Siellä kolmospuolella on metalliaidat. Eihän siinä joskus aikanaan ollut mitään aitoja, mutta ne laitettiin sinne sen takia, että mopopojat eivät pääse rälläämään kentälle. Ihan hyvä juttu, koska eihän tuommoisia 15-kesäsiä mikään pidättele, jos ei aluetta sulje kokonaan.
Vastailut hieman jälkijunassa, kun ei ole tässä pahemmin foorumin äärelle ennättänyt. Ja eipä tuohon enää oikeastaan muuta kommentoitavaa, kuin että olihan tästä Haminan "mopopoika-ongelmasta" ollut täällä jo aiemminkin mainintaa, mutta eipä muistunut mieleen. Tämä sitten ratkaistu siellä noilla em. aidoilla.
Olen itse tyytyväinen, että Kaupissa voi lyödä kunnarin ainakin naisten peleissä kolmosrajasta kakkosrajaan. Takana tulostaulu voi viedä kunnarin, mutta sieltäkin sentään kaksi juoksua tulee.
Jep, Kaupissa on ihan mukavasti kenttä aseteltu & tilaa lyödä läpi.
Aivan hirveä ratkaisu pelin viihdearvon kannalta.
Ihan betonijalkaan näyttäisi olevan tuo aita valettu, eli pysyvä ratkaisu ja alta ei pallo pääse. Tuolla ihan takana saattaa olla vähän nostettu aitaa maasta mutta noin lyhyellä matkalla pallo yleensä vielä pomppii ja todennäköisesti kimpoaa silti aidasta takaisin.
Kulmaan sijoitettu kumura ja läpäri on tuolla yhden juoksun arvoinen lyönti vaikka pesät täynnä.
Puhumattakaan siitä että jokainen väliinlyönti on kannattava hakea riskillä vaikka syöksykopiksi, koska hörppäisyllä ei rankaista = juoksumäärät vähentyvät muutenkin ronskisti.
Samaa olin katsovinani, kun koitin zoomailla niiden kuvien puitteissa, joita tuolta kentältä oli.
Kyllä se pallo sieltä aidan alta mahtuu menemään useasta kohtaa, joten voitte nukkua rauhassa. Ei tänään mitään yltiöpäistä sumputtamista nähty, kopparit tosin pelasivat ehkä normaalia lähempää.
Varmaan joskus harvoin sattuu mahtumaan joo, jos oikein hyvä tuuri käy. Mutta kyllähän tuo aita lähes maanrajassa näyttäisi olevan, erityisesti kakkospuolella, niin ei se kovin todennäköistä ole. Naisten peleissä toki hieman todennäköisempää, kun kentän rajat ovat kauempana itse kenttää ympäröivistä aidoista, ja pallo on jo ennättänyt pahimmat pomppunsa siinä kohtaa pomppia. Tämä siis keskeltä takaa tai kolmospuolelta, jossa Ruudun kenttäesittelypätkän mukaan joitain kohtia oli, josta pallo voi vähän paremmalla todennäköisyydellä läpi mennä.
Ja eihän tällaiset kentän elementit ulkopelikuvioihin aivan älyttömästi vaikutakaan, tai itse peliä radikaalisti muuta. Totta kai hieman rohkeammin uskaltaa ulkopelaajat aavistella tms. mutta siis ennen kaikkea poistaa läpilyönneistä sen suolan, kun lähes aina paikasta kuin paikasta kenttää on palkintona maksimissaan joku yhden pesän ylitys. Tai lyöt kakkosrajasta kentällemenolyönnin läpi ja pääset ykköselle. Vaikutushan on suurempi miesten peleissä, kun kentän rajat ovat isommat, niin tällöin ei tosiaan paljoa jää tilaa etenkään takarajan ja aidan väliin. Jos kopparit pystyvät pelaamaan hieman normaalia lähempänä, niin ei sillä yksikseen tietenkään radikaali vaikutus ole itse pelille, mutta kyllä se toki kentällemenoista lähtien jonkin verran peliä "ahtauttaa".
Tämä tästä. Edelleen hienoa, että uusi ja ylväs stadion on rakennettu Jyväskylään, hyvää PR:ää lajille ja mitä kaikkea. Mutta hanurista on tuo kentän ympäristö aitoineen, sen osalta mielipide myöskin sama. Tykkään, että omalla / suosikkijoukkueen kotikentällä pystyy palloa lyömään rehdisti läpi, haettiin sitä sitten joesta, muuntajalta jne. Ja ehkä parempi nimenomaan noin, että kuitenkin ulkopelaaja saa mahdollisuuden yrittää estää kunnarin, kuin että katsotaan menikö pallo aidanraosta läpi vai ei, ja se on sitten siinä.