Prongerin LTIR-komennus ei tuo Flyersin cappiin aivan yksi yhteen hänen caphittinsä verran lisätilaa. Tämä LTIR-systeemi on aika monimutkaisen oloinen, mutta capgeek.com on kirjoittanut siitä selityksen, johon on linkki
tässä linkki capgeek.comiin.
LTIR tai ei, niin Flyers on tiukilla capin kanssa ja hyökkäykseen tarvittaisiin vielä yksi palanen lisää (Gagne?). Puolustukseen Flyers toisaalta taas on käyttänyt eniten rahaa koko liigassa (34 miljoonaa vs. hyökkäyksen 31 miljoonaa), joten loogisinta olisi tehdä tilaa sieltä. Tavallaan olisi parasta pitää sekä Coburn että Meszaros jatkossakin joukkueessa, mutta kun puolustukseen on muutenkin ylitarjontaa ja sitä cappitilaa olisi hyvä olla jonkin verran olemassa.
Gustafsson alkaa olla sillä tasolla, että hän ei enää kehity pelaamalla AHL:ssa. Hän tarvitsisi jatkuvaa peliaikaa NHL:stä. Samoin myös Lauridsen, Bourdon ja Manning kolkuttelevat NHL:n ovia ja heillekin olisi hyvä tehdä tilaa. Näiden pelaajien kehityksen kannalta tämän olisi jo aika tapahtua NHL:ssa. Tietenkin loukkaantumisia tulee aina ja varmasti kun kyseessä on tämä joukkue, mutta itse siltikin toivoisin, että heille myös tehtäisiin tilaa kokoonpanosta.
Nyt jälleen toistan itseäni, mutta itse siirtäisin nimenomaan Coburnin. Hänestä vielä saisi jotain vastineeksi treidissä ja terveenä ollessaan Meszaros on kokonaisuutena paremmin Flyersiin sopiva pelaaja, koska hän osaa pelata myös hyökkäyspäässä. Coburn sen sijaan on turhauttava tapaus, koska hän voisi fyysisiltä ominaisuuksiltaan olla maailman parhaita puolustajia, mutta pelinlukutaito ei vaan ole samalla tasolla fysiikan kanssa.
--
Yllättyisin muuten erittäin suuresti, jos Morinia peluutetaan NHL:ssa jo tällä kaudella. Tuollaisen ison pakkijärkäleen kehittyminen yleensä kestää pitkään ja itse arvioisin hänen olevan parin kolmen vuoden päässä paikasta NHL-kokoonpanossa. Veikkaisin hänelle samanlaista "reittiä" kuin Coburnillekin eli 20-vuotiaaksi junnuissa ja sitten kausi tai pari AHL:aa.