Nyt kun oranssissa maassa tapahtuu hieman positiivisempia asioita, niin meikäläinenkin viitsii ryömiä kolostani. Pari kertaa olen meinannut jotain tänne tässä kirjoittaa, mutta vihaisena tulee niin helposti sanottua kaikenlaista hölmöä, ettei onneksi ole tullut osuttua "Lähetä"-painikkeeseen.
Filppula oli juuri sitä mitä tarvittiin: Luotettava (suomalainen) middle-6 sentteri toki arvoonsa nähden sen reilun miljoonan liian kalliilla sopparilla, mutta eipä tuolla ole tällä hetkellä niin väliä, kun puolustus ja maalivahdit näyttävät halpenevan huomattavasti ensi kaudeksi. Jos homma toimii, voidaan sopimusta jatkaa sopivalla summalla, tai pistää lihoiksi ensi helmikuussa. Jos ei...no, eipä ole kuin ensi kauden soppari. Nyt (ensi kaudella) luulisi olevan mahdollisuus vihdoin kasata 3 kunnollista kenttää, ja puolustuskin alkaa näyttää paremmalta kuin vuosiin kun junioriosasto on pelannut ilmeisesti kauttaaltaan melko hyvin ja vanhukset alkavat tippumaan luonnollisen poistuman kautta (paitsi AMac...). Itse en kuitenkaan vielä tälle kaudelle lähtisi nostamaan noita pakkeja ylös, vaan peluuttaisin farmissa kun siellä homma toimii. Pelatkoon siellä (toivottavasti) pitkän kevään ja sitten heti kauden alussa Morin mukaan. Sanheim aloittaisi fantasiassani ensi kauden Phantomsin ykkösparissa ja nousisi tarvittaessa paikkaamaan loukkaantumisia.
Mitenköhän nyt toimitaan noiden suojauksien kanssa? 6+2 lienevät päivänselvät, mutta onko Raffl sitten se 7. hyökkääjä ja mitä tehdään maalivahtien suhteen? Itse lukitsisin ehdottomasti Stolarzin, mutta uskalletaanko riskeerata Neuvyn mahdollinen menetys kun kenttäpelaajista ei ole tarjolla kuin "mahdollista potentiaalia" (Laughton, Cousins, Leier), parhaat päivänsä nähneitä liigajyriä (Read, Weise, MacDonald) tai roolipelaajia (Bellemare, Manning) joita Vegas saisi ilman draftiakin melkein ilmaiseksi. Kesällä ykkösmaalivahtikaupoille joutuminen ei lupailisi hyvää kun on Flyersista kyse.