Olipahan peli. Vedolta karmeaa huolimatonta sisäpeliä ensimmäinen jakso, toisessa osat kääntyivät. Puhtimäen kanssa olin samaa mieltä että ihmettelin Heikkalan pitämistä numerolla kaksi supervuoroparin ajan ja huhhuh meinasi käydä kylmät. Käsittämättömän kova suoritus Ruuskalta pakkotilanteessa peli kotareihin. Puputtia on hehkutettu syystä ja Mäkelä löi ratkaisevan pinnan kotareissa mutta huhheijaa tuota Perttuakin. Kotarit olivat sitten Puputti-show, toivottavasti tuo pelivire kantaa finaaleihin. Kuten yllä jo todettiin, Haapakoski saadaan todennäköisesti mukaan, mutta olisihan tuo ollut todella timanttinen vielä kun olisi Matias mukana niin heikkoa lenkkiä, kelle palloa pommittaa, ei olisi. Jos oikein muistan, Veto ei koko kauden aikana päässyt pelaamaan täysin ykkösnyrkillä juuri ollenkaan? No, jokatapauksessa vaikka Heikkalalla on pallo pomppinut niin ei hän huono varamies ole ja tuo paljon etenemisvoimaa.
Vaikuttaa siltä, että estääkseen Vimpeli-Sotkamo-finaalit, pitää saada heidät kohtaamaan jo välierissä. Tänä vuonna se oli jo lähellä, mutta Joensuulle kelpasi runkosarjan voitto ja Jymy välierissä vastaan. Kuitenkin ensi kaudella haastajien mahdollisuudet lienee vieläkin paremmat kun askel askeleelta tulevat lähemmäs. Kouvolalta hieno sarja etenkin kun ilman Laaksoa (ja Latvalaa) joutuivat viimeiset pelit taistelemaan. Jokaisessa pelissä heillä oli täysi mahdollisuus voittaa, mutta jotenkin ensimmäisen pelin jälkeen tuntui, että jaksovoitto alla, vastustajalle pelaaja ensi kertaa superin ulkokentälle jne. Ensimmäisessä pelissä oli suurin paikka ottaa ryöstö, niin kuin monet jo ennen sarjaa veikkailivatkin.
Finaaleista voi taas odottaa mitä vaan mutta mikään suuri ihme ei olisi jälleen ratkaisu 5. Pelissä. Jymyn pitää keksiä keinot pomputtomaan vaihtopeliin Vimpelissä, mutta he tietävät miten sekin homma hoidetaan. Kotiedun turvin Vimpeli lienee kuitenkin lievä ennakkosuosikki. Monet hokevat kuinka tylsää samat finaalit ovat mutta itse sytyn eniten juuri tähän el klassikoon.
Ps. Kouvolan kuuluttajasta on sanottu kaikki mahdollinen ja haukuttu kaikilla mahdollisilla tavoilla ja olin päättänyt itse olla ajattelematta asiasta ääneen (vaikka yhdyn valtaosan mielipiteisiin), mutta huusiko mies tänään jostain tarralenkkareista jotakin kun Kanala loukkasi itseään kakkospesälle syöksyttyään? Uskomaton idiootti jos näin teki...