Petteri Nummelinin paluu!

  • 424 669
  • 1 154

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Luetun tekstin ymmärtäminen tuntuu olevan joillekin ylivoimainen tehtävä.

Koska Petu (tai hänen agenttinsa) pitää Petua ykköskenttään kuuluvana pakkina, on luonnollista, että hän (tai hänen agenttinsa) pyytää palveluksistaan sellaista hintaa, mitä yleisesti SM-liigassa kärkijoukkueet maksavat ykköskentän pakeilleen. Kyllähän Petu (ja hänen agenttinsa) validin palkkatason Suomessa tietävät.

Jos TPS (tai Arse Vuori) on sitä mieltä, ettei Petu mahtuisi / pystyisi pelaamaan TPS:n ykköskentässä, niin jälleen on täysin luonnollista, että TPS tarjoaa sitten Petulle (tai hänen agentilleen) sellaista palkkaa, mihin rooliin Petu TPS:ssä päätyisi. Kyllähän TPS (tai Ari Vuori) tietää myös mitä kakkos, kolmoskentän pakeille pitää maksaa.

Kysymys on ennen muuta siitä, onko Petu ykköskentän pakki vai kakkos, kolmoskentän pakki.

Absoluuttisilla summilla ei tässä ole mitään merkitystä. Toivottavasti viesti nyt meni perille.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Koska Petu (tai hänen agenttinsa) pitää Petua ykköskenttään kuuluvana pakkina, on luonnollista, että hän (tai hänen agenttinsa) pyytää palveluksistaan sellaista hintaa, mitä yleisesti SM-liigassa kärkijoukkueet maksavat ykköskentän pakeilleen. Kyllähän Petu (ja hänen agenttinsa) validin palkkatason Suomessa tietävät.

Jos TPS (tai Arse Vuori) on sitä mieltä, ettei Petu mahtuisi / pystyisi pelaamaan TPS:n ykköskentässä, niin jälleen on täysin luonnollista, että TPS tarjoaa sitten Petulle (tai hänen agentilleen) sellaista palkkaa, mihin rooliin Petu TPS:ssä päätyisi. Kyllähän TPS (tai Ari Vuori) tietää myös mitä kakkos, kolmoskentän pakeille pitää maksaa.

Kysymys on ennen muuta siitä, onko Petu ykköskentän pakki vai kakkos, kolmoskentän pakki.


Voisikohan kyse olla vain siitä, että Seikolan kanssa sopimus oltiin tehty jo hyvissä ajoin, ennen kun diilistä ruvettiin neuvottelemaan petun kanssa? Eli jos ajateltiin että tarvitaan ykköseen kiekollinen pakki, sekä koodinimi JJ. Kiekollisen ykköspakin fyffet meni Seikolaan ja yksinkertaisesti pelimerkit eivät enää riittäneet Petuun. Mene ja tiedä. Mutta kyllähän petu ykköskentän kiekollinen pakki on.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jees, ihan saatanan hauska kuva on! Mistä näitä neroja tulee, normaali synnytystien naapurista?

Sinä selvästi tiedät todella paljon enemmän kuin suurin osa täältä ja sitten haukut koska ne menevät niillä tiedoilla mitä tietävät. Kerro nyt sitten ihmeessä minkä takia tässä ei saisi olla pettynyt Petuun! Tuskin tästäkään jutusta olisi tullut näin isoa juttua, jos ei kyseinen herra olisi mennyt laukomaan niitä kommentteja syksyllä "Tajusin, että tämä on se juttu kun astuin pukuhuoneeseen." Olisi ollut hiljaa ja laukonut ne siinä kohtaa, kun ensi kauden joukkue oli varma.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta kyllähän petu ykköskentän kiekollinen pakki on.

Kyllä, ollessaan pelikunnossa. Loukkaantumisherkkyys vielä erikseen lisättynä tuohon "ykköspakki oli jo hankittuna"-perustelusapluunaan. Olisi ollut kyllä mielestäni hölmöä maksaa sitä ykköspakin liksaa tosiaan, näiden spekulaatioiden mukaan.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Kyllä, ollessaan pelikunnossa. Loukkaantumisherkkyys vielä erikseen lisättynä tuohon "ykköspakki oli jo hankittuna"-perustelusapluunaan. Olisi ollut kyllä mielestäni hölmöä maksaa sitä ykköspakin liksaa tosiaan, näiden spekulaatioiden mukaan.

Täysin samaa mieltä olen kanssasi. Sitä vaan yrittää jotenkin järkeistää itselleen tätä koko kuviota, sillä syvältä tämä riipii, mutta se on aika hankalaa, kun kaikki kulminoituu rahaan ja siitä on vain arvailuja/mutuja. Tässä vaiheessa olisi mahtava saada jokin kiva uutinen pakkipuolelta, vähän balsamia haavoihin ja voitaisiin unohtaa tämä case.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Sen verran täältäkin, jotta kyllä tää seurauskollisuus on tänä päivänä paskapuhetta. Se on eurouskollisuus joka puhuu.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen surullinen ja pettynyt siitä, että tässä kävi näin. Tekisi mieli sanoa paljon enemmänkin, mutta en viitsi - mitään tietoa sopimusneuvotteluiden kulusta ei ole, joten en tiedä, pitäisikö pettymyksen kohdistua enemmän seurajohtoon vai pelaajaan. Samapa tuo. En usko, että Petun palkkapyyntö on ollut niin posketon, tai TPS:n tarjous niin huono, että voisin jomman kumman tietooni saatuani antaa toiselle osapuolelle puhtaat paperit tämän casen osalta. Syyllisiä en kaipaa yhtikään, Petua TPS:n paidassa olisin kaivannut.

Tämä lopputulos on tappio sekä seuralle että pelaajalle, aika näyttää, kummalle se on suurempi. Henkilökohtaisella tasolla asia menee kuitenkin siten, että kannatan seuraa jatkossakin, vaikka en kaikkiin sen toimihenkilöihin luota. Petun uran viimeiset vuodet sen sijaan muuttuivat juuri merkityksettömiksi. Paskan maku tästä jäi suuhun, mutta Petri Matikaisen ohjeiden mukaan eteenpäin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Nummelin on hyvin suurella todennäköisyydellä ensi kaudella viiden kalleimman pelaajan joukossa SM-liigassa, summista en osaa sanoa.
Olipas taas viisaita sanoja. No totta helvetissä pystyy summista aika tarkkaankin sanomaan, mikäli varmuudella tiedetään, että on viiden kalleimman pelaajan joukossa. Ei se liigan viiden kalleimman pelaajan palkkakeskiarvo muutamassa vuodessa niin paljon muutu, etteikö siitä voisi haarukoida.

Mutta tuo on taas sellaista "tietämystä", mitä tosifani täällä usein jakelee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olipas taas viisaita sanoja. No totta helvetissä pystyy summista aika tarkkaankin sanomaan, mikäli varmuudella tiedetään, että on viiden kalleimman pelaajan joukossa. Ei se liigan viiden kalleimman pelaajan palkkakeskiarvo muutamassa vuodessa niin paljon muutu, etteikö siitä voisi haarukoida.

Mutta tuo on taas sellaista "tietämystä", mitä tosifani täällä usein jakelee.

Nummelin tullee olemaan Lukon kallein pelaaja, koska Lukko joutui kilpailemaan pelaajasta TPS:n kanssa. Tällöin puhutaan liigatasolla varsin kovista summista, ihan tällä perusteella päättelin. Nummelinin palkka on varmasti selkeästi yli 200.000€, muuten hän pelaisi TPS:ssa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Nummelin tullee olemaan Lukon kallein pelaaja, koska Lukko joutui kilpailemaan pelaajasta TPS:n kanssa. Tällöin puhutaan liigatasolla varsin kovista summista, ihan tällä perusteella päättelin. Nummelinin palkka on varmasti selkeästi yli 200.000€, muuten hän pelaisi TPS:ssa.

On myös selkeästi yli 100 000 e.

Mutta jos Nummelin kuuluu varmasti top5-kalleimpiin pelaajiin, niin hänen palkkansa lienee ensi kaudella 260-300k. Sinun mukaasi. Tuo perustelu "joutui kilpailemaan pelaajasta toisen joukkueen kanssa" on myös hieman huvittava. Harvoin pelaajalla (vähääkään paremmalla) on vain yksi ja ainoa vaihtoehto tulevaksi seuraksi.

Näitä voidaan toki miettiä myös siihen verraten, että Tosifanin mukaan Tommi Huhtalan palkka oli yli 200 000 euroa, kun tämä siirtyi ässistä bluesiin. Kun verotiedot julkaistiin, kävikin ilmi, että palkka oli suunnilleen sama, mitä ässissä maksettiin (70-80k). Kirjoitat aina niin itsevarmasti, mutta toisinaan faktat paljastavat pihalla olosi.
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Miksi kukaan ei tajua Nummelinin arvoa muussa kuin pelillisessä kontekstissa.

Ja taas mennään. Kerro nyt oikeasti jo tarkemmin, miten kuvittelet Petteri Nummelinin vaikuttavan kaukalon ulkopuoliseen toimintaan. Yleisömäärien nostoon liittyvä keskustelu on käyty tällä palstalla jo tuhat kertaa läpi viime vuosien aikana ja tultu siihen lopputulokseen, että edes kaikkein kirkkaimmat tähdet (joihin Petteri Nummelin ei enää 2010-luvulla todellakaan kuulu) eivät nosta TPS:n yleisökeskiarvoja merkittävästi. Toistaiseksi ainoa löydetty asia, millä TPS pystyy selkeästi nostamaan katsojakeskiarvoa, on valitettavasti menestys. Uskon, että ymmärrät myös sen, että TPS:ssä fanituotemyynti on niin pientä, että Nummelinin nimellä myytävät pelipaidat ovat koko case kannalta äärettömän pieni tekijä.

Uskot myös selkeästi, että yritysmyyntiä pystyttäisiin parantamaan pelkällä Petteri Nummelinin naamalla. Itse olen kovin skeptinen tämän asian suhteen. Turun alueen yrityselämällä ei mene tällä hetkellä kovinkaan hyvin niin kuin kaikki tiedämme ja urheilusponsorointiin liittyy selkeitä vähennyspaineita. Jotenkin mun on vaikeaa nähdä, että yksi Petteri Nummelin kääntäisi tältä osin trendiä. Tunnut ajattelevan, että Petteri Nummelin kantaisi TPS:ään sellaisen ammattilaisuuden ja menestyksen imagon, joka jo itsessään nostaisi mielikuvat seurasta sinne valtakunnan kärkipäähän. Kulta, 90-luku ja suuruuden ajat. Samoja argumentteja käytit aikoinaan Aki Bergin ja Jani Hurmeen kanssa. Mun mielestä tämä asia ei ole näin. Kuva ammattimaisuudesta ja menestyskyvystä liittyy loppupeleissä enemmän itse seuraan kuin kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Itse seuran pitää menestyä, millään muulla ei ole oikeasti väliä. Menestyvä seura sitten synnyttää uusia tähtiä ja tarinoita, joita voi jälkikäteen muistella. Aki Bergin ja Jani Hurmeen hetkellisesti nostattama imagokin tuli nopeasti alas, kun huomattiin, että eihän nämä miehet yksin koko seuran suuntaa käännä. Väitän, että turkulaisessa yrityselämässä tiedetään tämä asia äärettömän hyvin. Ja niin kauan kuin itse seuran toiminnassa ei näy pitkän aikavälin strategiaa, ei yhdellä Petteri Nummelinilla pystytä yrityksiä huijaamaan.

Olisin minäkin Petteri Nummelinin halunnut TPS-paidassa nähdä, mutta moni seikka oli tätä vastaan: 1) TPS:llä on rosterissa jo kaksi kovempaa pakkia (Seikola ja Ristolainen), syksyllä jopa kolme (Morrison?), 2) Nummelinin loukkaantumishistoria tekee hänen signaamisesta äärettömän suuren riskin ja 3) Nummelin edustaa täysin eri pelikäsitystä Kai Suikkasen kanssa ja tappioputken kohdalla olisi todennäköisesti ensimmäisenä kyseenalaistamassa Suikkasen kiekollista peliä ja viivelähtöjä.
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Lisäksi on pakko sanoa, että jossain määrin harmittaa Petteri Nummelinin itsensä puolesta, ettei mies osannut miettiä elämäänsä seuraavaa kahta vuotta pidemmälle. Toisaalta, aika harva osaa. Uran viimeiset kaudet TPS:ssä vähän pienemmällä palkalla mitä olisi muualta saanut, mutta silti uran päättyessä koko kaupunki tunnustaa, isänsä tapaan, eläväksi TPS-legendaksi. Kaupungilla riittäisi varmasti kavereita ja aika monet ovet saattaisi aueta. Nyt voi meininki olla vähän toista laatua Aurakatua kävellessä.
 

jake64

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja ROKI
Lisäksi on pakko sanoa, että jossain määrin harmittaa Petteri Nummelinin itsensä puolesta, ettei mies osannut miettiä elämäänsä seuraavaa kahta vuotta pidemmälle. Toisaalta, aika harva osaa. Uran viimeiset kaudet TPS:ssä vähän pienemmällä palkalla mitä olisi muualta saanut, mutta silti uran päättyessä koko kaupunki tunnustaa, isänsä tapaan, eläväksi TPS-legendaksi. Kaupungilla riittäisi varmasti kavereita ja aika monet ovet saattaisi aueta. Nyt voi meininki olla vähän toista laatua Aurakatua kävellessä.

Hyvin sanottu
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Uskot myös selkeästi, että yritysmyyntiä pystyttäisiin parantamaan pelkällä Petteri Nummelinin naamalla. Itse olen kovin skeptinen tämän asian suhteen. Turun alueen yrityselämällä ei mene tällä hetkellä kovinkaan hyvin niin kuin kaikki tiedämme ja urheilusponsorointiin liittyy selkeitä vähennyspaineita. Jotenkin mun on vaikeaa nähdä, että yksi Petteri Nummelin kääntäisi tältä osin trendiä. Tunnut ajattelevan, että Petteri Nummelin kantaisi TPS:ään sellaisen ammattilaisuuden ja menestyksen imagon, joka jo itsessään nostaisi mielikuvat seurasta sinne valtakunnan kärkipäähän. Kulta, 90-luku ja suuruuden ajat. Samoja argumentteja käytit aikoinaan Aki Bergin ja Jani Hurmeen kanssa. Mun mielestä tämä asia ei ole näin. Kuva ammattimaisuudesta ja menestyskyvystä liittyy loppupeleissä enemmän itse seuraan kuin kehenkään yksittäiseen pelaajaan. Itse seuran pitää menestyä, millään muulla ei ole oikeasti väliä. Menestyvä seura sitten synnyttää uusia tähtiä ja tarinoita, joita voi jälkikäteen muistella. Aki Bergin ja Jani Hurmeen hetkellisesti nostattama imagokin tuli nopeasti alas, kun huomattiin, että eihän nämä miehet yksin koko seuran suuntaa käännä. Väitän, että turkulaisessa yrityselämässä tiedetään tämä asia äärettömän hyvin. Ja niin kauan kuin itse seuran toiminnassa ei näy pitkän aikavälin strategiaa, ei yhdellä Petteri Nummelinilla pystytä yrityksiä huijaamaan.

Olisin minäkin Petteri Nummelinin halunnut TPS-paidassa nähdä, mutta moni seikka oli tätä vastaan: 1) TPS:llä on rosterissa jo kaksi kovempaa pakkia (Seikola ja Ristolainen), syksyllä jopa kolme (Morrison?), 2) Nummelinin loukkaantumishistoria tekee hänen signaamisesta äärettömän suuren riskin ja 3) Nummelin edustaa täysin eri pelikäsitystä Kai Suikkasen kanssa ja tappioputken kohdalla olisi todennäköisesti ensimmäisenä kyseenalaistamassa Suikkasen kiekollista peliä ja viivelähtöjä.

En usko, että pelkästään Petteri Nummelinin naamalla yritysmyyntiä olisi yksinään ratkaistu keskellä lamaa. Mutta uskon, että Petteri Nummelinin naamalla ja läsnäololla oikein yrityksille myytynä olisi saatu vähintäänkin omat takaisin ja todennäköisesti enemmän. Epäilen, että myös tepsin toimistolla myynnistä vastaavat ovat samoilla linjoilla. Tältä osin mahdotonta arvioida absoluuttista vaikutusta, hyväksyn perustelusi yleisömäärien osalta. Sen sijaan sinäkään et pysty osoittamaan mikä merkitys tähtipelaajalla on yritysmyyntiin. Paitamyyntiä koskeva laskelmasi olikin hauskin pitkään aikaan, voisin melkein palkata sut moisilla kyvyillä.

En myöskään usko, että Nummelinia kentälläkään olisi tarvinnut kovasti hävetä. Jos asia on niin kuin hienoisesti yllä vihjaat, että Suikkanen ei Petua joukkueeseensa olisi halunnut niin se on käypä argumentti minulle.

Kas kummaa, olemme samaa mieltäkin jostain. Suurin ongelma palloseurassa on se, ettei a) ole mitään pitkän linjan strategiaa ja b) jos onkin sen sisältö on täydellinen mysteeri keskeisimmille sidosrynmille eli kannattajille ja yrityksille. Tämän Nummelingatenkin ehkä voisi ymmärtää jos joku kertoisi miksi ja millä perustein näin kävi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Näitä voidaan toki miettiä myös siihen verraten, että Tosifanin mukaan Tommi Huhtalan palkka oli yli 200 000 euroa, kun tämä siirtyi ässistä bluesiin. Kun verotiedot julkaistiin, kävikin ilmi, että palkka oli suunnilleen sama, mitä ässissä maksettiin (70-80k). Kirjoitat aina niin itsevarmasti, mutta toisinaan faktat paljastavat pihalla olosi.

En ole missään sanonut väitettäni faktaksi, olen varsin selkeästi kertonut perusteeni väitteelleni.

Ja tapaus Huhtalasta vielä kerran, olen joka kerta kertonut väitteeni lähteen, joka oli Huhtalan pelikaveri. Minä en voi sille mitään, mikäli Huhtala valehtee oman palkkansa.
 

Nypsi

Jäsen
En ole missään sanonut väitettäni faktaksi, olen varsin selkeästi kertonut perusteeni väitteelleni.

Ja tapaus Huhtalasta vielä kerran, olen joka kerta kertonut väitteeni lähteen, joka oli Huhtalan pelikaveri. Minä en voi sille mitään, mikäli Huhtala valehtee oman palkkansa.
Aika pihalla saa olla, jos uskoo, että Huhtalan palkka olisi yli 200k, sanoipa tuon väitteen kuka tahansa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mitä noita palkkoja olen seurannut, niin en pidä maajoukkuemiehen yli 200.000€:n palkkaa mahdottomana pääkaupunkiseudulla.

Eikös aikamoinen osa liigapelaajista ole maajoukkuemiehiä jos se että on joskus kutsuttu EHT-turnaukseen antaa maajoukkuemiehen statuksen. Bluesin surkeasti päättyneen kauden joukkueeseenkin "maajoukkuepelaajia" mahtui ainakin viisi kappaletta.

Bluesin pelaajabudjetti oli menneellä kaudella vasta liigan kymmenenneksi suurin, pienempi kuin esim. Ässillä. Jos Huhtalan ja Teemu Ramstedtin palkat olisivat olleet sitä luokkaa mitä näillä palstoilla on väitetty, olisivat he kahdestaan vastanneet noin neljäsosasta Bluesin pelaajabudjettia.

Uskokoon noihin kuka tahtoo.

Sitä en tiedä miten Huhtalan palkka Nummeliniin liittyi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Minäpä se olen vähän vanhemman koulukunnan kendojanari, elikkässiissiten istuskelin perse ruvella lätkähallilla kun pikku-Numppa TPS:ssä ysärivuosina pelasi. Häpeillen Vilander-paitani vanhuutta.

Vaikka miten suhtaudun lätkäpeliin ylimielisesti ja viihteenä. Vaikka miten olen välittämättä mistään seurauskollisuudesta ja ymmärrän sen, että raha tätä viihdeteollisuutta pyörittää. Vaikka miten olen sitä mieltä, että TPS on aika lailla perseillyt nyt kohta vuosikymmenen yhtä suonenvetokautta lukuun ottamatta, että jatkoksi pitkään listaan vaan. Vaikka miten olen gloryhunter ja tuhisen kaikenlaisille kerran-tps-aina-tps-tässä-koko-elämäni -"fäneille".

Ja vaikka mitä muuta kyynistä, niin silti tämä nyt jotenkin pikkasen harmittaa, tämä Nummelin-case.

Vähän paska maku mässähti suuhun, sekä Tepsistä että Numpasta. Sitä makua ei palstaveljien selittelyillä tai spekulaatioilla makeaksi muuteta.

Lapsuuden sankarit ne kun kuitenkin ovat tunneskaalalla ihan eli kaliiberissa kuin jotkut peruselomot.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Ja vaikka mitä muuta kyynistä, niin silti tämä nyt jotenkin pikkasen harmittaa, tämä Nummelin-case.

Vähän paska maku mässähti suuhun, sekä Tepsistä että Numpasta. Sitä makua ei palstaveljien selittelyillä tai spekulaatioilla makeaksi muuteta.

Lapsuuden sankarit ne kun kuitenkin ovat tunneskaalalla ihan eli kaliiberissa kuin jotkut peruselomot.

Loistavasti kirjoitettu. Samat fiilikset täällä.

Tässä ilmainen vinkki TPS:n toimistolle jotta tulevat Numppa-case:t voidaan välttää. Saa käyttää jo Vahalahden sopimusneuvotteluissa.

- HC TPS:llä ei ole varaa maksaa kilpailukykyistä palkkaa

- HC TPS:llä ei ole myöskään tapana maksaa osakkailleen osinkoa


Tarjotkaa siis tulevissa sopimusneuvotteluissa HC TPS:n osakkeita osana pelaajapalkkiota.

Pelaaja ei tunne itseään loukatuksi, eikä pelikavereille tarvitse valehdella palkkion suuruutta :-)

Veroseuraamuksetkin ovat pelaajalle pieniä, sillä HC TPS:n osakkeiden arvo ei liene päätä huimaava.

Nykyiset osakkaiden omistusosuus toki laimenee, mutta ehkä HC TPS:n arvo kohoaa.

Todellinen win-win situation ;-)
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Loistavasti kirjoitettu. Samat fiilikset täällä.

Tässä ilmainen vinkki TPS:n toimistolle jotta tulevat Numppa-case:t voidaan välttää. Saa käyttää jo Vahalahden sopimusneuvotteluissa.

- HC TPS:llä ei ole varaa maksaa kilpailukykyistä palkkaa

- HC TPS:llä ei ole myöskään tapana maksaa osakkailleen osinkoa


Tarjotkaa siis tulevissa sopimusneuvotteluissa HC TPS:n osakkeita osana pelaajapalkkiota.

Pelaaja ei tunne itseään loukatuksi, eikä pelikavereille tarvitse valehdella palkkion suuruutta :-)

Veroseuraamuksetkin ovat pelaajalle pieniä, sillä HC TPS:n osakkeiden arvo ei liene päätä huimaava.

Nykyiset osakkaiden omistusosuus toki laimenee, mutta ehkä HC TPS:n arvo kohoaa.

Todellinen win-win situation ;-)

Vähän OT:na,

ihan hauska heitto, vaikka mitenköhän se TPS:n osakkeen arvo sitten loppujen lopuksi määritellään, kun eivät ole julkisesti noteerattuja...?? Tai kun osakkeista haluaa eroon, onko ostajia ja mihin hintaan?

Ehkä varmempaa olisi palata vanhojen aikojen tonttien jakamiseen, Arsehan kai sai sellaisen, kun Lukosta Turkuun palasi, eli tietää kuvion ;) . 1989-1990 | Rauman Lukko werkossa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Tepsin ja Lukon väännöissä alkaa olla tunnetta ihan mukavasti.

Tuosta olen samaa mieltä.

Lukon ja Ässien pelit kokivat paikoin viime kaudella mahalaskun, joten ensi kaudella kiukkua riittää näissä karkeloissa. Vielä enemmän, jos Vahalahti tulee Lukkoon pelaamaan.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lisäksi on pakko sanoa, että jossain määrin harmittaa Petteri Nummelinin itsensä puolesta, ettei mies osannut miettiä elämäänsä seuraavaa kahta vuotta pidemmälle. Toisaalta, aika harva osaa. Uran viimeiset kaudet TPS:ssä vähän pienemmällä palkalla mitä olisi muualta saanut, mutta silti uran päättyessä koko kaupunki tunnustaa, isänsä tapaan, eläväksi TPS-legendaksi. Kaupungilla riittäisi varmasti kavereita ja aika monet ovet saattaisi aueta. Nyt voi meininki olla vähän toista laatua Aurakatua kävellessä.
Tätähän sitä on tullut ihmeteltyä toisella puolen Suomeakin! Hankala Numppaa kovin jyrkästi kritisoida kun en tiedä mitä TPS tarjosi ja mitä Lukko mutta itse vastaavassa tilanteessa olisin pelannut Turussa huomattavasti halvemmalla.
 

Yojimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Minäpä se olen vähän vanhemman koulukunnan kendojanari
... clip ...
Lapsuuden sankarit ne kun kuitenkin ovat tunneskaalalla ihan eli kaliiberissa kuin jotkut peruselomot.

Ei nyt lainata koko kirjoitusta, mutta tiivistää omat fiilikset aika hyvin. Mulla ei ole mitään "läheltä sisäpiiriä" saati parempia juoruja palkasta tai koko siitä prosessista joka johti tähän lopputulemaan, mutta juuri tämä on se tunnelma täälläkin. Tasan niin kauan kuin joku tulee lyömään faktat pöytään, paskan leiman saa niin Petu kuin TPS-organisaatio. Kyllä tässä olisi pitänyt pystyä jonkinlainen kompromissi TPS:lle koituvan riskin ja Petulle suuntautuvan korvauksen suhteen sorvaamaan. Tavalla tai toisella, vaikka niiden yrityskumppaneiden avulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös