Pesiskausi 2024

  • 217 122
  • 1 830

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomi Niskanen oli kesällä neuvotellut Joensuun kanssa, joten @Sämppäri minun tietojen mukaan ei ainakaan talvella tuota sinun mainitsemaa pelinjohtokaksikkoa oltu lyöty lukkoon.
Okei, sitten tilanne onkin mielenkiintoinen. Mutta itse uskon Pennaseen, siitäkin huolimatta vaikka talvella tai kesälläkään ei olisi lyöty vielä lukkoon. Pennasen uskon olevan vuoden/kaksi viuhkassa, jonka ajan Schroderus imee kaiken opin ja ottaa lopuksi viuhkan.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olipas vekkuli selostaja tänään JoMa - Kopla pelissä. Oli kuin Mertaranta Pelicans peleissä.
Joman selostajasta jää hieman sellainen kuva, että tykkää kyllä kertoa näkemyksiään, miten tilanteet tulevat kehittymään mutta rivien välistä paistaa semmoinen lievä epävarmuus. Menee sitten vähän semmosen jaapastelun puolelle.

Kokonaisuutena hoitaa kyllä hommansa Ihan ok ja on hyvä muistaa, että tekevät tätä enemmän rakkaudesta lajiin kuin ammatikseen.

Tänään kyllä hörähdin nauramaan positiivisessa mielessä, kun ottelun loppupuolella tuumaa "otetaas tuloksia muilta paikkakunnilta..." ja sitten sieltä tulee ex tempore futistuloksia olympialaisista sekä Lahdesta ja olisko ollut tennistuloksia Torontosta. Pääsi hieman yllättämään, kun odotti kuulevansa, miten Superin kierros on mennyt.

En pistäisi pahakseni, jos Joensuussakln olisi kommentaattori mukana viemässä aikaa toisinaan vaivaannuttavalta yksinpuhelulta. Jymyn, Vedon ja KeKin seuratuotantoja on tästä syystä varsin mukava katsoa. Ei ole oikeastaan edes niin väliä, ketkä siellä pelaavat.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Joman selostajasta jää hieman sellainen kuva, että tykkää kyllä kertoa näkemyksiään, miten tilanteet tulevat kehittymään mutta rivien välistä paistaa semmoinen lievä epävarmuus. Menee sitten vähän semmosen jaapastelun puolelle.
Jos se on vieläkin se sama sälli (en JoMan kotipelejä ole sitten kevään katsonut yhtään), niin minulle ainakin tulee vahvat fiilikset siitä, että epävarmuus heijastuu hirmuiseksi pätemisen tarpeeksi ja pelin puhki selittämiseen. Ärsyttää että jotain ihan yksinkertaistakin asiaa pitää juurta jaksaen alkaa selittämään, kuin katsojalla ei itsellään olisi silmiä päässään, tai että ei tajuaisi näkemästään yhtään mitään.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Okei, sitten tilanne onkin mielenkiintoinen. Mutta itse uskon Pennaseen, siitäkin huolimatta vaikka talvella tai kesälläkään ei olisi lyöty vielä lukkoon. Pennasen uskon olevan vuoden/kaksi viuhkassa, jonka ajan Schroderus imee kaiken opin ja ottaa lopuksi viuhkan.
Voit hyvin olla oikeassa ja Pennanen taisi olla muutaman kerran mukana kakkospelinjohtajana kesän peleissä, joten eiköhän veri vedä vielä kentille.

Mielenkiintoinen nähdä miten lukkariruletti pyörähtää tänä syksynä ja lähinnä mihin Puhtimäki menee. Joensuuta väläytelty yhtenä vaihtoehtona, mutta siinä tapauksessa Väliaholle jäisi taas kerran luu käteen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joensuuta väläytelty yhtenä vaihtoehtona, mutta siinä tapauksessa Väliaholle jäisi taas kerran luu käteen.
Tässäkin voin olla väärässä, mutta mun tietojen mukaan Väliaholle on ilmoitettu jo talvella, että jatkoja ei tule. Samalla kuulin hauskan yksityiskohdan tai "huhun" siitä yksityiskohdasta. Väliahon päässä on totuttu näkemään lippis edelliskausina peleissä. Tällä kaudella kuitenkin Väliaho on pelannut ilman lippistä. Tuolla olisi kuitenkin syvempi "hattu päästä" tyylinen kunnianosoitustarkoitus. Onko se JoMalle vai koko pesisyhteisölle, eli onko Välläri lyömässä räpylää naulaan? En tiedä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

friikki otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässäkin voin olla väärässä, mutta mun tietojen mukaan Väliaholle on ilmoitettu jo talvella, että jatkoja ei tule. Samalla kuulin hauskan yksityiskohdan tai "huhun" siitä yksityiskohdasta. Väliahon päässä on totuttu näkemään lippis edelliskausina peleissä. Tällä kaudella kuitenkin Väliaho on pelannut ilman lippistä. Tuolla olisi kuitenkin syvempi "hattu päästä" tyylinen kunnianosoitustarkoitus. Onko se JoMalle vai koko pesisyhteisölle, eli onko Välläri lyömässä räpylää naulaan? En tiedä.
Harmittaa toki Väliahon puolesta tuo että todennäköisesti ei jatkoa tarjota. Tai näin olen itsekkin kuullut. Minun mielestäni Ville on ollut tällä kaudella paras Ville minkä olen nähnyt. Silloin kun joukkueella on selkäranka katkennut, niin on ainut joka vielä yrittää.

Toivottavasti ei kulisseissa ole kuitenkaan ihan perseilty että on pitänyt henkilökohtainen protesti iskeä päälle. Talvella se hattu oli vielä päässä. En näe kuitenkaan Villellä tuohon hirveää syytä protestoida koska taustalla Ukko Schroderus on kuitenkin sementoitu tulevaisuuden lukkariksi superiin. Protestin ehkä ymmärrän jos Herra Puhtimäki olisi tulossa tänne. Mutta ainakin Puhtimäen omien sanojen mukaan todennäköisesti hänen ura päättyy tähän kauteen.

Mutta mistä näistä tietää. Ja olen itse ainakin iloinen että ei tiedetä mitään. Huhuja tulee ja menee.
 

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Patrik Wahlsten haluaa lyöjäkuninkuuden palavasti ja Tuuva aikoo auttaa siinä. Kolme juoksua eroa Roopeen ja sunnuntaina mitataan että kumpi päästää enemmän juoksuja, junnumiehistöinen Manse vai junnumiehistöinen Kempele.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harmittaa toki Väliahon puolesta tuo että todennäköisesti ei jatkoa tarjota. Tai näin olen itsekkin kuullut. Minun mielestäni Ville on ollut tällä kaudella paras Ville minkä olen nähnyt. Silloin kun joukkueella on selkäranka katkennut, niin on ainut joka vielä yrittää.

Toivottavasti ei kulisseissa ole kuitenkaan ihan perseilty että on pitänyt henkilökohtainen protesti iskeä päälle. Talvella se hattu oli vielä päässä. En näe kuitenkaan Villellä tuohon hirveää syytä protestoida koska taustalla Ukko Schroderus on kuitenkin sementoitu tulevaisuuden lukkariksi superiin. Protestin ehkä ymmärrän jos Herra Puhtimäki olisi tulossa tänne. Mutta ainakin Puhtimäen omien sanojen mukaan todennäköisesti hänen ura päättyy tähän kauteen.

Mutta mistä näistä tietää. Ja olen itse ainakin iloinen että ei tiedetä mitään. Huhuja tulee ja menee.
Tuskin päättyy, mutta ei se kyllä taida ainakaan Joensuussa jatkua, eli sen puolesta Ville voi pitää päässään aivan mitä huvittaa.
 

huhmarkoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Patrik Wahlsten haluaa lyöjäkuninkuuden palavasti ja Tuuva aikoo auttaa siinä. Kolme juoksua eroa Roopeen ja sunnuntaina mitataan että kumpi päästää enemmän juoksuja, junnumiehistöinen Manse vai junnumiehistöinen Kempele.
Manse tuskin lähtee junnuille Sotkamoon. Ne kun pelaavat Ikaalisissa nousu pelejä. Tuskin niidenkään pelioikeuksia poltetaan turhan takia.
Superissa kuitenkin viikon pelitauko tulossa.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Joensuussa taitaa olla kuitenkin halu säilyttää Ykköspesispaikka, sen verran yllättäviä nimiä on tänään kokoonpanossa.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Patrik Wahlsten haluaa lyöjäkuninkuuden palavasti ja Tuuva aikoo auttaa siinä. Kolme juoksua eroa Roopeen ja sunnuntaina mitataan että kumpi päästää enemmän juoksuja, junnumiehistöinen Manse vai junnumiehistöinen Kempele.

Ihan otettavissa. Viime kaudella Roope löi runkosarjan viimeisessä pelissä Ukonniemessä 1+9 ja ohitti Vainionpään.

Jymyllä vastassa tämän hetken paras ulkokenttä ja Kouvolalla heikosti pelannut Kempele.

Vähemmän yllättäen runkosarjan top-3 joukkueet ovat päästäneet vähiten juoksuja. Mansen ero neljäntenä olevaan Vimpeliin on 40 juoksua sekä kuudentena ja seitsemäntenä oleviin Joensuuhun ja Kiteeseen 100, SATA, juoksua!
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Manse tuskin lähtee junnuille Sotkamoon. Ne kun pelaavat Ikaalisissa nousu pelejä. Tuskin niidenkään pelioikeuksia poltetaan turhan takia.
Superissa kuitenkin viikon pelitauko tulossa.

Runkosarjassa saa ne pelata joilla on merkitty kaksoisedustus ilman pelkoa pelioikeuksien menetyksestä. Pojat lähtevät joka tapauksessa jo sunnuntaina Sotkamon suuntaan maanantain peliä varten joten sekään ei ole ongelma. Lähinnä kyseeseen tulee se, että ei haluta riskeerata poikien pudotuspeliä merkityksettömän miesten höntsän takia
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Minkä säännön perusteella?

Edit: taisin keksiä, nuoren pelaajan määräaikainen siirto 1-3 ottelun ajaksi.
Ei voi olla tuo kun siirtoaika mennyt umpeen. Luulen että liittyy siihen että kyseessä juniori, aloittanut Ykköspesiksessä ja Superissa pelattu vielä runkosarjaa. Mutta kuten sanottua, nuo pykälät ovat melko monimutkaiset ja @Mazaa osannee sanoa tarkan pykälän.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Minkä säännön perusteella?

Edit: taisin keksiä, nuoren pelaajan määräaikainen siirto 1-3 ottelun ajaksi.

Määräaikainen seurasiirto sekä 4-lomakesiirto voidaan purkaa kaikkien osapuolien (vanha ja uusi seura sekä pelaaja) yhteisellä kirjallisella ilmoituksella. Siirtoja ei voi purkaa aikuisten sarjojen osalta 21.7. jälkeen eikä nuorten sarjojen osalta 1.6. jälkeen pl. nuoren pelaajan siirto Ykköspesiksestä Superpesikseen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Naiset pisti eilen sarjan tasoihin. Ensi viikonloppuna ollaan sitten jo ratkaisujen äärellä.

Ja miehillä sitten kuolemanottelu tänään tossa kentällä. Toivottavasti tulee paljon porukkaa paikalle ja saadaan sähköinen peli.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomarissa Ulvila selvitti tiensä etelälohko finaaliin pudottamalla Loimaan. Toinen finalisti ratkeaa tänään Helsingissä Pumu - Jokioinen pelissä. Länsilohkossa Ikaalinen meni finaaliin. Vaasa ja Vimpeli ratkaisevat toisen finalistin tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös