Pesäpallo – liveseuranta

  • 860 602
  • 21 193

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Voi vitun Nikkanen... Olipahan hieno kokeneen kopparin suoritus tuohon Robsonin lyöntiin! No sitten ei enää..
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Raaka on tämä sarja. Ei paljoa tarvitse ulkona arpoa niin heti rangaistaan.
 

NaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsurit
Komulainen, Pitkänen ja Puhtimäki. Kaikki osaavat hyödyntää nykyisen matalalinjan todella tehokkaasti. Onhan se näyttävää, mutta eihän tää tee itse pesikselle kovin hyvää. Kohta sen apinoi kaikki, tai ainakin yrittää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Kas70

Jäsen
Komulainen, Pitkänen ja Puhtimäki. Kaikki osaavat hyödyntää nykyisen matalalinjan todella tehokkaasti. Onhan se näyttävää, mutta eihän tää tee itse pesikselle kovin hyvää. Kohta sen apinoi kaikki, tai ainakin yrittää.
Ei tuon korjaaminen nyt nykyaikana mikään ylivoimainen este voi olla. Varsinkin kun ei tarvitse kysellä ympäri maailman lupaa ja ehdotuksia.

Jos tuo siis koetaan yleisesti ongelmaksi.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ei tuon korjaaminen nyt nykyaikana mikään ylivoimainen este voi olla. Varsinkin kun ei tarvitse kysellä ympäri maailman lupaa ja ehdotuksia.

Jos tuo siis koetaan yleisesti ongelmaksi.
Eihän siinä tarvitse kuin sääntöihin muutta syötön vähimmäiskorkeutta metristä vaikka 1,2 metriin. Toisaalta onko se sääntöjen, lukkarin tai syöttötuomarin vika, jos etenkin väärän jälkeen lyöjä lyö n 80cm syöttöön taikka muutenkaan lyödään väärään syöttöön? Mansen lähetyksessä oli syöttötuomarina toimiva Sari Palokari asiantuntijana niin siinä hän sanoi, että lyöty on oikea syöttö. Sitä en muista, miten menetellään esim kysymysheiton puuttumisen suhteen, tuleeko lyödystä huolimatta väärä vai mitätön syöttö.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
...Sitä en muista, miten menetellään esim kysymysheiton puuttumisen suhteen, tuleeko lyödystä huolimatta väärä vai mitätön syöttö.

Kyllä se on edelleen oikea syöttö, mikäli lyöjä lyö!
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kyllä se on edelleen oikea syöttö, mikäli lyöjä lyö!
Okei. En tosiaan muistanut sanoiko Palokari ihan suoraan, että lyöty on aina oikea. Muutenkin pesiksen säännöt ovat hyvin runsaat ettei ihan kaikkia voi muistaa. En esim itse tuota pesäturvan menetystä edeltävän etenijän ajamana tiennyt ellen olisi ollut muutama vuosi sitten katsomassa junnupeliä, missä kahden palon ajossa juoksun turvaamiseksi lyötiin kakkospesälle, missä aiemmin pelissä oli siellä ollut pallon polttelua. Siinäkin tilanteessa tuli torjunta ja ekasta heittoyrityksestä pallo tippui. Seuraavaan heittoon lähtiessä pallo räpylän kautta eli hallussa oli ja silloin lyöjä vei pesäturvan ykkösellä olleelta etenijältä. Kotipesään vielä tuli harhaheitto, mutta eihän se vaikuttanut. Ihmettelin miksi juoksua ei tullut ja silloin vanhempi naishenkilö siitä parin metrin päästä valisti.

Pesistä on tullut sieltä vuosituhannen vaihteesta seurattua ja välillä tuntuu, että joka kausi oppii jotain uutta.

Heitetään tähän myös tagi, kun uusi seuraaja olet @asyouwere
Talvella voi pesiksen sääntöjä tutkia, kuten minäkin teen. Vaikka pesistä on seurattu parikymmentä vuotta hyvin vaihtelevasti ja Tampereelle muuton jälkeen hyvin tiiviisti 2016 naisten peleistä alkaen niin edelleen joka vuosi oppii jotain uutta.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
“23 § Syöttö on oikea, väärä tai mitätön. Syöttö on aina oikea, jos lyöjä lyö.”
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
“23 § Syöttö on oikea, väärä tai mitätön. Syöttö on aina oikea, jos lyöjä lyö.”
Olen varmasti tuonkin pykälän lukenut useasti, kun jopa käytin termiä "mitätön syöttö" aiemmin, mutta en minä tosiaan kaikkea voi muistaa. Onneksi en ole tuomari, kun heillä on hyvin paljon muistettavaa eri tilanteissa, mutta silti me idiootit aina huutelemme virheistä, mitkä eivät edes välttämättä ole virheitä.


Minulla olisi korjaus, mitä en ole kovin monelta muulta vielä kuullut...
Olen niin monta vaihtoehtoa kuullut, että oikeastaan ainoa vaihtoehto olosi palloteline niin valaise meitä. Olen kuullut nykyisillä teknisillä vaatimuksilla syötönkorkeuden nostoa ja syötön korkeuden nostoa jopa 1,5m ja silloin saisi syöttää vaikka lex Rantasta taskusta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Olen niin monta vaihtoehtoa kuullut, että oikeastaan ainoa vaihtoehto olosi palloteline niin valaise meitä. Olen kuullut nykyisillä teknisillä vaatimuksilla syötönkorkeuden nostoa ja syötön korkeuden nostoa jopa 1,5m ja silloin saisi syöttää vaikka lex Rantasta taskusta.
Vastasin kausiketjuun ja siirsin vastaukseni sinne, koska mielestäni siellä tästä aiheesta on mukavampi keskustella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös