Länsi-Suomi ei kirjoittanut Vahalahdesta, Veikkaaja sen sijaan tiesi Vahalahden neuvottelevan Lukon kanssa. Sitä en muista pitikö Veikkaajakaan siirtoa varmana.Tässä kun yrittää elätellä toivonkipinää ankasta, niin kuinkas varmana aikanaan pidettiin sitä Vahalahden Lukko-sopimusta? Kirjoitteliko esim. Länsi-Suomi aiheesta? Tämä ihan oikeana kysymyksenä, en muista.
Länsi-Suomi on tietysti se lehti jonka minä joka aamu ensimmäisenä luen, mutta ei se lehti minun käsittääkseni juuri huhuja heittele ilmoille. Esimerkiksi Antti Raannan siirron Ässiin LS uutisoi ensimmäisenä tiedotusvälineenä, ja senkin vasta kun siirto oli varma. Huhujahan siitäkin siirrosta tosin jo kierteli ja pidempäänkin mitä tästä Nummelinista nyt. Marko Leppänen senkin siirron lehdessä julkisti, ja sai Lukon isojen poikien vihat päälleen.
Sen verran hyvin Leppänen Lukon asioista on perillä, että en usko hänen tässäkään tapauksessa tyhjää jauhavan. Ei Länsi-Suomella ole edes sellaisia nettisivuja, joihin voisi repäistä hätkähdyttäviä seksivau-otsikoita kävijä- ja klikkausmäärien kasvun toivossa.
Minulla on aika ristiriitainen olo tästä Nummelin-jutusta. Viime viikolla itsenäisyyspäivänä kun ensimmäiset huhut tästä lähtivät liikkeelle, pidin sitä silloin taktisena herätyksenä Nummelinin puolelta, ja herätyksen kohteena oli TPS.
Nyt uskon kyllä että tässä ollaan jo pidemmällä kuin että Lukko pelkästään olisi tiedustellut Nummelinin halukkuutta pelata Lukossa, mutta ennen kuin Lukko ja Nummelin tämän vahvistavat, en siirtoon usko.
Vaikka Petteri Nummelin on kansallissankari vuoden -95 MM-kullan takia ja pelitaidoiltaan esim. Lukon nykypuolustajiin verrattuna ylivertainen (Larsen poislukien), en silti haluaisi Nummelinia Lukossa nähdä. En ole koskaan tykännyt hänestä pelaajana senkään vertaa mitä isästään aikanaan, ja hänestäkin pidin suunnilleen yhtä paljon kuin vatsalaukun tähystyksestä.
Mutta P. Nummelinin taitoja en kiistä, ja jos hän Lukkoon tulee niin kyllä mä sen kanssa pystyn elämään.