Jos IFK:n toimistolla ei ole oltu tietoisia siitä, että liikehdintää Matikaisen ja Omskin kanssa on ollut, suositan, että soittavat ensin nimimerkki Targetille. Sen jälkeen voimmekin antaa kaikille kenkää. Mutta, koska täälläkin kaikki ovat sitä mieltä, että HIFK:n johto on loistava ja kaikki on kunnossa, tilanne tuskin lienee sellainen, ettei IFK:lla mitään tietoa asiasta ole ollut.
Jonkinlaisia korvauksia tulee ilman muuta, jos ja kun mitään pykäliä tietyillä päivämäärillä ei ole sopimukseen merkitty. Se nyt ihan yksi lysti, mitä sieltä tulee, koska se ei vaikuta IFK:n tulevaan valmentajaan mitenkään. Itse en ainakaan halua, että IFK itse tekee Matikaiset ja ostaa tässä vaiheessa kautta jonkun toisen jengin koutsin vain siksi, että rahaa on vitusti ja tarvekin on. Tilanne on siinä mielessä ihan sama nyt kuin Matikaisenkin kanssa: ensi kausi lusitaan alta pois ja sitten keskitytään taas rakentamaan sitä loistavaa tulevaisuutta. Matikaisen liksasta säästyneillä fyrkilla pitäisi kyllä löytyä valmentaja, joka osaa tehdä tulosta. Loput voi ottaa sieltä kirstun pohjalta, mitkä on säästyneet pelaajahankinnoista. Mm. Kimmo Kuhdan kesän aikaiset palkkasäästöt voi käyttää tähän tarkoitukseen.
Olen paljon arvostellut Petri Matikaista. Osin varmasti aiheettakin, vaikka onhan mulla silmät ja korvat päässä. Olen kertonut, etten oikein osaa yksilöidä, mutta joku Petussa tökkii isosti. Intuitio on sanonut alusta alkaen vahvasti, että Petri Matikainen ei ole HIFK:lle oikeanlainen valmentaja. Intuitioni oli jälleen kerran oikeassa.
En osaa toivoa pahaa kenellekään, en siis toivota Petullekaan epäonnea. Ilmeisesti Petulle tuli suuri epävarmuus omasta ammattitaidostaan, kun ei kantti kestänyt yhtä kautta odottaa. Tätä taustaa vasten toivotan Petulle onnea, koska sitä hän tulee tarvitsemaan.
Vieläköhän sen Kojon saisi ensi kauden jälkeen takaisin? Vai kävikö siinä niin, että kun HIFK vähän niinku teki Kojolle Matikaiset, niin se ovi meni kiinni? No, meillä on ammattilaiset puikoissa, joten kyllä meille joku varma suorittaja ja iso nimi löydetään ja ollaan taas Mestareita ensi kesänä.