mustaoranssi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Olipas vekkuli selostaja tänään JoMa - Kopla pelissä. Oli kuin Mertaranta Pelicans peleissä.
Okei, sitten tilanne onkin mielenkiintoinen. Mutta itse uskon Pennaseen, siitäkin huolimatta vaikka talvella tai kesälläkään ei olisi lyöty vielä lukkoon. Pennasen uskon olevan vuoden/kaksi viuhkassa, jonka ajan Schroderus imee kaiken opin ja ottaa lopuksi viuhkan.Tomi Niskanen oli kesällä neuvotellut Joensuun kanssa, joten @Sämppäri minun tietojen mukaan ei ainakaan talvella tuota sinun mainitsemaa pelinjohtokaksikkoa oltu lyöty lukkoon.
Ja näinkö tai kuulinko Lehtimäen nimenkin jossain?
Joman selostajasta jää hieman sellainen kuva, että tykkää kyllä kertoa näkemyksiään, miten tilanteet tulevat kehittymään mutta rivien välistä paistaa semmoinen lievä epävarmuus. Menee sitten vähän semmosen jaapastelun puolelle.Olipas vekkuli selostaja tänään JoMa - Kopla pelissä. Oli kuin Mertaranta Pelicans peleissä.
Jos se on vieläkin se sama sälli (en JoMan kotipelejä ole sitten kevään katsonut yhtään), niin minulle ainakin tulee vahvat fiilikset siitä, että epävarmuus heijastuu hirmuiseksi pätemisen tarpeeksi ja pelin puhki selittämiseen. Ärsyttää että jotain ihan yksinkertaistakin asiaa pitää juurta jaksaen alkaa selittämään, kuin katsojalla ei itsellään olisi silmiä päässään, tai että ei tajuaisi näkemästään yhtään mitään.Joman selostajasta jää hieman sellainen kuva, että tykkää kyllä kertoa näkemyksiään, miten tilanteet tulevat kehittymään mutta rivien välistä paistaa semmoinen lievä epävarmuus. Menee sitten vähän semmosen jaapastelun puolelle.
Voit hyvin olla oikeassa ja Pennanen taisi olla muutaman kerran mukana kakkospelinjohtajana kesän peleissä, joten eiköhän veri vedä vielä kentille.Okei, sitten tilanne onkin mielenkiintoinen. Mutta itse uskon Pennaseen, siitäkin huolimatta vaikka talvella tai kesälläkään ei olisi lyöty vielä lukkoon. Pennasen uskon olevan vuoden/kaksi viuhkassa, jonka ajan Schroderus imee kaiken opin ja ottaa lopuksi viuhkan.
Tässäkin voin olla väärässä, mutta mun tietojen mukaan Väliaholle on ilmoitettu jo talvella, että jatkoja ei tule. Samalla kuulin hauskan yksityiskohdan tai "huhun" siitä yksityiskohdasta. Väliahon päässä on totuttu näkemään lippis edelliskausina peleissä. Tällä kaudella kuitenkin Väliaho on pelannut ilman lippistä. Tuolla olisi kuitenkin syvempi "hattu päästä" tyylinen kunnianosoitustarkoitus. Onko se JoMalle vai koko pesisyhteisölle, eli onko Välläri lyömässä räpylää naulaan? En tiedä.Joensuuta väläytelty yhtenä vaihtoehtona, mutta siinä tapauksessa Väliaholle jäisi taas kerran luu käteen.
Harmittaa toki Väliahon puolesta tuo että todennäköisesti ei jatkoa tarjota. Tai näin olen itsekkin kuullut. Minun mielestäni Ville on ollut tällä kaudella paras Ville minkä olen nähnyt. Silloin kun joukkueella on selkäranka katkennut, niin on ainut joka vielä yrittää.Tässäkin voin olla väärässä, mutta mun tietojen mukaan Väliaholle on ilmoitettu jo talvella, että jatkoja ei tule. Samalla kuulin hauskan yksityiskohdan tai "huhun" siitä yksityiskohdasta. Väliahon päässä on totuttu näkemään lippis edelliskausina peleissä. Tällä kaudella kuitenkin Väliaho on pelannut ilman lippistä. Tuolla olisi kuitenkin syvempi "hattu päästä" tyylinen kunnianosoitustarkoitus. Onko se JoMalle vai koko pesisyhteisölle, eli onko Välläri lyömässä räpylää naulaan? En tiedä.
Tuskin päättyy, mutta ei se kyllä taida ainakaan Joensuussa jatkua, eli sen puolesta Ville voi pitää päässään aivan mitä huvittaa.Harmittaa toki Väliahon puolesta tuo että todennäköisesti ei jatkoa tarjota. Tai näin olen itsekkin kuullut. Minun mielestäni Ville on ollut tällä kaudella paras Ville minkä olen nähnyt. Silloin kun joukkueella on selkäranka katkennut, niin on ainut joka vielä yrittää.
Toivottavasti ei kulisseissa ole kuitenkaan ihan perseilty että on pitänyt henkilökohtainen protesti iskeä päälle. Talvella se hattu oli vielä päässä. En näe kuitenkaan Villellä tuohon hirveää syytä protestoida koska taustalla Ukko Schroderus on kuitenkin sementoitu tulevaisuuden lukkariksi superiin. Protestin ehkä ymmärrän jos Herra Puhtimäki olisi tulossa tänne. Mutta ainakin Puhtimäen omien sanojen mukaan todennäköisesti hänen ura päättyy tähän kauteen.
Mutta mistä näistä tietää. Ja olen itse ainakin iloinen että ei tiedetä mitään. Huhuja tulee ja menee.
Manse tuskin lähtee junnuille Sotkamoon. Ne kun pelaavat Ikaalisissa nousu pelejä. Tuskin niidenkään pelioikeuksia poltetaan turhan takia.Patrik Wahlsten haluaa lyöjäkuninkuuden palavasti ja Tuuva aikoo auttaa siinä. Kolme juoksua eroa Roopeen ja sunnuntaina mitataan että kumpi päästää enemmän juoksuja, junnumiehistöinen Manse vai junnumiehistöinen Kempele.
Patrik Wahlsten haluaa lyöjäkuninkuuden palavasti ja Tuuva aikoo auttaa siinä. Kolme juoksua eroa Roopeen ja sunnuntaina mitataan että kumpi päästää enemmän juoksuja, junnumiehistöinen Manse vai junnumiehistöinen Kempele.
Manse tuskin lähtee junnuille Sotkamoon. Ne kun pelaavat Ikaalisissa nousu pelejä. Tuskin niidenkään pelioikeuksia poltetaan turhan takia.
Superissa kuitenkin viikon pelitauko tulossa.
Eli Topi Kosonen ja Mikko Kemppainen tosiaan mukana.Joensuussa taitaa olla kuitenkin halu säilyttää Ykköspesispaikka, sen verran yllättäviä nimiä on tänään kokoonpanossa.
Kemppainen vieläpä numerolla. Edellisestä pelistä kolme vuotta aikaa. Nyt on kyllä vedetty jokerikortit naftaliinistaEli Topi Kosonen ja Mikko Kemppainen tosiaan mukana.
Eikös näytä olevan halu menettää suoraan? Eikai Lonkainen saa pelata kun eilen pelasi superia yhdeksikössä?Joensuussa taitaa olla kuitenkin halu säilyttää Ykköspesispaikka, sen verran yllättäviä nimiä on tänään kokoonpanossa.
Luulen että Joensuussa on asia otettu selville ennen kun Lonkainen nimetty kokoonpanoon. @Mazaa vahvisti nimittäin eilen että Lonkainen saa pelata tässä sarjassa kyllä.Eikös näytä olevan halu menettää suoraan? Eikai Lonkainen saa pelata kun eilen pelasi superia yhdeksikössä?
Minkä säännön perusteella?Luulen että Joensuussa on asia otettu selville ennen kun Lonkainen nimetty kokoonpanoon. @Mazaa vahvisti nimittäin eilen että Lonkainen saa pelata tässä sarjassa kyllä.
Ei voi olla tuo kun siirtoaika mennyt umpeen. Luulen että liittyy siihen että kyseessä juniori, aloittanut Ykköspesiksessä ja Superissa pelattu vielä runkosarjaa. Mutta kuten sanottua, nuo pykälät ovat melko monimutkaiset ja @Mazaa osannee sanoa tarkan pykälän.Minkä säännön perusteella?
Edit: taisin keksiä, nuoren pelaajan määräaikainen siirto 1-3 ottelun ajaksi.
Minkä säännön perusteella?
Edit: taisin keksiä, nuoren pelaajan määräaikainen siirto 1-3 ottelun ajaksi.
Ei voi olla tuo kun siirtoaika mennyt umpeen.
Totta! Se olikin eri kohdassa tuo väliaikaiset siirrot.Pakko olla tuo kun ei se mikään muukaan voi olla. Nuorten väliaikaista siirtoa tuo siirtoraja ei koske. Lisäksi löytyy tehtynä 8.8. liiton siirtolistalta, joka on julkinen.