Pieniä asioita jotka pitäisi kieltää

  • 17 476
  • 139

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ihmiset, jotka hidastelevat joka hiton paikassa.
Itse olen mies, joka menee siitä mistä parhaiten pääsee menemään.
Jotkut vaan vetävät lukkoon eivätkä tiedä mitä tehdä, kun tulee joku toinen samaa linjaa päin.
Sellaisille ihmisille jyrkkä kielto.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Pienet, pölypallon näköiset koirat. Ei sellaisia fifejä voiottaa tosissaan
-Vanilja-hajuvedet
-Afropermanentit
-Timpat
-Opinnäytetöiden kansitus-hässäkkä
-Kuusen neulaset
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ihmiset, joiden elämänasenne tiivistyy virkkeeseen "minulla on oikeus kaikkeen, mutta en ole mistään vastuussa".
Turhasta valittajat.
Ihmiset, jotka haluavat kieltää kiinnostuksen asiaan, josta itse eivät ole kiinnostuneita.
Besserwisserit.
Pienet, kenkiin tunkevat kengät, jotka tekevät höpöä päkiän alla.
Känni-idiootit.
Hiphop-"musiikki" ja siihen liittyvä löysäperseily.
Pissikset, vaikka ne jollain tavalla huvittavia ovatkin.
Kansaneläkelaitoksen henkilökunnan pikkusieluisuus ja elämättömyys.
Tyhmyys.
Iltapäivälehtien julkisilla paikoilla näkyvät lööpit.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Antti Tuisku. Ei luulisi yhden samanlaisen pellen enää riipivän näin pahasti, mutta kyrsii suunnattomasti aina kun näkee sen perkeleen videon pyörimässä MTV3:n pakkosyötössä.
 

kibe#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Antti Tuisku
YLE
MTV
MTV3
Pop- "musiikki"
Ämteeveekolmepistefikauttaliittymä - Mainos
Jokerit
Hjallis
Hjallis-hjalli
Jokeri-fanit
Tomek Valtonen
Kuhdan jättäminen pois MM-kisajoukkueesta
Siinä joitakin, olisihan niitä vaikka kuinka paljon, mutta ei tule nyt muita mieleen.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Ihmiset jotka eivät osaa pysäköidä ja ihmiset jotka eivät varo ollenkaan avatessaan omien autojensa ovia,myöskin tupperware micrat pitäisi kieltää


ja kyllä tupperware micralla ajanut naishenkilö joka pysäköi väärin kolautti minun alle vuoden vanhaan autooni lommon avatessaan oven katsomatta yhtään....kiitos!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
Niiden ihmisten metron käyttäminen, jotka eivät vieläkään ole kuulleet, että metrosta pitää päästää ensin ihmiset ulos ennenkuin itse astuu sisään
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Niiden ihmisten metron käyttäminen, jotka eivät vieläkään ole kuulleet, että metrosta pitää päästää ensin ihmiset ulos ennenkuin itse astuu sisään

Kyseessä ovat samat maalaiset, jotka seisovat metroasemien liukuportaissa vasemmalla puolella tukkien portaat täysin. Siis kerta vielä, maalaisserkut: liukuportaissa seistään oikealla. Vasen puoli on tarkoitettu niille, jotka haluavat kävellä portaissakin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Niiden ihmisten metron käyttäminen, jotka eivät vieläkään ole kuulleet, että metrosta pitää päästää ensin ihmiset ulos ennenkuin itse astuu sisään
Niin, olisi kirveellä töitä. (Mustahkoa huumoria.)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Maple Leaf
Siis kerta vielä, maalaisserkut: liukuportaissa seistään oikealla.
No helkkari, koitapa itse pitää talikkoa oikeassa kädessä ja nojata sillä johonkin, jos seisot portaiden oikeassa reunassa. Siitä mitään tule. Eikä tarvitse viisastella, että siirtää sen vasempaan käteen, koska vasemmassa on Helsingin kartta. Ettei eksy, kato.

Muka-hauskat ihmiset on ärsyttäviä, ne kiellettäköön.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Junan tuoma maalaisserkku olen itsekin, mutta liukuporras- ja metrokäytöksen lisäksi nostaisin esiin kävelynopeuden ahtaissa paikoissa esim. metro- ja rautatieasemalla. Tana, opetelkaa kävelemään puolijuoksua niin kuin kunnon kaupunkilaiset tai pysykää ainakin pois tieltä.

Ja te terveet nuoret, jotka kuljette 20cm pitkin dementikon askelin. Älkää tulko stadiin, teille on ihan oma kaupunki - Tampere.

Otsikon aiheeseen liittyen, kieltäisin ruuhkapaikoissa maisemia ihailevat kävelijät.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liukuportaiden käyttöön pitäisi määrätä pakollinen kurssi. Ei pelkästään niissä matkaamisen takia, vaan myös oikeaoppiseen poistumiseen niistä. Siis hyvät rouvat: ÄLKÄÄ JÄÄKÖ SEISOMAAN SIIHEN KYNNYKSELLE, KUN OLETTE POISTUNEET HIHNALTA! Takaa tulee mahdollisesti lievää, mutta tarpeellista väkivaltaa käyttävä Ossi, joka haluaa myös pois siitä kuljettimesta.
 

Rocco

Jäsen
Yksi asia mikä ihan oikeasti jurppii...

Kauppojen ja tavaratalojen käytävillä, eritoten isompien markettien, matelevat ja pällistelevät ihmiset. Siinä ne kävelee keskellä kaytävää käsi kädessä jonkun kanssa ostoskori toisessa kädessä... tai sitten jäävät poikittain keskelle käytävää seisomaan kärrystä rystyset valkoisena kiinni pitäen kun se perheen toinen puolisko hakee maitoa kaapista... tai itse pyllistellään lihatiskille ja kärrystä ei voi päästää kiinni vaan jätetään se poikittain siihen käytävälle meidän normaalien ihmisten eteen...

Ettekö te tajua että niistä kärryistä voi päästää irti ja ne voi jättää vaikka siihen yhteen paikkaan kun ostat kaikki hedelmät ja lumpeenlehdet, sitten voit siirtyä muualle. Ja kyllä, ne kärryt tukkivat hyvin tehokkaasti käytävän kun et voi henkesi uhallakaan päästää niistä irti. Ja kyllä, kaupassakin voi kävellä käytävän reunassa ja ei kaupassa tarvi kävellä käsi kädessä vaikka toisesta tykkääkin.

Pitäkää ne käytävät tyhjinä, prkl.

Kiitos, nyt helpottaa...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti Ossi
Siis hyvät rouvat: ÄLKÄÄ JÄÄKÖ SEISOMAAN SIIHEN KYNNYKSELLE, KUN OLETTE POISTUNEET HIHNALTA! Takaa tulee mahdollisesti lievää, mutta tarpeellista väkivaltaa käyttävä Ossi, joka haluaa myös pois siitä kuljettimesta.
Varmaan samaa lajiketta kuin ne, jotka kauppaan astuessaan pysähtyvät kärryineen välittömästi ohitettuaan sen automaattisesti avautuvan portin. Siinä sitten kaivellaan palttoon taskusta nenäliinaa ja niistellään samalla tihrustaen iltapäivälehtien lööppejä, kunnes suu auki ihmetellään takaa selkään ajavia ihmisiä. Ihanteellisen tapahtumapaikan tunnusmerkkinä "karsinan" jatkuminen automaattiportin jälkeen, jolloin ohittaminen mahdotonta.

Muita yksilön tuntomerkkejä:
-ei havaitse lajitovereitaan muutoin kuin niihin edestäpäin törmätessään (takaosan kontaktit eivät välity hermokeskukseen norsunnahkapäällysteisten ihraponttoonien vaimentavan vaikutuksen ansiosta), törmäyksen havainnointi tunnistettavissa irvistyksenomaisesta, etuhampaat paljastavasta ylähuulen nostosta, jonka avulla kekkosenaikaiset kakkulat nousevat nenällä silmienkäyttövalmiuteen. Yksilön havainnointikyky tästäkin huolimatta sattumanvaraista.

-eivät yleensä reagoi puheeseen, saattavat kuitenkin toisinaan erottaa kovaäänisen "Anteeksi"-huudon taustamelusta - havainnoinnin tunnusmerkkinä päästää kimeän "Mitääää!!!???"-huudahduksen samanaikaisesti irvistäen edelläkuvatulla tavalla.

-suorittavat kolikkoinventaarion vain ja ainoastaan sillä hetkellä, kun kuulevat kassaneidin kertovan ostosten loppusumman. On erittäin tarkka vaihtorahana saamiensa kolikoiden kelpoisuudesta aulan hedelmäpeliautomaatteihin. Kolikoiden kelpoisuuden todistajina toimivat kassajonossa vuoroaan odottavat lukemattomat asiakkaat.
 

Remppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayer04
-Ihmiset, jotka eivät osaa käyttää vessaharjaa.

-Ihmiset, jotka eivät osaa avata suutaan halutessaan esim. pois ruuhkabussista tms., vaan luulevat tönimisen olevan huomattavasti tehokkaampi keino saada vapaa väylä ulos.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
-Ihmiset, joilla ei ole omia mielipiteitä

-Massakulttuuri

-MTV

-Nahkahousut miehillä
(älä nyt vaan ajattele miltä näyttäis!, ai ajattelit jo, osanottoni.)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Printtaa tämä oveen. Auttoi ainakin minulle..

K
Kiitoksia kuvasta, mutta edelleen tulee saman pizzerian mainoksia. Soitan huomenna sinne ja kysyn mainostenjakajan yhteystietoja. >:-/
 

Homer

Jäsen
Viestin lähetti Maple Leaf
Kyseessä ovat samat maalaiset, jotka seisovat metroasemien liukuportaissa vasemmalla puolella tukkien portaat täysin. Siis kerta vielä, maalaisserkut: liukuportaissa seistään oikealla. Vasen puoli on tarkoitettu niille, jotka haluavat kävellä portaissakin.

Oikeastaan ei tartte kieltää, mutta lähinnä ihmettelen näitä ns. stadilaisia, joilla on Maple Leafin kaltainen asenne. Missään muussa metrossa kuin Helsingissä en ole nähnyt kenenkään ärsyyntyvän moisesta. Sama homma muuten liikenteessä. Suomessa eräiden kuljettajien mielestä jokaisen pitäisi ajaa n. 10 km ylinopeutta, jos näin ei joku tee, niin sitten ollaan takapuskurissa kiinni. Ihme homma. Joustavuutta peliin ja keskittymistä elämästä nauttimiseen niin tuntuu paljon paremmalta. Ei elämä ole minuutista kiinni.

Elä ja anna toisten elää on oikea suurkaupunkiasenne.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Designer
Ihmiset, joiden elämänasenne tiivistyy virkkeeseen "minulla on oikeus kaikkeen, mutta en ole mistään vastuussa".
Turhasta valittajat.
Ihmiset, jotka haluavat kieltää kiinnostuksen asiaan, josta itse eivät ole kiinnostuneita.
Tässä lienee tiivistettynä omatkin ajatukset siitä, mitä kaikkea pitää kieltää. Voin toki ajatusleikiksi pistää jotain pientä.

Besserwisserit.
Pienet, kenkiin tunkevat kengät, jotka tekevät höpöä päkiän alla.
Känni-idiootit.
Hiphop-"musiikki" ja siihen liittyvä löysäperseily.
Pissikset, vaikka ne jollain tavalla huvittavia ovatkin.
Kansaneläkelaitoksen henkilökunnan pikkusieluisuus ja elämättömyys.
Tyhmyys.
Iltapäivälehtien julkisilla paikoilla näkyvät lööpit.
Eikös nämä ole ristiriidassa noiden kohtien kaksi ja kolme kanssa ristiriidassa?

Uskallan itsekin pistää samanlaisen listan kuin Designer noiden kolmen seuraksi:

- wannabe-metallistit ja vanhan musiikin kuuntelijat, jotka koko ajan jaksavat valittaa nykymusiikin paskuutta "faktoina" (Tästä on joskus pakko väitellä)
- Ihmiset, jotka eivät ota koskaan toista ihmistä huomioon tehdessään eri asioita
- Rasistit (hmm, tämähän on tavallaan jo lailla kiellettyä)
- Ateistit, jotka kokevat aina olevan mukaniinälykkäitä ja joiden on aina vittuiltava uskonnollisille ihmisille. Esimerkkinä vaikkapa sille eräälle Sana- ja Ylistyskirkon foorumille vittuilemaan menevät, jotka katsovat olevansa niin älykkäitä että heidän on pakko mennä sinne foorumille valittamaan vaikka foorumin säännöt kielsivätkin sellaisen keskustelun.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Homer
Oikeastaan ei tartte kieltää, mutta lähinnä ihmettelen näitä ns. stadilaisia, joilla on Maple Leafin kaltainen asenne. Missään muussa metrossa kuin Helsingissä en ole nähnyt kenenkään ärsyyntyvän moisesta. Sama homma muuten liikenteessä. Suomessa eräiden kuljettajien mielestä jokaisen pitäisi ajaa n. 10 km ylinopeutta, jos näin ei joku tee, niin sitten ollaan takapuskurissa kiinni. Ihme homma. Joustavuutta peliin ja keskittymistä elämästä nauttimiseen niin tuntuu paljon paremmalta. Ei elämä ole minuutista kiinni.

Elä ja anna toisten elää on oikea suurkaupunkiasenne.

Aivan, elä ja anna toisten elää. Itselläni on ainakin parempaakin tekemistä kuin seistä jonkun heinähatun takana liukuportaissa. Tosin kyllä sitä kaikista pääsee ohi, kunhan vaan avaa suunsa, ei sekään ole mikään ongelma.

Ymmärrän tietysti ettei maalla ole mihinkään enää kiire, kun lehmät on jo siltä päivältä lypsetty.

Ja sä et ole näköjään käynyt missään muussa metrossa. Kyllä sitä muissakin paikoissa toimii sama periaate, ne jotka jaksavat kävellä liukuportaissa, saavat siihen myös mahdollisuuden.

Ihan toiseen asiaan, mua ärsyttää ihmiset joilla on asenne, että jos en itse liiku nopeammin, ei kukaan muukaan saa päästä yhtään nopeammin. Tohon törmää liikenteessä ja kaupungilla jatkuvasti, keskitytään muiden liikkumisen hidastamiseen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
tukholman metrossa on sellainen erikoisuus, että ihmiset eivät mene koskaan sen avautuvan oven eteen, vaan vierelle, jolloin vaunusta pääsee ensin ulos.

heillä onkin 50 vuoden kokemus metron käytöstä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Satellite
Eikös nämä ole ristiriidassa noiden kohtien kaksi ja kolme kanssa ristiriidassa?
Ei.

Ja sitten sellainen pitäisi kieltää, että antaa vastauksen kysymykseen, muttei perustele sitä mitenkään.

Se pitäisi kieltää, että repäisee yleisessä käymälässä vessapaperin huonosti. Seuraava joutuu sitten arpomaan, missä se katkaisukohta menee, ja ne päällekkäiset kerrokset eivät tietenkään ole kohdakkain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös