Pakko kysyä vielä, kun draftit on draftailtu, että olisiko kukaan teistä viimeisellä kierroksella pakkia havitelleista laskenut mitään Jesse Virtasen varaan? Niin hilkulla olin 40. vuoron kohdalla, että otanko Humlin vai Virtasen, että voinko tässä nyt sitten voivotella kauden päätyttyä valintaani jos Virtanen olisikin ollut vielä vapaana 50. vuorollakin?
Max 30 peliä Petulle ens kaudella. Jos siis oman pään pelaaminen on riittävällä tasolla, että mahtuu kokoonpanoon. No ei kai ne Petua raaski poppareille laittaa.Tjaanhans, loppusuorakin alkaa olla kohta taaperrettu päätökseen eli drafti on kahta valintaa vaille valmis. Itseäni ihmetyttää eräs asia kummasti ja tässä vaiheessa kisaa sen voinee jo lausua ääneenkin, koska jälkeeni draftaavalla on jo pakkikalusto täynnä.
Eli siis... Miksi koko uransa pisteiden teossa parhaimmillaan ollut (vs. puolustajan työt omassa päässä), mm. Liigapörssissä koko pelin KALLEIN aka. arvokkain puolustaja Petteri Nummelin ei kelvannut kenellekään tässä pelissä? Vai olenko vain totaalisen yössä nyky-Liigasta ja Petun kyvyistä, vai onko miehellä kenties jotain loukkaantumista taustalla? Viime kausihan meni käsittääkseni vihkoon silmävamman vuoksi, mutta siihen saakka mies oli melkein piste/peli-tahdissa!
Mielestäni YV-aikaa hyvien kanssapelaajien seurana on tulossa rutkasti, joten vaikka omassa päässä mies olisikin täysin hazardi ja käyttökelvoton ja esim. +/- -tilastot voivat olla päin persettä, niin sillähän ei ole tässä pelimuodossa mitään väliä. Tässä draftissa on mennyt aika erikoiselta kalskahtavia nimiä pakeista ja esim. HIFKistä on napattu jo kolme puolustajaa, vaikka sen kuvittelisi taistelevan suht samoista sijoista Tepsin kanssa runkosarjassa. Tarkoitan tällä vaan sitä, että jos tasavahvoista joukkueista pitäisi valita joko rank#3 kulkeva puolustaja vs. hyvin todennäköinen ykkös-yv:n pyörittäjä, niin aika monesti taipuisin itse tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Ehkä minä en vaan tajua, mutta meikäläisen viimeinen valinta tulee olemaan Petteri Nummelin.
Ensin veit Laineen nenäni edestä ja sitten olisit vielä tilaisuuden ryöstänyt Virtasenkin. Melkoista menoa. Santeri Lukkaa harkitsin itsekin.Kovasti olin suunnitellut Jesse Virtasen kaappaamista vuorolla 42, joten ihan hyvä valinta sinulta. Meinasin ottaa Virtasen jo Patrik Laineen tilalla mutta nähtyäni kauden alun Lainetta halusin hänet välttämättä kentälliseeni. Nummeliniin en halunnut koskea sillä on kyllä liian loukkaantumisherkkä tällaiseen peliin. Viime kaudella homma kusi juuri näihin puolen kauden potilaisiin. Nummelin on saanut kamalat määrät haukkuja harjoituspeleissä, eikä ole hyökkäyspäähänkään ollut ihan entisellään. Jotenkin mielekkäämpää muutenkin valita noususuhdanteessa olevia pelaajia kuin vanhoja kehäraakkeja. Olisi tässä voinut jollain Esa Pirneksellä tai sairastuvalta palaavalla Vahalahdellakin olla käyttöä. Auvitulta odotetaan toki ainakin pienimuotoista läpimurtoa ja ylivoimavastuuta, minkä voimin voi tulla hyvätkin pisteet. Arvoin hieman tulevalla kaudella breikkaavan Santeri Lukan ja Auvitun välillä. Otin yhdessä toisessa draftissa jo Lukan niin valinta oli sitten patonki.