En ole pesäpallopeliä ikinä livenä nähnyt, mutta sopii hyvin tv-lajiksi.
Tämä on muuten ihan totta. Monesti ihmiset väittävät, ettei pesäpallo kuulu televisioon, mutta itse olen nyt olosuhteiden pakosta muutamat viime vuosien finaalit seurannut televisiosta, enkä Hiukassa, niin hyvinhän tässä on mukana pysynyt. Ei valittamista omalta osaltani.
Paljon on jauhettu siitä, että Jymy kaatui Korhoseen ja Komulaiseen, mutta kyllähän todellisuudessa joukkue kaatui yhtenäisenä ryppäänä. Sisällä kukaan ei saanut mitään aikaiseksi ja ulkona ainoastaan Jaakko Heikkinen oli omalla tasollaan. Kuvaavaa on se, ettei Mikko Korhonen ole tainnut koko kauden aikana juosta pallon perässä niin paljon kuin näissä finaaleissa, Jymyn ulkokenttä vuoti joka paikasta.
Ikävä tosiasia on, ettei Mikko Kuosmanen ole pätevä huippujoukkueen pelinjohtajaksi. Ikävä kyllä tähän ei myöskään ole tulossa parannusta, jos ja kun proffa Vuorinen siirtyy Oulun Lipon peräsimeen.
Jymylle on tärkeää saada, sen Lahtisen lisäksi, pidettyä Lauri Suutarinen Sotkamossa. Itse satsaisin myös aika paljon Jaakko Heikkiseen, vaikka mies lienee jo menetetty kortti, ikävä kyllä.
Lippo lienee ensi kaudella taas kova, jos se saa huhutun Vuorisen pelinjohtajakseen ja pelimiehistähän Ouluun on siirrelty Heikkisen lisäksi Topi Kososta. Saa nähdä kuinka kovia menetyksiä PattU kokee todellisuudessa. Voi olla, että mestaruus jää ainoaksi vuosiin, joten kaikki kannattaa ottaa irti. Aholan ja Kokon tulevaisuuden suunnitelmat ovat myös jännät. Jälkimmäinen tosin hyödyttää nykykunnossaan vastustajia enemmän kuin omia.
PuPe julkistaa ensi viikolla muutaman sopimuksen, julkistamistilaisuuttahan siirrettiin alkuperäisestä, joten kenties mukana on jommastakummasta finaalijoukkueesta pelaajia. Toki voi olla, että tilaisuus siirrettiin muuten vain, koska pelit ovat vielä kesken. Mielenkiintoinen pesistalvi on taas tulossa.
Vielä kerran, onnea Pattijoen Urheilijoille.