Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 625
  • 15 578

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei mennään jo eteenpäin, tämä oli selvä tapaus monessakin mielessä. Junnilan ero oli siis erittäinkin suotavaa, pesukarhulla tai ilman.

Vihreät näköjään haistaa veren ja haluaa jatkaa samalla linjalla... Perhana kun saisivat edes sen asumistukileikkauksen maaliin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kuule, minusta tuntuu ettet jostain syystä ole avoin vastaanottamaan uutta tietoa vaikka nimenomaan toit esille, että koko homma on sinulle ihan mysteeri. Etkö edes vähän ole kiitollinen, että asiaa on nyt sinulle urakalla valaistu? Ajattelin että ihan oikeasti et ole tajunnut tätä juttua - mutta ehkäpä siis tajusitkin etkä kaivannutkaan valaisua?
Kyllä minä coon sanan haitallisuuden tiedän, yhtä paljon, kuin sen että tämä pesukarhu pakotus lähti pelkästään twitter-dimitrien toimesta liikkeelle.

Sitä pesukarhun kuvaa äärioikeisto yhteyksissä kukaan ei ole vielä pystynyt toimittamaan ja usko pois, sitä kyllä on etsitty.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Osu ja uppos.
 

Liitteet

  • 20230630_160601.jpg
    20230630_160601.jpg
    87,1 KB · kertaa luettu: 221

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Sitä pesukarhun kuvaa äärioikeisto yhteyksissä kukaan ei ole vielä pystynyt toimittamaan ja usko pois, sitä kyllä on etsitty.
Kuollut pesukarhu rasistisen viestin yhteydessä mustalle pormestarille ei siis ole mitenkään äärioikeistolaista? Ihan normaalia politikointia?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ps. Toki epäilemättä Junnilan kohdalla vain puhdas yhteensattuma - siis yksi niistä monista puhtaista yhteensattumista.
Voisiko sanoa jopa, valkoisista yhteensattumista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Käyttäjä on saanut kokonaisuudesta viikon pelikiellon.
Mä autan sua.

Jos @heketsu88 kirjottaisi tekstejä jossa flirtailee äärioikeiston kanssa ja symppaa natseja voisi hänen 88 nimimerkissä kyseenalaistaa ja miettiä. Sen verran monta viestiä olen kuitenkin häneltä lukenut ja mikään ei viittaa tähän.

Tästä päästään Junnilaan. Jos ainoa asia olisi, että hänellä on mesimäyrä/pesukarhu kravaatti niin eihän olisi eronut. Se on osa isompaa ja laajempaa kontekstia.

Auttoko?
Miten tämä liittyy itse aiheeseen tai mihinkään mitä kirjoitin alunperin? Kannattaa laskea psykoosin tasoa siellä. Lue se alkuperäinen viesti, se en ollut minä joka tuli tänne räkäsuussa huutamaan asioista.

Lisäksi, en lähde täällä arvailemaan mitään liittyen toiseen henkilöön ja hänen flirttailuistaan milloin mihinkin, jolloin en voi tietää enkä halua arvioida merkitystä sille, miksi hänen nimimerkissään on symboliikkaa. Kuten pesukarhukravattikaan ei ole natsi symboliikkaa vaikka niin on mediassa väitetty.

Näin se kuitenkin menee, moni on sanonut, että Junnila ei ole natsi, mutta hänet on natsiksi mediassa ja tällä palstallakin tuomittu todistusaineistolla, joka ei pätisi oikeudessa. En silti puolusta Junnilaa koska minua ei kiinnosta, en tunne häntäkään ja hän ei ole minulle mieleinen kansanedustaja.

Demokratiassa kuitenkin ministerieroon pitää olla mielestäni enemmän näyttöä kuin vain vastustajan tai median fiilikset, tunteet ja harhat.
 

Byvajet

Jäsen
Sitä pesukarhun kuvaa äärioikeisto yhteyksissä kukaan ei ole vielä pystynyt toimittamaan ja usko pois, sitä kyllä on etsitty.

Miten se on päätynyt sanakirjaan, jos sitä ei ole etukäteen tiedetty?

Yhdysvalloissa kuitenkin pesukarhun (raccoon) lyhennys ”coon” on historiallisesti erittäin halventava, mustiin kohdistunut rasistinen termi, mikä todetaan myös Tampereen yliopiston julkaisemassa etnisten sanojen sanakirjassa.


Ihmeelliseen sattumukseen voisi vielä uskoa, jos Junnilasta ei olisi paljastunut niin paljon muuta, mutta esiin tulleella taustalla sattumaan on mahdotonta uskoa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei näin. Nämä asiat täytyy selvittää ennen ministerivalintoja. Ei tämä selittelemällä parane, vaan parempi myöntää tehdyt virheet. Ja turha ainakaan vedota mihinkään ulkomaisiin medioihin, koska sieltä ei tule mitään uutta tietoa Suomeen.

Orpo sanoi käyneensä Junnilan kanssa keskiviikkoaamuna keskustelun. Sen jälkeen on hänen mukaansa tullut uutta tietoa, joka teki Junnilan jatkamisesta mahdotonta.

”Se ei ollut hallitukselle eikä Suomelle hyväksi”, Orpo totesi.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Demokratiassa kuitenkin ministerieroon pitää olla mielestäni enemmän näyttöä kuin vain vastustajan tai median fiilikset, tunteet ja harhat.
Siis etkö ihan oikeasti näe tässä mitään muuta syytä kuin nämä? Pelkkä ajojahti - ja Junnilan toiminta olisi muuten ihan sopivaa ministerille?

Jestas.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Miten tämä liittyy itse aiheeseen tai mihinkään mitä kirjoitin alunperin? Kannattaa laskea psykoosin tasoa siellä. Lue se alkuperäinen viesti, se en ollut minä joka tuli tänne räkäsuussa huutamaan asioista.

Lisäksi, en lähde täällä arvailemaan mitään liittyen toiseen henkilöön ja hänen flirttailuistaan milloin mihinkin, jolloin en voi tietää enkä halua arvioida merkitystä sille, miksi hänen nimimerkissään on symboliikkaa. Kuten pesukarhukravattikaan ei ole natsi symboliikkaa vaikka niin on mediassa väitetty.

Näin se kuitenkin menee, moni on sanonut, että Junnila ei ole natsi, mutta hänet on natsiksi mediassa ja tällä palstallakin tuomittu todistusaineistolla, joka ei pätisi oikeudessa. En silti puolusta Junnilaa koska minua ei kiinnosta, en tunne häntäkään ja hän ei ole minulle mieleinen kansanedustaja.

Demokratiassa kuitenkin ministerieroon pitää olla mielestäni enemmän näyttöä kuin vain vastustajan tai median fiilikset, tunteet ja harhat.
Jos joku morjenstaa kun natsi, pukeutuu kun natsi ja kaasuttaa kun natsi, se nyt varmaan on, hei, natsi.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Jos joku morjenstaa kun natsi, pukeutuu kun natsi ja kaasuttaa kun natsi, se nyt varmaan on, hei, natsi.

Pukeutuiko natsit pesukarhukravatteihin? Uutta mulle.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pukeutuiko natsit pesukarhukravatteihin? Uutta mulle.
Ei tule suurena yllätyksenä, että basicciyleisö ei tajua muuta kuin 4chan-natsiviittaukset. Klassiset ankkatestit menee viuhuen yli.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Miten tämä liittyy itse aiheeseen tai mihinkään mitä kirjoitin alunperin? Kannattaa laskea psykoosin tasoa siellä. Lue se alkuperäinen viesti, se en ollut minä joka tuli tänne räkäsuussa huutamaan asioista.

Lisäksi, en lähde täällä arvailemaan mitään liittyen toiseen henkilöön ja hänen flirttailuistaan milloin mihinkin, jolloin en voi tietää enkä halua arvioida merkitystä sille, miksi hänen nimimerkissään on symboliikkaa. Kuten pesukarhukravattikaan ei ole natsi symboliikkaa vaikka niin on mediassa väitetty.

Näin se kuitenkin menee, moni on sanonut, että Junnila ei ole natsi, mutta hänet on natsiksi mediassa ja tällä palstallakin tuomittu todistusaineistolla, joka ei pätisi oikeudessa. En silti puolusta Junnilaa koska minua ei kiinnosta, en tunne häntäkään ja hän ei ole minulle mieleinen kansanedustaja.

Demokratiassa kuitenkin ministerieroon pitää olla mielestäni enemmän näyttöä kuin vain vastustajan tai median fiilikset, tunteet ja harhat.
Ei siis auttanut. Psykoosini voi hyvin kiitos kuitenkin sen huomioimista. Toivottavasti myös omasi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Siis etkö ihan oikeasti näe tässä mitään muuta syytä kuin nämä? Pelkkä ajojahti - ja Junnilan toiminta olisi muuten ihan sopivaa ministerille?

Jestas.
Näin ja se liittyy varsinkin siihen, minkä uutisen yleltä myös linkkasin. Paljon on myös epämääräistä ajojahtia, mutta selkeää on, että Junnilaa ei olisi pitänyt alunperinkään valita tehtävään, kuten aiemmin jo kirjoitinkin, persut antoi mahdollisuuden. Suosittelen lukemaan ihan ne mun aiemmat tekstit, etkä vaan puutu tietämättömyyttäsi viimeisimpään tekstiini.

Myöskään Marinin kurkipaita ei liity Vapaamuurareihin, kuten ei myöskään pesukarhut kravatissa liity natseihin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kuka sinne tulee seuraavaksi yrittämään? Ehditäänkö tuosta viikon duunista maksamaan ministerin palkkaa?
No tuon pestin suhteen eiköhän nyt mennä helpoimman järjestelyn kautta, eli siis Sakari Puisto siirtyy vain hoitamaan virkaa koko nelivuotiskauden ajaksi. Mies kaiken lisäksi sopii elinkeinoministeriksi erittäin hyvin, koska ainakin minun mielikuvani mukaan Puisto on monelta osin lähempänä kokoomuslaista kuin ainakaan nyt keskiverto persua..
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Purra sanoi pari päivää sitten, että jos Junnila joutuu eroamaan niin seuraavaksi kohteina ovat Halla-aho, Purra ja Rantanen. Nyt sitten jäämme odottamaan shown jatkumista, jos Purran puheisiin voi luottaa.

Veikkaan että kaapeissa on luurankoja ihan kivasti. Veikkaus ei perustu mihinkään.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Viimeksi muokattu:

Analyzer

Jäsen
Oli pesukarhu äärioikeiston tunnus tai ei, niin tästä eteenpäin se ainakin on Suomessa.

Saattaa tulla kohtalainen myyntipiikki noille kravateille, jos jossain noita myynnissä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuota on itse vähän vaikeaa arvioida, koska monet psykoottiset eivät tiedosta omaa tilaansa.
Kyllä varmasti näin, mutta väitän, että sinä et ainakaan ole oikea henkilö tekemään sellaista analyysiä minun kohdaltani. Toki jos sinua huolestuttaa asia omalta kohdaltasi, niin lääkäriin saa varmasti hyvin aikoja ja suosittelen hakeutumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös