Onko pääsarjatasolla nähty kunnon myllyjä? Alemmilla tasoilla ehkä? Itsellä tulee mieleen ainostaan pari ”läheltä piti” - tilannetta: Pattijoki-Sotkamo joskus 20v sitten(?) ja sitten jokunen vuosi sitten jokin Haminan karsintasarja tms.
@adolf ?
Ei kait mitään ihan siis fyysisiä tappeluita.
90-luvun puolivälin paikkeilla olen pikkunassikkana ekaa kertaa vallikentällä istunut. Siinä oli useampi vuosi väliä vuosituhannen vaihteen jälkeen, kun paikallinen pesäpallo oli ihan alamaissa monta vuotta. Sitten jostain suunnilleen 2010-luvun taitteen paikoilta, kun pesis alkoi tekemään uutta nousua täällä, niin siitä lähtien on taas tullut paljon käytyä peleissä. Viimeisen muutaman vuoden ajan sitten todella tiiviisti.
Alla oleva on yksi pahimmista, mitä minä muistan. Olin muistaakseni tätäkin peliä paikan päällä katsomassa. Haminan lukkarina taisi muuten tuohon aikaan olla muuan Jesse Eskelinen.
Samasta pelistä vielä lehdistötilaisuus:
Tuo aika pellemäisen provosoinnin tekevä ja sen jälkeen karkuun luikkiva huoltaja vaikuttaa nykyään HP:n valmennustoiminnassa. Suomarissa on käynyt jo viuhkatelineenä seisoskelemassa. Sitä ennen junioreissa. Kuuluttaja vallikentällä yhä edelleen sama, ja varsin pidetty tyyppi meidän peleissämme. Kotiin päin vetää joo, mutta entäs sitten? Tuohon aikaan hänellä mopo keuli paljon enemmän, ja tästä tapauksesta olen minäkin HP:n kannattajana sanonut monesti, että se mopo lähti aivan rukkasesta. Hamina taisi saada tuosta jotkut rahalliset sanktiot, ja tämän tapauksen jälkeen kuuluttajalta nämä vastustajan provosoinnit hävisi oikeastaan ihan kokonaan pois, vaikka värilasit tiukasti päässä edelleen onkin.
Ja kuten vähän kentällä, kuin kentällä niin on minunkin tuntumani se, että noin ihan yleisestikin myös vallikentällä vielä joskus 10-15 vuotta sitten oli selvästi värikkäämpää meininkiä. Turpakäräjiä oli paljon enemmän, ja esimerkiksi muuan Petri Pulliainen sai vastustajan PJ:na monet kerrat täällä saunan kuumaksi.
Sitten jos mennään jonnekin oikeasti historiaan, niin onhan sitä kaikenlaisia tarinoita kuullut. Poliisisaattueessa on kuulemma joskus pitänyt tuomareita esimerkiksi viedä pois. Ehkä nämä olivat jotain sitä kultaisen 70-luvun aikoja, kun täällä on viimeksi mestaruutta juhlittu.
Noh, vaikka väristä pelikentillä tykkäänkin, niin hyvä että tuollaiset ajat ovatkin menneitä.