Petulle kenkää

  • 449 864
  • 1 323

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ei tässä tosiaan mitään erimielisyyksiä ole. Kuten aiemmin sanoin, HIFK:n paskakauden ytimessä on kaksi erillistä paskaulottuvuutta: mv-peli ja Petun koutsaus. Kun tällaiset heitetään yhden joukkueen niskaan, on lopputulos ennalta arvattavissa. En tosiaankaan tarkoita maalivahtipeliä mollatessani sitä, että Petulle vapautus. Mua kiinnostaa kysyä kaikilta tällainen käsi sydämellä -kysymys: Pystytkö oikeasti toivomaan HIFK:lle lisää tappioita, jotta siellä tajuttaisiin, että jotain pitää tehdä? Mä en sinänsä kritisoi tällaista perusteltua mielipidettä, mutta itse en kykene moiseen. Haluan HIFK:n voittavan mahdollisimman paljon ja toivon edelleen asiallista kevätkautta. Siksi olen niin tarkka jokaisesta pisteestä ja pointtaan, että osa pisteistä menee meidän veskaripelin piikkiin.

Ramin ns. konsultointiduunia en sinänsä pitäisi ihmeenä. Mutta mitä sellaiselta voisi odottaa? Ramihan oli vähän aikaa kriisi-Ipassakin konsulttina ja mitään parannusta ei tapahtunut. Näitä peliongelmia ei ratkota sillä, että joku raaputtelee paperille miten pitää tehdä ja samat jätkät jatkavat käytännön valmennustyötä. Puhdas veikkaukseni ja osittain valistunut tietonikin on se, että Petun kenkääminen ei tule tapahtumaan. Mutta se voi tapahtua, että valmennustiimiä uudistetaan ja tällaista jo huhuillaankin. Käytännön tasolla siis joku tulisi sisään ja joku saisi lähteä, enkä millään usko, että vaikkapa Rami tulee ja Pennanen ulos ja sitten Petu & Rami jatkavat sopuisasti valmennusta. Aika näyttää. Itsekin tykkäisin käyttää itkupotkuraivareita, mutta ei se auta. Ainoa asia, josta saan hieman lohtua, on se, että eipä mene narreillakaan putkeen. Eikä sekään tottapuhuen auta, sillä oma fokukseni on vain HIFK:ssa kuitenkin. Sama se miten muut pelaavat.
 

falstaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komppaan JHagia. Meidän tilanne on nyt vähän kuin purjehduskisassa jossa kippari on hieman pihalla ja paattikin vuotaa. Onko järkevintä vaihtaa kipparia vaiko yrittää tukkia vuotokohta? Ja kuka kippari vuotavaan veneeseen tulisikaan? Ja vaikka vaihdettaisiinkin kipparia niin vuotaa se vene silti.

Eiköhän me tällä kipparilla skiglata maaliin asti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mua kiinnostaa kysyä kaikilta tällainen käsi sydämellä -kysymys: Pystytkö oikeasti toivomaan HIFK:lle lisää tappioita, jotta siellä tajuttaisiin, että jotain pitää tehdä?

No en pysty. Oma mielipide on kyllä, että ei tästä enää Petun johdolla nousta, ja arvio perustuu aiempaan historiaan vastaavista tilanteista. Siltikin toivon HIFK:n voittoa ihan joka pelissä, ja olen helvetin mielelläni väärässä tässä asiassa. Ei tässä nyt oma ego ole niin tärkeä, että se joukkueen menestyksen edelle ajaisi. Ja jos Petu tämän homman vielä klaaraa, niin olen siitä ensimmäisenä hänelle kunnian suomassa.

En kannata mitään valmennusportaan hienosäätöä. Täysremontti Petusta lähtien, tai sitten ei mitään. Joku Summanen taustapiruna on ihan kuolleena syntynyt ajatus. Kuka silloin johtaa palettia? Jos Summanen, niin miksi Petu on aitiossa. Jos Petu, niin mitä suurta annettavaa Summasella on katsomovalmentajana? Kyllä ne havainnot voi pienemmälläkin asiantuntemuksella sieltä välittää, jos kuitenkaan ei voi vaikuttaa tekemisiin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ei tässä tosiaan mitään erimielisyyksiä ole. Kuten aiemmin sanoin, HIFK:n paskakauden ytimessä on kaksi erillistä paskaulottuvuutta: mv-peli ja Petun koutsaus. - - -
Sama se miten muut pelaavat.

Näinhän se on nähty jo kauden alusta lähtien.

Kohta 1: Näin tyhmälle duunarillekin oli selvää jo kauden alussa , että ei saatna voi tolla parilla mennä loppuun asti. Alusta asti oli selvää, että Riksman on paskana ja Lunkka haettiin saunan jälkilämmöistä kehiin mukaan. Ei siinä auttanut enää mikään Norjan valesainaus. Siis suoraan sanoen aivan amatöörimaista touhua. Minäkään en olisi osannut tuota hoitaa noin huonosti.

Kohta 2: HIFKin peli. Eka peli narreja vastaan oli hyvä. Toisenkin Erkka antoi voittaa. Loput sitten on ollutkin sitä mitä PS tykkää syödä.

Jos itse on menossa syvälle, onko pakko vetää mahdollisimman monta mukanaan?
 

scholl

Jäsen
No en pysty. Oma mielipide on kyllä, että ei tästä enää Petun johdolla nousta, ja arvio perustuu aiempaan historiaan vastaavista tilanteista. Siltikin toivon HIFK:n voittoa ihan joka pelissä, ja olen helvetin mielelläni väärässä tässä asiassa.

Itse en enää toivo mitään. Viime viikolla toivo heräsi ja päätin lähteä Espooseen ex tempore matsiin ja toivoin voittoa, mutta joukkue ei kyllä antanut mitään vastinetta. No toisaalta sain ystävältäni ottelun aikana tekstiviestin: "jaloa tukea kuilun partaalla olevaa Salonojaa", joten ei mennyt reissu hukkaan, vaan sain ns. hyvän miehen maineen, mutta lauantaina en seurannut enää koko peliä. Jossain vaiheessa kuulin, että se on 3-3, mutta sen jälkeen taas unohdin, että on peli.

Viime vuonna kotimatseissa oli se video valotaululla, jossa puhuttiin intohimosta jne. Se on muuten niin, että eniten PS on saanut kaiken intohimon ja tunteen hiipumaan. Nyt tappiot otetaan vastaan jo lähes lakoonisesti, koska olemme ymmärtäneet, ettei menestystä ole lähivuosina tulossa.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kai tässä vielä Petun johdolla tämä kausi mennään, ikävä kyllä. Nythän tässä on akuuteimpana pulmana uuden ykkösmaalivahdin löytäminen.
 

scholl

Jäsen
Kai tässä vielä Petun johdolla tämä kausi mennään, ikävä kyllä. Nythän tässä on akuuteimpana pulmana uuden ykkösmaalivahdin löytäminen.

Petu on valmentajien lundell. Molemmat asiat yhtä akuutteja. Mielestäni hallituksen pitäisi harkita nyt eroa. Kysymyshän on siitä, että kaikki muut meistä paitsi IFK:n hallitus tiesivät Petun olevan paskansyöjä. Toki moni toivoi hänelle menestystä, mutta se on sama asia kuin toivoa tässä tilanteessa Lunkalle menestystä ykkösveskarina eli epärealistista haihattelua.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petulle kenkää! Ja jostain tällänen kaveri tilalle. http://www.msg.com/videos/capuano-postgame-loss-to-bruins-1119-1.77627 Linkki lainattu NHL-topikin puolelta. Me ei saada syödä paskaa, meijän pitää syöttää sitä vastustajille!

Olipa harvinaisen suoraselkäistä ja asian ytimessä pysyvää sanailua - tuskin viittii jengi montaa kertaa perseillä, jos ja kun tuon sattuu kuulemaan. Ensi kerralla voi alkaa jo pudota yksittäisiä nimiä lehdistötilaisuudessa... Taistelutahdon ja tunteen puutetta, kaksinkamppailujen häviämistä, oman kotiyleisön pettämistä - ilman välittömiä vastauksia...
 

Stigu

Jäsen
Petu on valmentajien lundell. Molemmat asiat yhtä akuutteja. Mielestäni hallituksen pitäisi harkita nyt eroa. Kysymyshän on siitä, että kaikki muut meistä paitsi IFK:n hallitus tiesivät Petun olevan paskansyöjä.
Älä puhu kaikkien puolesta. Omasta mielestäni Petu on kuin teatterimaailman Turkka: Omien polkujen kulkija, paskansyöjä, paskansyöttäjä, työtä ja työntekoa arvostava rehellinen katujätkä, mutta samaan aikaan äärimmäisen sivistynyt ja sofistikoitunut herrasmies ja visionääri. Oikeastaan Turkan ja Petun isoin ero on, että Petu on tuon kaiken lisäksi vielä Konstaapeli- yhteiskunnan lainvalvonta- ja säädäntäelimen virallinen edustaja. Voiko hienompaa ihmistä IFK:n valmentajaksi toivoa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miten vittu voi olla mahdollista, että tuolla materiaalilla ja maalintekokapasiteetilla saadaan kokonaista NELJÄ laukausta Saipan (!) maalille asti yhden erän aikana?

Matikainen, lähde menemään vielä kun ehdit. Ei oo käyttöö - ei just nyt, eikä enää koskaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Matikainen, lähde menemään vielä kun ehdit. Ei oo käyttöö - ei just nyt, eikä enää koskaan.

Ja joku videovelho voisi tehdä koosteen Matikaisten suorituksista HIFK:ssa ja lähettää toimistolle. Ihan vaan siltä varalta, että toimistolla vielä joskus harkitaan jonkun Matikaisen palkkaamista organisaatioon. Ei edes mehumiehen nimi saa olla Matikainen!
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten vittu voi olla mahdollista, että tuolla materiaalilla ja maalintekokapasiteetilla saadaan kokonaista NELJÄ laukausta Saipan (!) maalille asti yhden erän aikana?

Matikainen, lähde menemään vielä kun ehdit. Ei oo käyttöö - ei just nyt, eikä enää koskaan.
Eiköhän sovita, että pistetään tämäkin IFK:n "kehittynyt peli" vaan suosiolla maalivahdin piikkiin. :-)

Kuten jo sanoinkin jossain aiemmin, niin juuri nyt tilanne on se, että ostoissa ei enää ole mitään järkeä. Se on vitun sama onko siellä maalilla vaikka Thomas tällä hetkellä, koska IFK:n pelissä ei vaan ole järjenhiventäkään.

Ainoa keino on siis alkaa nyt välittömästi määrätietoinen työ valmennuksen saattamiseksi kuntoon. Ja se ihan JOKA OSA-ALUEELLA!!

Sitten vasta kannattaa alkaa ostelemaan, kun on nähty, että valmennuksellakaan ei pelimiehiä saada aikaiseksi. Tulee ihan vitun paljon halvemmaksi maksaa muutamalle jätkälle vitusti ja peluuttaa vaikka omia junnuja. Kuten on nähty, niin osaavassa valmennuksessa yleensä koko vitun joukkue nostaa profiiliaan yhtenäisen pelisysteemin seurauksena!

Mutta ei mennään me taas ja ostetaan joku vitun brödööri sinne maaliin miljoonalla ja jäädään senkin kanssa sääleihin sitten.

Siis ihan aikuisten oikeasti, tuossa IFK:n pelissä ei ole kehittynyt yhtään mikään koko kaudella, paitsi sairaslista! Täydellisesti yksilöiden varassa ottaa IFK kaikki pisteensä tällä hetkellä. IFK on koko vitun liigan isoin ja säälittävin vitsi tällä hetkellä, ja se ottaa ihan vitusti sydämestä se!


Vittu kun katkeaa verisuoni päästä, jos PS taas matsin jälkeen sanoo lehdistötilaisuudessa, että eteenpäin on menty ja tarttee vaan tehä enempi duunia! Tai sitä muuta samaa diibadaabaa kuin aina, siitä että pelaajat eivät vaan yrittäneet eikä sitoutuneet. Sitoutuneet mihin?! Voi vitun vittu!
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Ei jumalauta mitä kuraa taas. 2. erä puolivälissä ja 0 vetoa kohti Saipan maalia. Tämäkö on sitä PS:n työntekoa, häh?

Lähde nyt itse vaikka menemään jos the toimisto ei ymmärrä sinua erottaa. Viimeiset hetket säilyttää edes jämät kasvoistasi, kun nyt ymmärrät irtisanoa itsesi. Kun saappaat on liian suuret, ei ne paskaa syömällä tai työnteosta puhumalla pienene.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Peli on niin paskaa, että kyllä riittää syömistä ja lisää tuotetaan kokoajan. Tämä Saipa peli ei ratkea maalivahtiin, puolustajiin tai hyökkääjiin. Tämä Saipa peli ja sitä seuraavat (koko kausi) kaatuu valmennukseen ja jos peli jollain ihmeellä voitetaan, taas tehtiin tarpeeksi töitä ja oikeita asioita -> paskan tuotto jatkuu. Jos/kun hävitään, eipä tehtykään tarpeeksi töitä, siis pelaajat eivät tehneet. Valmennushan on sitä ihan kirkkainta timangia, eiks je?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi erää takana Lappeenrannassa ja Ullbergilla SaiPan maalilla huimat 5 torjuntaa. Tarvitaan ainoastaan kahdeksan (!) minuuttia, jotta saadaan laukaus kohti vastustajan maalia. Ihan uskomatonta. Kertoo paljon siitä, kuinka sekaisin HFIK on tällä hetkellä. Kenkää jo tänään, kiitos.

Karvapersekiekkoa ja paskansyöntiä, v*tut.
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
Arvoisa PASKANSYÖJÄ, olet tuhonnut jotain minulle hyvin rakasta ja tärkeää. Sulta pitäisi hakata polvilumpiot paskaksi ja upottaa mummolan peltoon. Voit pelastaa kasvosi vain yhdellä tavalla: OLE HYVÄ JA EROA!!

Sinä PASKANSYÖJÄ olet huonoin valmentaja mikä meillä on koskaan ollut, olet täysi nolla.

Niin kauan kun sinä PASKANSYÖJÄ valmennat rakasta seuraamme minä joudun vetäytymään jääkiekon parista ja keksimään muuta tekemistä, kudon vaikka lapasia talvipakkasia varten.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllähän toi teidän touhu näyttää vahvasti siltä, että joukkue ei enään pelaa Petulle. Valmentajan vaihto on ainoa vaihtoehto. Kello vaan tikittää koko ajan ...
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kyllähän toi teidän touhu näyttää vahvasti siltä, että joukkue ei enään pelaa Petulle. Valmentajan vaihto on ainoa vaihtoehto. Kello vaan tikittää koko ajan ...

..ei muuta kun Summasta kehiin nyt lite jävla fort. Paitsi että Summanen taitaa kohta kuulua Jokereiden leiriin, jos muutamiin lähteisiin on uskominen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
..ei muuta kun Summasta kehiin nyt lite jävla fort. Paitsi että Summanen taitaa kohta kuulua Jokereiden leiriin, jos muutamiin lähteisiin on uskominen.

Noinhan mä arvasin heti, kun huhut Erkan lopettamisesta tähän kauteen tulivat julki. Keklu se vaan jatkaa menestysreseptin kopioimista, mahtaneeko onnistua joskus? Ja Nordiksellehan Sumolla ei käsittääkseni ole asiaa kuin katsomoon lipun ostamalla. No joo, eiköhän sille vaparit järjesty muuta kautta, mutta kuitenkin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä annan omalta osaltani johdolle luvan Matikaisen ulostamiseksi. Peli on mennyt vähän eteenpäin mj-tauon jälkeen, mutta vain vähän. Tänään siitä ei näkynyt sitä hitustakaan. Kolme pistettä tuli, mutta ei sitä saatana tuolla joukkueella haeta tyyliin kilpikonnapuolustamalla Saipaa vastaan. Tyylillä ei olisi väliä, jos joukkue olisi kauden aikana osoittanut omaavansa tyylin ja voittanut sillä. Mutta eipä nämä mun murehtimiset täällä mihinkään auta. Kannustan joukkuetta loppuun saakka ja keväällä toivon optimistisesti taas parasta - mikäli tietty pelejä tuolloin edes on. Mutta tästä päivästä lähtien mua ei haittaa Matikaisen kenkiminen pätkääkään. Tulee sentään jokin lisäjännityselementti kauteen, kun venailee silloin tällöin Tiedotetta, jossa ilmoitetaan päävalmentajan vaihdoksesta.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Arvoisa PASKANSYÖJÄ, olet tuhonnut jotain minulle hyvin rakasta ja tärkeää. Sulta pitäisi hakata polvilumpiot paskaksi ja upottaa mummolan peltoon. Voit pelastaa kasvosi vain yhdellä tavalla: OLE HYVÄ JA EROA!!

Sinä PASKANSYÖJÄ olet huonoin valmentaja mikä meillä on koskaan ollut, olet täysi nolla.

Niin kauan kun sinä PASKANSYÖJÄ valmennat rakasta seuraamme minä joudun vetäytymään jääkiekon parista ja keksimään muuta tekemistä, kudon vaikka lapasia talvipakkasia varten.
Mä diggaan !!! Mutta hei. Me finnattiin Saipa byyrillä, joten " eteenpäin ollaan menty " . Arvatkaa kuka ? : )
 

Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja heti kun Hirso on poppareita syömässä niin peli paranee ja tulee voitto:-) Tässäkö tosiaan ratkaisu? Ollaan Hirsosta mitä mieltä tahansa ja vaikka on alisuoriutunut (se lista on muuten pitkä ja sen kärjessä PM) niin joka pelissä hän sentään luo maalipaikan tai kaksi ja vetopaikkoja useita. Tänään ruhtinaalliset 12 laukausta koko ottelussa.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Aivan kamalaa paskaa. Sammutin television 2. erän puolessavälissä ja on hieman tyhjä olo. Voiko ottelussa antaa noin paljon harhasyöttöjä? Näköjään. Kiitos Petu taistelusta! Nyt ei jaksa enempää.

Kiitos ja anteeksi.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Luulin, että Hifkin kotipeli Saipaa vastaan oli se kauden surkein esitys. Niin sanoivat pelaajatkin. Sitten näin paikanpäällä jyväskylässä ja totesin että toinen samallainen mahtu vielä tähän kauteen. Tänään, kolmesta pisteestä huolimatta, LUOKATTOMIN esitys ehkä vuosikymmeniin. Laukaukset, torjunnat ja maalipaikat kertovat sen että Saipan olisi pitänyt voittaa jotakuinkin 5-1. Oksettavaa Petu, OKSETTAVAA!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös