Pesiskausi 2021

  • 331 557
  • 2 276

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Fakta kuitenkin on, että yksikään Sotkamon Jymy ei syyllistynyt sopupeleihin.

Roope Korhosen tilanne on julkinen salaisuus pesäpallo piireissä. Kannattaa muuttaa lausunto muotoon, yhtään Sotkamon Jymyn pelaajaa ei tuomittu sopupeleistä.

 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Roope Korhosen tilanne on julkinen salaisuus pesäpallo piireissä. Kannattaa muuttaa lausunto muotoon, yhtään Sotkamon Jymyn pelaajaa ei tuomittu sopupeleistä.

Nyt @TosiFani kokee asiakseen nousta Suomen lain yläpuolelle. Noissa kannattanee olla tarkkana mitä nettiin kirjoittelee, jos lähteenä on vain huhuja.

Kirjoitan uudelleen: Yksikään Sotkamon Jymyn pelaaja ei syyllistynyt sopupeleihin.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Jani Komulainekin tuomittu oikein oikeudessa epärehellisyydestä myös? Vai yrittääkö Grainger maalailla jotain?
muokkaus: petoksesta
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt @TosiFani kokee asiakseen nousta Suomen lain yläpuolelle. Noissa kannattanee olla tarkkana mitä nettiin kirjoittelee, jos lähteenä on vain huhuja.

Kirjoitan uudelleen: Yksikään Sotkamon Jymyn pelaaja ei syyllistynyt sopupeleihin.

Totta kai sinä kirjoitat, se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että Roope Korhonen nosti sopupeleistä 5000 markan voiton, eikä palauttanut rahoja. Jokainen voi sitten itse päättää oliko kyseessä Roopen oma lappu vai nostiko hän kaverin puolesta/ löysikö hän 5000 markan voittolapun.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eikös Jani Komulainekin tuomittu oikein oikeudessa epärehellisyydestä myös? Vai yrittääkö Grainger maalailla jotain?

Kyllä.

Yhtään Sotkamon Jymyn pelaajaa ei tuomittu yhtään mistään kyseisessä selkkauksessa. Mitä kohtaa et ymmärrä? Avaan kyllä tarkemminkin, kun kerrot mikä on epäselvää.

Jokainen voi sitten itse päättää

Mihin lopputulokseen oikeuslaitos mahtoi tulla? Tarviiko senkin jälkeen päätellä jotain vai haluatko kirjoittaa suoraan, mitä ajat takaa?

Lievittääkö yli 20 vuotta vanha sopupeliskandaali Mikko Kanalan rattijuoppoutta?
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun käsittääkseni Roope Korhonen ja Jani Komulainen Sotkamoon Jymystä ovat syyllistyneet petoksen, epärehellisyyteen ja vahingon tekoon sopupallopelissä. Kertoo henkilöistä jotain.

Luulen olevani oikeassa ja uskon että tämä tieto vain halutaan jo unohtaa.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Oho, täällähän on melkoiset kinkerit käynnissä.

Loppupeleinhän on kyse siitä, että sekä Kanala että Vimpelin Veto ole suoraan tuominnut tuota rattijuopumusta vaan sille on kaikessa viestinnässä annettu hiljainen hyväksyntä, heti alusta alkaen kun on toivotettu mahdollisimman pian takaisin peleihin. Tätä en itse ymmärrä.

Kanalaa on eilisen videon perusteella hehkutettu suoraselkäiseksi sankariksi kun tuli asian kanssa julkisuuteen. Minun hattu olisi noussut siinä tapauksessa suoraselkäisyyden merkiksi, että olisi tuonut tuon töppäyksensä suoraan esille ja pyytänyt sitä julkisesti anteeksi/tunnustanut möhlänneensä ja sitten asia olisi taputeltu. Nyt kaikki on keskitetty kaverin vuosikymmenen ongelmaan ja siihen että nähdäänhän hän vielä tällä kaudella pelipaita päällä ja kuukausi on käyty hoidoissa.

Itse olisin toivonut tässä asiassa enemmän kissan nostamista pöydälle. Nyt koko asiasta on jäänyt vähän kaunistelun maku.

No, pääasia että asiassa päästään eteenpäin, edes jollain tavalla.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Minun käsittääkseni Roope Korhonen ja Jani Komulainen Sotkamoon Jymystä ovat syyllistyneet petoksen, epärehellisyyteen ja vahingon tekoon sopupallopelissä. Kertoo henkilöistä jotain.

Luulen olevani oikeassa ja uskon että tämä tieto vain halutaan jo unohtaa.

Mitähän sinä höpötät? Millä perusteella kirjoitat esim. että Jani Komulainen Sotkamon Jymystä on syyllistynyt petokseen. Uskomatonta paskaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Minun käsittääkseni Roope Korhonen ja Jani Komulainen Sotkamoon Jymystä ovat syyllistyneet petoksen, epärehellisyyteen ja vahingon tekoon sopupallopelissä. Kertoo henkilöistä jotain.

Jani Komulainen kyllä sai tuomion, mutta hän ei edustanut tuolloin Sotkamon Jymyä. Mikä on @Moderaattorit kanta sille, että suomalaista urheilijaa syytetään jäsen @omaha n toimesta rikoksesta, johon hänet on todettu syyttömäksi tutkinnan jälkeen?

Viittaan tällä siihen, että Roope Korhonen ei ole syyllistynyt rikoksiin, mistä @TosiFani vihjailee ja @omaha suoraan syyttää miestä. Jatkoajan sääntöjen mukaista?
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei varmaan paljon, kun rattiin hyppääminen kännissä ei ihan jokaisen mieleen tule.

Kenkää noista on tainnut yleensä tulla?
En tiedä. Varmaan menty tapauskohtaisesti. Ehkäpä tämä vaatisi oman keskustelun.

Mennään eteenpäin. Muistatko muuten kuka esitti muhoslaista pöljää, liittyy myös nykyään tähän omaan kotikaupunkiini. @NaPa voi myös vastata. Hyvää viikonloppua! :)
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@Turha Kaukalo, tänne! Miltä tuntuu kannattaa Arttu Lindemanin omistamaa joukkuetta?


Mä oon sulatellu tätä ummetusta vältellen. Mä en onneksi oikein tiedä kuka toi on, mutta eikö se oo Lahest, joten todella epäilyttävää.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitä tulee sopupeleihin niin meillä Hyvinkäällä on siinä(kin) komeat perinteet. Luokkakaveri on edelleen pelikiellossa kun ei palauttanut rahoja. En minäkään olisi palauttanut. Olenhan Hyvinkäältä.

Noin muuten sanoisin, että relatkaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oho, täällähän on melkoiset kinkerit käynnissä.

Loppupeleinhän on kyse siitä, että sekä Kanala että Vimpelin Veto ole suoraan tuominnut tuota rattijuopumusta vaan sille on kaikessa viestinnässä annettu hiljainen hyväksyntä, heti alusta alkaen kun on toivotettu mahdollisimman pian takaisin peleihin. Tätä en itse ymmärrä.

Kanalaa on eilisen videon perusteella hehkutettu suoraselkäiseksi sankariksi kun tuli asian kanssa julkisuuteen. Minun hattu olisi noussut siinä tapauksessa suoraselkäisyyden merkiksi, että olisi tuonut tuon töppäyksensä suoraan esille ja pyytänyt sitä julkisesti anteeksi/tunnustanut möhlänneensä ja sitten asia olisi taputeltu. Nyt kaikki on keskitetty kaverin vuosikymmenen ongelmaan ja siihen että nähdäänhän hän vielä tällä kaudella pelipaita päällä ja kuukausi on käyty hoidoissa.

Itse olisin toivonut tässä asiassa enemmän kissan nostamista pöydälle. Nyt koko asiasta on jäänyt vähän kaunistelun maku.

No, pääasia että asiassa päästään eteenpäin, edes jollain tavalla.

Allekirjoitan tämän sataprosenttisesti. Jos kiinnostaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: NaPa

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Miksi täällä kaivellaan Mikko Kanalan takia Sotkamon Jymyyn yhdistettäviä sopupelijuttuja? Vimpelin Veto ja Mikko Kanala ovat linjansa valinneet. Mies tuodaan suoraan Minnesota-hoidosta Saarikentälle ja kameran eteen. Haastattelussa keskitytään enemmän taklaamaan noita Kanalan lopettamispuheita, kuin niihin johtaneita tapahtumia. Kanala ei ole tainnut vieläkään julkisesti pyytää anteeksi rattijuopumustaan, joka on myös oma vapaa valinta. Kylmät väreet menee faneja myöten kun tätä "sankaria" kiirehditään nyt kaikin voimin mahdollisimman pian kokoonpanoon.

Hienoa että Mikko Kanalan toipuminen on lähtenyt ainakin tuon haastattelun mukaan hyvin käyntiin. Toivotaan että asiat jatkuvat yhtä suotuisissa merkeissä - yrityksiä on ilmeisesti ollut aiemminkin, joista viimeinen päättyi rattijuopumukseen. Ymmärrän aika hyvin miksi ammattiautoilija suhtautuu siihen melko jyrkästi, kun tiellä ammatikseen liikkuu. Minustakin yksi niistä pahimmista hölmöilyistä mihin tyhmyyttään ihminen voi syyllistyä. Alkoholismi on sairaus, mutta juopuneena rattiin hyppääminen on oma valinta.

Kyllähän tästä sellainen tunne jää, että Vimpelin Vedolle on tärkeintä nähdä Kanala pelikentillä, eikä miehen pitkän tähtäimen hyvinvointi. Siitä olen useamman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ettei miestä tarvitse pesäpallosta vieroittaa, mutta kyllähän tämä aikajana melkoisen hurja on. Toivotaan että Kanalan kohdalla asiat menevät hyvin, mutta Vimpelin Vedolle en tästä muista asioista voi pisteitä antaa kuin siitä miten taitavasti koko rattijuopumus on häivytetty pois keskustelusta.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Miksi täällä kaivellaan Mikko Kanalan takia Sotkamon Jymyyn yhdistettäviä sopupelijuttuja?

On kyllä suorastaan halventavaa ja pahinta mahdollista epäkunnioitusta, että Sotkamon Jymy ja sopupeli edes mainitaan samassa lauseessa.

Nyt toivoisin, että täällä tähän viittaavat ymmärtäisivät nostaa käden pystyyn virheen merkiksi ja olisi sitä kautta suoraselkäinen. Olisi minun puolesta sillä hyvä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Haluan korostaa nyt sellaista seikkaa, että missään mielessä, enkä minkään vertaa halua julistaa mitään, tai ruveta minkäänlaiseksi opettajaksi saatika ankeuttajaksi.

Mutta sen verran uskallan tähän todeta, että alkoholismi on sellainen sairaus, jota ei hoideta "kuntoon" yhden kuukauden hoitojaksolla. Siinä päästään vasta alkuun. Toivottavasti Vimpelin suunnalla on ymmärretty tämä. Ja toivottavasti ennen kaikkea hän itse on tajunnut sen.

Mikolle kaikkea hyvää ja tuo kysyy rohkeutta mennä omalla pärställään juttelemaan tuommoisia julkisuuteen. Samasta sairaudesta itse historiaa omaavana voisin sanoa, että tuolla tavalla niitä mörköjä juuri kohdataan ja sitä omaa tunteiden likasammiota tyhjennetään, että uskaltaa mennä puhumaan asioista tuollaisella tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
On kyllä suorastaan halventavaa ja pahinta mahdollista epäkunnioitusta, että Sotkamon Jymy ja sopupeli edes mainitaan samassa lauseessa.

Nyt toivoisin, että täällä tähän viittaavat ymmärtäisivät nostaa käden pystyyn virheen merkiksi ja olisi sitä kautta suoraselkäinen. Olisi minun puolesta sillä hyvä.

Tässäkin jos näistä asioista haluaa keskustella, niin Komulainen ja Roope Korhonen ovat kaksi sellaista pelaajaa, jotka ovat urallaan kalleimman mahdollisen hinnan noista sopupeleistä maksaneet. Kun mietitään minkälaiseen kuoppaan laji noilla tapahtumilla ajettiin ja minkälaisessa asemassa ko. herrat ovat suomalaisessa pesäpallossa olleet. Uratienesteinä noiden tapahtumien seurauksena haihtui ilmaan satoja tuhansia euroja. Sotkamon Jymykin meinasi noiden tapahtumien jälkeen mennä nurin, mutta pysyi onneksi pystyssä. Jos kumpikaan herroista ei ole suunnittelussa mukana ollut, niin vaikka jotain pientä hyötyä olisivat tuosta saaneet, niin se on aika laiha lohtu siihen mitä tuon takia sen jälkeisen ajan huippupelaajat ansioina menettivät. Väitän että maksettu hinta on ollut aika kova.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Runkosarjan kiihkeät ja erittäin kiinnostavat loppuvaiheet käynnissä, mutta palstalla siirretty kelloja muutama vuosi taaksepäin Sotkomo vs. Vimpeli bunkkereihin.

Eikö ketään kiinnosta pleijaripaikat/runkosarjan voitto/ putoamiskärhämät?

Ilmeisesti ei jotenka lopuksi toivon että Mikko Kanala käy ratkomassa mestaruuden Vimpeliin finaaleissa Sotkamon Jymyä vastaan, hoitaa itsensä ajan kanssa kuntoon ja ihastuttaa pesiskansaa vielä useita vuosia eteenpäin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi täällä kaivellaan Mikko Kanalan takia Sotkamon Jymyyn yhdistettäviä sopupelijuttuja? Vimpelin Veto ja Mikko Kanala ovat linjansa valinneet. Mies tuodaan suoraan Minnesota-hoidosta Saarikentälle ja kameran eteen...

Minnesota hoito aloitetaan 28 vrk: n lähihoitojaksolla, jonka Kanala on läpikäynyt. Tämän jälkeen homma jatkuu "siviilissä" 11 kuukautta. Hoidon hinta on sivuston mukaan 6.900€:a. En jaksa uskoa, että Kanala tai Kanalan hoidon maksaja riskeeraisi noin kallista hoitoa tietoisesti. Pesäpallo kuuluu Kanalan siviilielämään työnä, ehkä paluu kuuluu hoito-ohjelmaan.

 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nimimerkille @Grainger mikä olisi sinun mielestäsi sellainen hetki tai mitä pitäisi tapahtua, että Mikko Kanalan synnit rattijuoppoudesta olisi kuitattu? En nyt siis puolustele hänen tekojaan tässä yhtään, mutta kiinnostaa vain kuulla kantasi, kun koet noin kiihkeästi tarvetta häntä kivittää.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Mikko Kanala saa teostaan rangaistuksen oikeuslaitokselta ja se on aivan riittävää.

Mikko on hyvä esimerkki junioreille ja muillekin siitä, miten hän kantaa vastuun teoistaan ja on tosissaan valmis korjaamaan siihen johtaneet päihdeongelmat (moni alkoholismista kärsinyt on syyllistynyttä rattijuopumukseen). Se on minusta kaikkein tärkein juttu.

Potkut tms. eivät edesauttaisi hänen toipumistaan yhtään.

Tsemppiä Kanis!
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nimimerkille @Grainger mikä olisi sinun mielestäsi sellainen hetki tai mitä pitäisi tapahtua, että Mikko Kanalan synnit rattijuoppoudesta olisi kuitattu?

No yksi (1) kuukausi se ei ole.

Eihän Kanala koskaan tuota syntiään tule kuittaamaan. Kerran rattijuoppo, aina rattijuoppo. Mutta Vedon kiire saada Kanala mukaan pudotuspeleihin, on erittäin vastenmielistä.

Ja tämä tyyli, millä koko tilanne on sinne maton alle lakaistu ja Kanalasta leivottu sankari. Mutta en jaksa enää toistaa samaa mantraa. Taitaa aika tasan mennä rattijuoppouden hyväksyjät ja vastustajat. Kumpikaan osapuoli tuskin näkökantaansa tulee muuttamaan. Ellei sitten moinen kriminaali kosahda ensin mainituilla omalle kohdalle.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mikko on hyvä esimerkki junioreille ja muillekin siitä, miten hän kantaa vastuun teoistaan ja on tosissaan valmis korjaamaan siihen johtaneet päihdeongelmat (moni alkoholismista kärsinyt on syyllistynyttä rattijuopumukseen).
Urheilumaailmasta lähtisin esimerkiksi Marko Jantuselle tämmöisiä natsoja tarjoamaan. Näkisin, että Kanalalla on vielä matkaa kuljettavanaan siihen, että hänestä jonkinlaista esimerkkiä päihdeongelmien hoidossa voisi tehdä.

Ihan sama päti aikanaan Jantuseenkin silloin, kun hän oli ollut sen yhden kuukauden raittiina. Siinä kohtaa on vielä liian aikaista kenestäkään toipuvasta päihderiippuvaisesta mitään esimerkkiä ruveta julistamaan.

Ja minulla ei tietenkään ole olemassa mitään aikamäärettä siihen, että kuinka pitkään ihmisen pitää olla raittiina ollakseen esikuva jollekin. Mutta sellaista pitkäjänteistä vastuunottamista omasta elämästään ja omista tekemisistään, niin että ihmiset rupeavat luottamaan siihen, ja ennen kaikkea että riippuvainen itse rupeaa luottamaan, että tuo muutos oikeasti on pysyvää, niin sitä se vaatii.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eihän Kanala koskaan tuota syntiään tule kuittaamaan. Kerran rattijuoppo, aina rattijuoppo. Mutta Vedon kiire saada Kanala mukaan pudotuspeleihin, on erittäin vastenmielistä.
Ei koskaan? Aika raakaa.

Mitenkään hurskastelematta niin eiköhän asia nyt kuitenkin ole sillä tavalla, että ihminen ansaitsee myös anteeksiannon. Tietenkin sillä edellytyksellä, että ensin kasvaa itse siihen anteeksiannon mittaan. Mikko Kanala ansaitsee tämän mahdollisuuden anteeksiantoon ihan siinä missä kaikki muutkin ihmiset. Mutta sinisilmäinen ei pidä tietenkään olla.

Siitä olen sinun kanssasi ihan samaa mieltä, että seuran suunnalta tämä on hoidettu aika heikolla tavalla. Tai ainakin siitä on ulospäin viestitetty huonosti. Toki me emme voi tietää mitä tuolla kulissien takana on keskusteltu, mutta ainakin viestinnän perusteella saa sellaisen kuvan, että seurassa ei oikein tajuta tuota että, mistä tuossa alkoholismin hoidossa oikein on kyse. Nyt siitä saa sen kuvan, että lypsylehmä pitää saada takaisin lypsettäväksi pelikentille ASAP kultamitalien jahtiin, ja tärkeysjärjestys vaikuttaa olevan epäilyttävällä mallilla.
 
Viimeksi muokattu:

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Mutta en jaksa enää toistaa samaa mantraa. Taitaa aika tasan mennä rattijuoppouden hyväksyjät ja vastustajat. Kumpikaan osapuoli tuskin näkökantaansa tulee muuttamaan.

Ääh.. en varmaan nyt tajua jotain/mitään mutta en ole tässä ketjussa viimeisen parin sivun otannalla havainnut yhtäkään rattijuoppouden hyväksyjää? Voisitko tarkentaa @Grainger
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös