Pitäisikö inttijuttujen kertominen kriminalisoida?

  • 5 750
  • 39

Pitäisikö inttijuttujen kertominen kieltää lailla?

  • Kyllä.

    Ääniä: 73 38,4%
  • Pitäisi, mutta vastaan ei.

    Ääniä: 117 61,6%

  • Äänestäjiä
    190

Pietu10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Sabres
Ei perkele, mutta itse ainakin joudun läväyttämään nyrkillä ohtaan, jos joku saatanan apina alkaa muistelemaan inttiaikojaan kun minä yritä juoda viinaa.
 

Kaivanto

Jäsen
Vastasin kyllä, ehkä kammottavin juoruamisen muoto maan päällä. Muistan kerrankin lomilla kun kapakassa jollain pioneerialikessulla oli niin typerät jutut että se yleensä niin lepposa korpsantti Röppönen nousi ja laittoi tätä jamppaa nyrkillä ohtaan...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitäisi.Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta puhua inttiasioita siviilissä.Aivan kuin työasiat pyritään jättämään työpaikan ulkopuolelle,niin myös inttiasiat jätettiin aikanaan armeijan rajojen sisäpuolelle. Enkä näe tarvetta nyttenkään niistä puhua.Oli sen verran paska paikka,että mieluiten unohdin kaikki asiat.Sen sijaan veli,joka kävi vuoden myöhemmin armeijan alkoi ärsyttämään,kun tämän puheista yli 60% koski armeijaa.Myös sotamuistojen kertomiset voitaisiin kieltää...
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Kyllä. Ihan samalla tavalla kuin myös itseäni suunnattomasti vituttavat tarinat autoista ja moottoripyöristä kaljoittelun yhteydessä, kiinnostavat ihan yhtä vähän. Perseestähän se on kun yksi kertoo suurista sotasaavutuksistaan, leirillä kuulemma joutuivat itse pureksimaan polttopuutkin, niin kovia jätkiä olivat ja toinen jo seuraavassa lauseessa kertoo kuinka ajoi Fiestalla vähän vajaata neljää sataa tutkaan. Kolmas jo jatkaakin kun hänen tuttunsa osti pärinäputken moottoripyöräänsä että kuulevat naapuritkin milloin hän on liikenteessä. Voi mahdoton paikka.
 

Cube

Jäsen
Armeijajutut ovat keittoreissuilla ihan ok, jos porukka on palvellut samassa paikassa. Sen sijaan muita varuskuntia koskevat jutut eivät pahemmin kiinnosta, enkä oleta, että muita kiinnostavat minun armeijatarinat.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei missään nimessä pidä kriminalisoida. Inttijutut toimivat kivijalkana ja ehtymättömänä runsaudensarvena, josta voi aina ammentaa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ei missään nimessä pidä kriminalisoida. Inttijutut toimivat kivijalkana ja ehtymättömänä runsaudensarvena, josta voi aina ammentaa.

Aivan täysin sama! Vaikka onhan se intti käyty pojan kloppina ja jutun taso oli silloin vähän niin ja näin. Mutta onhan niitä ihan mukava aina muistella, kun tuli itsekin se vuosi aikanaan oltua.

Ne joita ei kiinnosta voi mennä poiskin, vähän asennetta tähän niin ei-nationaaliseen Suomeen. Ei se mitään junttimeininkiä ole, vituttaa vieläkin ne jotka aina matalimmasta aidasta yli menevät armeijassakin joka asian suhteen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei perkele, mutta itse ainakin joudun läväyttämään nyrkillä ohtaan, jos joku saatanan apina alkaa muistelemaan inttiaikojaan kun minä yritä juoda viinaa.

Sivari?

Kyllä intistä muutaman sanan voi tokaista. Niin ja välillähän se menee kännissä väkisinkin suuremmaksi muistelemiseksi. Eikä se haittaa, ei todellakaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mun mielestä kaikesta muusta kuin musiikista ja jääkiekosta puhuminen tulisi sanktioida ankarasti. Kaikki puheenaiheet, jotka eivät ole Minulle henkilökohtaisesti tärkeitä, ovat turhia ja pitäisi kieltää. On se vittu kumma, kun ihmiset haluavat puhua itselleen läheisistä asioista ja/tai jakaa muistojaan muiden kanssa. Eivätkö ne ihan oikeasti tajua, että vain Minun mielenkiintoni kohteilla on väliä?

Niinpä, näköjään kun ollaan juomassa (tai kavereiden/tuttujen, jotkut apinoiden, kanssa tekemisissä) pitää pitää turpa kiinni.. Ajatella jos jotakin ei kiinnosta keskustelu inttijutuista tai jääkiekosta. Tai jalkapallosta. Tai autoista.

Pitäisi ajatella niitäkin jotka eivät ole käyneet armeijaa. Tai heitä, joita ei urheilu kiinnosta. Eikä myöskään sovi unohtaa ajokortittomia, jotka saatavat kokea itsensä täysin ulkopuolisiksi autoista keskustellessa!!!

Jokaisen seurueeseen kuuluva saisi täyttää kyselylomakkeen, jolla selvitettäisiin mistä voidaan keskustella!!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Jokaisen seurueeseen kuuluva saisi täyttää kyselylomakkeen, jolla selvitettäisiin mistä voidaan keskustella!!

Mitä, eikös teilläpäin toimitakaan näin?

Äänestin "ehkä" kohtaa, sillä eihän niitä nyt loputtomiin jaksa. Mutta luonnollisesti, sen pari mojovaa kaskua sieltä harmaista voi keskustelun avauksena heittää. Siinä niitä turistessa, sopivasti nousee ne ensimmäiset jo päähän, joten tehtävänsähän ne inttijutut vain hoitavat.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Inttijutut toimivat kakkahuumorin kanssa täysin samalla tavalla. Aina on löytyvinään uusia juttuja ja varsinkin kakka-asiat naurattavat porukkaa aina eniten. Myös tilannehuumori ja itseironia ovat parhaita huumorin lajeja.

Hiiteen sellainen tekopyhähuumori tai varsinkin sellainen huumori, jota yritetään väkisin tehdä. Naurattaa sellaiset illanistujaiset jossa porukka yrittää olla hienostuneempaa (kaikki samanlaisia karvaperseitä) kuin onkaan ja huumori löytyy lähinnä pilkunnussimisesta tai olemattomasta sarkasmista. Nauru on sellaista pidättynyttä hymähtelyä. Jos joku kertoo oikeasti hauskan jutun, niin tuloksena on vaivautunutta silmiin katselua muun porukan kesken.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokaisen seurueeseen kuuluva saisi täyttää kyselylomakkeen, jolla selvitettäisiin mistä voidaan keskustella!!
Nopea haku Naisasiat -ketjusta sanalla "kyselylomake" vahvisti minun muistavan oikein, eli ei ole tavallaan oma ideasi, vaikka aihe onkin hieman eri:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=22455&highlight=Kyselylomake&page=57

Minä ainakin tykkään kuunnella muiden inttijuttuja ja kertoa itsekin. Tavallaan elämäni on jakautunut kahtia: Aika ennen armeijaa ja jälkeen armeijan.

Edit: No voihan turkasen tulimmainen. Linkki ei mennyt suoraan siihen tarkoittamaani viestiin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ei missään nimessä pidä kriminalisoida. Inttijutut toimivat kivijalkana ja ehtymättömänä runsaudensarvena, josta voi aina ammentaa.

Sama. Jos puheenaiheet loppuvat, niin yleensä astuvat armeijamuistelot esiin, mikä on humaltuneessa mielentilassa itse asiassa erittäin hyvä puheenaihe! :)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kannattaskos kupitella ihmisten, eikä apinoiden kanssa?
Kannattaa kupitella mustalaisten kanssa. Eivät kerro inttijuttuja eivätkä turhia höpöttele opiskelusta tai työasioista.
 
Jyrkkä ei!

Ei tietenkään pidä kriminalisoida.

Juttujen tuputtaminen toki pitäisi, koska jos ei jotakuta kiinnosta niin kyllähän yhtä ihmistä voi vituttaa kuunnella. Itselleni se kuuntelemisen aihe on naisvaltaisten työpaikkojen vittumaisuudesta ja kyräilystä.

Mutta inttijutut on lystejä, jos on 2 tai useammalla into niistä puhua. Tänäänkin sattui työkaverin kanssa tilanne, josta molemmat muistimme saman luutnantin armeijasta (alokasaika samassa paikassa) ja hyvin meni seuraava tunti muistellessa ja nauraessa. Olisiko naurattanut, jos olisimme tienneet jutustelustamme seuraavan sakot tai linnaa? No vittu varmasti :D
 
Armeijajutut ovat keittoreissuilla ihan ok, jos porukka on palvellut samassa paikassa. Sen sijaan muita varuskuntia koskevat jutut eivät pahemmin kiinnosta, enkä oleta, että muita kiinnostavat minun armeijatarinat.
Voiko asiaa enää tuon paremmin tiivistää? Ei mitään lisättävää.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos joku tuttu on lähdössä armeijaan niin silloin voi jotain juttua heittää. Muuten ei tosiaan kiinnosta juuri lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Inttijutuissa on se hyvä puoli että ne yhdistävät sellaisiakin kansanosia toisiinsa joilla ei ole mitään muuta yhteistä. Itse olen joskus ottanut puheeksi inttitarinat sellaisten miespuolisten henkilöiden kanssa joita on jostain syystä pitänyt sietää seurueessa. Kyllä, näitä tilanteita tulee kaikille vastaan ennen pitkää. Itse en halua useinkaan ryhtyä tylyksi jos ei ole kerta kaikkiaan pakko. Armeijatarinoista kehkeytyy välillä siedettävä ja joskus jopa nautittava keskustelu kun on edes jotain mitä voi toisen kanssa jakaa.
 

Grohl

Jäsen
Jos on puheenaiheet vähissä kaljoittelun ohessa, niin inttijuttuista löytyy sitten se viimeinen oljenkorsi, josta löytyy juttua pitkäksi aikaa. Osa porukasta sitten onkin ihan monttu auki, kun eivät mistään mitään ymmärrä ja yrittävät vaihtaa aina välillä puheenaihetta. Ei mikään ihme. Usein täytyykin sopia kellonaika, jolloin inttijutuista puhuminen täytyy lopettaa, ettei muilla tule tylsää, mutta yllättäen ne jutut tahtoo kääntyä inttiin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Hyvät vaihtoehdot, mutta vastasin sen alemman :D Itsekkän en ole käynyt vielä inttiä, kun ikää on vasta 14... Kyllä niitä mun mielestä on ihan mukava kuunnella kun isoveljet sellasessa sopivassa kännissä sopertaa mökillä inttijuttuja...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Puhukoot mitä puhuvat. Me mielenterveydellisistä syistä vapautetut kiskomme sillä aikaa viinaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös