Mun mielenkiintoni PS:ää kohtaan katosi samantien, kun hän lähti HIFK:sta. En ylipäätään jaksa hirveästi muistella menneitä, vaan yritän räpistellä mukana reaaliajassa. Nokan vika kausi oli loistava. Mutta kukaan meistä ei tiedä, minkälaista olisi meno hänen kanssaan nyt. Petu oli jäätävän huono vikoissa pleijareissaan, mutta kukaan meistä ei voi tietää, minkälaista olisi meno hänen kanssaan nyt. Yhteistä Nokalle ja Cacalle on se, että he ovat ammattimiehiä. Hyviä valmentajia. Äijiä, joille riittää duunia takuuvarmasti vuosikausiksi eteenpäin. Molemmat ovat myös löytäneet tiensä maajoukkueeseen. En sulkisi Caccaa missään tapauksessa pysyvästi ulos HIFK:n kuvioista. Mennyt on mennyttä ja elämässä sattuu & tapahtuu. Jos HIFK ja Petu löytävä asialliset välit, voisin hyvin elää sen kanssa, että joskus Petu vielä koutsaisi HIFK:ta. Suomi on ihan liian pieni maa ylidramaattisiin "ei koskaan tota meille" -kuvioihin. Yhtä hyvin ymmärrän toki senkin, jos HIFK ja Petu eivät enää koskaan kohtaa. Asialla ei ole mulle suurta henkilökohtaista merkitystä suuntaan eikä toiseen.
HIFK on vasta toipumassa ajasta, jolloin sen puikoissa oli mies, joka on ammattivalmentajien (Nokka, Cacca, Raato) täydellinen vastakohta. Sopasta ei kukaan voine sanoa, että olipa pro äijä, mutta eivät vaan kemiat kohdanneet. Ja tulevaisuudessa Sopalla kyllä riittää duunia. Mä en tiedä kuinka kauan soppailusta toipumiseen menee, mutta toivon tämän Petu-topicin alla, että HIFK käyttäisi jatkossakin pelkästään meritotuneita ammattivalmentajia. Jos se, että on tullut KHL:stä fudut, tekee valmentajan huonoksi, niin paskoja jätkiä ovat myös K.Jalonen ja Suikkanen. Sillä asialla ei ole mun mielestäni oikeasti mitään merkitystä valmentajien ammattitaitoa arvioidessa.
Loppuun skenaario: Raato tekee olonsa syksyn mittaan yhä vaikeammaksi ja HIFK:n pelaajascouttaukset osoittautuvat yhtä paskoiksi kuin miltä nyt vaikuttavat. Tapahtuu väistämätön ja Raato lähtee. HIFK:n pitää saada tilalle ammattimies ja kukas olisikaan vapaana? Olisi niin HIFK:ta palkata Cacca takaisin, myöntäkää pois! Mulla on sellainen hunchi, että jossain vaiheessa Petu Matikainen vielä koutsaa HIFK:ta. Miksi? En tiedä, se vaan tuntuu siltä. Creepy.