Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 022 726
  • 12 976

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Verta on tuskin 'pulpunnut' pojan päästä, koska väitän että tuossa tilanteessa ambulanssi olisi soitettu paikalle jo jäähallilla.
En tiedä minkälainen urheilupyhättö tuo Tuurin kylän kiekkokaukalo on, mutta sain käsityksen että ulkojäillä ovat pojat olleet eli henkilökuntaa tuskin ihan ruuhkaksi asti on paikalla ollut.

Jos kyseessä on jäähalli, olen väärässä ja sitten on varmaan vaksi ainakin ollut lähistöllä. Ja toki joku pojistakin olisi voinut sen soittaa, mutta hei pikkuskloddit kyseessä jne.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Iker, voi olla että kyseessä oli ulkojäillä sattunut. En missään nimessä kritisoinut poikia, käsitin ilmeisen väärin kun kuvittelin että paikalla olisi ollut aikuisia.

Mutta eniten itkettää/naurattaa tuo äiti, joka möykkää heitteillejätöstä ja päästä pulppuavasta verestä, kun loppupeleissä pojalle riittää sideharsoista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Saisiko vähän apua sarkasmi-tutkani kanssa. En ole vielä perillä että onko tämä seuraava video nyt läpällä kuvattu, vai salaa kuvattu toisen salitreeniä:

Linkki facebookiin erään personal trainer-firman kilpailuun, jossa ilmeisesti tulisi salilla kuvata muiden sähläämistä ja tällä voittaa itselle palkintoja. Kertokaa että onhan tää vain läppä jota minä en tosikkona ymmärrä.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saisiko vähän apua sarkasmi-tutkani kanssa. En ole vielä perillä että onko tämä seuraava video nyt läpällä kuvattu, vai salaa kuvattu toisen salitreeniä:

Linkki facebookiin erään personal trainer-firman kilpailuun, jossa ilmeisesti tulisi salilla kuvata muiden sähläämistä ja tällä voittaa itselle palkintoja. Kertokaa että onhan tää vain läppä jota minä en tosikkona ymmärrä.

Eihän tuossa pyydetä kuin kuvaamaan omaa treenivinkkiä? Eli kuvata vaikka sitten hauiskääntöjä ja jakaa se. Ainakaan itse en saa siitä siis tehtävää kuvata muiden kuntosalisuorituksia.

Voi toki olla, että minä en ymmärrä. Ei olisi ensimmäinen kerta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Yritin käydä lukemassa Liiga huhuketjua, kun kiinnostaisi tietää hiukan KalPan ensi kauden joukkueesta. Huhuja en löytänyt, vaan lähinnä Ässä-fanien Ässä-hehkutusta. Valmentajahehkutusta. Ässät, jee. Ässien junnutoiminta, jee. Miksi kukaan minnekään muualle menisi?

Harmittaa, kun mennyt maku koko Ässistä ja Ässä-faneista luultavasti muutamien nimimerkkien takia. Ihme Ässä-propagandaa niin monessa ketjussa...
 

motamoro

Jäsen
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2015012919111915_ur.shtml - Pelaaja vaatii 900 000 euron voittoa: "Virhe tai huijaus, Veikkaus maksakoon!"

Ei taas tiedä mitä pitäisi tarinan päähenkilöstä tai uutisen kommentoijista ajatella.

"Veikkaus ei voi noin vain muutella sääntöjä, joita kukaan ei edes tiedä."

Joo, minäkään en tiedä koko lakikirjaa ulkoa mutta kyllä se olisi velvollisuuteni tietää lait etten tee rikosta, eikä olettaa että joku tulee minulle kertomaan kaiken kädestä pitäen. Lisäksi miten voi vaatia 900 000 euron voittoa reilun 7 000 euron pelivaihdosta? Haloo nyt taas... Mutta kansa puolustaa arjen sorrettua sankaria ainakin kommenttiosiosta päätellen.

Ei toisaalta pitäisi noteerata lainkaan näitä Iltapäivälehtien "Lukijamme kertoo"-uutisia kun ne poikkeuksetta saa veren kiehumaan, saati lukemaan näiden uutisten kommenttikenttiä.
 

Kynäilijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa uutista luin eilen ja teki mieli hakata päätä seinään kun luki kommenttiosiota. Toisaalta se on mukava huomata näin aktiivisena totalisaattoripelien pelaajana kuinka pihalla kansa on pelaamisesta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2015012919111915_ur.shtml - Pelaaja vaatii 900 000 euron voittoa: "Virhe tai huijaus, Veikkaus maksakoon!"

Ei taas tiedä mitä pitäisi tarinan päähenkilöstä tai uutisen kommentoijista ajatella.

"Veikkaus ei voi noin vain muutella sääntöjä, joita kukaan ei edes tiedä."

Joo, minäkään en tiedä koko lakikirjaa ulkoa mutta kyllä se olisi velvollisuuteni tietää lait etten tee rikosta, eikä olettaa että joku tulee minulle kertomaan kaiken kädestä pitäen. Lisäksi miten voi vaatia 900 000 euron voittoa reilun 7 000 euron pelivaihdosta? Haloo nyt taas... Mutta kansa puolustaa arjen sorrettua sankaria ainakin kommenttiosiosta päätellen.

Ei toisaalta pitäisi noteerata lainkaan näitä Iltapäivälehtien "Lukijamme kertoo"-uutisia kun ne poikkeuksetta saa veren kiehumaan, saati lukemaan näiden uutisten kommenttikenttiä.
Iltalehden kommenttipalsta on aina huikeaa kamaa. Aina on yhteiskunta/isot lafkat väärässä! Lukeeko tuon lapun kääntöpuolella ne ohjeet kokonaan?

Ihan naurettavaahan tuo on - varmasti on tyyppi jo vetoa tehdessään tajunnut, että mokahan se on. Samalla logiikalla se on petos, kun tuota vielä mainostaa muille. Että muutkin käyttäisivät mokaa hyväkseen?

Hohhoi.
 

motamoro

Jäsen
Iltalehden kommenttipalsta on aina huikeaa kamaa. Aina on yhteiskunta/isot lafkat väärässä! Lukeeko tuon lapun kääntöpuolella ne ohjeet kokonaan?

Ihan naurettavaahan tuo on - varmasti on tyyppi jo vetoa tehdessään tajunnut, että mokahan se on. Samalla logiikalla se on petos, kun tuota vielä mainostaa muille. Että muutkin käyttäisivät mokaa hyväkseen?

Hohhoi.

Käsitääkseni siellä ei lue lajikohtaisia ohjeita ja käsipalloa ei olisi ylipäätään pitänyt pystyä pelaamaan lapulla.
- Veikkauksen pelikuponki on mennyt läpi käsipallomonivetoon, vaikka ei olisi pitänyt. Veikkaus mitätöi sääntöjensä mukaisesti pelin.
- Pelaaja ei ole ymmärtänyt että 15- tarkoittaa alle 15 ja vastaavasti 15+ tarkoittaisi yli 15. Tässä tapauksessa pelaaja olisi jo voinut itse pyytää pelikupongin mitätöimistä asiamieheltä, koska pelikohde ei ole ollut sitä mitä on tarkoitettu.
- Pelaaja yritti itse tosiaan petosta, koska koitti pelata sellaista yhdistelmää joka ei ole mahdollista (käsipalloon yli 15 maalia)
- Pelaaja ihmettelee miten Veikkaus voi palauttaa vain panoksen yms. Ainakin netissä lukee selkeät käyttöehdot, miten virhetilanteissa menetellään. (Naurattaa myös miten jotkut kehuvat kommenttikentässä tuolla ulkomaalaisia yhtiöitä jotka eivät ikinä jättäisi voittoja maksamatta kun on tapahtunut selkeä virhe, haha, maksaisipa tosiaan. Parhaassa tapauksessa tuollaisesta kusetuksen yrityksestä saisi ulkomaalaisilta yhtiöltä vedon mitätöinnin, huonoimmassa asiakassuhteen purku/ tilin jäädytys)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Käsitääkseni siellä ei lue lajikohtaisia ohjeita ja käsipalloa ei olisi ylipäätään pitänyt pystyä pelaamaan lapulla.
Lähinnä tarkoitin, että lukeeko siellä mitä se 15- tarkoittaa? Itselläkin hämäsi, kun ekoja kertoja veikkasin mutta otinpahan selvää asiasta. Kyllähän tuossa kerroin jo osoittaa, että jotain on äijä tajunnut väärin?

Jumiuduin lukemaan noita kommentteja. Huikeaa settiä! Caps Lock-kamaa, "V****", "k***pää"... Heh. Lisäksi hienoja kommentteja kuten "...huippuna tuo että maksavat voittoja max tuon 70 % vaikka kerroin olisi mikä ???". Siis mitä? Kyllähän ne kertoimien mukaan maksaa, kunhan veto on oikein tehty. Kertoimet vaan lasketaan niin, että se palautusposentti olisi keskimäärin 70? Olen aina pitänyt itseäni aika keskivertoälykkäänä ihmisenä, mutta iltapäivälehtien kommenttiosioiden lukeminen saa ajattelemaan että ehkä mä ihan fiksu olenkin :) Ihan kun porukka kirjottaisi tuonne aina tunnekuohun vallassa - ilman että vaivautuu yhtään selvittämään asioita.

Sitäpaitsi, minä ihan mielelläni tuen Veikkausta. Lopulta kuitenkin pistävät rahaa hyviin asioihin (kuten myös RAY). Ja varmasti tuo on Suomessa todella valvottua ja säädeltyä, monen mielestä varmaan liikaakin.
 

motamoro

Jäsen
Jumiuduin lukemaan noita kommentteja. Huikeaa settiä! Caps Lock-kamaa, "V****", "k***pää"... Heh. Lisäksi hienoja kommentteja kuten "...huippuna tuo että maksavat voittoja max tuon 70 % vaikka kerroin olisi mikä ???". Siis mitä? Kyllähän ne kertoimien mukaan maksaa, kunhan veto on oikein tehty. Kertoimet vaan lasketaan niin, että se palautusposentti olisi keskimäärin 70? Olen aina pitänyt itseäni aika keskivertoälykkäänä ihmisenä, mutta iltapäivälehtien kommenttiosioiden lukeminen saa ajattelemaan että ehkä mä ihan fiksu olenkin :) Ihan kun porukka kirjottaisi tuonne aina tunnekuohun vallassa - ilman että vaivautuu yhtään selvittämään asioita.

Sitäpaitsi, minä ihan mielelläni tuen Veikkausta. Lopulta kuitenkin pistävät rahaa hyviin asioihin (kuten myös RAY). Ja varmasti tuo on Suomessa todella valvottua ja säädeltyä, monen mielestä varmaan liikaakin.

Joo, siis totalisaattoripeleissä jokaisella mahdollisella tuloksella Veikkaus saa 30% ja 70% jaetaan pelaajille (tulosveto, moniveto, päivän triot jne muuttuvakertoimiset.). Kiinteäkertoimisissa sitten tietysti se on vain keskimäärin (se mikä sen pelimuodon palautusprosentti onkaan) kun ei voida tietää etukäteen mitä pelaajat pelaavat.

En tiedä miten jotkut kehtaavat omalla nimellään kirjoitella noihin kommentteja asioista mistä eivät tiedä mitään. Jotain itsesensuuria luulisi olevan.

Ehdottomasti kannattaa Veikkausta tukea ja Veikkaus on myös yksi maailman luotettavimmista yhtiöistä, vaikka iltapäivälehtien kommenttipalsta toista kertoisi :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tuo "ärsyttävin sana tai termi" -ketju on dorkamaisia purkauksia, eli dorkauksia pullollaan. Jatkoajan käyttäjät ovat siellä nyt monta kuukautta vihanneet aivan tavallisia ilmauksia ja sanoja, jotka oikeasti rikastavat suomea. On siellä varmasti oikeastikin ärsyttäviä sanoja esiteltynä, mutta jotenkin en voi välttyä kokemasta, että osa kirjoitttajista on halunnut vain päästä hassuttelemaan tuohon ketjuun keinolla millä hyvänsä.
 

Nick Neim

Jäsen
Nuoresta iästäni huolimatta mä kai olen vähän vanhanaikainen, mutta kyllähän tämä uutinen "e-urheilijoista" ja heidän mahdollisista armeijan harjoittelu- tahi muista vapaista kuulostaa omaan korvaan, eh, hieman oudolta.

Hyviä rahapotteja noissa näemmä liikkuu, sitä en kiellä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Nuoresta iästäni huolimatta mä kai olen vähän vanhanaikainen, mutta kyllähän tämä uutinen "e-urheilijoista" ja heidän mahdollisista armeijan harjoittelu- tahi muista vapaista kuulostaa omaan korvaan, eh, hieman oudolta.

Hyviä rahapotteja noissa näemmä liikkuu, sitä en kiellä.

Voi elama, eli kaverit lahtee lomille pelaamaan jotain Mortal Kombatia ja palvelevat samassa porukassa urheilijoiden kanssa? Ehka meikalainen on kans tippunut ajan hermoilta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nuoresta iästäni huolimatta mä kai olen vähän vanhanaikainen, mutta kyllähän tämä uutinen "e-urheilijoista" ja heidän mahdollisista armeijan harjoittelu- tahi muista vapaista kuulostaa omaan korvaan, eh, hieman oudolta.
Vetääköhän kyseinen porukka e-pillereitä saavuttaakseen maksimaalisen tuloskunnon?

Koska harrastan itse aktiivisesti (tietokone)shakkia, minkä ohella olen pelannut mm. miinaharavaa, pasianssia JA DOOMIA, voisin hyvinkin palvella ja komentaa Suomen Puolustusvoimain alaisia meta- ja hyperdimensionaalisiin ensi-iskuoperaatioihin ynnä tähteinvälisten gravitonikenttäanomalioiden pulssitorjuntaan erikoistuneita Multiversumijoukkoja, jos sellaiset vain olisi olemassa. Mutta kun ei ole. Ainakaan tässä ulottuvuussäikeessä.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Koska harrastan itse aktiivisesti (tietokone)shakkia, minkä ohella olen pelannut mm. miinaharavaa, pasianssia JA DOOMIA, voisin hyvinkin palvella ja komentaa Suomen Puolustusvoimain alaisia meta- ja hyperdimensionaalisiin ensi-iskuoperaatioihin ynnä tähteinvälisten gravitonikenttäanomalioiden pulssitorjuntaan erikoistuneita Multiversumijoukkoja, jos sellaiset vain olisi olemassa. Mutta kun ei ole. Ainakaan tässä ulottuvuussäikeessä.

Mä taas tahkosin aikoinaan jonkun verran Panzer Generalia. Ehkä siis pitää pikku hiljaa alkaa odotella jotain puolustusvoimien ansiomerkkiä, vaikka armeijaa en olekaan käynyt.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Viisinumeroisia summia eläinten turvakoteihin (tms) fiksuihin kohteisiin, kyllä sitä taas saa olla ylpeä oman suvun vanhuksista. Vaikka pientähän tuokin on toki vielä, edellinen polvi tuolta puolelta sukua pisti koko omaisuutensa lahjoituksilla Afrikan neekereille. Toivottavasti laittavat minut holhouksen alaiseksi jos joskus tuollaisia alan edes ajatella.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Noi kelit.

Lunta satanut viimeisen kahden viikon aikana oikeastaan päivittäin. Pyöräily on vaikeaa - käytännössä joka risteyksessä (siis niissä, joissa oikeasti saa vain ajaa taluttamatta) on käytännössä pakko taluttaa, joska näkyvyys autoilijoille on aina nolla; korkeat lumivallit, lumisokeus, tiheä lumisade, tuuli... Lisäksi työmatkaan on pakko varata ainakin tuplasti se aika, kun normaalisti. Äsken ei satanut, mutta tuuli oli niin kova että lumi on tullut takaisin hyvin auratuille teille (pakko antaa krediittiä, viime päivinä on jopa aurattu!). Sellaista v-mäistä pienikiteistä lunta, jossa pyörä saattaa minä hetkenä vain vaihtaa kulkusuuntaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kesällä toi hiihto on saatanan vaikeeta. Huonot välineet tai huono kunto.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kesällä toi hiihto on saatanan vaikeeta. Huonot välineet tai huono kunto.
En tiedä oliko tämä piruilua minulle, mutta pakko silti tarkentaa omaa viestiäni.

Lunta on siis aika helvetin paljon. Matka kotoa töihin kestää n. tuplasti sen, mitä normaalisti talvikelillä. Ja siis paikoin nuo auravallit pyörätien vieressä on yli metrin korkuisia - todellakin heikentävät näkyvyyttä.

Noh, ei sentään ole hirveän kylmä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kesällä toi hiihto on saatanan vaikeeta. Huonot välineet tai huono kunto.
Hiihto on pääasiassa urheilun muoto, kun taas pyöräily on kulkumuoto siinä missä autoilu, joukkoliikenne tai kävelykin. Jossain maalla voi ehkä hiihtää töihin talvella, jos teitä ei ole hiekoitettu. Pyöräily ei ole mitään hiihtoon verrattavaa haihattelua, sillä ruuhkassa pyöräily on autoa nopeampi kulkumuoto alle seitsemän kilometrin matkoilla. Toki pyöräilykin on urheilulaji, mutta pääasiassa varteenotettava liikennemuoto (tapa liikkua paikasta toiseen).
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sukulaisperheen miespuolinen edustaja keksi eilen alkaa spämmäämään jokaista suvun jäsentä viestitulvalla, jossa julisti, että koko suvun pitää lopettaa whatsapp:n käyttö heti ja heille ei saa lähettää ainuttakaan viestiä kyseisellä sovelluksella enää ikinä, koska Facebook on ostanut sen ja vakoilee nyt meitä kaikkia.

Joo, tottahan tuo on. Facebook osti kyseisen puljun aika tasan vuosi sitten (2/2014). Toisaalta kyseinen perhe mellastaa Facebookissa joka saatanan päivä jakamassa "ihanaa päivää" -viestejään ja raportoimassa joka ikisen liikkeensä. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa tälle logiikalle..
 
Mä en tiedä itkeäkö vai nauraako tolle uutisen viimeiselle virkkeelle - pelkästään tuon yhden valmistajan hiilihapotuslaitetta on myyty Suomessa puoli miljoonaa. Joka viidennestä kotitaloudesta siis sellainen löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mä en tiedä itkeäkö vai nauraako tolle uutisen viimeiselle virkkeelle - pelkästään tuon yhden valmistajan hiilihapotuslaitetta on myyty Suomessa puoli miljoonaa. Joka viidennestä kotitaloudesta siis sellainen löytyy.
No mitä ihmeen nauramista tuossa on? Aivan hemmetin kätevä laite, jos sattuu pitämään janojuomana vissyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös