Pesiskausi 2016

  • 179 370
  • 969

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja eilen sitten kesti???

Minusta kannattaisi mielummin etsiä syytä suorituksista, eikä pään kestämisestä. Eilen Vimpelin kärkimiehet onnistuvat, tänään taas onnistujia ovat olleet Jymyn konkarit.
Kotikentällä vähän paremmin hermot pitää, tosin eilenkin alkoi puntti tutista ihan lopussa vielä. Kyllä ne suorituksetkin aika paljon ovat kiinni pään kestämisestä kun finaaleissa pelataan, eikä historia ainakaan helpota Vimpeliä..
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kotikentällä vähän paremmin hermot pitää, tosin eilenkin alkoi puntti tutista ihan lopussa vielä. Kyllä ne suorituksetkin aika paljon ovat kiinni pään kestämisestä kun finaaleissa pelataan, eikä historia ainakaan helpota Vimpeliä..

Näissä peleissä on nähty mitä positiivinen kierre tarkoittaa, onnistumiset ruokkivat onnistumisia. Eilen Vimpelin pelaajat tekivät rohkeita ratkaisuja ja onnistuivat, tänään jaksojen alut ovat tappaneet tuon rohkeuden. Ja päinvastoin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eilen Vimpelin pelaajat tekivät rohkeita ratkaisuja ja onnistuivat, tänään jaksojen alut ovat tappaneet tuon rohkeuden.

Ei se Vetokaan eilen sisällä ihmeitä esittänyt. Löi tietysti tilanteita eri tavalla, mutta sitten tuli niitä kahden ja kolmen palon lyöntivuoroja. Jymy vain oli kotiutuksessa vielä huonompi.

Tänään homma on onneksi normalisoitunut.

Henri Puputti, Henri Puputti. Äiti odottaa kassojen luona. Ihan sekaisin on Puppe sisällä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se Vetokaan eilen sisällä ihmeitä esittänyt. Löi tietysti tilanteita eri tavalla, mutta sitten tuli niitä kahden ja kolmen palon lyöntivuoroja. Jymy vain oli kotiutuksessa vielä huonompi...

Vimpeli oli eilen erittäin hyvä ulkona, hyvä sisällä. Jymy oli tänään erittäin hyvä ulkona, hyvä sisällä.

Edit: Onnistumiset ruokkivat onnistumisia, pelinjohtaja Kuosmanen.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Sinällään harmi, että Puputti ei vaan onnistu Jymyä vastaan. Olisi mukava nähdä Veto haastamassa tosissaan, ja ei se välttämättä kolmeen voittoon asti kanna ilman Puppea.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Henri Puputti, Henri Puputti. Äiti odottaa kassojen luona. Ihan sekaisin on Puppe sisällä.

Jotenkin tulee ajatelleeksi, ettette te kainuulaiset ole oikein hyviä voittajia... Olisiko kuitenkin harjoituksen puutetta siellä nälkämailla? Anyway, itse ottelu oli täysin lohduton - Vimpeli notkahtaa jotenkin automaattisesti, tarvitse olla edes mikään kovin lopullinen ratkaisu, kunhan nyt jotain lunta tulee tupaan niin peli on helposti siinä. Maakunnan rintapitäjien joukkueet eivät ikinä olisi olleet näin täysin kiveksettömiä.
 

Latimeria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyler Seguin
Vimpeli kokovartalokipsissä. Lukkareissa on kyllä aivan järjetön ero, aivan tolkuton. Eikä se rajoitu pelkästään Heimosen heittokäteen, vaan ihan kaikkeen tekemiseen. Jymyn miehet ottaa jatkuvasti kovia lähtöjä, Heimonen ei saa näpyistä poltettua ikinä. Lisäksi heitto lipsuu huolestuttavan usein pesistä ohi. Heittely on olematonta ja riskiä ei ole olemassa, pelin rytmitys on heikkoa.

Toivottavasti Vimpeli yrittäisi värvätä tulevina vuosina jonkun edes hieman pelkoa herättävän lukkarin. Masentavaa nähdä tuon tasoinen lukkari TOP2-joukkueessa.

Tänään peli itsessään oli melko jännityksetön. Jymy oli parempi alusta loppuun saakka ja etenkin Kohonen oli todella hyvä. Nyt sitten taas lähes viikon tauko, joka sekin on aika absurdi ratkaisu. No, odotellaan odotellaan!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Toivottavasti Vimpeli yrittäisi värvätä tulevina vuosina jonkun edes hieman pelkoa herättävän lukkarin. Masentavaa nähdä tuon tasoinen lukkari TOP2-joukkueessa.

Sarjassa kun on vain about yksi pelkoa herättävä lukkari, nähtiin tänäänkin kentällä, ja piru kun herätti todellakin sitä pelkoa...
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Jotenkin tulee ajatelleeksi, ettette te kainuulaiset ole oikein hyviä voittajia... Olisiko kuitenkin harjoituksen puutetta siellä nälkämailla? Anyway, itse ottelu oli täysin lohduton - Vimpeli notkahtaa jotenkin automaattisesti, tarvitse olla edes mikään kovin lopullinen ratkaisu, kunhan nyt jotain lunta tulee tupaan niin peli on helposti siinä. Maakunnan rintapitäjien joukkueet eivät ikinä olisi olleet näin täysin kiveksettömiä.

Täällähän yksi nimimerkki vie esimerkiksi sinua kuin kuoriämpäriä. Jos haluat lisää kainuulaista näkökulmaa, voit katsella esimerkiksi minun postauksia.


e. Sotkamo kaavailee tuosta tänäänkin kentällä nähdystä Huuskosta seuraavaa lukkaria superiin. Kovapäinen junnu, ja saattaa tulla vielä erinomainen. Kaikki merkit siihen suuntaan on olemassa.
 

Latimeria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyler Seguin
Sarjassa kun on vain about yksi pelkoa herättävä lukkari, nähtiin tänäänkin kentällä, ja piru kun herätti todellakin sitä pelkoa...

Kyllä, samaa mieltä. Sanavalinta oli ehkä väärä, mutta pointti oli se että saisi edes vähän päivitystä em. seikkoihin. Kivipelto, Itävalo, Tervo, Kosonen. Itse valitsisin kenet tahansa ennen Heimosta joukkueeseeni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällähän yksi nimimerkki vie esimerkiksi sinua kuin kuoriämpäriä. Jos haluat lisää kainuulaista näkökulmaa, voit katsella esimerkiksi minun postauksia.

Vie kun kuoriämpäriä?? Jos ylimielinen vittuilu oman joukkueen voiton jälkeen on viemistä, niin sitten.

Tänään Jymyn lyöntipeli onnistui, Kohonen on ainoa lukkari joka olisi voinut tuohon vireeseen vastata.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
voit katsella esimerkiksi minun postauksia.

Onelinereissa ei kauan aikaa menekään.

Puputti eilen 3/8 ja tänään 1/5, mutta kritisoida ei saa? Minusta kaveri on ollut kaksi peliä sisällä todella kesy, mutta jos tämä riittää Etelä-Pohjanmaalla, niin selvä. Rinta-aho on joka tapauksessa tällä hetkellä huomattavasti vaarallisempi.

Rinta-ahon kehitys on muutenkin ollut huikea. Lönnmark voi lopettaa rauhallisin mielin, kun planeetan suurin räpylä vaihtuu täysin pelkäämättömään Maasturiin. Ainoa pelko on, että jossain vaiheessa joku kova lyöjä päättää hänen uransa, sillä välillä olisi fiksumpaa vain hypätä sivuun. Sanoisin silti, että sarjan paras etumies.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täällähän yksi nimimerkki vie esimerkiksi sinua kuin kuoriämpäriä.

Tuota, ok. Vaan missä suhteessa? Jos itse olisin esim. Kanadan kannattaja jääkiekossa niin en tiedä viitsisinkö ziljoonannen voiton hetkellä olla kauhean pikkumainen ja vittuileva. Sitä ajattelin tuossa huono voittaja -luonnehdinnassa. Mutta kukin tyylillään tai tyylittömyydellään!
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Toivottavasti Vimpeli yrittäisi värvätä tulevina vuosina jonkun edes hieman pelkoa herättävän lukkarin. Masentavaa nähdä tuon tasoinen lukkari TOP2-joukkueessa.
Itse jotenkin salaa toivoin Seinäjoelle siirtynyttä Itävaloa Vimpeliin. Heimoselle oli toki tehty jo jatkot aiemmin ja eikä vähiten siksi, että oman oman kylän poikia.. Kuinka paljon tuolla asialla saisi sitten olla painoarvoa, niin sitä voi jokainen itse arvioida.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Niin kyllä ainakin minun mielestäni Topi Kosonen on ainoa aktiivilukkari, josta voi puhua Toni Kohosen kanssa samassa yhteydessä ja hänkin jää kokonaisuutena kauas taakse. Muut lukkarit joista voi puhua Kohosen yhteydessä (Kohosen pääsarjauran aikana) ovat mielestäni Olli Hartikainen, Markus Meriläinen (ennen lautaskammoa), Jukka Holttinen ja suurin varauksin Riku Rantanen. Kukaan heistä ei kuitenkaan herättänyt sellaista pelkoa tai jopa "kauhua" jota Kohonen herättää. Hinasi jopa KPL:n finaaleihin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vimpeli kaatui tänään omaan huonouteensa. Heimoselta alkuun yksi paha häpläys ja välittömästi meni pojilta itseluottamus. Kohonen oli loistava. Ja mitä Puputtiin tulee, niin ulkona muutama makoisa suoritus, sisällä taas sitä itseään.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
Tuota, ok. Vaan missä suhteessa? Jos itse olisin esim. Kanadan kannattaja jääkiekossa niin en tiedä viitsisinkö ziljoonannen voiton hetkellä olla kauhean pikkumainen ja vittuileva. Sitä ajattelin tuossa huono voittaja -luonnehdinnassa. Mutta kukin tyylillään tai tyylittömyydellään!


Lähinnä sitä minä ihmettelen, miten noihin vuodesta toiseen porukka jaksaa tarttua. Ja olkoonkin omat postaukset onelinereitä, itsestäänselvyyksien jankkaamisen sijaan. Mielenkiintoista keskuteluahan syntyy tilastoja kertaamalla ja vanhoja fraaseja toistelemalla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Lähinnä sitä minä ihmettelen, miten noihin vuodesta toiseen porukka jaksaa tarttua. Ja olkoonkin omat postaukset onelinereitä, itsestäänselvyyksien jankkaamisen sijaan. Mielenkiintoista keskuteluahan syntyy tilastoja kertaamalla ja vanhoja fraaseja toistelemalla.

No, miten vaan. Itse ajattelen, että jos Nurmo, jossakin huomattavan rinnakkaisessa maailmassa, olisi myös voittanut nuo ziljoona mestaruutta niin ajattelisin lähinnä, että vaihtelu tekisi lajille hyvää, enkä todellakaan jaksaisi vittuilla muutenkin jo pelkästään maantieteellisesti haastetuille sisäsiittoisille kainuulaisille, kun tulisi se ziljoonas ja yhdes voitto. Mutta tosiaan, kaikki tyylillään tai ilman.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kukaan heistä ei kuitenkaan herättänyt sellaista pelkoa tai jopa "kauhua" jota Kohonen herättää. Hinasi jopa KPL:n finaaleihin.

Kuten tänään, taivahan luoja että pelasi aggressiivisesti ja pelottavasti... Mutta Holttinen parhaina päivinään kuten Kosonenkin olivat vähintään näköetäisyydellä. Itse muistan myös kohtuullisen hyvin vielä Pyhälahden ja Iivarisen ammoiset ottelut, ja olivathan hekin todella pahoja lukkareita. Mutta joo, Kohonen on historian paras syöttäjä, ei kahta sanaa tästä. Ja tätä vain korostaa se, ettei tällä hetkellä vain ole niitä näköetäisyydellä olevia, mies on suuri yksinäinen, valitettavasti.
 

Palsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, STL Blues, Jymy
No, miten vaan. Itse ajattelen, että jos Nurmo, jossakin huomattavan rinnakkaisessa maailmassa, olisi myös voittanut nuo ziljoona mestaruutta niin ajattelisin lähinnä, että vaihtelu tekisi lajille hyvää, enkä todellakaan jaksaisi vittuilla muutenkin jo pelkästään maantieteellisesti haastetuille sisäsiittoisille kainuulaisille, kun tulisi se ziljoonas ja yhdes voitto. Mutta tosiaan, kaikki tyylillään tai ilman.

No samalla tavalla minäkin ajattelen, ja siihen viittasinkin tuossa aiemmin.

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten tänään, taivahan luoja että pelasi aggressiivisesti ja pelottavasti... Mutta Holttinen parhaina päivinään kuten Kosonenkin olivat vähintään näköetäisyydellä. Itse muistan myös kohtuullisen hyvin vielä Pyhälahden ja Iivarisen ammoiset ottelut, ja olivathan hekin todella pahoja lukkareita. Mutta joo, Kohonen on historian paras syöttäjä, ei kahta sanaa tästä. Ja tätä vain korostaa se, ettei tällä hetkellä vain ole niitä näköetäisyydellä olevia, mies on suuri yksinäinen, valitettavasti.

Kohonen on jalostanut pelin äärimmilleen, kova fysiikka ja perustekniikka sekä huippu peliäly tekee hänestä ykköslukkarin kautta aikojen.

Peli on muuttunut, mistä syystä eri aikakausien pelaajien vertailu on mahdotonta. Pyhälahden tolppa tai Tuomisen käsi riittäisivät tänä päivänä, mutta heidän kokonaisvaltainen peli on arvoitus, koska pelin taso oli heidän aikakaudellaan paljon heikompaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On muuten Komulaisen Jani vertynyt taas huippukuntoon, kun mestaruudesta aletaan pelata. Muuten kausi on ollut hänen mittapuullaan vaisu, mutta nyt molempina finaalipäivinä Jymyn ykköspalkittu. On se kova. Kaikkien aikojen sisäpelaaja.

Vertailukohtaa voi sitten hakea Vimpelin kapteenista Henri Puputista. Graingerin lanseeraama "kova pehmeille, pehmeä koville" -slogan sopii Puppeen tällä hetkellä kuin nakutettu.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hinasi jopa KPL:n finaaleihin.

No jaa. Koplalla taisi vuosina 2008-2010 olla Superpesiksen suurin pelaajabudjetti, että en nyt tiedä, voiko tuota minään huikeana meriittinä pitää. Kaipa siinä Karjalalla, Kapasella, Latvalalla, Lammilalla, Lehtolalla, Joukaisella ja Partasella on myös ollut iso rooli tuossa menestyksessä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jotenkin tulee ajatelleeksi, ettette te kainuulaiset ole oikein hyviä voittajia... Olisiko kuitenkin harjoituksen puutetta siellä nälkämailla?

Samaa olen ollut huomaavinani. Vähentänyt entisestään kiinnostusta pesäpalloon. Täällä rintamailla toki ollaan enemmän voittoihin tottuneita, ettei mennä aina ihan sekaisin kun voitto napsahtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös