Kuinkakohan kauan Pena saa jatkaa valitsemallaan tiellä?Itse olen sitä mieltä,että ihan kaikesta Penaa ei voi syyttää,eikä Pena voi kaikkeen vaikuttaa.Mutta Penaa voi ja pitää syyttää huonosta käyttäytymisestä oman organisaation ihmisiä kohtaan.Anteeksiantamatonta.
Tää on niin tyypillinen keski-ikäisen miehen,joka on noussut kynämyyjästä tj:ksi,perisuomalainen tapa toimia."Et sä tiedä,kuka mä luulen olevani,hei!".Kun sosiaaliset taidot ovat sitä luokkaa,ettei muilla kuin MINULLA ITSELLÄNI ei ole väliä,seurauksena on poltettuja siltoja.
Kun ei ymmärretä,että vaikka asiat riitelevät tai niistä ollaan muuten vain eri mieltä,mennään henkilökohtaisuuksiin.Nythän kuitenkin on niin,että mistään elämää suuremmasta asiasta ei liene kenenkään pelaajan kohdalla olleen kyse,etteikö oltaisi vain reilusti voitu lyödä kättä päälle ja jatkaa eri polkuja.Sen sijaan Pena on haukkunut kaikki ja sana on kiirinyt.Kuka haluaa jatkossa tulla HIFK:hon,kun Matikainen on siellä.Ei näköjään juuri kukaan.
Eikö siellä toimistollakaan ole yhtään keski-ikäistä täti-ihmistä,joka voisi toimia äitihahmona ja kertoa ikävistä asioista jätkille sen sijaan,että Pena käy asian ilmoittamassa omaan "asialliseen" tyyliinsä.Nyt vaan jollekin "Eila-tädille" HR-johtajan titteli,niin eiköhän näiltäkin vältytä jatkossa.
Ja Pena ei saa puhua enää yhdellekään elävälle olennolle.Fränkki ja Kife kun eivät kuulu tähän joukkoon,niin puhukoot keskenään.
Liika on liikaa.