Pieni ja loistava peli

  • 515 204
  • 1 540

Roimo

Jäsen
Knytt Stories

Loistava tasoloikka/puzzlepeli (koneelle ladattava kuitenkin) jossa ohjataan pikku-ukkoa mitä ihmeellisimmissä maailmoissa. Tulee jotenkin mieleen vuosien takaiset Another World ja Abe's Odyssee. Pelissä on loistava tunnelma ja fiilis, musiikit ja taiteelliset taustat ovat hienoja ja pelattavuus kohdallaan. Ite vetäisin justiinsa oletuksena olevan ekan maailman läpi ja nyt metsästämään uusia seikkailuita netistä.
 
Viime aikoina nämä point-by-click-pelit ovat koukuttaneet kovasti. Ideana esimerkiksi siis paeta jostain tilasta X klikkailemalla tavaroita, siirtelemällä niitä, yhdistelemällä ja keksimällä ratkaisuita.

Mateusz Skutnik on guru näissä peleissä. Submachinet ovat kovinta settiä, myös DayMare Town 1 & 2 olivat harvinaisen laadukkaita koitoksia.

Tuossa esimerkkilinkkinä vaikkapa Submachine 5:
http://www.pastelgames.com/index,games,flash_game,60.html
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Viime aikoina nämä point-by-click-pelit ovat koukuttaneet kovasti. Ideana esimerkiksi siis paeta jostain tilasta X klikkailemalla tavaroita, siirtelemällä niitä, yhdistelemällä ja keksimällä ratkaisuita.

Mateusz Skutnik on guru näissä peleissä. Submachinet ovat kovinta settiä, myös DayMare Town 1 & 2 olivat harvinaisen laadukkaita koitoksia.

Itsekin olen tylsinä työpäivinä näitä kahlannut, kun mielellään tappaa aikaa vain hiirtä klikkailemalla ilman näppistä, ja Skutnikilla on monia sopivan mielenkiintoisia pätkiä ja oma lukunsa ovat japanilaisten joskus erikoisetkin huonepelit.

Pari yllättävän laadukkaasti toteutettua ilmaispeliä:
Morningstar, jossa vieraalle planeetalle pudonnut alus pitää saada toimintakuntoon.

Bow Street Runners eräänlainen historian oppitunti Englannin ensimmäisistä poliisivoimista ja heidän tutkintatavoistaan. Kunnon brittityyliin näyttelijätyö hoidetaan viimeisen päälle.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Run 2 Run

Tässä pelissä juostaan "putkessa". Melkoisen koukuttava. Itse olen päässyt muistaakseni tasolle 45 tai jotain sinne päin.

On kyllä koukuttava, tuli tässä töiden ohella vedettyä toi adventure läpi. 50 kenttää, viimeinen oli varsin vittumainen.

Tuo infinity moodi onkin sitten jo ihan saatanan vaikea. kolmanteen pääsin ja sitten oli pakko luovuttaa. Aikamoista reikäjuustoa noi kentät. :)
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Melko koukuttava joo. Lukuisten unettomien öiden jälkeen tänään sitten rävähti ja sain pelin tilttiin asti. Ykskaks vaan yksi ruuduista rupesi vilkkumaan kirkkaana, ja mitkään yhdistelmät eivät noppia poistaneet laudalta. Pisteitä oli tässä vaiheessa joku 24000, joka on henkilökohtainen ennätys. Noh, nyt voi tyytyväisenä lopettaa tuon pelaamisen...

Todella koukuttava peli on kyseessä ja hakattua on tullut tunti jos toinenkin. Ennätys on ollut noin 20000 pisteen tietämillä jo pedempään, mutta nyt räpsähti ja uudet pohjat ovat 35833 pistettä. Kysymyksessä siis armorgamesin lock-n-roll
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Todella koukuttava peli on kyseessä ja hakattua on tullut tunti jos toinenkin. Ennätys on ollut noin 20000 pisteen tietämillä jo pedempään, mutta nyt räpsähti ja uudet pohjat ovat 35833 pistettä. Kysymyksessä siis armorgamesin lock-n-roll
Miten ihmeessä porukat hakkaa noin hulluja pisteitä? :O Oma ennätys on joku reilu 5000 vain.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Salibandysta pitäville Prodigium Game Studios on julkaissut ensimmäisen demon tulossa olevasta FBL pelistä. Demo löytyy pelintekijöiden kotisivuilta.

Muutaman hetken testanneena sanoisin että "ihan ok", paljon vielä petrattavaa mutta hieno homma että saivat ensimmäisen version yleisön testiin.

Ajattelin laittaa tänne, kun kyseessä on (tällä hetkellä)pieni ja ainakin itseäni koukuttava ja houkuttava peli.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Miten ihmeessä porukat hakkaa noin hulluja pisteitä? :O Oma ennätys on joku reilu 5000 vain.

Niitä jokainen eri numeroa ja jokainen eri väriä yhdistelmiä löytyy melko paljon. Kun niitä alkaa spottaamaan ja tarkoituksella hakemaan, niin johan alkaa pisteitä ropisemaan. Oman ennätyksen tein tuossa muutama päivä takaperin: 50206 pongoa.

Todella addiktoivahan tuo peli on. "Jos mä nyt vielä yhden pelaisin.."
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Salibandysta pitäville Prodigium Game Studios on julkaissut ensimmäisen demon tulossa olevasta FBL pelistä. Demo löytyy pelintekijöiden kotisivuilta.
Hitto. Pitkään olen haikaillut salibandy pelin perään ja nyt kun sellaista on tulossa, niin mun koneella se ei toimi. Harmittaa jonkin verran, mutta toivossa on hyvä elää että valmis versio toimisi.
 

Kostaja#2

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hiki-Hockey. Sympatiat Rauman Lukolle.
Todella koukuttava peli on kyseessä ja hakattua on tullut tunti jos toinenkin. Ennätys on ollut noin 20000 pisteen tietämillä jo pedempään, mutta nyt räpsähti ja uudet pohjat ovat 35833 pistettä. Kysymyksessä siis armorgamesin lock-n-roll

Ai saakeli. Omaksi enkaksi muodostui hetki sitten 24084 ja luulin jo olevani hyvä. Ei muuta kuin hakkaamaan lisää...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
En teidä onko tästä mahdollisesti jo mainittu aiemin tässä ketjussa, mutta onko joku pelannut peliä Loser tjsp. Peli on jostain 90 luvun lopusta ja dos pohjainen. Siinä seikkaillaan Teppo -nimisellä kaverilla, joka on koulukiusattu ja tehtävänä on kostaa kiusaajille. Pelissä valinnat/tehtävät tehdään pelkästään numeronäppäimillä ja tehtävät pitää tehdä tietyssä järjestyksessä, jotta pelissä pääsee eteenpäin. Paikkoja pelissä oli muistaakseni koti, koulu, Viska, Avanto...
Koetin netistä löytää peliä, mutta en löytänyt. Joskus olen päässyt tilanteeseen, että vaihtoehtona on lähtö mummolaan tai mennä kotiin. Viskalle ei voi mennä koska siellä on poliisit, jotka pidättää, koulu on suljettu, jos menee kotiin niin sinne tylsistyy (kuolee) ja jos valitsee mummolan, niin matkalla ajetaan kolari.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Googlen etusivulta löytyy "pieni ja loistava peli", Google-Pacman.

Taitaa aika tiuhaan vaihtua se Googlen logo, niin laitetaan varmuuden vuoksi kuva. Niitä molempia käyttäjiä varten, jotka eivät käytä joka päivä Googlea.
 

Liitteet

  • Google Pacman.jpg
    Google Pacman.jpg
    47,3 KB · kertaa luettu: 817
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Googlen etusivulta löytyy "pieni ja loistava peli", Google-Pacman.

Taitaa aika tiuhaan vaihtua se Googlen logo, niin laitetaan varmuuden vuoksi kuva. Niitä molempia käyttäjiä varten, jotka eivät käytä joka päivä Googlea.

Tää on kyllä mahtava peli :D koukuttava ja mukavaa ajanvietettä.. miksiköhän nykyään ei osata tehdä enää hyviä pelejä kuten 30 vuotta sitten..
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
50 pennin jasso

http://www.studio55.fi/pelit/ Pikkupoikana piti kaikki rahat näihin työntää. Kivaahan tuo on vieläkin. Pitäisi olla vaan röökin ja bensan tuoksu vielä taustalla. 45 mk olen pudottanut. Se on aika kova ;)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ai saakeli. Omaksi enkaksi muodostui hetki sitten 24084 ja luulin jo olevani hyvä. Ei muuta kuin hakkaamaan lisää...
Oma ennätys oli pitkään 30 299 ja lopetin pelaamisen sen jälkeen. Vaimo löysi tuon pelin muutama viikko sitten ja on pelannut sitä miltei yötä päivää kunnes ohitti minut tuloksella 56 476. Pakkohan sitä on nyt taas pelata ja tänään tein uudet pohjat: 56 667. Onneksi menin parisataa pistettä vaimon ohi, etten jäänyt sitä pari sataa kun yli kaksi tuntia olin pelannut samaa peliä.
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
En teidä onko tästä mahdollisesti jo mainittu aiemin tässä ketjussa, mutta onko joku pelannut peliä Loser tjsp. Peli on jostain 90 luvun lopusta ja dos pohjainen. Siinä seikkaillaan Teppo -nimisellä kaverilla, joka on koulukiusattu ja tehtävänä on kostaa kiusaajille. Pelissä valinnat/tehtävät tehdään pelkästään numeronäppäimillä ja tehtävät pitää tehdä tietyssä järjestyksessä, jotta pelissä pääsee eteenpäin. Paikkoja pelissä oli muistaakseni koti, koulu, Viska, Avanto...
Koetin netistä löytää peliä, mutta en löytänyt. Joskus olen päässyt tilanteeseen, että vaihtoehtona on lähtö mummolaan tai mennä kotiin. Viskalle ei voi mennä koska siellä on poliisit, jotka pidättää, koulu on suljettu, jos menee kotiin niin sinne tylsistyy (kuolee) ja jos valitsee mummolan, niin matkalla ajetaan kolari.

Tarkoittanet legendaarista Pahis jengi of Kartzi school - peliä. Ladattavissa alla olevan sivun alalaidasta

http://www.jonneweb.net/pelit/category/14/
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
http://www.studio55.fi/pelit/ Pikkupoikana piti kaikki rahat näihin työntää. Kivaahan tuo on vieläkin. Pitäisi olla vaan röökin ja bensan tuoksu vielä taustalla. 45 mk olen pudottanut. Se on aika kova ;)
43mk siten että sentteristä loppuivat viimeiseen osumaan kahdesta palstasta fyrkat. Minua on huijattu.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
43mk siten että sentteristä loppuivat viimeiseen osumaan kahdesta palstasta fyrkat. Minua on huijattu.

Heh, noin kävi muuten minullakin. Salaisuus on se, että kummatkin ressut pitää pudottaa. Etu ja taka. Kova tulos kuitenkin.

Edelleen on aika ajoin lätkittävä tätä. Yksinkertaisella miehellä on yksinkertaiset huvit.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
http://www.studio55.fi/pelit/ Pikkupoikana piti kaikki rahat näihin työntää. Kivaahan tuo on vieläkin. Pitäisi olla vaan röökin ja bensan tuoksu vielä taustalla. 45 mk olen pudottanut. Se on aika kova ;)

Näemmä "taidot" edelleen tallella. Toisella yrittämällä 53 mk, vaikka tuttua ja optimaalista suoritusympäristöä tupakan ja bensiinin tuoksulla ei tällä kertaa ollutkaan. Tähän onkin sitten hyvä lopettaa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Toisella yrittämällä 53 mk, vaikka tuttua ja optimaalista suoritusympäristöä tupakan ja bensiinin tuoksulla ei tällä kertaa ollutkaan.

Järkyttävä tulos jos pitää paikkansa ja miksi ei pitäisi. Mutta saatana mä hakkaan tuota niin kauan, että lyön tuloksesi! Palataan asiaan arviolta tammikuussa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös