Peltonen ja hinta/laatusuhde
Markkinatalouden lait ovat sellaiset, että jokainen hinta on oikea jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat molempia kaupankäynnin osapuolia tyydyttävällä tavalla. Ei ole siis olemassa "liian isoa" liksaa, jos maksaja kokee saavansa vastikkeen hillolleen. Siksi on sinänsä turhaa urputtaa Hjalliksen maksamista liksoista, jotka ovat lähinnä nakkikioskirahoja verrattuna NHL:ään, mm. Niinimaa 20 mmk/kausi!! Jos Hjallis/Jokerit kokee saavansa vastiketta, niin hintahan on harvinaisen oikea. Pelaajan hinta/laatusuhde ratkaisee.
Aika näyttää Peltosen arvon, mutta minun mielestäni kaikki yli 1 miljoonan markan menevä on liikaa. Ei se niin hyvä ole, eikä se niin paljon myy kausareita tai irtolippuja. Olen siis iloinen ja kiitän Fööniä, että hän jätti huutokaupan väliin jos 1,2 mmk ei todellakaan riittänyt. Siinähän oli jo 200.000 mk liikaa!
Nähtiinhän se jo Tikinkin tapauksessa, että nykyinen kondis ratkaisee, ei menneet saavutukset. Kukaan narrifani, Hjalliksesta ja autokauppiaasta puhumattakaan, ei varmaankaan itkenyt Tikin Saksaan lähtöä. Jääkiekkoa seuraavat ovat saaneet seurata Peltosen tahmeita MM-kisaesityksiä muutamana keväänä sen maagisen -95:n jälkeen. Yliarvostettu mikä yliarvostettu, mutta ehkä juuri sen miljoonan arvoinen.
En toivo Peltoselle loukkaantumista tms, mutta toivon että hän putoaa maan pinnalle kauden mittaan ja ennustan että Hjallis haluaa miehestä eroon jo yhden kauden jälkeen. Luulen, että suuntana on Sveitsi kun ensi vuoden syksyn pelipaikkoja katsellaan.
Voinhan olla väärässäkin, mutta harvemmin...:p