Nautitaan hyvästä maalivahtipelistä!
Olen vuosien ajan erityisesti seurannut Lukon maalivahtien harjoittelua ja pelejä. On tosi hienoa katsella, että Pete on joka vuosi mennyt eteenpäin nykyaikaisen maalivahtipelin opiskelussa. Tulee kuitenkin muistaa, että alunperin Pete on ollut täysi "standup"-molari. Nyt Pete pelaa tosi hyvin jään kautta nykyaikaista nopeata maalivahtipeliä. Ainoa asia, missä ei pärjää nuoremmilleen on mailapeli.
Jokaisella muulla osa-aluilla hän on Liigan kärkikastia. Erityisesti minua miellyttää Peten rauhallisuus. Hän kykenee pakottamaan vastustajan tekemään aloitteen ja suurimmasta osasta haasteista Pete on selvinnyt voittajana.
Usein vanhemman maalivahdin vaikein homma on poisoppia jokin vanha tekniikka. Viime kaudella Peteä peluutettiin liikaa ja samalla ne vanhat torjuntatekniikat / liikeradat tuli jostain selkärangan syövereistä ja torjunnat näyttivät välillä vähemmän Petelle tyypillisiltä. Tällä kaudella peluuttamisisissa on ilmeisesti enemmän järkeä ja Antti pelaa kauden aikana noin 12 - 15 peliä.
Tuolloin Petelle tarjotuu parempi mahdollisuus tehdä maalivahdille todella tärkeitä perusharjoitteita, mitä tiukassa pelirytmissä ei pysty tekemään.
Viimekauden jälkeen on joukkueessa tapahtunut paljon. Se näkyy väkisin myös maalivahtipelissä.
On hienoa, että Lukolla on näin huippuhyvä maalivahti ja toinen on kasvamassa. Minä ainakin olen ylpeä, että Raumalta tulee näin hyviä maalivahteja, vaikka itsellä ei siihen ole osaa eikä arpaa.
Antaa tulosten puhua puolestaa! Pete on maajoukkuetason veskari!
Lankusta. Hän oli tosi hyvä maalivahti, mutta ei läheskään niin hyvä kuin nykykuntoinen Pete.