Kaiken muun ohella, olen todella huolissani joukkueen yhtenäisyydestä sekä pelaajien halusta olla osa tätä joukkuetta. Osittain tämä johtuu pelaajista ja osittain Tortorellasta.
Tämähän on lähtenyt jo Provorovin kauan tiedetystä tyytymättömyydestä, mikä liittyy varmasti paljolti hänen omiin peliesityksiin ja kenties sitä myöten kaipaamaansa arvostuksen puutteeseen, ja viimeisimpänä Pride-illan perseily, mikä varmasti jättänyt jälkiä ainakin hänen ja Laughtonin, JVR:n jne. suhteisiin.
En tiedä mikä DeAngelo on otettu vastaan Flyers kopissa, mutta hänen Tampa ottelussa esittämänsä Perryn kivesten varrastaminen näytti mielenkiintoisen yksityiskohdan. Laughton, joka seisoi aivan vieressä ja näki koko tilanteen, ei oikeastaan tehnyt mitään puolustaakseen Tonya kun koko Tampa lauma syöksyi hänen päälleen. Ei ainoastaan että Laughton saattoi pitää tuota temppua muutenkin todella typeränä, mutta vieläkin typerämpänä koska peli ei ollut siinä tilanteessa vielä edes ratkennut. En jaksa uskoa että DeAngelon pisteet Laughtonin, joka on aina summeriin saakka taisteleva pelaaja, silmissä ainakaan tämän tempun myötä nousivat. Nämä ovat juuri sellaisia asioita jotka saattavat helposti pelin jälkeen pukukopissa eskaloitua kun joku antaa palautetta että "mitä vitt*a mietit?"
Tähän vielä lisäksi Tortorellan kommentit että vaikka hän ei nähnyt kyseistä tilannetta, hän pitää kuitenkin Tonyn asenteesta kun hän pelaa siinä rajalla jne. Samaan aikaan Torts esimerkiksi pitää Sanheimia penkillä (ja Farabeeta) osittain juuri tuon "taistelevan" asenteen puuttumisen vuoksi. En ole Tortorellan kanssa eri mieltä siitä etteikö asennetta pitäisi olla (!) mutta se ei tarkoita, että jos et koko ajan maalin edessä hämmentämässä tai tekemässä jotain borderline rotta juttuja, ettei kuitenkaan olisi asennetta. Sanheim ei tule ikinä olemaan Tony De:n kaltainen, joka menettää helposti malttinsa ja rupeaa sikailemaan/kiukuttelemaan kun peli ei kulje. Mun mielestä DeAngelon mielenmaisema ei tässä mielessä pitäisi millään tavalla olla tavoiteltava asia, eikä Sanheimista ikinä sellaista tule vaikka häntä kuinka penkittäisi. Pelkät peliesitykset tällä kaudella riittävät vallan hyvin penkitykseen hänen kohdallaan, jos sellaista haluaa nähdä.
Tällä hetkellä Sanheimin ja Tortorellan suhde on varmasti melko pahassa jamassa, enkä tiedä miten tämäkään tilanne tulee ratkeamaan kun ensi kaudella Sanheimin 8 vuoden jatkosopimus alkaa. Huh! Kevin Hayes vs. Tortorella/Flyers olen jo aiemmin kirjoittanutkin.
Sitten Brenda Lemieux, kuka ei Tony DeAngelon ohella ole aina ollut joukkuekavereiden suosiossa, tuodaan joukkueeseen.
Vaikka Brendan olikin "kaupan kylkiäinen" on mulla sellainen fiilis että kyllä tällekin pukukoppipelaajalle, Tony DeAngelon kaverille ja hengenheimolaiselle, ruuvataan joku vuoden parin jatkosopimus koska "asennetta" on. No, tähän on vielä pitkä matka mutta nykyinen johto ei voi oikeastaan mitenkään minua enää yllättää. Paitsi tekemällä jonkun hyvän joukkueen rakentamista edistävän kaupan. Vaikka en liikaa haluaisi antaa painoarvoa kaukalon ulkopuolisille asioille/mielipiteille, ei Tony DeAngelon, Brendan Lemieuxin ja Ivan Provorovin mielipiteillä ja vakaumuksilla ole varmasti helpointa luoda hyviä suhteita ja joukkuehenkeä.
Itse näen tässä porukassa sellaista "ruutitynnyri" potentiaalia mikä saattaa vielä loppukauden aikana, peliesitysten ollessa mitä on ja valmentaja vaatimassa pelaajilta jotain sellaista mitä heistä on mahdotonta saada irti, jollain tapaa räjähtää (kenties vähän turhan voimakas ilmaus).
Muutenkaan nykyinen porukka ei herätä itsessäni sellaista samanlaista fiilistä, mitä vielä jotain kymmenen vuotta sitten oli. Tällä hetkellä tässä on vähän tällainen muilta kerättyjen käytettyjen lelujen kokelma- fiilis. Osittain tämä on tietenkin kytköksissä peliesityksiin, mutta kuitenkin.