En kyllä aina jaksa ymmärtää, miksi tupakoitsijat eivät tajua olla sytyttämättä sitä savuavaa paskaansa muiden seurassa
Minua ei juurikaan haittaa tupakansavu, tuoksu on ajoittain jopa ihan ok, tupakoivan ihmisen vaatteet ja hengitys toki haisevat varsin pahalle, mutta itse savu ei niinkään. Vaikka savu sinänsä ei häiritsekään, niin jostain syystä tupakoivat ihmiset jossain määrin ärsyttävät, ainakin joissain tilanteissa. Mielestäni on nimittäin tilanteita, joissa rööki ikään kuin pilaa tunnelman, vähän sama kuin jos joku vetäisi viivan kokaiinia jossain tilanteessa johon kokaiini ei sovi. Toki on sanottava, että kokaiini varmasti sopii moneen tilanteeseen ja onhan se ihan tyylikäs päihde. Rööki ei minun mielestäni ole tyylikäs päihde, mutta kyllähän sekin tietynlaiseen grunge-hengailuun sopii.
Oikeastaan olen sitä mieltä, että tupakkaa polttavilta puuttuu joskus hieman tilannetajua, jotkut röökaavat joka käänteessä ja se on melko typerän näköistä. En minäkään kanna bissepullojani joka paikkaan. Toki täytyy vielä myöntää, että itsekin saatan polttaa vaikkapa jossain savuisessa baarissa istuessani yhden savukkeen, mutta on kummallista, että jotkut polttavat jatkuvasti ja joka paikassa. Itse asiassa myönnettäköön vielä sekin, että itsekin kuuluin tähän jatkuvasti polttavien joukkoon vielä joskus parikymppisenä. Onneksi sitten tajusin, että homma on melko tyylitöntä ja se myös häiritsee muita ihmisiä ja on siten epäkohteliasta. Näihin sekä muihin negatiivisiin puoliin suhteutettuna hyödyt olivat vähäisiä, joten katsoin parhaaksi lopettaa päivittäisen käytön.
Nämä ovat tietysti minun mielipiteitäni, enkä oleta, että kaikki olisivat samaa mieltä ja sinänsä on varmasti monelle ihmiselle aivan sama kuinka paljon minua joku asia häiritsee tai vituttaa.