Oli kohtalaisen kiinnostava peli Järvenpäässä tänään. Alusta asti peli oli mielestäni paremmin Järvenpään hallussa, kun alkukaudella. Eerikäinen löi hienon lyönnin, jolla Pasi Kokkonen kiirehti kotiin. Meriläinen oli ihan hyvä pelissä, mutta jäin odottamaan jotain. Esimerkiksi vaihtolyönnit eivät olleet läheskään yhtä varmoja tai varsinkaan yhtä omaperäisiä, kuin viime kaudella. Eritoten jäin kaipaamaan viime kaudella tutuksi tulleita "stoppilyöntejä", joissa Aatu löi pallon varrella ykköspesän ja kakkospesän väliin ja alastullessaan pallo jäi käytännössä katsoen paikalleen. Meriläisellä kävi minun mielestäni tuuri siinä kummarilyönnissä, vaikka en todella tarkasti tilannetta nähnytkään. Mutta onhan se kiva, että meilläkin käy joskus tuuri.
Osittain peli oli aivan saman näköistä, kuin viime kaudella, mutta välillä peli hajoaa pahemman kerran.
Pienimuotoiset pelaajaraportit:
#1 Pasi Kokkonen: Pelasi yleisesti hyvän pelin sekä ulkona että sisällä. Ulkona yksi virhe. josta Seinäjoki sai juoksun, mutta sitten vastineeksi muutama todellinen pelastus. Sisällä oli hyvä, jos pääsi tyhjään kenttään, mutta poltti/haavoitti Joen harmittavan monta kertaa.
#2 Antti Vihtkari: Vaihtoi hyvin Kokkosta. Ja meni itse myös hyvin kentälle. Pari kertaa oli todella lähellä hyvä vaihtolyönti, mutta osui aivan etulaittoman rajan reunaan. Ulkoa ei jäänyt muuta mieleen, kuin yksi "jäätyminen", jossa olisi saanut poltettua.
#3 Markus Meriläinen: Yksi hyvä lyönti, kunnari ajoista. Siinä lyönnissä oli myös tuuria mukana. Oli muutenkin vakuuttava. Sekä ulkona, että sisällä. Kyllä se vanhakin vertyy vielä uskomattomampaan kuntoon.
#4 Simo Eerikäinen: Jatkaa tällä kaudella siitä, mihin jäi viimekauden finaaleissa. Viime kauden alun jälkeen olin valmis heittämään Simon pois, mutta onneksi hän jäi meille ja jatkoi vielä tällä kaudella. Meidän varmin lyöjämme. Ei ole sellainen lyöjä, joka lyö yhden superlyönnin pelissä, vaan lyö monta varmaa pommia. Ja lisäksi silloin tällöin niitä superlyöntejä.
#5 Riku Rantanen: Aikaisemmin kaudella en ole seurannut häntä, mutta tänään seurailin ja hän vaikutti jotenkin oudolta. Normaalisti Riku on sellainen kohtalaisen iloinen kaveri, mutta tänään oli aivan, kuin olisi ollut loukkaantunut. Mutta mitään ei kuitenkaan ilmeisesti ollut vialla, sillä vielä supervuorossa oli valmis lähtemään. Potkiskeli kypärää ja muutenkin huonolla tuulella.
#6 Jyrki Borenius: Ulkona ei osunut minun silmiini, mutta sisällä oli parempi, kuin odotin. Löi yhden hyvän lyönnin väliin ja oli kohtalaisen varma (ainakin verratessa viime kauteen, jolloin löi harmittavan usein viimeisen koppilyönnin laittomaksi).
#7 Marko Kähkönen: Äijä oli suhteellisen näkymätön ulkona ja sisällä. Muutama onnistunut vaihto sen jälkeen, kun oli siirretty numerolle 3. Mutta myös muutama vaihtolyönti epäonnistui.
#8 Veli- Matti Hakola: Yksi paha munaus ollessaan jokerina lyömässä, kun oli ajot. Ulkona pari hienoa koppia ja muutenkin varmaa peliä. Ajoittain äijä näyttää aivan Sami Partaselta. Tai on ainakin lyhyt ja käyttää huivia, mutta on myös samantyylinen pelaaja Partasen kanssa. Sisällä olemattomat suoritukset.
#9 Oskari Joki: Pelasi itsensä kohtalaisella varmuudella kentälle, mutta usein Kokkonen seuraavana lyöjänä ei osannut vaihtaa. Ulkona sai olla enemmän rauhassa, kuin Kokkonen.
Jokerit:
Jaakko Repo: Eipä käynyt mitään merkittävää tekemässä. Eikä vähemmän merkittävääkään.
Jukka-Pekka Salonen: Pääsi muutaman kerran lyömään, mutta ei esittänyt mitään erikoista.
Pasi Nurminen: Pääsi lyömään kertaalleen, mutta ponnettomia yrityksiä ja ei päässyt enää kokeilemaan.
Pelinjohtaja: Kalmari on aivan liian hiljainen pelinjohtaja. Mielestäni ei osaa johtaa. Ainakaan, kun viime kaudella kerkesi tottumaan Pasi Virtaseen. Minun mielestäni pelinjohdon virheestä tuli turha/turhia juoksu(ja). Kun Seinäjoella oli toiseksi viimeisen mies lyömässä, hän löi koppia, jolloin ykköspesältä vaihtoi Seinäjokelainen kakkoselle, niin pelinjohto huusi, että alas. Siitä syystä mies kakkoselta kerkesi kotiin. Timo Lehtonen oli minun mielestäni tänään hyvä, vaikkei olekaan "oikeasti" pelinjohtaja, mutta silti johtaa ja informoi kenttää paremmin, kuin Kalmari. Kalmari on kyllä taktinen, mutta liian hiljainen pelinjohtajaksi.
Muutenkin Lehtosella on juuri oikea asenne, jonka huomasi siitä, kun tuomari huomautti Lehtoselle vääräaikaisesta huutamisesta, niin samantien tuli kommentti takaisin.
EDIT: Lisäyksiä