Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 287
  • 12 943

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka on ollut huolissaan uudesta translaista ja kirjoittanut yleisönosastolla. Hän pelkää että miehet vaihtaa sukupuolta että pääsevät naisten pukuhuoneisiin. Tai niin ainakin kertoo Etelä-Suomen sanomien sunnuntai-suomalainen. Kuvakaappaus osasta juttua alla.
 

Liitteet

  • Screenshot_20190811-145930~2.png
    Screenshot_20190811-145930~2.png
    269,2 KB · kertaa luettu: 271
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka on ollut huolissaan uudesta translaista ja kirjoittanut yleisönosastolla. Hän pelkää että miehet vaihtaa sukupuolta että pääsevät naisten pukuhuoneisiin. Tai niin ainakin kertoo Etelä-Suomen sanomien sunnuntai-suomalainen. Kuvakaappaus osasta juttua alla.
Minä jos joku haluaisin urkkimaan naisten pukkareihin mutta pakko tyytyä omaan rouvaan ja erinäisiin intternetsin videopalveluihin kun tuo mulkutin on tullut sen verran läheiseksi tässä yhteisen elontaipaleen aikana.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Se, kun ihmiset valittaa kiinteistövälittäjälle tämän ammattipätevyyden puutetta hinta-arvioinnissa. Haukutaan paskaksi ja lopulta menee jollekin urpolle myyntiin, josta pyydetään ns. vitusti liikaa. Kaksi vuotta tästä asunto myydään. Myyntihinta luonnollisesti hiukan ensimmäisen arvion alapuolella. Toki jos ei ole kiire myydä ja uskotaan ihmeisiin.
Tai toinen on, että väkisin halutaan pitää hinta ylikovana vaikka selkeästi on tieto välittäjää myöden olemassa oikeasta arvosta. Sitten uhriudutaan iltapäivälehtien sivuilla kun asunto ollut pitkään myymättä.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006196391.html

Olin muuten 100% varma, että tässä puhutaan Selänteiden Kalifornian kämpästä ja siitä miten se ei ole parissa vuodessa mennyt kaupaksi. Näemmä ei.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Postin ja perintätoimistojen pyhä kaksinaisuus on taatusti hyvä bisnes, ainakin jälkimainitulle. Sain pari viikkoa sitten elämäni ensimmäisen maksumuistutuksen pienehköllä perintäkululla ryyditettynä. Tähän muikkariin sisältyi kaksi epäkohtaa. Alkuperäisen laskun ei olisi ensinkään pitänyt tulla minulle, vaan taloyhtiölle. Tämä ei toki ole kummankaan edellä mainitun vika, vaan laskuttajan ja minun itseni työn tilaajana. Toki työn suorittanut osapuolikin olisi voinut olla vähän skarpimpi, mutta se siitä.

Kuitenkin Posti onnistui ilmeisimmin kadottamaan alkuperäisen laskun, joka ei koskaan postilaatikkoomme päätynyt, joten tätä seurasi em. maksumuistutus, jonka kiidätin heti käsiini saatuani 7.8. isännöitsijän maksettavaksi. Muistutuksen eräpäiväksi oli merkitty 15.8., johon mennessä lasku myös suoritettiin. Siitä huolimatta samainen perintätoimisto päätti jo 9.8. lähettää MAKSUMÄÄRÄYKSEN (capsit heidän), joka saapuikin aina niin luotettavan Postin toimesta postilaatikkoon heti 19.8. Perintäkulujen määrä oli tietysti noin nelinkertaistettu edellisestä, vaikka muistutuksen eräpäivään oli MAKSUMÄÄRÄYKSEN lähetyspäivästä kuusi päivää.

Vaikkei tässä keississä isoista summista puhutakaan, niin perintätoimistolla on aika vittupäinen toimintatapa, kun muistutuksesta ei anneta maksuaikaa edes määrättyyn eräpäivään lähettämättä seuraavaa karhua. Tähän päälle syvässä suossa kyntävän Postin kyky toimittaa yksi kirje perille hädin, tuskin kymmenessä päivässä, niin on kumma jos ei tilillä kilise kivasti.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Jyväskylän yliopiston professori Tapio Puolimatka on ollut huolissaan uudesta translaista ja kirjoittanut yleisönosastolla. Hän pelkää että miehet vaihtaa sukupuolta että pääsevät naisten pukuhuoneisiin. Tai niin ainakin kertoo Etelä-Suomen sanomien sunnuntai-suomalainen. Kuvakaappaus osasta juttua alla.

Mies on valmis vaikka mihin jos on mahdollista nähdä tissit.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuskin ihan yhtä vahva tilanne, kuin otsikossa lukee, mutta sinnepäin.
Juu, mukavaa, ku viikonloppu vapaata pukkaa, ja huomenna ulkoilusääkin pitäisi olla hyvä.
Terveys on hieman vaivannut, vanhaa vikaa ja vähän uuttakin.
Yleensä se menee niin, että kun nukkuu hyvin, syö ja ulkoilee, niin asiatkin on lopulta ihan ok.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Joku on taas pahoittanut mielensä, kun maailma ei pyörikkään hänen ja hänen lapsensa navan ympärillä. Minä minä minä minä minä. Harmi tuon raflan puolesta, kun on saanut niin paljon paskaa niskaan tosta.

HS: 3-vuotias lapsi itki helsinkiläisravintolassa – jälkipyykistä melkoinen somemyrsky: "Perhe ei ymmärrä lähteä pois, vaikka heidän lapsensa huutaa kuin hullu ravintolassa"

Täytyykin käydä tuolla. Kenties jo tänään. Toivottavasti rasittavat lapsiperheet pysyvät kotona. Jos mulla olis ravintola, sinne olisi porttikielto huutaville lapsille ja heidän vatipäävanhemmilleen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyykin käydä tuolla. Kenties jo tänään. Toivottavasti rasittavat lapsiperheet pysyvät kotona. Jos mulla olis ravintola, sinne olisi porttikielto huutaville lapsille ja heidän vatipäävanhemmilleen.
Vietän paljon aikaa espanjassa. Ylivoimaisesti tärkein syy on se, että kukaan ei valita mistään. Lapsethan eivät ravintolassa ole ainoa asia mikä voi vituttaa. Monia vituttaa muut ihmiset. Ihmisten pitäisi olla välittämättä pikkuasioista ja keskittyä vaan omaan tekemiseensä, toki ottaen muut huomioon. Itse kun menen ravintolaan, minua ei vituta mikään.

Nuorempana vitutti monikin asia, mutta kun olin reissuhommissa vuosikymmennen, niin huomasin, että tasan aina reissussa joku asia menee päin persettä, eikä toimi lainkaan niin kuin haluaisin tai olen tottunut. Jossain vaiheessa tajusin, että pilaan oman elämäni vittuuntumalla asioista, joille en voi mitään muuta kuin valittaa niistä. Siksi, kun lopetin valittamisen, myös pään sisäisen, elämäni laatu on paljon parempaa ja kaikki on hyvin, eikä reissaaminenkaan vituta niin paljoa.

Tämä oli elämänohje, noudattakaa sitä, niin elämänne on parempaa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noin. Hampurilainen tippui syliin. Ei se nyt muuten kovin suurta vitutusta aiheuttaisi, mutta olen pukeutuneena valkeaan pukuun. Sehän meni kätevästi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vietän paljon aikaa espanjassa. Ylivoimaisesti tärkein syy on se, että kukaan ei valita mistään. Lapsethan eivät ravintolassa ole ainoa asia mikä voi vituttaa. Monia vituttaa muut ihmiset. Ihmisten pitäisi olla välittämättä pikkuasioista ja keskittyä vaan omaan tekemiseensä, toki ottaen muut huomioon. Itse kun menen ravintolaan, minua ei vituta mikään.

Nuorempana vitutti monikin asia, mutta kun olin reissuhommissa vuosikymmennen, niin huomasin, että tasan aina reissussa joku asia menee päin persettä, eikä toimi lainkaan niin kuin haluaisin tai olen tottunut. Jossain vaiheessa tajusin, että pilaan oman elämäni vittuuntumalla asioista, joille en voi mitään muuta kuin valittaa niistä. Siksi, kun lopetin valittamisen, myös pään sisäisen, elämäni laatu on paljon parempaa ja kaikki on hyvin, eikä reissaaminenkaan vituta niin paljoa.

Tämä oli elämänohje, noudattakaa sitä, niin elämänne on parempaa.

Kyllä mua välillä vituttaa. Se on ihan normaali tunne.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Vietän paljon aikaa espanjassa. Ylivoimaisesti tärkein syy on se, että kukaan ei valita mistään. Lapsethan eivät ravintolassa ole ainoa asia mikä voi vituttaa. Itse kun menen ravintolaan, minua ei vituta mikään
Vasta huomasin, että esimerkiksi Kreikassa paikallisten pahimmat lapset käyttäytyvät huomattavasti paremmin kuin suomalaislapsista pahimmat. Saman ilmiön olen huomannut Espanjassakin. Ehkä täällä Suomessa on tasa-arvon nimissä perseilty hommat joissakin perheissä siihen malliin, ettei lapselle saa sanoa pahasti, jolloin lapsista tulee hirmuhallitsijoita.

Myös syödessäni Monacossa vuosien 2017-2019 serifikaattivoittaja Les Perles de Monte-Carlossa huomasin, ettei lapsista ollut lainkaan haittaa. Viereisen pöydän ruhtinassuvun lapsukaiset käyttäytyivät hyvin maltillisesti leikkejään leikkien.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Myös syödessäni Monacossa vuosien 2017-2019 serifikaattivoittaja Les Perles de Monte-Carlossa huomasin, ettei lapsista ollut lainkaan haittaa. Viereisen pöydän ruhtinassuvun lapsukaiset käyttäytyivät hyvin maltillisesti leikkejään leikkien.
Tietysti lapsen käytös on osin siitäkin kiinni, että millaiset lapsenhoitajat on onnistunut rekryämään. Osa niistä on niin vetelyksiä, että lapsistakin tulee holtittomia.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Vasta huomasin, että esimerkiksi Kreikassa paikallisten pahimmat lapset käyttäytyvät huomattavasti paremmin kuin suomalaislapsista pahimmat. Saman ilmiön olen huomannut Espanjassakin. Ehkä täällä Suomessa on tasa-arvon nimissä perseilty hommat joissakin perheissä siihen malliin, ettei lapselle saa sanoa pahasti, jolloin lapsista tulee hirmuhallitsijoita.

Myös syödessäni Monacossa vuosien 2017-2019 serifikaattivoittaja Les Perles de Monte-Carlossa huomasin, ettei lapsista ollut lainkaan haittaa. Viereisen pöydän ruhtinassuvun lapsukaiset käyttäytyivät hyvin maltillisesti leikkejään leikkien.
Muistetaanhan pojat, että vierasta lasta saa kerran lyödä opetusmielessä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vasta huomasin, että esimerkiksi Kreikassa paikallisten pahimmat lapset käyttäytyvät huomattavasti paremmin kuin suomalaislapsista pahimmat. Saman ilmiön olen huomannut Espanjassakin. Ehkä täällä Suomessa on tasa-arvon nimissä perseilty hommat joissakin perheissä siihen malliin, ettei lapselle saa sanoa pahasti, jolloin lapsista tulee hirmuhallitsijoita.
Tsekissä, ainakaan Prahassa, ei lapsia tuoda ravintolaan. Tai jos tuodaan, istuvat kiltisti paikoillaan. Turistien lapsia ravintoloissa tietysti näkee, mutta kun lasten annoksia, maitoa tai limpparia ei listalla ole, niin keksivät pian jotain muuta. Tai voi olla limpparia, mutta se maksaa puolet koko annoksen hinnasta,
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä jos tänään vaan kaikki itkettäisiin, se olisi ilmastoteko, sillä nauruhan pidentää ikää.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis ootko sä ripille menossa vai morsian? Ei hemmetti Ku Klux Klan!
Eieieiei. Ihan puin vain uuden puvun ensimmäistä kertaa. Se tuntui aika huonolta päällä, joten jäänee kaappiin turhana. Siinä on toinen asia, mistä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Uusi puku, mutta ihan hirveä päällä, eikä oikein sopinut minulle. Siis ei näyttänyt hyvältä.
 

444

Jäsen
Eieieiei. Ihan puin vain uuden puvun ensimmäistä kertaa. Se tuntui aika huonolta päällä, joten jäänee kaappiin turhana. Siinä on toinen asia, mistä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Uusi puku, mutta ihan hirveä päällä, eikä oikein sopinut minulle. Siis ei näyttänyt hyvältä.
Ethän sä nyt mennyt ostamaan pukua sokkona? Siis tuollaista herrain pukinetta, joka harvoin istuu mistään kohdasta kunnolla, kun sitä kaupassa sovittaa. Mun silmät vuotaa verta (ei ole ebolaa) joka kerta kun näen isolla kirkolla jonkun uuvatin, jolla on aivan pitkin vittuja istuva puku päällä. Oli se joskus ysärillä kai muotia, kuten niin moni muukin hirvittävä asia, mutta tänä päivänä kauhistelen sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös