Pelottaako sinua koronavirus?

  • 3 789
  • 39

Pelottaako?


  • Äänestäjiä
    83
Miten on. Pelkäätkö, että tämä virus koituu nyt juuri sinun kohtaloksi ja elämä päättyy tähän virukseen hetkenä minä hyvänsä?

Itse vastaan, että en osaa sanoa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suoraan sanottuna, pelottaa. Ainakin hieman. Etenkin lähipiirini puolesta, mutta tämän päivän uutinen Ruotsin 27-vuotiaasta teho-potilaasta hieman pysäytti ja sai pelkäämään omallakin kohdalla.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
En pelkää omasta puolesta, koska olen fyysisesti hyvässä kunnossa, perusterve kaiffari. Muutamia läheisiä on joiden puolesta huolestuttaa.
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
En omasta puolesta pelkää. Läheisten puolesta kylläkin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En korona minua pelota. Näin mä tän tilanteen kohtaan; kaikki mikä tapahtuu, tulee tapahtumaan joka tapauksessa, stressasin minä sitä tai en. Siispä en lähesty koronaa pelon kautta, kuten en lähesty mitään muutakaan. Olen kylläkin huolissani maapallon tulevaisuudesta, tosin olin sitä jo ennen koronaa joten periaatteessa vallitseva tilanne ei ole vaikuttanut omaan elämääni mitenkään muutoin, kuin että olen nyt totta kai enemmän varuillani julkisissa tiloissa kuten kaupat ja kiinnitän myös enemmän huomiota käsienpesuun.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Pelkään koronavirusta. En pelkää että kuolisin siihen, vaan pelkään että isovanhempani menehtyisivät siihen. Onneksi he asuvat pienellä paikkakunnalla ja eivät käy kuin silloin tällöin S-Marketissa.

Vitutttaa koko saatanan virus. Vittu mun tekisi mieli heittää se saatanan lepakonsyöjä ruotsinlaivalta suoraan keskelle merta. Jäis sinne syömään mereneläviä. Sitähän nuo aasialaiset osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
En pelkää itseni puolesta, mutta esim faija on riskiryhmässä, joten hänen sekä muiden läheisien puolesta kyllä. Onneksi isäukko suhautuu tähän asianmukaisella vakavuudella joten häntä ei tarvitse patistella pysymään sisällä.

Muuten kyllä vituttaa ja surettaa koko tilanne. Opiskelut enemmän tai vähemmän jäissä, ja epätietoisuus tulevasta ja siitä kauan tämä pandemia kestää, vituttaa.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Itse virus ja mahdollinen siihen sairastuminen ei omalla kohdalla pelota. Riskiryhmään kuuluvien läheisten puolesta toki huoli on ajoittain kovakin. Se mikä tässä pelottaa/ahdistaa/mietityttää eniten on juurikin se epävarmuus tulevasta, millainen lama edessä, miten paljon leikataan taas palkkoja jne. Ylipäänsä se millaisessa järkyttävässä kusessa tullaan tämän epidemian jälkeen olemaan.

Ja tähän vielä lisään sen, että suoranaisesti vituttaa kaikkia hallituksen kehoituksia uhmaavat henkilöt joiden takia saadaan kohta ulkonaliikkumiskieltokin riesaksi. Siinähän porukalla pidemmän päälle oikein kunnolla pälli leviää....

Ja ne kiinalaiset lepakonsyöjät, niistä en edes sano mitään. Se porukkahan jatkaa samaa alkukantaista paskaansa tämän jälkeenkin, mistään taaskaan mitään oppimatta.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän pelon puolelle mennään. Molemmat vanhemmat riskiryhmässä iän+ sairauksien puolesta ja itsellä on 1-tyypin diabetes, joka myös kohottaa riskiä.

Ja töissähän pitää käydä. Vähän kummastelen kyllä riskiryhmien työssäkäyntiä, mutta ehkä sitten jos tilanteesta tulee vielä akuutimpi niin ohjeistukset uusitaan
 
K

Kiekkokatsoja

Ei pelota oma tilanne, mutta läheisten tilanne huolestuttaa.
Sanotaanko näin, että tärkeimpiin läheisiini kuuluu 3 riskiryhmään kuuluvaa. Yhdelle heistä jo mikä tahansa flunssa, on todennäköisesti kohtalokas. Ja kahdelle muulle henkilölle, olisi korona suuri riski.
Tämä aiheuttaa huolta, ja luulen että kun tuo pöpö lähtee yleistymään, huoleni kasvaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tulevaisuuden epävarmuus pelottaa. Jos lähtee ihan omasta työstä, joka on mainosalalla, niin mietityttää, että mikä on talouden tila, kun tämä poikkeusaika on joskus toivon mukaan ohitse. Ollaan aika herkkiä suhdanteille. Myyntiosasto totta kai meillä on etulinjassa ja me tukikomppanian jäsenet yritetään auttaa parhaamme mukaan. Jotenkin aika kädestä suuhun menee pk-yrittäjät muutenkin ihan ilman flunssia, niin on tämä kamalan tuntuista. Itse kuulun parin perussairauden myötä riskiryhmään, niin kyllähän sekin mietityttää, puhumattakaan liki kahdeksankymppisestä äidistäni. Mutta kuten totesin, niin eniten nyt huolettaa se, että kauan tämä kestää, meneekö koko kesä poikkeusoloissa ja milloin on tankit kadulla.

Ja milloin pääsee pussikaljalle? Tokihan sinne pääsee vaikka heti, kunhan muistaa turvavälin.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eniten pelottaa lähinnä vanhempien puolesta. Varsinkin kun Äiskä kun pahimmassa riskiryhmässä.

Koronassa myös pelottaa se mitä tää nyt tekee Suomen ja eri maiden talouksille. Tästä kun menee yrityksiä nurin ja pamahtaa paha lama päälle niin sitten taas itsemurhaluvut on nousussa jolloin korona tappaa toisella tavalla. Lisäksi tää epätietoisuus siitä millon tää pahin vaihe mahdollisesti loppuu rassaa.

Mutta kyllä omankin terveyden takia on hieman huolissaan kun tuppaan nykyään saamaan flunssia kovin herkästi. Lisäksi olen muksuna ollu sairaalassa tehohoidossa keuhkokuumeen takia, joten eipä kiinnostas vastavaa ruljanssia käydä uudestaan läpi. Siksi tässä nyt ollaan möksällä ja aika eristykissä muusta maailmasta. Eipä tuolla Helsingissä juuri mitään ole kun kaikki liikuntaharrastukset on peruttu ja ihmisiä ei saa tavata. Vähän kyllä harmittaa vakkariravintoloiden puolesta kun olisin ainakin take-away annoksilla niitä tukenut näinä vaikeina aikoina.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei pelota. Tässä nyt alan omatunnon taistelua käymään siitä, lähteäkö salille vai ei. Viime viikon keskiviikkona työnantaja käski etätöihin. Treenailut ollut siitä asti myös paussilla, mitä nyt muutamia reippaampia kävelylenkkejä ulkosalla tehnyt. Työnantajan kanssa olen jo sopinut, että kävisin joka päivä 11.30-13 salilla enkä näin ollen olisi tavoitettavissa. Näin onnistuisi käydä myös mahdollisimman hiljaisena aikana treenillä. Hankala tilanne kun tuo sali treenaaminen varsinaisesti ei ole kiellettyä, joskaan ei myöskään täysin sallittua.Ilmeisesti hirveän montaa tartuntaa näin valtakunnallisesti ei ole saleilta saatu, mutta samalla en haluaisi olla missään osassa taudin levittämisessä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En korona minua pelota. Näin mä tän tilanteen kohtaan; kaikki mikä tapahtuu, tulee tapahtumaan joka tapauksessa, stressasin minä sitä tai en. Siispä en lähesty koronaa pelon kautta, kuten en lähesty mitään muutakaan. Olen kylläkin huolissani maapallon tulevaisuudesta, tosin olin sitä jo ennen koronaa joten periaatteessa vallitseva tilanne ei ole vaikuttanut omaan elämääni mitenkään muutoin, kuin että olen nyt totta kai enemmän varuillani julkisissa tiloissa kuten kaupat ja kiinnitän myös enemmän huomiota käsienpesuun.

Mulla on itselläni sama suhtautuminen kaikkeen mitä elämässä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Myös tämän koronan suhteen. En siis pelkää, enkä oikeastaan pelkää läheistenikään puolesta sen enempää mitä normaalisti. Tiedostan, että mulla on sellainen jatkuva huoli läheisistäni ja tiedän, ettei ikinä voi olla varma mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Tiedostan myös sen, että isovanhempani ja vanhempani tulevat kuolemaan jossain vaiheessa ja jokainen niistä päivistä tulee olemaan elämäni yksiä pahimpia päiviä. Oli kuolinsyy sitten korona, influenssa, keuhkokuume, syöpä, auto-onnettomuus tai mikä vaan. En voi kuitenkaan heidän kuolemaansa estää.

Eilen aivan tässä asuntomme lähellä syttyi aamulla tuhoisa tulipalo, joka vaati yhden ihmisen hengen. Jotenkin siitä tuli jälleen mieleen tämä elämän raadollisuus. Ihmisten käsketty pysymään pääasiassa kotonaan ja välttämään fyysisiä kontakteja. Koti, joka suurimmalle osalle meistä on se turvallisin paikka maailmassa. Paikka, jossa ei odottaisi mitään pahaa sattuvan, koitui nyt tämän ihmisen kohtaloksi.

Korona on vain yksi vaihe tässä elämässä. Jossakin vaiheessa tämä vaihe loppuu ja toivottavasti silloin tästä kaikesta löydetään myös jotain positiivista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen kaikki kuollaan kuitenkin -asenteella, koska itsellä jo taustallakin sairaus. Olen monia tuttaviani rauhallisempi, tällainen kokemus opettaa. Asioita on pitänyt hyväksyä pitkin elämän kaarta. Musta huumori auttaa myös monessa kohtaa, joitain tätikerholaisia toki tuolla loukkaan.

Mutta kiroan noita, jotka ei sairauksiin ole törmänneet. Tai ehkä ovat, mutta reagoivat överinä silti. Eikö näillä käy mielessä, että joka päivä joku saa jonkun diagnoosin (enkä nyt puhu Koronasta). Se ensimmäisen lääkityksen aloittaminen herättää kysymyksiä ja tällaiset lääkehamstraajat haluaa säikytellä lisää. Vessapaperille en jaksa enää nauraa.

muoks:

Tiedostan, että mulla on sellainen jatkuva huoli läheisistäni ja tiedän, ettei ikinä voi olla varma mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Tiedostan myös sen, että isovanhempani ja vanhempani tulevat kuolemaan jossain vaiheessa ja jokainen niistä päivistä tulee olemaan elämäni yksiä pahimpia päiviä. Oli kuolinsyy sitten korona, influenssa, keuhkokuume, syöpä, auto-onnettomuus tai mikä vaan. En voi kuitenkaan heidän kuolemaansa estää.

Tämä itse asiassa hyvä tarkennus omaankin suhtautumiseen. En osaa olla itsekäs, joskus pitäisi. Osaan sen sijaan olla huolestuneempi läheisistäni, joilla on eri asteisia diagnooseja lähes jokaisella. Parisuhdettani juuri nyt hieman jopa kiroan, haluaisin pystyä huolehtimaan toisesta helpommin.
 
Viimeksi muokattu:

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos tulee lähtö se tulee, ihan yhtä hyvin voi meteoriitti tippua päähän kun poistut kotoa. Mistä näitä tietää.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Minusta on tyhmää suhtautua asiaan yliolkaisesti. Itsekin aluksi - tuntematta asiaa riittävän hyvin - arvioin uhan varsin pieneksi ja reaktiot ylimitoitetuksi, mutta näyttää siltä, että olin väärässä. On osoittautunut, että virus on merkittävä turvallisuusuhka monessakin mielessä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tämä nyt juuri pelota. Vaikka röökiä palaakin, olen ihan hyvässä kunnossa eikä ole mitään sairauksiakaan. Eihän sitä tiedä mitä tuo tekisi jos iskisi, mutta tässä ollaan nyt aika tehokkasti jo eristäydytty muusta maailmasta.

Työt hoituu kotoa ja lähikaupassa olen käynyt, vältellen muita ihmisiä joita nyt ei juuri täällä liikkeellä ole. Mikäs tässä hengaillessa ja hiljaisuudesta nauttiessa.

Vanhemmat ja elossa olevat isovanhemmat tietysti huolestuttavat. Aika paha täältä kaukaa heitä valvoa, mutta luotan kyllä että pitävät järjen päässä.

Ja nyt on perjantai, joten ei tässä viitti synkistellä. Etiäpäin!
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ei suoranaisesti pelota, mutta huolestuttaa, kun vanhemmat kuuluvat riskiryhmään. Itseltä Koronavirus on vienyt tähän mennessä toistaiseksi työpaikan (paluu toki mahdollinen, kun tämä virus on ohi), muutaman mukavan viikonlopun illanvieton ja kaukalopalloturnauksen. Penkkiurheilun puolella kalenteri onkin sitten tyhjentynyt lähes kokonaan.

Ihmiskontaktit on normaalistikin aika vähäiset, niistä ei voi enää vähentää. En tosin haluaisi saada tautia, vaikka normaalit flunssavirukset kiertävätkin yleensä minut.
 

Glove

Jäsen
Toki riskiryhmään kuuluvana jonkin verran huolettaa, mutta ei pelota. Onneksi tilanne on semmoinen, että olen voinut eristäytyä kotiini ihan rauhassa. Katsotaan nyt miten etenee. Kotonahan minä olen jo muutaman vuoden ollut muutenkin niin ei mulla tähän pää tule hajoamaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ainut läheinen, jonka puolesta tämä pelottaa on lasten toinen mummo eli ex-anoppi. Hänelle tehtiin viime juhannuksena kiireellinen ohitusleikkaus, mutta sai siinä samalla sitten jonkun tulehduksen ja oli koko kesän kuoleman kielissä. Selvisi kuitenkin, mutta korona luultavasti veisi jos häneen iskisi. Onneksi hänellä on Oulussa kaksi tytärtä, jotka voivat hänelle kuskata ruokaa ettei tarvitse kotoa poistua minnekään.

Muuten ei sinänsä, mutta minulla on kavereita ja ystäviä ympäri maailmaa ja hieman pelkään että jollekin saattaa tämä osoittautua kohtalokkaaksi. Ei nyt välttämättä tuttuihini itseensä kun emme me 70-luvulla syntyneet sinänsä riskiryhmää ole, mutta kaikilla on läheisiä riskiryhmäläisiä, ja melkein varmasti jonkun lähipiiriin iskee tragedia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Poikani puolesta pelkään. Viisi vuotta sitten influenssa vei hänet kuukaudeksi koomaan, koska hänellä on tietty geenimutaatio joka veti viruksen aivoihin. Siitä jätkä selvisi, opetteli neljävuotiaana uudestaan puhumaan, kävelemään jne. Aivot oli välillä ihan kaurapuuroa, eikä tiedetty selviääkö hengissä edes. Näkökyvystä katosi 90%, motoriikka on hitaahkoa mutta jätkä on selviytyjä. Nyt on reipas tokaluokkalainen, mutta kuitenkin riskiryhmää. Kukaan, edes parhaat neurologit, ei tiedä miten juuri tämä virus häneen vaikuttaisi. Saattaisi olla taas lanssileikka teholle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kyllä kait virus ennemmin kuin joku kahden viikon karanteeni, missä käyt vaan kerran päivässä kaupassa ja puolen tunnin kävelyllä ulkona. Mut funtsikaa niitä, jotka on kuukauden karanteenissa. Eikö siinä vaiheessa jo vituta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös