Mainos

Pitäisikö Helsinki, Espoo ja Vantaa yhdistää ?

  • 3 399
  • 65

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Kolhoosi pelottaa espoolaista

Viestin lähetti msg
Jos kannattava metro vaatii tiheän asutuksen, niin kiitos ei.
Miksi Länsiväylän varteen pitäisi saada omat Kontulat ja Meri-Rastilat? Parempi paikka rakentaa nämä lähiöt olisi Katumajärven ranta, johon jo pikatie on valmiina.

Niin, mainittakoon että tiuva rakentaminen sopisi kyllä mielestäni Espooseenkin, siis ainakin Länsiväylän läheisyyteen. Miksi tuhlata kallista tonttimaata rakentamalla sille jotain omakotitaloja? Tehokkuus ennenkaikkea.

Ottakaa mallia vaikka Ruoholahdesta tai Keilaniemestä, kyllä siinä epäilemättä urbaani silmä lepää. Oma silmäni tosin menee pahasti kiinni.

Espoo pääsisi näin toimien ainakin osittain eroon kylämäisyydestään. Tätäkään en muuten käsitä, mitä järkeä on rakentaa kylä sinne kylä tänne keskelle metsää? Nykyisessä Espoossa ei ole oikeastaan kunnollista luonnonhelmaa eikä kaupunkimaisuutta, kun kaikki on ripoteltu sikin sokin, metsät ja lähiöt.

Mitä taas tulee HML:n Katuman rantaan, niin on todettava että rannat ovat jo täynnä. Rannasta löytyy yksi lähiö ja loput paikat täynnä mökkejä.


Täältä tähän
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ruoholahti on hyvä esimerkki viisaasta kerrostalorakentamisesta, siellä voisin jopa asua.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, Ruoholahdessaham lienee lähinnä toimistopainotteista rakentamista, mutta tyyli sopisi mielestäni hyvin Länsiväylän varteen.

Tiukka kaava ja metro, siinä lääkkeeni espoolaisille jotka ruuhkissa vaeltavat ja tukkivat erään maamme liigaskenen Kauno Saarion kannattajan työmatkaa.

Täältä tähän
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti ervatsalo
Nykyisessä Espoossa ei ole oikeastaan kunnollista luonnonhelmaa eikä kaupunkimaisuutta, kun kaikki on ripoteltu sikin sokin, metsät ja lähiöt.

Niin tuosta luonnosta voisi taas vaiheeksi mainita Nuuksion kansallispuiston, joka siis on avoinna myös hameenlinnalaisille. Sinne ei peritä edes pääsymaksua

Viestin lähetti ervatsalo
Tiukka kaava ja metro, siinä lääkkeeni espoolaisille jotka ruuhkissa vaeltavat ja tukkivat erään maamme liigaskenen Kauno Saarion kannattajan työmatkaa.

Voisi kysyä, että kuka käskee tulla tänne töihin, mutta vastaus on varmaan kaikkien tiedossa. Ervalle myös tiedoksi, että kauniissa kaupungissamme harjoitetaan myös maataloutta, joka sinullekin lienee syy käydä täällä töissä. Ammattitaitoisia lannanlevittäjiä näemmä rekrytoidaan jo hameenlinnasta asti.

Jos nyt jo asuu liikaa ihmisiä lännessä, jotka siis aamuisin jonottavat länsiväylällä odottaen pääsyä Helsinkiin, niin miksi pitäisi rakentaa lisää taloja tähän suuntaan? Kuitenkin kävisi niin, että UudisasukasHelsingistäPaennutVaimoRaukka pakotettaisiin metroon ja mies olisi siellä Länsiväylällä samanhenkisten kanssa ervan kiusana. Siis jokainen länteen rakennettu asunto lisää yhden henkilöauton länsiväylän aamuruuhkaan. Samapa minulle kun en siellä jonossa ole.

Minä en tuki Kehäteitä, siis mitään näistä kolmesta, enkä myöskään jonottele länsiväylällä.

Ajelen rauhallisesti yksityisautolla tuon muutaman kilometrin työmatkani läpi kauniin ja idyllisen pientaloalueen.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, mainittakoon, että mikäli Espoossa ei tehdä suurinpiirtein heti paikalla päätöksiä nykyisten liikennekaaosten purkamisten suhteen, niin sanon että viiden (5) vuoden päästä olette todella kusessa. Olen käynyt kolmisen vuotta tzzadinseudulla hommissa ja on todettava, että aina vain ruuhkat pahenevat, tämä tietysti koskee muitakin kuin vain Espoota.

Jotenkin tuntuu, että etenkin Espoossa ei tämä infrastruktuuri ole pysynyt perässä väestönkasvuun nähden. Porukka yksityisautoilee kuin ameriikassa ja joka paikka on kuin ammuttuna täynnä autoja.
Tässä asiassa on tietysti myös asennemuutoksen paikka. Siinä on fiksu henkilö joka saa espoolaisen tajuamaan sen, että hyppäisi julkiseen.

Itse kuljen yksityisautolla siitä syystä, että kaikki muut vaihtoehdot ovat vieläkin enemmän perseestä. On tosin mainittava, että liikun vahvasti kimppakyydillä, joka sekin tuntuu olevan täyttä utopiaa espoolaisille.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onneksi Itäväylältä ja Sörnaisistä ovat henkilöautot kokonaan kadonneet, kiitos metron...

Ei noita pahoja ruuhkia tunnu olevan kuin Kehä I :llä. Kyllä ainakin Espoon puolella muuten pääsee juohevasti liikkumaan.
Taitaa olla ZZZadilaisiet ja muut itänaapurit, jotka jonottavat läntiseen onnelaan töihin...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No meikäläiseltä tulee kyllä puolustuspuheenvuoro julkisille. Eikä vain siksi, etten autoa omista, kun en sellaista varsinaisesti tarvise, vaan myös siksi, että nuo suuremmat tiet ovat todellakin aivan järkyttävän tukkoisia aina porukoiden matkatessa töistä kotiin.

Asuntoni sijaitsee sinänsä hyvällä paikalla, että siinä on muutaman minuutin kävelymatkan päässä juna-asema, josta pääsee vikkelästi töihin tänne Helsingin keskustaan. Vasta oikeastaan tähän radan varrelle muutettuani ymmärsin raideliikenteen loistavuuden. Aiemmin bussilla enemmän liikkuessa teki aina mieli päästä omaan autoon istumaan, mutta junassa/metrossa homma sujuu vaivattomasti: aikataulut pitävät käytännössä aina, matka on tasaista ja nopeaa, ja siinä aamusella on mukava lukea uutiset lehdestä. Tai pelata Gameboy Advancea.. ;)

Oma auto minulla oli viimeksi viisi-kuusi vuotta sitten, harvassa on ne kerrat kun sellaista on enää kaivannut.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Sam#9
Mikäs Konalassa on vikana? Siellä on varsin mukava pientaloalue, jonne minä ainakin muuttaisin jos rahat riittäisivät. Tarkoititko tuossa kenties Kontulaa, joka sopisi tuon Jakomäen kanssa kivasti yhteen? Sinne seudulle minuakaan ei saa millään ilveellä.
Eihän Konalassa mitään vikaa ole, ihan mielellään siellä asuisin, mutta se ei taas eroa mitenkään olennaisesti nykyisestä. Paitsi tietysti huonompaan suuntaan, se on Helsingin alueella Espoon sijasta. Kuten sanoin, Helsingissä keskustan aluen olisi se jota voisin harkita, ja harkitsenkin. Esimerkiksi juuri Daespoon mainitsema Ruoholahti voisi olla oikein kiva vaihtoehto.

Jeps, ihan oikeassa täällä ollaan, ruuhkia on. Mutta ei se metro mitään auta Kehä I:sen ruuhkiin. Samalla lailla sillä bemarilla mennään yksinään kokouksista kotiin. Ei espoolainen keskimääräistä paremmin tienaava mies vaihda metroon vaikka sellainen tulisikin. Ei siinä mitään, kyllä se minustakin olisi ihan kiva vaihtoehto, mutta turha sitä kaikkien maalaisten on stressata, se on aika pitkälti kuitenkin espoolaisten ihan oma asia, miten täällä liikutaan. On kyllä hellyttävää huomata, miten helsinkiläisetkin ovat huolissaan tästä pk-seudun syövästä, Espoosta. Mikähän Vantaa sitten on?
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Footless
On kyllä hellyttävää huomata, miten helsinkiläisetkin ovat huolissaan tästä pk-seudun syövästä, Espoosta. Mikähän Vantaa sitten on?

Nythän puhuttiin vain liikenteen toimivuudesta, eikä mistään muusta. Vai tekeekö siihen kohdistuva kritiikki naarmun koko kaupungin nahkaan??

Hyvä että otit Vantaan puheeksi tässä yhteydessä. Kaupungissa on joukkoliikenne nimittäin järjestetty mallikkaasti. Ja huom. kaupungista suurin osa on pientaloaluetta, kuten Espoossakin..
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti topivl

Hyvä että otit Vantaan puheeksi tässä yhteydessä. Kaupungissa on joukkoliikenne nimittäin järjestetty mallikkaasti. Ja huom. kaupungista suurin osa on pientaloaluetta, kuten Espoossakin..
Minne päin Vantaata metro menee?
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Footless
Minne päin Vantaata metro menee?

Oletko ikinä kuullut paikallisjunista???!
Kulkevat muuten nopeammin kuin metro.

Tiedoksi vielä että nämä ihmetykset kulkevat Espooseenkin, tosin rannikon ihmiset eivät taida niistä päästä nauttimaan.

VAI, oliko tämä nyt viittaus niihin mm. itähelsinkiläisiltä kuulemiini puheisiin, joiden mukaan stadilaiset ajaa metrolla ja landet junalla??
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti topivl
Oletko ikinä kuullut paikallisjunista???!
Kulkevat muuten nopeammin kuin metro.

Tiedoksi vielä että nämä ihmetykset kulkevat Espooseenkin, tosin rannikon ihmiset eivät taida niistä päästä nauttimaan.

VAI, oliko tämä nyt viittaus niihin mm. itähelsinkiläisiltä kuulemiini puheisiin, joiden mukaan stadilaiset ajaa metrolla ja landet junalla??
Jeps, arvelin kyllä tietäväni mistä puhut. Metro heitto sen takia, että helsinkiläiset kaikessa viisaudessaan kuvittelevat metron olevan ainut ratkaisu liikenneongelmiin. Paskaahan se on.

Itse asun Espoossa ja se juna menee tuosta aivan vierestä, sillä pääsee kaupunkiin tai sitten Espoon hallinnalliseen keskukseen. Ihan kätevä peli. Ja ei, se ei mene esim. Westendiin tai Soukkaan. Siellä kulkee paljon busseja, niillä pääsee myös aivan samoihin paikkioihin. Espoon joukkoliikenne on itseasiassa järjestetty hyvin, ihmiset vain haluavat kulkea autolla. Niin minäkin, se on mukavaa ja helppoa. Ei siinä metron rakennukset paljon auta, jos ei nykyisiäkään julkisia käytetä. Asennekasvatus olisi se asia millä asiaa voitaisiin korjata.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos raideliikenne on autuas asia, niin grynderit laittakoon tornitalonsa rantaradan varteen. Etelä-Espoon uusi yleiskaava on syvältä demarien hanurista.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen

Ei! Ei missään nimessä!

Tietullit heti ennen Larua kun Espoosta päin tullaan.
Kaupunki, jonka "it-tietäjien" pääkonttorin edessä on kaksi saarta joiden nimet ovat Lilla-fröken ja Stora-fröken, ei voi ottaa vakavasti.

Puhumattakaan sitä vihreäkylkisestä troolaria, joka kohta mätänee pystyyn...

Teillä on sköne. Seilatkaa!

Aijoo. Itse olen (valitettavasti) budjannut myös Tapiolassa, tuossa Suomen vanhimmassa lähiössä vuodet 1978-1989.
Paskan tärkeää porukkaa, piloillehemmoteltuja kakaroita ja juurettomuutta.

Sitäpaitsi, toisin kuin palstan espoolaiskirjoittajat antavat ymmärtää, eivät tuossa "kaupungissa" suinkaan kaikki ole hyväosaisia.
Vai mitä kuuluu Espoon keskukseen, Kirstinmäkeen, Kiloon, Soukkaan, Matinkylään, Iivisniemeen vain muutamia mainitakseni.
Ja hei, käykää joskus ihan in real life siellä Itä- Helsingissä.
Saatatte yllättyä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen

Viestin lähetti äijä


Vai mitä kuuluu Espoon keskukseen, Kirstinmäkeen, Kiloon,
Kilo meni aika pirun pahasti metsään, oikeesti. Käyppäs huvikses joskus tsekkaamassa ne Kilon kaikki omakotitalot, ne kartanoa muistuttavat siellä hiukan piilossa. Jos junalla ajat ohi, niin silloin et varmaan näe muuta kuin kerrostaloja, mutta oikeesti mukavaa seutua löytyy, kun katsoo vähän sisemmälle.

En voinut vaan olla puolustamatta, sattu vähän omaan nilkkaan. Muista mainituista pitkälti samaa mieltä, mutta keskiarvo ratkaisee. Tsekkaa se.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Kilosta grammaa!

Kävin itseasiassa Kilossa viime maanantaina.

Ihan kivaa seutua, kuten oli lapsuudessanikin.

Paljon on vaan sinnekin tullut uudisrakennusta, ei meinannut enää Kiloksi tuntea.

Olipa jopa säilytetty Kilon ratsastustallitkin!
Oih, nuo lukioaikaisen tyttöystäväni lauantaiaamun mekat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös