Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 362
  • 15 578

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tiktokissa leviää jo kuvia vanhoista face-päivityksistä. Eihän tuokaan yksittäisenä välttämättä paha olisi, mutta kaiken tämän muun ohessa...
 

Liitteet

  • Screenshot_20230628_104508_TikTok.jpg
    Screenshot_20230628_104508_TikTok.jpg
    126,8 KB · kertaa luettu: 120

444

Jäsen
Tai sitten muutama kuukausi näennäistä neuvottelua, kunnes Lindtmanin demarien kanssa muodostetaan hallitus syksyllä.
Tai sitten Pena keksii taas viime hetkillä hauskan jutun, että pistetään yksi puolue palasiksi, tukijoista muodostuu ”uusi ps”, joka poistuu oppositioon, ja loput jäävät uudella nimellä hallitukseen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Junnilasta ilmeisesti äänestetään, jolloin ei tullut lisäajallakaan ratkaisua hallituspuolueiden sisällä. Tiukaksi menee. Sekin on mahdollista, että Purra katsoo mahdollisen Junnilan häviön (ei saa luottamusta) olevan parempi tapa vaihtaa ministeri kuin antaa käskyn itse. Junnila ei taida olla vapaaehtoinen poistuja.

Sen jälkeen ilmeisesti useampikin äänestys hallituksen luottamuksesta, joissa hallitus voittaa. Oppositio on yhtenäinen tai lähes yhtenäinen. Liikkeen kanta on mulla epäselvä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Junnilasta ilmeisesti äänestetään, jolloin ei tullut lisäajallakaan ratkaisua hallituspuolueiden sisällä. Tiukaksi menee. Sekin on mahdollista, että Purra katsoo mahdollisen Junnilan häviön (ei saa luottamusta) olevan parempi tapa vaihtaa ministeri kuin antaa käskyn itse. Junnila ei taida olla vapaaehtoinen poistuja.

Sen jälkeen ilmeisesti useampikin äänestys hallituksen luottamuksesta, joissa hallitus voittaa.
Pakko kyllä sanoa että kova pokka on Junnilalla. Itse tuossa tilanteessa varmaan painuisin maan alle ja laittaisin eroanomuksen Whats Appilla. Mutta minä olenkin nössö.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Junnila nauttii eduskunnan luottamusta: jaa 95, ei 86.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pakko kyllä sanoa että kova pokka on Junnilalla. Itse tuossa tilanteessa varmaan painuisin maan alle ja laittaisin eroanomuksen Whats Appilla. Mutta minä olenkin nössö.

Totta. Tuo on mielenkiintoinen näkemys ellei asia ole kuitenkin niin, että Junnila olisi halunnut erota, mutta PS:n johto ei suostu. En tätä pidä todennäköisenä, mutta politiikassa näin voi hyvin ollakin.

Junnila jatkaa. Ainakin toistaiseksi ja max noin 2 vuotta.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä onkin mielenkiintoista, sillä Orpo sanoi hetki sitten, että Junnila voi jatkaa ministerinä. Tässä siis RKP aikoo kapinoida pääministeriä vastaan. Nautin tästä hallitustaipaleen alusta, ja siitä, miten Orpo näyttäytyy heikkona ja osaamattomana johtajana. Nautin siksi, että täälläkin on Orpo jo voideltu ennen hallituksen alkua jämeräksi ja hyväksi johtajaksi.
Onko nyt sitten Orpo jämerä ja hyvä johtaja, kun odotetusti hallitus nauttii hallituksen luottamusta ja Orpo oli oikeassa ja sai pidettyä hallituksen rivit?
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kaikista järkevintä olisi, että Junnila ymmärtäisi erota, vaikka enemmistön luottamuksen saisikin. Vihonviimeinen vaihtoehto olisi se, että hallitus hajoaisi ja demarit pääsisi kenties uuteen hallitukseen. Sen jälkeen voidaan unohtaa taas talouden tervehdyttämistoimenpiteet.

Ja juuri tuli korvanappiin tieto, että Junnila sai luottamuksen Eduskunnalta.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Junnilasta ilmeisesti äänestetään, jolloin ei tullut lisäajallakaan ratkaisua hallituspuolueiden sisällä. Tiukaksi menee. Sekin on mahdollista, että Purra katsoo mahdollisen Junnilan häviön (ei saa luottamusta) olevan parempi tapa vaihtaa ministeri kuin antaa käskyn itse. Junnila ei taida olla vapaaehtoinen poistuja.

Sen jälkeen ilmeisesti useampikin äänestys hallituksen luottamuksesta, joissa hallitus voittaa.
Itse toivon todellakin Junnilan poistumista vapaaehtoisesti hallituksesta. Hallituksen tulisi olla toimintakykyinen heti alusta asti.

Suomi tarvitsee todellakin toimintakykyisen ja ei niin riitaisen hallituksen kuin edellinen hallitus oli.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No miksei luottaIsi? Seuraavaksi Israeliin rohkaisemaan investointeja Suomeen!

Mut sehän on natsi? Meinaatko, että enemmistö kansanedustajista hyväksyisi oikeasti natsin ministeriksi?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Äänestikö Zysse?
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse toivon todellakin Junnilan poistumista vapaaehtoisesti hallituksesta. Hallituksen tulisi olla toimintakykyinen heti alusta asti.

Suomi tarvitsee todellakin toimintakykyisen ja ei niin riitaisen hallituksen kuin edellinen hallitus oli.
En usko, että Junnilan poistaminen mitään auttaisi. RKP on nyt katkera Junnilasta, mutta jos Junnila lähtisi, niin persut olisivat katkeria RKP:lle. RKP ja PS tulevat olevaan napit vastakkain hallituskauden ja sille ei oikein voi tehdä mitään. Sama oli viime hallituksessa kepun ja vihreiden kanssa.

Kun kepu on siirtynyt enemmän vasemmalle eikä kannatuksen menetyksen takia suostu hallitukseen, niin riidaton oikeistohallituskin on kyllä ihan mahdottomuus. Ei voi oikein kuin toivoa, että liian moni rakenneuudistus ei kaadu RKP:n ja persujen tukkanuottaan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä usko että on. Lähinnä natsi-sympatisoija.

Ainakin täällä käydystä keskustelusta voisi päätellä, että Junnila on juutalaisia uunittava natsi. Puhumattakaan twatterista.

Toki aikuisten maailmassa tilanne on hieman eri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös