Vehanen saa sitten parhaan mahdollisen näyttöpaikan, kun torjuu viimeisen harjoitusottelun ennen kisoja(näin kertoo teksti-tv).
Onnistuminen Kandaa vastaa takaisi varmasti kakkosveskan paikan kisoihin ja sitä kautta peliaikaa myös itse kisoissa.
Itse taas ajattelen, että tässä saadaan kakkosellekin yksi kova peli alle varmuuden vuoksi. Oletettavaa on kuitenkin, että becks pelaa ottelut kisoissa juuri kovempia maita vastaan. Etukäteen ajattelin, että Rämö olisi tämän pelannut, mutta nyt se onkin Vehanen. Se on kuitenkin hyvä, että pete saa nyt itse näyttää mihin pystyy eikä tarvitse tuudittautua siihen että joku toinen epäonnistuisi.Niinkuin tuonne MM-kisaostastolle kirjoitin, niin luulen että Shedden peluuttaa Peteä tässä pelissä varmuuden vuoksi.
Itse taas olen samaa mieltä, kuin Rokukin. Kyllä valmennus nyt haluaa nähdä, kuinka Vehanen selviytyy kovaa kotijoukkuetta vastaan kapeassa kaukalossa, jossa tilanteet tulevat nopeasti maalivahdillekin torjuttaviksi.Itse en usko, että valmennusjohto pahemmin ajattelee kentän kokoa vaan sitä miten kauden aikana on tullut pelattua ja varsinkin maaottelut.
Itse taas ajattelen, että tässä saadaan kakkosellekin yksi kova peli alle varmuuden vuoksi. Oletettavaa on kuitenkin, että becks pelaa ottelut kisoissa juuri kovempia maita vastaan. Etukäteen ajattelin, että Rämö olisi tämän pelannut, mutta nyt se onkin Vehanen. Se on kuitenkin hyvä, että pete saa nyt itse näyttää mihin pystyy eikä tarvitse tuudittautua siihen että joku toinen epäonnistuisi.
Niin kuin joku kommentaattori jo osuvasti jossain sanoikin, että sillä ei ole merkitystä minkä kokoinen kaukalo on, koska parhaat ovat parhaita kentän koosta huolimatta. Itse en usko, että valmennusjohto pahemmin ajattelee kentän kokoa vaan sitä miten kauden aikana on tullut pelattua ja varsinkin maaottelut.
Mutta niin kuin sanoitkin, että mistä näitä koskaan tietää.
Kävi miten kävi, niin saapahan pete pelata kerrankin todellista huippujoukkutta vastaan jääkiekon emämaassa ja varmaan jo sekin on hieno kokemus.
Kyllä valmennus nyt haluaa nähdä, kuinka Vehanen selviytyy kovaa kotijoukkuetta vastaan kapeassa kaukalossa, jossa tilanteet tulevat nopeasti maalivahdillekin torjuttaviksi.
Kuten toisaalle jo kirjoittelinkin, pidän tällä hetkellä todennäköisempänä että Pete ei pelaa Lukon paidassa ensi kaudella kuin sitä että pelaisi Lukon paidassa. Viimeaikaiset näytöt ja Peten lausunnot puoltavat kovasti sitä että kunnon tarjouksen saatuaan, mies lähtee kokeilemaan siipien kantavuutta Pohjois-Amerikassa. Suurimpana puutteina Petellä on kapean kaukalon kokemattomuus ja se että Pete ei ole voittanut ikinä mitään. Näitä kun scoutit tuntuvat kovasti arvostavan.Saakeli pikkuhiljaa alkaa jo pelottamaan, että Peteä viedään kohta muualle.
Näytöt kyllä puoltavat, siitä ei ole epäilystäkään, mutta oliko se nyt Ramonan haastattelussa, jossa Pete totesi, että pelaa tulavellakin kaudella Lukossa. Toki mikään pakko ei tätä lupausta ole lunastaa, jos kerran sopimus mahdollistaa siirtymisen rapakon taakse, ja kunnon sopimusehdotus silmien eteen ilmestyy.Viimeaikaiset näytöt ja Peten lausunnot puoltavat kovasti sitä että kunnon tarjouksen saatuaan, mies lähtee kokeilemaan siipien kantavuutta Pohjois-Amerikassa.
Näinhän kaiketi viikon puolivälin paikkeilla kertoi Ramonan haastattelussa. Eilen lauantaina ilmestyneessä UR:ssä mies kuitenkin kertoo näin:Näytöt kyllä puoltavat, siitä ei ole epäilystäkään, mutta oliko se nyt Ramonan haastattelussa, jossa Pete totesi, että pelaa tulavellakin kaudella Lukossa. Toki mikään pakko ei tätä lupausta ole lunastaa, jos kerran sopimus mahdollistaa siirtymisen rapakon taakse, ja kunnon sopimusehdotus silmien eteen ilmestyy.
Eli "varmasta" homma onkin muuttunut "todennäköiseen".
Saattaa olla off-topic, mutta käsittääkseni palkka ahl-liigassa on noin 10% mahdollisesta nhl-korvauksesta. Mutta allekirjoituspalkkiot liikkunevat sadoissa tuhansissa, joten tuskin kenenkään ansiot tuolla rapakon takana laskevat. Näin niinkuin yleisesti...
Kuulostaisi oudolta, jos allekirjoitusbonuksia maksettaisiin tuostakin puolet. Bonuksilla käsittääkseni ne ensimmäisten kausien isoimmat rahat tehdään. AHL.ssa palkka 70-80k euron luokkaa.
Vaikka ansaitusti eilen palkittiinkin parhaana torjuen mm. yhden läpiajon ja muutaman muun todella pahan kudin, niin en silti usko että sellaista sopimusta tarjottaisiiin että olisi Peten kannalta houkutteleva. Huippujoukkueet eivät tule tarjoamaan kuitenkaan varmaa pelaavaa paikkaa ylhäältä ja AHL:ää ei enää halua lähteä tahkoamaan, joten Lukon onni on että paranee kuin viini vanhetessaan, mutta rupeaa olemaan liian vanha jo NHL-seurojen kuvioihin.
No ei kyllä välttämättä löydy. Kai sinne aina joku äijä saadaan maalille seisomaan, mutta ketään Vehasen korvaajaa ei löydy järkevään hintaan mistään. En kyllä usko, että AHL:ää kiinnostaa lähteä tahkoamaan, mutta ei ole lainkaan kaukaa haettu mahdollisuus etteikö jokin maalivahtiongelmien kanssa painiva NHL-seura tarjoaisi suoraan paikkaa ylhäältä Vehaselle. Ei noita varauksettomia huippumaalivahteja juuri ketään muita ole vapaana pyörimässä maailmallakaan.Kyllä Petelle kuitenkin sitten joku hyvä korvaaja aina löytyy.
Samaa mieltä, kuin JZZ. Ei kyllä välttämättä löydy. Tietysti, mikä sitten lasketaan hyväksi korvaajaksi, onkin sitten jo sellainen pointti, että tasoittaa huomattavasti tuota korvaamista. Mutta toisaalta taas jos vähintäänkin yhtä hyvä maalivahti halutaan, niin sitten onkin jo vaikeampaa, ainakin kotimaisten suhteen.Kyllä Petelle kuitenkin sitten joku hyvä korvaaja aina löytyy.
On se perkele vaan aika sälli. En olisi kuuna kullan valkeana uskonut.