Pieniä asioita jotka pitäisi kieltää

  • 17 496
  • 139

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Designer
Ei.
Esimerkkinä vaikkapa kohta Hiphop-"musiikki" ja siihen liittyvä löysäperseily. on ristiriidassa kohdan Ihmiset, jotka haluavat kieltää kiinnostuksen asiaan, josta itse eivät ole kiinnostuneita. kanssa. Haluatko että selitän miksi, vai osaatko itse päätellä?

Selitän silti: Sinua ei ilmiselvästi kiinosta hiphop-"musiikki" ja haluat kieltää sen lailla.

EDIT: lainausmerkit musiikki-sanan ympärille ja boldit pois, ihmettelen kylläkin miksi siinä edes on lainausmerkit.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Homer
Ei elämä ole minuutista kiinni.
En tiedä Sinusta, mutta itse en ainakaan halua myöhästyä kerran tunnissa menevästä junasta jonkun vasemmalla seisovan ääliön vuoksi. Ihmisillä on välillä kiire, joten hidastelijoiden tulisi ottaa muut ihmiset huomioon käyttäessään julkisia kulkuvälineitä.

Viestin lähetti Kontulan Ottawa
tukholman metrossa on sellainen erikoisuus, että ihmiset eivät mene koskaan sen avautuvan oven eteen, vaan vierelle, jolloin vaunusta pääsee ensin ulos.
Sama ilmiö lähijunissa ruuhka-aikana. Tästäkin asiasta voitaisiin lisätä valistusta peruskoulun opetussuunnitelmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Satellite
Esimerkkinä vaikkapa kohta Hiphop-"musiikki" ja siihen liittyvä löysäperseily. on ristiriidassa kohdan Ihmiset, jotka haluavat kieltää kiinnostuksen asiaan, josta itse eivät ole kiinnostuneita. kanssa. Haluatko että selitän miksi, vai osaatko itse päätellä?
Ai perhana, en tiennyt tähän asiaan sinulla sisältyvän vahvan henkilökohtaisen intressin. Itsepuolustaudun toteamalla, että en esimerkiksi täällä Jatkoajassa kierrä sellaisissa keskusteluketjuissa, jotka minua eivät kiinnosta, kertomassa, että ne eivät kiinnosta minua ja julistamassa, että koko aihe on ihan turha.

Lisäksi haluaisin kieltää sellaisia ihmisiä kirjoittamasta keskusteluihin, jotka eivät selvästikään ole ymmärtäneet, mistä keskustelussa oikein on kyse.
Niin, ja tiukkapipoiset niuhot pitäisi myös kieltää.

PS. Satellite, ne lainausmerkit on siinä siksi, että en halua puhua asioista sellaisilla nimillä, joita ne eivät ole.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
voi olla, että meillä "kaapunkilaesilla" on liiallinenkin kiire. Itse rakennan toimivan työ ym. matkan laskemalla tarkkaan mihin välineeseen ja milloin lähtevään ehdin. Käytän parhaimmillaan kolmeakin välinettä säästä riippuen. Tällöin liukuportaissa vasemmalla norkoava tyyppi saa minun vihani.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Kaikki pakotettuun luovuuteen ja tekotaiteellisuuteen liittyvä
-Ihmiset, jotka luulevat olevansa jotain todella erityistä ja hienoa
-Väsyttävät allergialääkkeet
-Ihmiset, jotka eivät saa sanottua mielipidettään suoraan, vaan luovat merkitseviä katseita, huokailevat ja paheksuvat selän takana
-Lounasruokalan ihmeelliset väsäykset tyyliin maissi-kesäkurpitsakeitto
-Ihmeelliset hiplarit raitiovaunuissa
-Einesruoat, jotka maistuvat kaikki samalta
-Housuihin paskominen yli 5-vuotiailta
-Hämähäkit
 

Homer

Jäsen
Viestin lähetti Jermu
Aivan, elä ja anna toisten elää. Itselläni on ainakin parempaakin tekemistä kuin seistä jonkun heinähatun takana liukuportaissa. Tosin kyllä sitä kaikista pääsee ohi, kunhan vaan avaa suunsa, ei sekään ole mikään ongelma.

Ymmärrän tietysti ettei maalla ole mihinkään enää kiire, kun lehmät on jo siltä päivältä lypsetty.

Ja sä et ole näköjään käynyt missään muussa metrossa. Kyllä sitä muissakin paikoissa toimii sama periaate, ne jotka jaksavat kävellä liukuportaissa, saavat siihen myös mahdollisuuden.

Ihan toiseen asiaan, mua ärsyttää ihmiset joilla on asenne, että jos en itse liiku nopeammin, ei kukaan muukaan saa päästä yhtään nopeammin. Tohon törmää liikenteessä ja kaupungilla jatkuvasti, keskitytään muiden liikkumisen hidastamiseen.

No en nyt ryhdy luettelemaan metroja joilla olen ajellut. Esimerkiksi Pariisissa ainoa järkevä tapa liikkua on Metro - nopein ja halvin. Ja Pariisissa on tullut käytyä n.15 kertaa.

Nämä stadilaiset, jotka puhuvat heinähatuista, kertovat juuri siitä asenteesta, josta en pidä. Älytön viha pikkuasioista. Jos mulla tulee Helsingin metrossa kiire esim. junaan, niin pyydän lupaa ohitukseen pyytämällä kohteliaasti anteeksi ja aina pääsee. Erittäin harvoin, jos koskaan sentään koko kaista on tukossa. Ylipäätään tämä ketju kertoo ihmeellisestä asenteesta elämään. Ihmisiä ärsyttävät pikkuasiat. Todelliset maailmaa nähneet ihmiset ovat suurpiirteisiä, eivät pikkumaisia niuhottajia.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
niin kyllä minäkin pyydän kohteliaasti että voisiko armon herra, rouva väistää...

Minäkin sanon aina kohteliaasti, että " voisitko v**un lehmä väistää". (Kerran en uskaltanut, kun sen mies oli niin iso).

Tällaisia joka paikan tukkeita ovat myös em. lehmät pankkiautomaatilla kun jäävät siivoamaan lompakkoaan automaatin eteen, sekä myös kaupan kassalla kun jäävät toljottamaan ja/tai lastaamaan tavaroita siihen väylälle josta pitäisi mennä ulos.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Oksa#39
Naisilla housujen käyttö helteellä pitäisi ehdottomasti kieltää.

Höpöhöpö, tiukat valkoiset housuthan ovat yksi kesän monista antoisista puolista. En tosin valita minihameistakaan.

Ja kyllä, liukuportaissa vasemmalla seisoskelu pitäisi kieltää. En asu Helsingissä enkä joudu usein tukkoisiin liukuportaisiin, mutta tuollainen kyllä vituttaa turhuutensa takia. Vähän sama juttu kuin kaverini viime perjantaina kiroama moottoritieliikenne: jotkut posottelevat 120km/h-rajoitusalueella yhdeksääkymppiä ohituskaistalla. Mitä ihmettä he sinne änkevät tukkimaan muiden tien?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Homer
Nämä stadilaiset, jotka puhuvat heinähatuista, kertovat juuri siitä asenteesta, josta en pidä. Älytön viha pikkuasioista. Jos mulla tulee Helsingin metrossa kiire esim. junaan, niin pyydän lupaa ohitukseen pyytämällä kohteliaasti anteeksi ja aina pääsee.

Eipä kiristä niin pahasti vanne päätä, että pitäisi ottaa älyttömiä pultteja siitä, että joku tukkii tien, kunhan vaan osaavat väistää viimeistään pyydettäessä. Sen sijaan näillä ohitettavilla on usein älyttömiä angsteja, kun pyytää kohteliaasti väistämään, kuuluu "onpa joillakin kauhea kiire" -mutinaa perään (useimmiten keski-iän ylittäneiltä tädeiltä). Ei kai sitä tarvitse olla mikään kiire mihinkään. Pysähtyvätkö nämä tientukkijat kadulla kävellessäänkin aina tasaisin väliajoin seisoskelemaan, jos käveleminen on fyysisesti liian raskasta? En ymmärrä miksei liukuportaissa voi kävellä kuten normaaleissa portaissa, vaikka ne liikkuvatkin.
 

Johnny Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tappara, Suomi.
Yhdyssanavirheet
Suomiräp
Kuninkaalliset
Ruotsi kouluissa
Tosi-tv-ohjelmat
Rippikoulu (vaikka ei olekaan pakollinen)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Miguel
Höpöhöpö, tiukat valkoiset housuthan ovat yksi kesän monista antoisista puolista. En tosin valita minihameistakaan.
Kyllä, naisen vartalo on ihan antoisaa katsottavaa sopivanmallisissa housuissakin.

Liukuportaista sen verran, että mitä vilkkaampi paikka, sitä enemmän kaikenmaailman urpoja jää ihmettelemään sinne likuportaiden päähän. Siis aivan pakko jäädä parveilemaan. Pari kertaa on joutunut ajelemaan johonkin pissis- tai muuhun idioottilaumaan kyynärpäät ylhäällä "vittuun siitä!"-huutaen, kun on joillain siis aivan pakko koko portaiden liikenne tukkien pitää siinä se neuvottelu, että mihinkäspäin tästä taas pitikään mennä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Miguel
Höpöhöpö, tiukat valkoiset housuthan ovat yksi kesän monista antoisista puolista. En tosin valita minihameistakaan.


Point missed? No minihame toki rokkaa, eikä vähiten sen tuuletusominaisuuden takia, jota housujen tapauksessa ei ole. Kesäisen, housujen verhoamana pitkän päivän ollut, tavara vetää vertoja festareiden viimeisen päivän silakkamarkkinoille.

Niin, itseäni vituttaa ihmiset, jotka kävelevät kaupassa hitaasti.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Homer
Esimerkiksi Pariisissa ainoa järkevä tapa liikkua on Metro - nopein ja halvin. Ja Pariisissa on tullut käytyä n.15 kertaa.

Todelliset maailmaa nähneet ihmiset ovat suurpiirteisiä, eivät pikkumaisia niuhottajia.

(Vastaus tulee pienellä viiveellä, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.)
Mää oonkin käyny Orivedellä ainakin kymmenen kertaa, siellä on potkukelkka halpa tapa liikkua talvisaikaan.

Mua ärsyttää maailman näkemisellä elvistelevät tärkeilijät, jotka alkavat vähättellä meidän ymmärrystä vailla olevien mitättömiä ongelmia...

Kun kerran ajelet aktiivisesti maanalaisilla raideajoneuvoilla, niin tälläisiä kylttejä on saattanut osua silmiisi. (Ranskankielistä versiota en nyt muista)
Bitte recht stehen!
Stand on the right (when travelling on escalators).
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti zamuel

Kun kerran ajelet aktiivisesti maanalaisilla raideajoneuvoilla, niin tälläisiä kylttejä on saattanut osua silmiisi. (Ranskankielistä versiota en nyt muista)
Bitte recht stehen!
Stand on the right (when travelling on escalators).

Helsingissä oli raitiovaunuissa ennen kyltit "spotta ej på golvet". Ehkäpä sen voisi uudelleen ottaa käyttöön. Sen verran likaista räkijäporukkaa pipopäänuoriso on.
 

rinkeli22

Jäsen
En tiedä onko jo mainittu, mutta TV-lupamaksu

Opiskelijalta monen kuun ruokarahat taivaan tuuliin siitä hyvästä, että haluan joskus katsella DVD:itä.. TV:tä en tarkoituksellisesti katso, ja Ylen kanavia en koskaan.. Mulle ihan sama, vaikka lopettaisivat nuo Ylen kanavat ja tämän uskomattoman rahastuksen.

Pakko se on silti maksaa, että voi rauhassa avata oven, kun ovikello soi, eikä tartte pelätä, että siellä on joku vitun apina tyrkkäämässä muutaman sadan euron sakkolappua käteen..

Tää vois olla kyllä vitutusketjukamaa, mutta sopii se tähänkin.. TV-lupamaksu.. Kas kun ei jääkaappilupamaksu..
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hammaspeikot.

Niin ja sitten kaiken mahdollisen siirtäminen korteille. Voiko tästä maailmasta enää löytyä henkilöä, jolla ei olisi vähintään tusinaa erilaisia yleensä muovisia kortteja. Pankkikortti, parkkikortti, kelakortti, luottokortti, kanta-asiakaskortti, henkilökortti..... Ja tämä viimeisin vimma käyttää korttia kolikoiden sijaan. Jos satut kaupasta saamaan kolikoita vaihtorahaksi, niin mihin helvettiin ne nykyisin työntää, kun kaikki pikkuasiat pitäisi maksaa kortilla ? Perkele.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Sähkökatkokset. Just meni sähköt, mutta kannettavassa riittää akku. Onneksi olin matkalla nukkumaan. Suureksi haasteeksi muodostuu kuitenkin pönttöön osuminen iltakusella. Tai no, oikeestaanhan tää on ihan saatanan jännää. Pimeää nyt ainakin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Suureksi haasteeksi muodostuu kuitenkin pönttöön osuminen iltakusella.

Mitä haastetta tässä nyt on pimeälläkään? Käy vaan istumaan siihen pöntölle ja antaa lorista... vai eikös raavas mies voikaan tehdä istualtaan jos ei muuten pönttöön osu?

vlad.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Viestin lähetti Kolmas Johannes
Suureksi haasteeksi muodostuu kuitenkin pönttöön osuminen iltakusella.

On kaksi vaihtoehtoa: korvakuulolla tai näppituntumalla. :-D
 

Lexa

Jäsen
Viestin lähetti vlad
Mitä haastetta tässä nyt on pimeälläkään? Käy vaan istumaan siihen pöntölle ja antaa lorista... vai eikös raavas mies voikaan tehdä istualtaan jos ei muuten pönttöön osu?

vlad.

Joskus on jopa ihan suotavaa istua siinä pöntöllä. Varsinkin silloin kun on niin kännissä ettei meinaa pysyä pystyssä.


Ja sitten niihin ärsyttäviin pikkuasioihin... Ihmiset jotka eivät osaa kulkea väkijoukossa/kadulla. Joko kävellään suoraan päin tai peitetään koko kulkureitti. Kropan liikeratoja ei osata käyttää ollenkaan. Kyllä, se yläkroppakin kiertyy tarpeen vaatiessa.

Sitten on baareissa aina silloin tällöin näkyviä "samettikäsiä", jotka vonkaavat uutta tuoppia, kun ovat itse sen ensin tupeloineet lattialle. Tanssilattialle täyden tuopin kanssa mennessä on riskinsä.

Yksi asia joka myös ärsyttää on ylitäydet baarit, missä ei mahdu juomaan sitä tuoppiansa. Se yhdistettynä noihin "sulavaliikkeisiin" ihmisiin aiheuttaa sirpaleita ja mustanaamion kaltaisia kasvomaskeja. Kukaan ei tietysti pakota menemään sellaisiin baareihin, mutta kun raflassa on 500 asiakaspaikkaa niin sisälle ei silti tarvitse ottaa niitä 200 ylimääräistä. It's the Law, But Money Talks.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös