Philadelphia Flyers 2018–2019

  • 185 114
  • 633

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Itse en tiedä mitä ajatella Hexyn erottamisesta. En pitänyt JVR:n sopimuksesta. En pitänyt siitä, ettei reagoitu selkeisiin ongelmiin oikeastaan ollenkaan tai ainakaan riittävällä tavalla. Kärsivällistä ja rauhallista, omaan makuuni ehkä jopa vähän liian rauhallista, joukkueen rakentamista on toki ollut mukava seurata edeltäjien sohlaamisen jälkeen. Mutta SILTI, näkisin että seuraavien 2-3 kauden aikana olisi ikkuna auki oikealle cupin tavoittelulle, mikäli uskallettaisiin tehdä muutama rohkeampi ratkaisu, pilaamatta kuitenkaan täydellisesti tulevaisuutta. Maalivahti, top4 pakki, Simmerin korvaaja kenties Stone..?, kaksi näistä kolmesta kun edes saisi tehtyä, mieluiten sen maalivahdin ollessa niistä yhtenä. Tuohon Q joukkoineen laittamaan joukkuepelaaminen, puolustus ja alivoiman kuntoon.


En ihan jaa @Eager in näkemystä G:sta ja Voracekista. Ehkä jo sen takia, että itse en usko tällaisiin yleisesti jauhettuun myyttiin voittavasta kapteenista, tai voittavista yksittäisistä pelaajista. Minun jääkiekkomaailmassani se on aina joukkueen kollektiivinen panos ja suoritus, mikä antaa sen tuloksen. Unohtamatta kuitenkaan, että kärkikenttien pitää saada tulosta aikaiseksi. G ja V on ollut jo useamman vuoden joukkueen, ja jopa liigan (viime kaudella G 102p liigan 2. ja V 85p jaettu 15.) parhaita pistemiehiä, niin en minä tiedä mitä pitäisi johtavilta kärkihyökkääjiltä enemmän vaatia. Toki virheitä tulee ja välillä pelaaminen näyttää laiskalta, mutta niin se on jokaisen pelaajan kohdalla. Milloin Oviellä on slumppia, ettei mikään osu, ja milloin Crosbyn tekeminen näyttää laiskalta väkinäiseltä. Kaikille sattuu huonoja pelejä ja jaksoja. Mutta kun paukutta tuollaisia pistemääriä, niin kyllä minun papereissani he ovat niitä johtavia pelaajia, jotka saavat asioita oikeasti aikaiseksi. Ja kun puhutaan siitä G:n johtamisesta, niin en minä ainakaan tiedä parempaa esimerkkiä siitä millainen joukkueen johtavan pelaajan pitää olla, kuin varmasti kaikille tuttu näyte vuoden 2012 playoffseista (toki silloin vielä varakapteenina), (linkki youtubeen) https://youtu.be/Tit_fbYnmLc . Toki tuosta on aikaa, mutta itse en ole suostunut päästämään tuosta, sanalla sanoen, kauniista hetkestä irti.


En vaan kertakaikkiaan tiedä että ketkä on ne pelaajat jotka tulevat tekemään nuo pistemäärät sitten kun G ja V eivät enää ole niitä tekemässä, tai eivät suorita enää tällä tasolla kuin juuri tällä hetkellä. Ehkä yksi näistä on OHL:n viikon pelaaja Morgan Frost! Toivotaan että hän on se tulevaisuuden G.


Nämä on vaan kaiketi näitä näkemyseroja :).


Pahoitteluni että aina veivaan näitä samoja juttuja.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Semmosta. En ihan odottanut kesken kauden tätä uutista, kun edellisestä kesästä ehti kulua huikeat nelisen kuukautta, jolloin näitä päätöksiä olisi voitu tehdä yhtälailla veitsi kurkulla (jos et anna monoa Hakstolille, niin...). Ensipurasulta järkyttävän idioottimainen ratkaisu, erityisesti ajankohtaan nähden. Kaukana ymmärrettävästä siirrosta.

Hextallin ns. prime on mennyt kyllä noiden omien siirtojensa suhteen, ja hudit ja tekemättä jättämiset ovat sen sijaan lisääntyneet. Mutta onko se sitten ollut osa sitä alkuperäistä suunnitelmaa, että otetaan nyt iisistä tekemättä mitään sen suurempaa kun ei ne omat varaukset nyt parissa vuodessa voi puhjeta kukkaan ja johdattaa jengiä päätyyn asti.

Edellisen kaverin sotkujen siivoomiseen meni ensinäkin oma aikansa, jonka jälkeen Hexy pääsi vasta alottelemaan omaa juttuaan. Pöytä on nyt katettu seuraavalle, enää tarvitsee tehdä ne lopulliset vilaukset ja aletaan olemaan lähellä modernia nykyaikaista voittajaa. Mitä ne ratkaisut sitten onkaan, jäämme odottamaan.

Jos sieltä tulee joku seuraava meikäläinen (Pronger tms.) puikkoihin niin koko Flyersin omistus & johtoporras tekee itsestään vielä naurettavamman vitsin kuin mitä se tällä hetkellä on. Toisaalta se tuntuu olevan se juttu heille; palkataan nukkerooleihin omia jätkiä ja samat ukot vetelee samoilla tuloksilla naruja.

Kiteytän lyhyesti: ei ole vituttanut mikään Flyers-aiheinen asia näin paljoa vuosiin! Sen huomaa käytännössä siitä, että joku arkinen asia menee käteen niin v-mittari kiihtyy n. kahdessa sekunnissa nollasta sataan. Saatana sentään.

EDIT. Ja mitä tulee tohon G&V johtamiseen yms, niin olen samassa veneessä toveri @Craig Berube:n kanssa. Eri asia, jos olisivat olleet paskaa kaudesta toiseen, mutta kun asia ei näin ole ja itse en ole mikään Voracekin isoin fani.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
En ihan jaa @Eager in näkemystä G:sta ja Voracekista. Ehkä jo sen takia, että itse en usko tällaisiin yleisesti jauhettuun myyttiin voittavasta kapteenista, tai voittavista yksittäisistä pelaajista. Minun jääkiekkomaailmassani se on aina joukkueen kollektiivinen panos ja suoritus, mikä antaa sen tuloksen. Unohtamatta kuitenkaan, että kärkikenttien pitää saada tulosta aikaiseksi. G ja V on ollut jo useamman vuoden joukkueen, ja jopa liigan (viime kaudella G 102p liigan 2. ja V 85p jaettu 15.) parhaita pistemiehiä, niin en minä tiedä mitä pitäisi johtavilta kärkihyökkääjiltä enemmän vaatia. Toki virheitä tulee ja välillä pelaaminen näyttää laiskalta, mutta niin se on jokaisen pelaajan kohdalla. Milloin Oviellä on slumppia, ettei mikään osu, ja milloin Crosbyn tekeminen näyttää laiskalta väkinäiseltä. Kaikille sattuu huonoja pelejä ja jaksoja. Mutta kun paukutta tuollaisia pistemääriä, niin kyllä minun papereissani he ovat niitä johtavia pelaajia, jotka saavat asioita oikeasti aikaiseksi. Ja kun puhutaan siitä G:n johtamisesta, niin en minä ainakaan tiedä parempaa esimerkkiä siitä millainen joukkueen johtavan pelaajan pitää olla, kuin varmasti kaikille tuttu näyte vuoden 2012 playoffseista (toki silloin vielä varakapteenina), (linkki youtubeen) https://youtu.be/Tit_fbYnmLc . Toki tuosta on aikaa, mutta itse en ole suostunut päästämään tuosta, sanalla sanoen, kauniista hetkestä irti.

.
TÄYSIN samaa mieltä vaikka Voracek ei ole suosikkejani.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
En ihan jaa @Eager in näkemystä G:sta ja Voracekista. Ehkä jo sen takia, että itse en usko tällaisiin yleisesti jauhettuun myyttiin voittavasta kapteenista, tai voittavista yksittäisistä pelaajista. Minun jääkiekkomaailmassani se on aina joukkueen kollektiivinen panos ja suoritus, mikä antaa sen tuloksen. Unohtamatta kuitenkaan, että kärkikenttien pitää saada tulosta aikaiseksi. G ja V on ollut jo useamman vuoden joukkueen, ja jopa liigan (viime kaudella G 102p liigan 2. ja V 85p jaettu 15.) parhaita pistemiehiä, niin en minä tiedä mitä pitäisi johtavilta kärkihyökkääjiltä enemmän vaatia. Toki virheitä tulee ja välillä pelaaminen näyttää laiskalta, mutta niin se on jokaisen pelaajan kohdalla. Milloin Oviellä on slumppia, ettei mikään osu, ja milloin Crosbyn tekeminen näyttää laiskalta väkinäiseltä. Kaikille sattuu huonoja pelejä ja jaksoja. Mutta kun paukutta tuollaisia pistemääriä, niin kyllä minun papereissani he ovat niitä johtavia pelaajia, jotka saavat asioita oikeasti aikaiseksi. Ja kun puhutaan siitä G:n johtamisesta, niin en minä ainakaan tiedä parempaa esimerkkiä siitä millainen joukkueen johtavan pelaajan pitää olla, kuin varmasti kaikille tuttu näyte vuoden 2012 playoffseista (toki silloin vielä varakapteenina), (linkki youtubeen) https://youtu.be/Tit_fbYnmLc . Toki tuosta on aikaa, mutta itse en ole suostunut päästämään tuosta, sanalla sanoen, kauniista hetkestä irti.


En vaan kertakaikkiaan tiedä että ketkä on ne pelaajat jotka tulevat tekemään nuo pistemäärät sitten kun G ja V eivät enää ole niitä tekemässä, tai eivät suorita enää tällä tasolla kuin juuri tällä hetkellä. Ehkä yksi näistä on OHL:n viikon pelaaja Morgan Frost! Toivotaan että hän on se tulevaisuuden G.

Hyvä vaan ettei olla kaikki samaa mieltä, niin syntyy keskustelua ;)

Voi olla, että romantisoin mielessäni liikaa, mutta omassa ihannemaailmassani, minkä perusteella tahtoisin kannattamani joukkueen GM:än palettiaan kasaavan. Ne joukkueen ykköshevoset olisivat näitä Pavel Datsyuk ja Patrice Bergeron maisia kokonaisvaltaisia liidereitä, joiden pelaamisessa se pistesarake ei ole olennaisin asia, vaikka tehoihinkin kykenevät. Tekevät sitä näkymätöntä ja helvetin arvokasta duunia vaihdosta toiseen. Eivät luista puolustusvelvoitteitaan, eivät menetä kiekkoja kriittisissä paikoissa, eivät kaartele pelin ulkopuolella läpiajojen toivossa, eivät ota kurittomia jäähyjä jne. Pitävävät paketin ja viisikon ehjänä, jolloin vastustajalle ei kerry niitä helppoja osumia saamaan tapaan, mitä Flyersia vastaan on viime vuodet tehty. Pitävät kulloinkin vastassa olevan vastustajan kärkiketjun kiikareilla ja ennen kaikkea nostavat vaatimustason muulle joukkueelle sinne minne se kuuluu.

Voi toki sanoa ja perustella, että näille muutamille voi tehojensa vuoksi antaa pientä siimaa, mutta nämä kaverit vain yleensä pelaavat viimeistään niissä tiukoissa paikoissa sen 20 minuuttia per peli, jolloin vaikutus on jo tästä johtuen suuri + ovat useimmiten niitä vastustajan vaarallisimpia hevosia vastaan. Ja kun on pahoille tavoille opittu ei kuin katkaisimesta painamalla homma muutu toiseksi. Joku nelosen kaveri saa vetää koko sarjan omaa urhoollista taisteluaan vastustajan nelosta vastaan vaikutuksen ollessa tulokselle sama, mitä näillä kärkihevosilla pelkästään yhdessä pelissä.

Hakstol on, mitä luultavammin oman työpaikkansa säilyttämisen toivossa, antanut kaksikolle ja muutamalle muulle avainveteraanille siimaa, mikä tuo toki niitä yksittäisiä voittoja, vastuksen ollessa sopiva, ja helpotusta siellä täällä, mutta menestyksestä ei tarvitse puhua.

Oli kyllä hienoa katsella Leafsin touhua, miten koko joukkue toteutti yhtenäisesti Babcockin vaativaa ja työliästä pelaamista. Sitä luistelun määrää, eikä siellä paljoa selkeää suoristeltu oli nimi selässä mikä hyvänsä. Tuota samaa kun saisi vielä joku päivä Flyersiinkin, niin voisivat jotain voittaakin...

En kiellä, etteivätkö Giroux ja Voracekin voisi istua nykyistä paremmin tällaiseenkin pelaamiseen, mikäli vain valmentaja systemaattisesti vaatii kaksikolta enemmän ja saa nämä puolellensa. Mutta toistaiseksi tätä ei ole nähty ja nämä nykyiset Giroux ja Voracek eivät vain menestykseen riitä. IMO.

Suuressa kuvassa Flyersin kannattaisi miettiä, miten päästettyjen määrää saataisiin pienemmäksi, eikä mistä saadaan uudet 100 pisteen miehet G:n ja Voracekin jälkeen. Mielestäni tämä ei tarkoita mitään vanhan ajan yli-deffensiivistä pelaamista vaan koko viisikon aktiivista ja työteliästä pelaamista, missä reagoidaan molempiin suuntiin ja ennen kaikkea luistellaan niin perkuleesti, kuten vaikkapa kärkiniput Leafs ja Tampa osoittavat. Ei Torontossakaan ole sarjan paras pakisto kasassa, mutta kun hyökkääjät eivät pidä vapaapäiviä, niin pakiston + maalivahdin työ kummasti helppottuu. Tätä samaa ajatusmaailmaa pitäisi saada Philadelphiaankin. Eli vain hyökkäys, puolustus tai maalivahtipeli vaan se kokonaisuus. Tällainen aktiivinen pelaaminen myös kummasti ruokkii niitä tehojakin.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Hyvä vaan ettei olla kaikki samaa mieltä, niin syntyy keskustelua ;)


Voi olla, että romantisoin mielessäni liikaa, mutta omassa ihannemaailmassani, minkä perusteella tahtoisin kannattamani joukkueen GM:än palettiaan kasaavan. Ne joukkueen ykköshevoset olisivat näitä Pavel Datsyuk ja Patrice Bergeron maisia kokonaisvaltaisia liidereitä, joiden pelaamisessa se pistesarake ei ole olennaisin asia, vaikka tehoihinkin kykenevät. Tekevät sitä näkymätöntä ja helvetin arvokasta duunia vaihdosta toiseen. Eivät luista puolustusvelvoitteitaan, eivät menetä kiekkoja kriittisissä paikoissa, eivät kaartele pelin ulkopuolella läpiajojen toivossa, eivät ota kurittomia jäähyjä jne. Pitävävät paketin ja viisikon ehjänä, jolloin vastustajalle ei kerry niitä helppoja osumia saamaan tapaan, mitä Flyersia vastaan on viime vuodet tehty. Pitävät kulloinkin vastassa olevan vastustajan kärkiketjun kiikareilla ja ennen kaikkea nostavat vaatimustason muulle joukkueelle sinne minne se kuuluu.


Eikö Couturier vastaa tähän sinun "bergeron"- toiveesesi edes jollain tavalla jo tällä hetkellä (ja Patrick toivottavasti tulevaisuudessa, ehkä jo parin kauden päästä/sisällä)? (Prime) Bergeronia tai Datsyukia ei joukkueeseen saada, mutta mielestäni meillä jotain samanlaista Bergeronin kanssa, ainakin Cootsissa, jo on. Ei hyökkäysvitjaan kolmea bergeronia mistään saada, eikä se olisi kyllä järkevääkään. Täysin jaan kanssasi tuon työnteon tärkeyden molempiin suuntiin koko kentällisellä. Olen vakuuttunut, että usko oman joukkueen tekemiseen vaikuttaa tuohon kahden suunnan pelin tekemiseen / jaksamiseen illasta toiseen aika paljon. Mutta silti toisilla ne puolustusvastuut ovat prioriteettinä korkeammalla, ihan roolituksesta johtuen. G:llä ja V:llä mielestäni se painotus on siinä hyökkäyspelaamisessa missä se kuuluukin olla, ja Cootsilla ja Patrickilla kovassa kahdensuunnan / puolustus pelaamisessa. Tai ainakin pitäisi olla. Vastustajan kiikareilla pitämiseen auttaisi myös puolustuksen ja maalivahtipelin onnistuminen. Jos teet 102 pistettä kaudessä, niin eikö siinä ole vaatimustaso nostettu muille ;) ?


Suuressa kuvassa Flyersin kannattaisi miettiä, miten päästettyjen määrää saataisiin pienemmäksi, eikä mistä saadaan uudet 100 pisteen miehet G:n ja Voracekin jälkeen. Mielestäni tämä ei tarkoita mitään vanhan ajan yli-deffensiivistä pelaamista vaan koko viisikon aktiivista ja työteliästä pelaamista, missä reagoidaan molempiin suuntiin ja ennen kaikkea luistellaan niin perkuleesti, kuten vaikkapa kärkiniput Leafs ja Tampa osoittavat. Ei Torontossakaan ole sarjan paras pakisto kasassa, mutta kun hyökkääjät eivät pidä vapaapäiviä, niin pakiston + maalivahdin työ kummasti helppottuu. Tätä samaa ajatusmaailmaa pitäisi saada Philadelphiaankin. Eli vain hyökkäys, puolustus tai maalivahtipeli vaan se kokonaisuus. Tällainen aktiivinen pelaaminen myös kummasti ruokkii niitä tehojakin.


Tuosta olet aivan oikeassa, että päästettyjä maaleja pitää saada pienemmäksi. Kaksi asiaa sen korjaamiseen, jos saisin itse päättää: tyytymätön Bobrovsky UFA-markkinoilta pois kuljeksimasta, Hakille kenkää -> Q tilalle. Uskon että huippumaalivahdin tule saattaisi auttaa sen ilmeisen lisäksi, myös nuoria puolustajia, ettei tarvitsisi pelätä jokaista virhettä NIIN paljon, vapauttaisi vähän pelaamista ja sataisiin pojat nostettua potentiaaliinsa. Q saisi pojat tekemään töitä, ja viisikkopelaamisen kaikkinensa toimimaan (toivottavasti) paljon paremmin.


Näin tämä nojatuoli gm tekisi.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Itse lähtisin siitä, että Couturier-Patrick-Provorov ovat se avainkombo, jonka varassa tämä joukkue tulee Stanley Cupista taistelemaan tai sitten ei. Tässä osastossa täyttyy enemmän niitä ns. menestyvän jääkiekon lainalaisuuksia. Couturier täyttää joulukuussa 26, joten mielestäni vasta tässä on kaveri, jonka primevuosien aikana tulee se menestysnippu saada kasaan. Giroux’n nykysopimus päättyy kesällä 2022. Mikäli menestysnälkää ja Flyers-sydäntä löytyy, niin sellainen joukkuetta palveleva nykyistä sopivasti halvempi jatko syntyy, jolloin saisi olla enemmän siinä ideaalissa roolissaan offensiivisena pyssyttäjänä ja YV:n dynamona sen vankkureita vetävän ja vaikeimpia vaihtoja syövän kärkihyökkääjän sijaan. Olettamana, että harjoittelu maistuu ja fysiikka pysyy kunnossa. Noilla offensiivisilla vaistoilla ja kiekollisella älykkyydellä tehdään tulosta vielä pitkään. Voracekin sopimus päättyy vasta kesällä 2024, mikä voi vielä nousta päälle 8 miljoonan capillä ongelmaksi kun joutuvat signaamaan tätä uutta aaltoa isoille rahoille. Toki jos Jake pitää pinna per peli tahdin päällä ajanee asiansa, mutta voipi olla vaikeaa...

Palaan vielä tähän aikasempaan viestiisi, ja lähinnä lainaamaani kohtaan. Eli mitä sinun mielestäsi flyersin kannattaisi tehdä tällä hetkellä / lähitulevaisuudessa, ja mitkä olisivat tavoitteet / millä aikavälillä? Oletetaan siis, että olisit uusi flyersin gm. Vai onko se tuohon sunnilleen kiteytetty? Odotettaan, että omasta poolista kasvaa ja kehittyy ne puuttuvat palaset cupin tavoittelulle, mikä tapahtuu joskus 2022-23 kaudesta eteenpäin...?

Ei tarvitse laveasti ruveta kirjoittamaan, mutta pääpiirteet (konkreettiset ehdotukset) olisi mielenkiintoista kuulla. :)
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ei välttämättä Yzerman olisi edes sen sopivampi kaveri, mielestäni aika samanlaisella filosofialla hänkin rakensi joukkuetta draftin kautta. Flyersin peritty runko oli vaan ongelmallisempi kuin mitä Yzerman sai aikaisemmin. Yzerman pääsi vielä ulostaman Lecavalierin sopimuksen ilmaiseksi ulos ja huonot sopimukset olivat ihan hänen itsensä tekemiä, mm. Callahan ja Carle. Filppulan ja Garrisonin kohdalla voi tietty jonkun verran jossitella kun hyödyksihän nuo pelaajat silti olivat vaikka etenkin Garrison hyytyikin täysin sopimuksen loppupuolella.

Mut niin, ei Yzerman kuitenkaan mikään Fletcher tai Poile mielestäni ole jotka ovat aika räväköitä siirtoja tehnyt. Yzermanin filosofia on ollut aina parantaa joukkuetta ja on myös aika konservatiivisesti siirtoja tehnyt vaikka niitä isoja siirtoja on myös tapahtunut niin usein ne ovat olleet puoliksi pakosta ja esim. tämä viimeisin McDonagh jossa uhrattiin selkeästi tulevaisuutta tapahtui vasta kun menestystä oli jo tullut rutkasti. Tuota ennenhän siellä mm. Boyle, Connolly ja DeAngelo uhrattiin tulevaisuuden pickejä vastaan. Veskaahan Yzerman etsi kanssa kuumeisesti aikoinaan ja tuo Lindbäck treidi nyt on aika huvittava jälkikäteen.

Eli Tampan seuraamisen perusteella sanoisin, että Yzerplan olisi juuri siinä vaiheessa kuin Tampa hommasi aikoinaan Filppulan ylihintaan (JVR Flyersille) ja mitään isoja muutoksia hän ei välttämättä tekisi. Omasta mielestä tuossa on kyllä jollekkin aika mielenkiintoinen projekti kun hyviä palasia löytyy ja jopa semmoisia palasia, että treidejä voidaan käydä. Tuota maalivahtia saagaa nyt ei varmaan kukaan "osaa" ratkaista, pakkohan ne veskat on melkein aina ite kehittää.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
G:llä ja V:llä mielestäni se painotus on siinä hyökkäyspelaamisessa missä se kuuluukin olla, ja Cootsilla ja Patrickilla kovassa kahdensuunnan / puolustus pelaamisessa. Tai ainakin pitäisi olla. Vastustajan kiikareilla pitämiseen auttaisi myös puolustuksen ja maalivahtipelin onnistuminen. Jos teet 102 pistettä kaudessä, niin eikö siinä ole vaatimustaso nostettu muille ;) ?

Giroux on loistava pelaaja, mutta onko liiderinä loistava? Paljon on liikkunut juttua, että mies turhautuu todella helposti jos asiat eivät suju itsellä tai joukkueella ja itse kyllä vähän karsastaisin semmoista kapteenia joka pitää siirtää laitaan, jotta tästä voidaan saada hyökkäystehoja irti ettei tarvitse puolustaa niin paljon, toki myönnettäköön tämän olevan ehkä samaa romantisointia tietyn tyylisiä kapteeneja kohtaan mistä vähän ylempänä jo @Eager mainitsi. Myös Girouxin viime kevät oli suorastaan luokaton, -10 kuuteen peliin on todella ruma lukema ja oikeastaan kahdet viime playoffit ovat menneet täysin alta riman.

Kyllä Flyers voi menestyä Girouxin kanssa lähitulevaisuudessa ihan hyvin, mutta näkisin jonkun muun ottavan ns. soihdun itselleen mieheltä ennen kuin näin käy. Vähän kuten Kutznetsov teki Capsissa viime kaudella.
 

Crank

Jäsen
Sam Carchidin mukaan Lombardi ei ole kiinnostunu GM:n tehtävästä, eikä myöskään Pronger.

Sam Carchidi on Twitter
Sam Carchidi on Twitter

TheScore oli listannu 4 syytä Hextallin potkuille ja samaahan palstallakin on jo kirjoitettu.
- Brayden Schenn/Jori Lehterä -treidi
- Ei saanut kunnon maalivahtia hankittua
- Hakstolin palkkaaminen
- Hakstolin pitäminen

4 mistakes that doomed Ron Hextall's tenure in Philadelphia

Holmgrenin mukaan Hakstol tehny ihan ok työtä, mutta uus GM päättää kohtalosta

Frank Seravalli on Twitter
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pressin jälkeen Scottilta on irronnut kommentit:

- The rebuild was taking too long. I want to spend to the cap. I want to have the best possible team we can have.
- It’s too long of a timeline. The business moves faster than that.

Lisäksi Scott oli pettynyt, kun Hextall ei tehnyt isoa treidiä draft-tilaisuudessa.
 

tirlanttan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mun mielestä ihan ymmärrettävä ratkaisu antaa Hextallille monoa. Ihan hyvin tämä jopa mun mielestä perusteltiin, kuten yllä on muutama kohta otettu esille. Johto haluaa "voittaa" jo lähivuosina ja Hextall ei ollut valmis muuttamaan strategiaansa tai toimitapaa. Bisnes edellä mennään. Siinäpä se pähkinän kuoressa.

Mielipiteitä on monia. Itse en jää kaipaamaan Hextallin rauhallista rakentamista, vaikka joukkueen prospektipooli näyttääkin tällä hetkellä hyvältä. Kyllä joukkueen seuraaminen oli Homerin aikana monta kertaa mielenkiintoisempaa. Seuraavan GM:n toivoisikin olevan jostain edeltäjiensä välimaastosta. Neljään ja puoleen vuoteen ei ollut yhtään treidiä jolla yritettäisiin parantaa joukkuetta. Nojoo pakon sanelemana hankittiin Mrazek viime keväänä. Se olikin ainoa treidi, jossa Flyers oli ns. maksavana osapuolena.

Laitetaas vähän omin silmin yhteenvetoo Hextallin draftin kautta rakentamisesta.

-hankki treideillä paljon draft-pickejä ja piti kynsin hampain kiinni omista varausvuoroista
-Hexyn varauksista kakkosvaraus Patrickin lisäksi ainoastaan Provorov ja Konecky nousseet runkopelaajiksi. Molemmat edellä mainitut 2015 draftista, joka osoittautumassa lähes vuoden 2003 tasoiseksi kultakaivokseksi
-Patrick oli varauksena selvä peli. Todellinen guru olisi toki haistellut Petterssonin, mutta mahdoton tästä mitään miinusta on antaa
-Kauhea määrä lahjakkaita prospekteja, jotka kuitenkin Hartin johdolla vielä arpoja. Rosterissa lisäksi mm. Lindblom ja Sanheim joiden todellinen taso vielä näkemättä

Menee muutama vuosi ennenkuin nähdään oliko se pro-Hextall vai ei.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Giroux on loistava pelaaja, mutta onko liiderinä loistava? Paljon on liikkunut juttua, että mies turhautuu todella helposti jos asiat eivät suju itsellä tai joukkueella ja itse kyllä vähän karsastaisin semmoista kapteenia joka pitää siirtää laitaan, jotta tästä voidaan saada hyökkäystehoja irti ettei tarvitse puolustaa niin paljon, toki myönnettäköön tämän olevan ehkä samaa romantisointia tietyn tyylisiä kapteeneja kohtaan mistä vähän ylempänä jo @Eager mainitsi. Myös Girouxin viime kevät oli suorastaan luokaton, -10 kuuteen peliin on todella ruma lukema ja oikeastaan kahdet viime playoffit ovat menneet täysin alta riman.


Kyllä Flyers voi menestyä Girouxin kanssa lähitulevaisuudessa ihan hyvin, mutta näkisin jonkun muun ottavan ns. soihdun itselleen mieheltä ennen kuin näin käy. Vähän kuten Kutznetsov teki Capsissa viime kaudella.


Voit olla oikeassa, ettei Giroux ole hyvä kapteeni Flyersille. En minä osaa tähän mitään varmasti sanoa, kun en ole Flyersissä pelannut . En kuitenkaan näkemäni / lukemani perusteella pidä häntä mitenkään erityisen huonona kapteenina, tai varsinkaan sellaisena keneltä pitäisi ottaa C rinnasta pois. Enkä näe, että kapteenia vaihtamalla tässä vaiheessa olisi juuri mitään, ainakaan positiivista, vaikutusta joukkueeseen. Ongelmat ei ole yhden pelaajan puolustuspelaamisessa. Toki sitä kahdensuunnan pelaamista voisi melkein aina vähän parantaa, pelaajalla kuin pelaajalla, mutta ei Girouxin tekeminen kuitenkaan mitään Ovien pre-Trotz kaltaista surffailua ole ollut.


Hieman huolimattomasti ehkä siirsin @Eager in alkuperäisestä termistä ”voittavan joukkueen kärkihyökkääjät” -> voittavaan kapteeniin jne. mitkä kuitenkin ovat eri asioita. Kuten yllä totesin, en osta ajatusta voittavasta kapteenista jne. Mutta tarkoituksenani tuolla aiemmassa viestissäni oli nimenomaan vastata tuohon ”voittavan joukkueen kärkihyökkääjät” kommenttiin. Kärkihyökkääjien/pistelinkojen ei mielestäni tarvitse olla hyviä johtajia. Sitäkin varten vähän se kapteeni on. Ja niitäkin on monenlaisia. Se että G on kapteeni ja se pistelinko millä kahdensuunnan pelaaminen ei ole bergeron tasolla, ei välttämättä ole paras kombo, mutta ei tämä joukkue siihen kaadu. Kaikki pelaajat ovat kuitenkin ihmisinä erilaisia persoonia ja eri persoonat reagoivat eri tavalla erilaisiin johtajiin ja heidän tapaansa johtaa.


Yhteenvetona: kärkihyökkääjinä, henkilökohtaisen tuloksen tekijönä, G ja V täyttävät paikkansa minun kirjoissani niin kuin heidän kuuluukin. Eikä joukkueen menestyminen, tai tässä tapauksessa menestyksen puute, johdu siitä että G olisi huono kapteeni.


Tuon vielä sen selväksi, että vaikka nyt olen jo monta viestiä kirjoittanut lämpimästi Girouxista ja Voracekista, on minulle kuitenkin tärkeintä joukkueen menestyminen. Toki toisiin pelaajiin kiintyy enemmän kuin toisiin, mutta päivän päätteeksi tuttu cliché pätee itselleni: the thing that matters is the name (logo) on the front not the name on the back.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Giroux on sen puolesta verrattavissa Ovechkiniin, että kumpikaan ei ole enää joukkueensa ykkösheppa, kummankin työmoraalin voi helposti kyseenalaistaa, kumpikin on paska alaspäin ja kumpikin on kapteeni.

Ovechkinin pelasti treidiltä lähinnä se, että joukkue oli kaikesta huolimatta kestomenestyjä, halli oli täysi, pudotuspeleistä kertyi jokunen hilu joka kevät omistajan taskuun.

Se on selvää, että Flyersin uusi GM ei rakenna joukkuetta enää 30-vuotiaan Kirun ympärille. Nähtäväksi jää, siirtyykö Giroux, c-kirjain vai tapahtuuko vain hiljainen vallankumous, jossa G jää seuraan Ovechkinin kaltaiseksi maskotiksi antamaan seuralle kasvoja muiden miesten kantaessa pelillisen vastuun.
 

Goose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Helsingin Jokerit
Asiantuntijapiireissä G:n ja Voracekin tietty riittämättömyys Cup-jahdissa on ollut jo pitkään tiedossa. Flyers tuskin tulee voittamaan ikinä mitään tämän kaksikon kantaessa soihtuja. Kivahan se on tehdä ja hassutella 100p runkkareita vuosi toisensa jälkeen, mutta jos vastustajan ykkönen pyyhkii lattiaa keväällä vuosi toisensa jälkeen, ei siitä paljon jää kerrottavaa jälkipolville. @Eager kanssa siinä mielessä samoilla linjoilla, että tuossa em. kolmikossa on mielestäni myöskin se menestyksen avain, Hartin mahdollisella lisäyksellä.

Hexy toi hommaan pitkästä aikaa järkeä, maltilla tuosta olisi vielä voinut tulla hyvä.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Ovechkinin pelasti treidiltä lähinnä se, että joukkue oli kaikesta huolimatta kestomenestyjä, halli oli täysi, pudotuspeleistä kertyi jokunen hilu joka kevät omistajan taskuun.


+ että tuolloin 30-31 vuotiasta (?) 9,5milj. aav ja vuosia jäljellä olevaa pelaajaa ei olisi ollut niin helppo tuosta noin vaan treidata, ja saada jotain sille panokselle mitä hän tuo (franchise kasvot + pisteet) takaisin (tai edes hyviä pickejä).


Se on selvää, että Flyersin uusi GM ei rakenna joukkuetta enää 30-vuotiaan Kirun ympärille. Nähtäväksi jää, siirtyykö Giroux, c-kirjain vai tapahtuuko vain hiljainen vallankumous, jossa G jää seuraan Ovechkinin kaltaiseksi maskotiksi antamaan seuralle kasvoja muiden miesten kantaessa pelillisen vastuun.


En lähde tästä tekemään mitään Ovechkin ketjua tämän enempää, mutta pakko kysyä, että missä vaiheessa Ovieasta on tullut pelkkä maskotti Capseille? Hän ei siis mielestäsi enää ole yhtenä tärkeänä pelaajana kantamassa vastuuta tai/ja ole hyödyksi pelillisesti joukkueelle?
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Palaan vielä tähän aikasempaan viestiisi, ja lähinnä lainaamaani kohtaan. Eli mitä sinun mielestäsi flyersin kannattaisi tehdä tällä hetkellä / lähitulevaisuudessa, ja mitkä olisivat tavoitteet / millä aikavälillä? Oletetaan siis, että olisit uusi flyersin gm. Vai onko se tuohon sunnilleen kiteytetty? Odotettaan, että omasta poolista kasvaa ja kehittyy ne puuttuvat palaset cupin tavoittelulle, mikä tapahtuu joskus 2022-23 kaudesta eteenpäin...?

Ei tarvitse laveasti ruveta kirjoittamaan, mutta pääpiirteet (konkreettiset ehdotukset) olisi mielenkiintoista kuulla. :)

Niin no. Itse näen, että tuo kolmikko on se, joidenka kasvun varassa Flyers joko voittaa tai häviää. Nykytilanteessa joukkue ei ole vielä uskottava contender, eikä markkinoilta vain ole saatavilla palasia näihin avain ruutuihin, vaikka kuinka haluaisimme. Parannusta rosteriin varmasti joo, mutta ei niitä kärkiukkoja, joiden merkitys menestykselle on vain kova. Puhutaan kuitenkin joukkueen ykköspakista ja kahdesta kokonaisvaltaisesta kärkisentteristä. Noissa ruuduissa ei vain voi antaa siimaa vastustajille. Siinä pari pinna per peli laituria eivät paljoa paikkaa. Couturier on toki jo vaadittavalla tasolla, mutta kaksi muuta vielä kasvun vaiheessa, kun Provorovillekin on tullut tällä kaudella pieniä kasvukipuja otteiden ailahtelevaisuutena.

Ei aikaikkunaa tarvitse välttämättä noin pitkälle venyttää, mutta ainakin vielä kauteen-pariin on mielestäni epärealistista odottaa menestystä tältä joukkueelta. Näin vain asian näen. Pudotuspeleihin pitäisi tälläkin rosterilla päästä, mutta Cup taistelua en näe realistisena. Uskoisin, että Hexy näki asiat samalla tapaa, mikä vuoksi osaltaan jätti aktiivisemmat liikkeet ylemmän johdon oletettavasta painostuksesta huolimatta tekemättä, mikä sitten maksoi miehen työpaikan.

En vain näe kovin järkevänä uhrata tulevaisuuden assetteja jonkun top-4 pakin tai syvyyshyökkääjän vuoksi. Nämä varmasti parantaisivat joukkuetta, mutteivat veisi nippua contenderiksi vaan tämä tapahtuu vasta kun ydinpalaset ovat riittävällä tasolla. Kun nämä ydinpalaset ovat paikallaan on tästä hienosäädöstä vasta kunnolla apua, jolloin assetteja olisi hyvä olla käytettäväksi ilman että menettävät samalla kaiken tulevaisuutensa, joilla sitä menestysikkunaa vuorostaan kyetään pidentämään.

Veskaripaletti on oikeastaan ainoa sektori, jonka petraamisella olisi mahdollista saada nopeasti merkittävää apua menestystavoitteluun, sen verran surkea tämä nykytilanne vain on. Tällä hetkellä apu on haettava organisaation ulkopuolta. Ajan kanssa Hart&co. voivat kasvaa ykkösveskarin ruutuun, mutta tätä odotellessa mennee vielä vuosia, eikä takeita varmasta ykköskassarista ole kenelläkään. Eli joku signaus ulkopuolelta, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Jos rehellisesti sanotaan, niin jatkaisin uutena GM:nä hyvin pitkälti Hexyn viitoittamaa tietä pikavoittojen tavoittelun sijaan, minkä vuoksi en varmasti tulisikaan valituksi tehtävään, heh. Viihde arvoa ei välttämättä tulisi ja fanien malttamaton enemmistö tuskin tykkäisi, mutta omaan visioonsa on luetettava. Mutta joo ei ole vielä puhelin soinut, joten voitte huokaista helpotuksesta

Nykytilanne on sen verran sekava, että valmentaja varmasti vaihtuisi. Hakstol tuntuu menettäneen otteensa joukkueesta, eikä se tuosta varmastikaan enää muuksi muutu. Tilalle pitäisi sitten saada riittävän kokenut ja karismaattinen kaveri, joka saisi nämä tähdetkin toimimaan toiveidensa mukaan eli työtä ja luistimen potkuja säästelemättä tämän nykyisen surffailun sijaan, mikä tuntuu tällä hetkellä heijastuvan koko joukkueeseen. Mikäli ei maistu, niin paikkasi on katsomossa. Tämän tulisi olla se linja ja auktoriteetin siirtyä pelaajilta valmantajalle. Tällä hetkellä on vähän kyseen alaista kuka tuota touhua lopulta ohjaa? Se yhtenäinen ja systemaattinen koko viisikon toiminta puuttuu täysin. Vielä kun pelifilosofia osuisi yksiin omani kanssa, niin hyvä. Olisiko tämä sitten Quenneville tai joku muu. Riippuisi täysin, miten ajatukset kohtaisivat omieni kanssa. Ei tuohon tehtävään pidä valita ketään koska CV on tämä ja nimi on tuo vaan se paras mahdollinen vaihtoehto. Lähtisin siitä, että tämä valinta tehdään huolella, tästä kaudesta viis.

Simmondsin laittaisin lihoiksi trade dealineen mennessä, ellei pudotuspelitaistelu nyt välttämättä huuda miestä. Tällä hetkellä näyttää, etteivät ole mukana kuvioissa enää tuolloin. Hakstol kun ei tuota palettia tunnu saavan enää kasaan + tässä muutosvaiheessa hommat seisovat läjällään, niin takamatkaa kertyy luultavasti liiaksi. Simmerille en siis jatkoa olisi tekemässä, jolloin kaikki assetit vain irti joltain pudotuspeleihin menossa olevalta contenderilta. Myös Rafflin vaihtaisin pariin käytettyjä kenkiä, mikäli kiinnostusta löytyisi.

Jordan Wealin tilanne pitäisi myös selvittää. Mikäli näyttää rosteripelaajalta myös jatkoa ajatellen maltillista jatkoa vain, mutta jos ei tai pyyntö on pelaajan puolelta liian tähtitieteellinen, niin kaupaksi vain. Vielä en oikein osaa sanoa tekisinkö Wealille jatkon vai en. Riippuu toki ihan siitäkin mitä pyytää.

Jatkoista puheen ollen uudella GM:llä on tärkeä tehtävä solmia järkevät jatkot Provoroville, Konecnylle, Sanheimille ja Laughtonille. En sen tarkemmin rupea mahdollisia lukemia tässä purkamaan, mutta Provoroville varmasti kannattaa jo tehdä mahdollisimman pitkä sopimus, sillä lyhyemmän sillan jälkeen puhuttaisiin jo ihan eri summista. Muut saanevat sen välimallin siltansa. No Laughtonille voivat lyödä jonkun neljä-viisivuotisen lapun kanssa, mutta mielestäni näitä alakenttien kavereita ei kannata signata mahdottoman pitkillä lapuilla, jotteivat liikaa mukavoidu.

Kesällä voi sitten tarkemmin arvioida, kun on jälleen yksi kausi lisää mittarissa onko Häggistä, Sanheimista ja Myersista riittävän tasokkaaksi avuksi Provoroville ja Ghostille vai pitäisikö tähyillä jotain top-4 pakkia muualta, mutta mitä luultavammin jatkaisin nuorten sisään ajamista ja tekisin ratkaisuja ennemmin kesinä 2020 tai 2021, mikäli nuorten kasvu ei ole riittävästi edennyt.

Mark Stone on ilman muuta UFA, joka kiinnostaa ja täyttää paljon niitä vaateita, joiden puutteesta mm. Giroux’ta ja Voracekia aiemmin kritisoin. Yksinkertaisesti ilmaistuna edustaa itselleni voittavan kiekon ydinpalasia, joihin kannattaa mahdollisuuden tullessa satsata. Stonen hypoteettinen UFA-hankinta vain tarkoittaisi, että joukkueessa olisi peräti kolme yli 8 miljoonan laituria ja neljännellekin maksaisivat 7 miljoonaa, mikä ei oikein palkkakatto aikakaudella tiedä hyvää. Jos vain Voracekin saisi kaupaksi ja vapautuvat taalat Stonelle, mutta eipä tule tapahtumaan.

Mutta joo mukavahan näitä on pyöritellä kun ei tarvitse kantaa Flyers yhteisön paineita niskassaan.

------------------------------

Tällä hetkellä olen kyllä aidosti huolissani rakastamani organisaation puolesta. Puikoissa tuntuisi olevan kaksi melkoista hätähousua, joilla ei tunnu olevan mitään konkreettista ajatusta siitä mitä pitäisi tehdä, kunhan vain tehdään jotain. Kuulostaa oikein hyvältä, not. Pelkään pahoin, että lyhyessä ajassa turmellaan kaikki se mitä Hextall sai aikaiseksi ja joka vasta hiljakseen rupeaisi kantamaan sitä hedelmää. Palkintona voi tulla joku hikinen konferenssifinaalipaikka (jos hyvin käy), mutta viiden vuoden kuluttua oltaneen taas tilanteessa, kun pitäisi löytää jostain sitä uutta talenttia, vaikka vasta tuolloin tämän Hexyn luoman nipun pitäisi olla muiden piinana vuodesta toiseen. No katsellaan, mitä tuleman pitää.


Kevin Cooney twttii typistää mielestäni vallitsevan tilanteen oikein osuvasti.

Kevin Cooney‏ @KevinCooney
In the end, Ron Hextall wanted to change the Flyers DNA and make them a more patient and developmental franchise. That’s asking an organization to change it’s bell bottomed, wide lapeled stripes and it was doomed from the start.

Surullista.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Kattavampi vastaus mitä pyysin, mutta mielellään aina näitä pitkiä viestejä lukee, kiitos! Ei tuo huonolta ollenkaan kuulostanut. Meillä taitaa vain olla jo aiemminkin todettu hieman erilainen näkemys nykyisen rungon iskukyvystä, muutamilla lisäyksillä tehtynä, sekä sen vaikutuksesta pidemälle tulevaisuuteen.

Holmgrenina, pienten neuvottelujen jälkeen saattaisin jopa sinut palkata ;).
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Asiantuntijapiireissä G:n ja Voracekin tietty riittämättömyys Cup-jahdissa on ollut jo pitkään tiedossa.
Kyllä näin on! Girouxilla oli kyllä tarvittava lahjakkuus. Mielestäni. En tiedä mikä meni vikaan. Ehkä Richardsin treidaus tieltä, ns. avaimet käteen ja c rintaan tapahtui Kirun kannalta liian aikaisin. Tai sitten se oli kokonaan väärä liike. Ehkä kaverin olisi piyänyt antaa keskittyä omaan tekemiseensä vailla kapteenin velvollisuuksia ja paineita.

Mielestäni paljon samaa kuin Bruinsilla aikoinaan Thorntonin kanssa. Thornton oli ylipäänsä paska valinta kapteeniksi Bostonin kaltaisessa työläiskiekkokaupungissa, jossa vastustajan niistäminen meinaa enemmän kuin lätty yvllä ekassa erässä takatolpalle. Ihan vääränlainen luonne. Ja sitten se nimitys tapahtui vielä liian nuorena.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Girouxilla oli kyllä tarvittava lahjakkuus. Mielestäni.

OLI tarvittava lahjakkuus? 102 pistettä viime kaudella. 102. Toiseksi eniten liigassa.

Viimeiset yhdeksän kautta, toisena Crosbyn jälkeen.

En tiedä mikä meni vikaan.

Minä tiedän ainakin yhden asian. Se että meillä on viime kauden Toronto Marliesin kakkosveska pelannut kohta eniten pelejä tällä kaudella, kaikista viidestä maalivahdista, ketkä siellä on käynyt yrittämässä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
OLI tarvittava lahjakkuus? 102 pistettä viime kaudella. 102. Toiseksi eniten liigassa.

Viimeiset yhdeksän kautta, toisena Crosbyn jälkeen.

Kirjoitin jääkiekosta enkä tilastoista. Sori jos olin epäselvä!

En nyt muista, että Kirulla olisi pudotuspeleissä muita kuin hopeasijoja vastustajan ykkössentteriä vastaan. Ja ilmeisesti tämän asian tiedostaminen ja tunnustaminen Flyersin toimistolla toi Girouxille siirron laitaan.

Tietysti sekin vaikuttaa, että Couturier on kasvanut paremmaksi pelaajaksi kuin Giroux.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hieman huolimattomasti ehkä siirsin @Eager in alkuperäisestä termistä ”voittavan joukkueen kärkihyökkääjät” -> voittavaan kapteeniin jne. mitkä kuitenkin ovat eri asioita. Kuten yllä totesin, en osta ajatusta voittavasta kapteenista jne. Mutta tarkoituksenani tuolla aiemmassa viestissäni oli nimenomaan vastata tuohon ”voittavan joukkueen kärkihyökkääjät” kommenttiin.

Uskoisin ymmärtäväni mitä haet tuolla takaa. Onko Giroux kärkihyökkääjä niin kyllä on ehdottomasti. Onko Giroux kuitenkaan nimenomaan se kärkihyökkääjä (painosanalla se) jonka ympärille voittava joukkue rakennetaan? Mielestäni ei. Kuten sanoin Flyers voi hyvin menestyä Girouxin kanssa eikä Girouxin pitäisi nähdäkseni olla mikään este tälle, tämä Flyersin menestyminen tapahtuisi kuitenkin todennäköisesti vasta kun Flyersilta löytyy uusi soihdunkantaja ja Giroux on yksi kärkihyökkääjistä eikä se kärkihyökkääjä. Kenties Nolan Patrickista kasvaa tämmöinen ja hänen takaa löytyisi Couturier joka on jo nyt suorastaan erinomainen kahdensuunnan hyökkääjä.

2012 pudotuspeleissä pärjäsi ihan hyvin Crosbya vastaan. Varmaan monet muistavat kyseisen sarjan.

Claude Giroux sets the tone with a big check on Crosby and a goal in first 32 seconds of Game 6

Giroux oli tuon sarjan paras pelaaja, parempi kuin Crosby. Crosby ei kuitenkaan missään nimessä tuolloin flopannut (kahdeksan pinnaa sarjaan). Syy löytyi maalinsuulta joka imusi aivan kaiken tuolloin ja tämä on myös osasyy miksi esim. Giroux nakutti hurjat tehot tuolloin.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
John Borukin mukaan Gord Murphy on saanut lähtöpassit, Cal Pickard waivereissa ja Goulbourne lähetetty alas.

Chris Pryor saanut myös lähtöpassit :O No, Hextallin oikeana kätenä toimineen Pryorin potkut eivät ehkä ole kuitenkaan kovin yllättävät.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös