Kaksi ekaa ketjua ovat tähän mennessä olleet ihmeen kiveen hakattuja, ainakin siihen nähden että ykkösketjussa tulosta on saanut aikaan lähinnä Cami pörräämisellään.
Matikainen reagoi surkeaan hyökkäyspeliin Ässät pelin 3 erässä tiputtamalla Nättisen pois kakkosesta ja se oli hyvä päätös. Kärkikentät loppukirissä olivat siis:
Kähkönen-Immonen-Miettinen
Rajamäki-Öhman-Puustinen
Itse olen sitämieltä ettei ykkönen näytä kerta kaikkiaan toimivan noin. Kukaan ei tunnu löytävän toisiaan tuossa kentässä ja kaikki hyvä mitä tuosta on toistaiseksi syntynyt on perustunut Camin veivailuihin. Kakkonen olikin muodossa Öhman-Nättinen-Pudi sitten ihan paska. Puustinen menee ihan hukkaan tuossa seurassa.
Materiaali on nyt niin nirhoinen ettei kahta hyvää kenttää enempää kannata edes yrittää tehdä ja Bluesilla ei kertakaikkiaan ole varaa menettää Kähkösen ja varsinkin Puustisen potentiaalia maalien tekoon jos joku peli meinataan voittaakin. Nättinen ei kertakaikkiaan riitä 2 ensimmäiseen ketjuun vielä. Vauhtia vaan alempaa hakemaan.
Itse rakentaisin kentät joko kaikki munat samaan koriin idealla
Kähkönen-Immonen-Puustinen
Rajamäki-Öhman-Miettinen
tai ehkä jopa mielummin kokoisin kentän joka pelasi Bluesille viime kaudella ennen Eavesin paluuta ison kasan tärkeitä pisteitä Kellerin pelatessa vaisummin eli ykkönen kylmästi viime kauden kolmosen muotoon:
Kähkönen-Häppölä-Puustinen
Tässä olisi nyt antaa selkeästi liikettään parantaneelle Häppölälle vielä yksi kunnon sauma tehdä jotain ja näin kakkoseenkin jäisi vielä kohtuullisia palikoita muodossa:
Rajamäki-Immonen-Miettinen
Itse voisin nähdä Rajamäki-Miettinen akselin toimivan sillä tavalla että Eki raivaa Camin kikkailuille tilaa ja sutii maalin edestä irtokiekot verkkoon. Immosesta on saatava paljon enemmän irti jotenkin. Tuntuu ettei ykkössentteri nyt tee mitään muuta oikein kun voittaa aloituksia. Loput sitten muihin kenttiin. Näin kolmoseen voi vaikka laittaa turhautumaan jonkun ihan sama kenet Öhmanin ja Nättisen seuraan, vaikka Uhlbäckin eikä siihen tarvitse tuhota potentiaalisinta hyökkääjää.
Kokonaisuudessa näihin lappeen miehiin meinasi mennä hermo taas ihan totaalisesti Ässät pelissä. Tarkki tiputtaa kaiken niin kauan että ollaan 2 maalin päässä ja on vielä huonompi rankkareissa kuin Brückler oli. Kokko on taas oma aivan paska itsensä ja Immosta ei edes huomaa kentällä. Jotenkin näille omille riittää enemmän kärsivällisyyttä. Ja se Kokko nyt ainakin ensimmäisenä pois siitä viivasta ja muutenkin Lajusen pakkiparista tuhoamasta toisen peliä.
Joka tapauksessa Kähkönen ja Pudi on saatava samaan kenttään!!