Jos kävisi niin että ykkösessä on kaksi joukkuetta piikkipaikalla tasapisteissä runkosarjan päättyessä, niin mikä ratkaisee keskinäisen paremmuuden?
Itse olisin ehdottanut että 3 pisteen voitot on ensimmäinen juttu jota katsotaan? Hitsi kun en nyt äkkiseltään ykköspesiksen omilta sivuilta löytänyt vastausta.Eikö se ole uusintaottelu? Voiko tällaista termiä edes käyttää tässä tapauksessa?
Itse olisin ehdottanut että 3 pisteen voitot on ensimmäinen juttu jota katsotaan? Hitsi kun en nyt äkkiseltään ykköspesiksen omilta sivuilta löytänyt vastausta.
Jepjep, eli näillä mennään.Pesäpalloliiton sivuilta suora kopio:
"Ykköspesiksen voittaja nousee suoraan kauden 2018 Superpesikseen, josta putoaa Superpesiksessä 14. sijalle jäänyt joukkue. Jos kyse on suorasta noususta tai putoamisesta ja kaksi tai useampi joukkueista päätyy tasapisteisiin, pelataan kahden joukkueen osalta uusintaottelu."
Räksytys kuuluu minustakin pesiskentälle. Henkilökohtaisuudet, kuten Komulaisen uskontovittuilu, eivät tietenkään kuulu kentälle ja lautaskammohommien osalta minä vähän karsastan huutelua, mutta paskoista suorituksista pelissä muuten pitääkin saada kuittia.
Ei oikeastaan mitään ihmeitä. Ennen SoJy-JoMa peliä aprikoi peliä edeltävässä haastattelussa, että mitä Sotkamon kärki on kehitellyt vaihtotilanteisiin, kun ovat hakanneet pelkkää pomppua viimeiset viisi viikkoa. Viittasi todennäköisesti märkään keliin, mutta pomppua löivät pelissä molemmat joukkueet.Mitä Pennanen on sanonut?
Kertokaahan pesisniilot onko niin, että jos pallo menee ulkopelaajan kautta rajoitusalueelle niin sitä vallitseva etenemissääntö astuu voimaan ? JoMa-KossU -pelissä olin näkevinäni, että näin kävi ensimmäisellä jaksolla.
Tuntuu jotenkin epäoikeudenmukaiselta jos näin on.
Jos pallo menee miten tahansa rajoitusalueelle, etenemissääntö on voimassa. Tai ainakin näin minulle on asia aikanaan esitetty. Jos esimerkiksi harhaheitto tai lyönti ulkopelaajan kautta menee katsomoon, ja katsoja pistää pallon taskuunsa, on ihan reilua se, että koko kenttä ei kierrä sen vuoksi.
Kait se on näin sitten pitänyt linjata katsojat huomioiden mutta näissä pienissä kaukaloissa joissa katsomoalue on lähellä kenttää se antaa ulkopelikoukkueelle paljon anteeksi. Riittää siis että estät kropallasi pallon menemisen läpi ja ohjaat sen katsomorakenteisiin jos ei tartu räpylään. Ja miksi varsinkin kotijoukkue ei näin pelaisi..
Eiköhän tuo mene vaihtotilanteissa taas yhdeksi pompon hakkaamiseksi, mikä on mielestäni vähän tylsä elementti pelille, vaikka tuo ei edelleenkään mikään helppo lyönti olekaan.
Sä se et kyllä pysty vastaamaan yhteenkään viestiin heittämättä vähintään jotain pientä provoa / rapalaa vesille. En kommentoi tuohon ensimmäiseen lauseeseen mitään :)Joko se on unohtunut, että Vimpelin hopeinen dynastia rakennettiin pompulla? Ei tainnut silloin hirveästi häiritä.
Onhan tuossa totuuden siemen. Niko Korhosella ja Antti Hartikaisella olisi potentiaalia lyödä muutakin. Mutta jos kenttä on kiveä, niin miksipä ei käyttäisi kotijoukkueen aseita. Kohonen kuitenkin saanee pomputtajat paremmin kuriin kuin yksikään toinen lukkari.
Sä se et kyllä pysty vastaamaan yhteenkään viestiin heittämättä vähintään jotain pientä provoa / rapalaa vesille.