. Suurin osa vähentyneestä työajasta meni ihan hukkaan, ja tuo muka lisääntynyt vapaa-aika ei mitenkään lisännyt menetettyä tuloa.

Jos 6h päivän voisi aina pitää klo 8-14, tuo voisi toimiakkin. Se ero mikä vapaa-ajassa on 8-16 ja 10-16 työskentelevillä henkilöillä on kuitenkin jo kosmeettinen.
 

Nick Neim

Jäsen
Se ero mikä vapaa-ajassa on 8-16 ja 10-16 työskentelevillä henkilöillä on kuitenkin jo kosmeettinen.

Tällaiselle yövirkulle tuo ero on järkyttävän suuri. Puhumattakaan tosiaan siitä, jos työpäivä olisi 6-14 (kuten tällä hetkellä on) tai 8-14, niin tuo kaksi tuntia merkkaisi meikäläisen aamussa aivan järkyttävän paljon.

Tosin teen kyllä ihan mielellään 8 tunnin päiviä, ja jos saisin aivan vapaasti valita, tekisin mieluusti joka toinen viikko 4 päivää töitä (työpäivän pituus 12h) ja joka toinen viikko 3 päivää töitä (sama pituus). Harmi vaan, kun ei tällainen tehdasduunari sitä itse saa valita...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eikös SKP:n ohjelmaan kuulunut myös se ettei ansiotaso laske vaikka työpäivää lyhennetään? Hyviä ideoita sinällään ja kelpaisivat minulle hyvin, vaikka työttömänä olenkin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eikös SKP:n ohjelmaan kuulunut myös se ettei ansiotaso laske vaikka työpäivää lyhennetään? Hyviä ideoita sinällään ja kelpaisivat minulle hyvin, vaikka työttömänä olenkin.

Tää on kiinnostava juttu, toinen puoli tarjoo pidempää työaikaa samalla palkalla, eli palkanalennusta, mutta sille ei tunnu itkijöitä ja naurajia riittävän, mulle otsikon aiheen täyttää vajavainen pohdinta siitä, kumpi lopulta olisi kansantalouden kannalta se bueno, sekö, että duunia olisi useammalle ja kuluttajia markkinalle, vai että entistä harvempi painaa entistä enemmän elättääkseen yhteiskuntaa. Tavallaan kuluja tulisi toiselle kummassakin vaihtoehdossa, mutta kokonaisvaikutusta ei viitsi rehellisesti tutkia kukaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tää on kiinnostava juttu, toinen puoli tarjoo pidempää työaikaa samalla palkalla, eli palkanalennusta, mutta sille ei tunnu itkijöitä ja naurajia riittävän, mulle otsikon aiheen täyttää vajavainen pohdinta siitä, kumpi lopulta olisi kansantalouden kannalta se bueno, sekö, että duunia olisi useammalle ja kuluttajia markkinalle, vai että entistä harvempi painaa entistä enemmän elättääkseen yhteiskuntaa. Tavallaan kuluja tulisi toiselle kummassakin vaihtoehdossa, mutta kokonaisvaikutusta ei viitsi rehellisesti tutkia kukaan.
Työntekijäjärjestöt eivät varmasti suostuisi siihen, että työnantaja voisi palkata kaksi työntekijää aikaisemman yhden hinnalla, olkoonkin että tehtävä työmäärä sekä työhön vaadittu aika pysyisivät samoina. En myöskään usko, että duunarit olisivat ihan laumoina valmiit vaihtamaan täydet työpäivänsä kuusituntiseen tai vieläkin lyhyempään työpäivään, mikäli palkka putoaisi samassa suhteessa. Kyllä tuohon ehdotukseen on poliittisen vasemmiston puolelta katsottuna sisältynyt aina se ajatus, että työn jakamisen ja lyhyemmän päivän kustannukset saisi maksaa työnantaja tai "joku muu". Kuitenkin myös tuolla 6-tuntisella päivällä pitäisi yhtä lailla kyetä elämään siinä missä 8-tuntisellakin, ja samat asumiset, ruoat, sähköt ja muut systeemit on kuitenkin maksettava.

Kun otit kansantalouden esille, niin työn jakamisen välitön ongelma on siinä, että työn kautta syntyvän tuotoksen määrä ei todellisuudessa lisäänny, vaikka työntekijöiden määrä kasvaisi. Lyhyellä tähtäimellä työn tuottavuus käytönnössä heikkenisi. Ihanteellisissa olosuhteissa työn tuottavuus saattaisi jopa nousta pitkällä aikavälillä, olettaen että jengi jaksaisi paremmin tehdä hommiaan, mutta suuressa mittakaavassa en usko tähänkään. Ehkä jossakin entisaikojen tehdastyössä tämä problematiikka olisi ollut paremmin ymmärrettävissä, kun työntekijöiden henkilökohtainen vaatimustaso koulutuksen ja ammattiosaamisen suhteen oli suhteellisen rajallinen, ja melko samalla toimenkuvalla työskenteleviä ihmisiä oli paljon.

Voin hyvin kuvitella, jos joku menisi vakavissaan esittämään johonkin selkeästi asiantuntijaorganiosaatioksi miellettävään yksityiseen firmaan kommarimaisia ajatuksia työn jakamisesta ja 6-tuntisesta työpäivästä. Moiset spedeilijät nauretaan sieltä pihalle, ihan palkkaa nauttivien toimesta siis. Nykyään aika monen ihmisen duuni on luonteeltaan tosiasiallisesti urakkamuotoista projektityötä, vaikka siitä maksettava välitön palkka onkin kk-pohjaista. Viimeistään tulospalkkiot ja muut vastaavat kannusteet johtavat käytännössä tähän. Tuohon työn jakamisen malli istuu kovin huonosti, kun ei ole ollenkaan sama, millasille osaajille työtä voisi ylipäätään jakaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Työntekijäjärjestöt eivät varmasti suostuisi siihen, että työnantaja voisi palkata kaksi työntekijää aikaisemman yhden hinnalla, olkoonkin että tehtävä työmäärä sekä työhön vaadittu aika pysyisivät samoina. En myöskään usko, että duunarit olisivat ihan laumoina valmiit vaihtamaan täydet työpäivänsä kuusituntiseen tai vieläkin lyhyempään työpäivään, mikäli palkka putoaisi samassa suhteessa...

...Tuohon työn jakamisen malli istuu kovin huonosti, kun ei ole ollenkaan sama, millasille osaajille työtä voisi ylipäätään jakaa.

Lähellä eläkeikää oleva sukulaiseni olisi valmis jäämään osa-aikaiseksi työssään (tekee asennustöitä). Työnantajakin olisi suostuvainen tähän, mutta ammattiyhdistys ei hyväksy osa-aikaisen työntekijän palkkaamista. Väittäisin, että vanhemmista duunareista saattaisi löytyä yllättävän paljon työaikansa lyhentäjiä, mikäli tällainen järjestely sallittaisiin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
On tietysti olemassa tehtäviä joissa voidaan laskea yhden ihmisen saavan tietyssä ajassa aikaan x -määrän tuotteita mutta tällainen tayloristinen liukuhihnatyyppinen työ on aika harvinaista nykymaailmassa. Noin niin kuin pääsääntöisesti työ ei ole sellainen asia jota on olemassa tietty kiinteä määrä ja jota voidaan jakaa halutulle määrälle tekijöitä. Kokeiltu tuota on. Esim. Ranskassa sosialistuhallitus päätti yleisestä työajan lyhennyksestä ajatuksena että näin työtä riittäisi useammille. Ei riittänyt. Tuloksena oli että ranskalaiset vain tekivät aimepaa vähemmän töitä, kasvu hiipui ja työttömyys kasvoi aiemmasta tasosta. Pikemminkin on päinvastoin niin, että taloudellinen toimeliaisuus (työ) synnyttää kysyntää uudelle työlle.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
On tietysti olemassa tehtäviä joissa voidaan laskea yhden ihmisen saavan tietyssä ajassa aikaan x -määrän tuotteita mutta tällainen tayloristinen liukuhihnatyyppinen työ on aika harvinaista nykymaailmassa. Noin niin kuin pääsääntöisesti työ ei ole sellainen asia jota on olemassa tietty kiinteä määrä ja jota voidaan jakaa halutulle määrälle tekijöitä. Kokeiltu tuota on. Esim. Ranskassa sosialistuhallitus päätti yleisestä työajan lyhennyksestä ajatuksena että näin työtä riittäisi useammille. Ei riittänyt. Tuloksena oli että ranskalaiset vain tekivät aimepaa vähemmän töitä, kasvu hiipui ja työttömyys kasvoi aiemmasta tasosta. Pikemminkin on päinvastoin niin, että taloudellinen toimeliaisuus (työ) synnyttää kysyntää uudelle työlle.

Joo, sutta ei kannata rakennella, vaan asiat mietittävä loppuun asti, jottei porsaanreijillä vesitetä mahdollisesti toimivaa apparaattia. Pisin kääpiöhän tuossa ansiokkaasti välottikin tuon yhtälön yhtä puolta. Työttömyyden vähenemisen ja sitämyötä kulutuskysynnän vaikuttavuus tuossa pohdinnassa oli jätetty pois ja tätä oikeastaan tarkoitinkin, asiat näyttää yhdeltä yhdestä vinkkelistä ja toiselta toisesta, mutta asiantuntevaa tutkimusta ei noista taida löytyä. Kaikissa tapauksissa asiahan olisi niin valtava uudelleen linjaus, ettei se voisi olla minkään agendan yksipuolinen puuhastus vrt. työmarkkinajärjestöt, vaan reivauksen pitäisi perustua vahvaan konseksukseen ja yhteiseen tahtotilaan. Mikä voisi tapahtua ainoastaan, jos eteen olisi lyötävissä pitävä rätinki kuluista ja hyödyistä ja kokonaisvaikutuksista. Sitä minä vain kommentillani hain, että jos toinen puoli esittää palkanalennusta työajan lisäyksellä ja toinen päinvastaista, se itku ja nauru koskee kyllä kumpaakin
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sana "puuhastelu" taisi juuri saada uudet mittasuhteet Kotkassa. Ilmeisesti loukkaantumisen jälkeen kentälle palanneen KTP Basketin Jukka Matisen lisenssi on jostain syystä jäänyt maksamatta ja täten KTP on tullut käyttäneeksi edustuskelvotonta pelaajaa viimeisessä 14 ottelussaan, joista 6 on voittoja. Jos näin todetaan tapahtuneeksi ja siitä sääntöjen mukaan sanktioidaan, tippuu KTP viidenneksi sarjassa menettäen täten myös mahdollisen runkosarjan voittonsa ja sitä myötä kotietunsa finaaleihin asti, tai kotiedun ylipäätään.

Kymen Sanomat verkossa
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Sana "puuhastelu" taisi juuri saada uudet mittasuhteet Kotkassa.

Kyllä tälle pitää pelkästään nauraa. Tämä on jo KTP-mittakaavassakin aika vahvasti vedetty. Ja se on paljon se.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Olen aiemminkin joskus valittanut facebookin kirppareista, mutta teen sen taas. Tällä kertaa mennään vielä pidemmälle kuin perus kirpparitoiminta. Elikkäs kun fb:ssä on niitä annetaan tai lahjoitetaan-ryhmiä. Eräs lähipiirini nainen on mm. lastenvaatteita jne antanut kyseisen toiminnan kautta, ajatellen että menevätpähän tarvitseville. Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä noissa fb-kirppareilla aivan jäätäviä idiootteja pääasiassa pesitytyy. Tämä tuttavani siis on laittanut jotain lastenvaatteita nettiin ja sanononut että tässä kaupungissa ja tässä kaupunginosassa on tarjolla tätä ja tätä, tervetuloa hakemaan. No eihän siinä, postilaatikko täyttyy aina heti ties millaisista kyselyistä ja ehdotteluista. Osa vaatii tarkkoja mittoja, osa vaatii useampia kuvia jne. Nämä vielä ymmärrän, mutta vittu sitten on niitä jotka kyselevät että jaksaisitko tuoda tänne meille kotiin noi ilmaiset tavarat kun ei viittis maksaa bensoista. Tuttavani on vähän huono sanomaan ei ja parikin kertaa on käynyt jonnekin sovittuun paikkaan nakkaamassa tavaran "omaan laskuun". No sinne sovittuun paikkaan tullaan jopa puoli tuntia sovitusta ajasta myöhässä ja sitten valitellaan että onpas tää kuluneen näkönen, vissiin pidetty useamman kerran päällä. Siis vittu ilmasta tavaraa, ja valitetaan että henkkamaukalta saisi rekistä uudemman näköisiä vaatteita. Ei jesus, on se joillekin elämä vaikeaa.

Nyt sitten tämä kaverini kyllästyi tuohon perseilyyn ja jatkossa vaatteet menevät suoraan UFFin konttiin. Kai ne sielläkin auttavat tarvitsevia.

Tuli mieleen se Feissarimokat-kuva, jossa joku lahjoitti jollekin opiskelijalle(?) ilmaisen töllön, oli vissiin suht iso kuvaputki-tv joka toimi, eikä maksanut mitään. Sitten myöhemmin sen töllön hakenut soitteli vihaisena perään kun kaukosäätimestä oli patterit loppu eikä tämä mulkku kusipää sitten voinut laittaa siihen täysiä pattereita. Kiitos vaan tästäkin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Itse olen tehnyt tuota 30 tuntista viikkoa, eikä siinä kyllä sen hurskaammaksi päässyt vapaa-ajan osalta. Työpäivästä prosentuaalisesti suurin osa meni kuitenkin työmatkoihin, ja 8h päivissä lisääntyneet tauot teki työskentelystä jotenkin rytmikkäämpää ja lepposempaa. Suurin osa vähentyneestä työajasta meni ihan hukkaan, ja tuo muka lisääntynyt vapaa-aika ei mitenkään lisännyt menetettyä tuloa.

Jos 6h päivän voisi aina pitää klo 8-14, tuo voisi toimiakkin. Se ero mikä vapaa-ajassa on 8-16 ja 10-16 työskentelevillä henkilöillä on kuitenkin jo kosmeettinen.
Minä teen parhaillaan noin kolmekymmentuntista viikkoa, vaikka sopimuksen mukaan saisin tehdä lyhyempääkin. Työtunnit liikkuvat kuitenkin koko ajan ylöspäin, koska töitä (onneksi) riittää. Kyllä tässä on realistisista toiveista rapissut pois lyhyemmät työviikot valmistumisen jälkeen. Kysymys tulee olemaan pikemminkin, kuinka paljon yli säännöllisen työajan pitää painaa ja kuinka se korvataan. Jos pääsisi edes duuniin, jossa on työaikapankki, jonne ylityöt menevät korotettuna ja niitä voisi pitää myös vapaana pois, saisi olla aika tyytyväinen.

Minusta siinä, alkavatko työt kahdeksalta vai kymmeneltä, on päivänselvä ero: pää painuu tyynyyn kymmeneltä tai kahdeltatoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös