Mites äijät ottaa ylipäätään nää Venäjältä tulevat kaverit? Mä en itse tykkää, mutta onhan se hyvä pelaaja ei siinä.
Michkovin kanssa sama homma, vähän toivoisi omaavan eri kansalaisuuden.
Vaikea katsella organisaation kansikuvapoikana venäläistä kaveria.
Ehdottomasti ei todellakaan mikään helppo paikka itselle. Minä haluan, tai sanotaan että valitsen uskoa, että nämä nyt kaikki oransseihin tulevat venäläiset ovat niitä hyviä venäläisiä, jotka vastustavat kaikkea sitä mitä putin hallintoineen edustaa. Näin valitsen uskoa niin kauan kuin jotain muuta tietoa tulee esille.
Esim. Jotenkin haluaisin uskoa että kaiken kokemansa jälkeen Fedotovilla ei olisi niin kauhean lämmin olo kotimaataan kohtaan.
Lisään vielä sen että ammattilaisurheilun, varsinkin pohjois-amerikkalaisten pääsarjojen, seuraamisessa pitää jättää omat arvot ja moraalinen kompassi narikkaan. Näin olen ainakin omalta kohdaltani todennut. Kaikenlaisia tunnettuja vaimonhakkaajia ja ties mitä ahdistelijoita esim. NFL:ssä pelaa, ja silti sitä tulee seurattua. NHL:n venäläiset vain osa kokonaisuutta. Tämä on itselleni yksi näistä valinnoista, mitä olen tehnyt.
Tämä omien arvojen sovittaminen omaan ”kulutuskäyttäytymiseen” ikävä kyllä menee asiana siihen aivan liian pitkään listaan, mitä tulee ihan arkielämän valinnoissakin lähes päivittäin vastaan. Esim. twitteriä käytän, mutta en ikinä voisi ostaa teslaa. Twitter on itselleni ”välttämätön”, mille ei oikein korvaavaa ole. Muita sähköautoja sen sijaan on.