Kärppien valmennus on juuri kieltäytynyt tulemasta haastateltavaksi Petopodin heikon tason vuoksi. Minusta perin selvä homma. Katsellaan ketä tulee seuraaviin lähetyksiin.
Niin, tämähän on ihan luonnollista, että Kärppien valmennustiimi ei haastatteluun välttämättä suostu, kun ovat kerta se kritiikin kohde. Luonnollinne reaktio sinällään, että ihminen ei välttämättä kovin ahkerasti sellaisen toiminnan pariin halua, jossa hän on sen kaiken kritiikin keskiössä. En vielä tuon perusteella vetäisi johtopäätöksiä, että "ei kukaan" suostu. Valmennus ja eritoten Late on vetänyt kahvin purut ihan huolella sieraimiin, mutta tuskinpa kovin moni muu.
Vittuileehan se toisaalta Latekin väheksymällä ja ”naureskelemassa” toimittajien, sekä kannattajien mielipiteille.
”Kannattaisi tutustua peliin ensin.”
”Tuo nyt ei pidä yhtään paikkaansa, jos tuollaista väitetään niin se nyt on ihan täyttä paskaa.” Jne.
Myös se Laten peräänkuuluttama positiivinen ilmapiiri palaisi rytinällä, jos tuo valmennus uskallettaisiin laittaa taipaleelle.
Tämähän se onkin niin hauskaa. Late on itse vetänyt - eittämättä osin mauttomasta - piilovittuilusta kahvin purut sieraimiin oikein kunnolla. Mutta samalla mies itse koko ajan väheksyy tavallisia katsojia ja "räkänokkia", kun eivät ymmärrä pelistä mitään ja vetipä viime kaudella todella mauttomasti myös Hepolan kölin alta siinä suorassa lähetyksessä. Muutenkin vastaukset ovat jatkuvasti sellaista vähän ylimielistä ja koppavaa naureskelua ja katsojien aliarvioimista sekä vähättelyä, kun "muut eivät ymmärrä pelistä tai mistään mitään" -tyyppisesti.
Vähän kuten se vastaus, että "ei ole kukaaan tullut kritisoimaan, että en tiedä mistä tän olette keksineet, kaikki on vaan tullut sanomaan, että vitsi miten hienoa peliä" tjsp. ja siihen ne vähättelevät naureskelut päälle. Laten oma käytös ei myöskään ole mitään mallioppilaan käytöstä ollut Petopodia, sen juontajia ja katsojia kohtaan, mutta itse on nyt mukamas niin verisesti loukkaantunut ja sydämistynyt, pitkälti ihan ansaitusta kritiikistä.