Cannedheat13
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko
Haluaisin avata tällaisen ketjun, jossa olisi jokaisella mahdollisuus kertoa pelitapa, joka olisi voittava. Minua itseäni ajatus hieman vieroksuttaa, mutta olenkin vain minä. Eli, ole hyvä...
Virran pyöritys oli kyllä niin eriä mitä tämä nykyinen. Tuohon aikaan pyöritys oli että luisteltiin kovaa hakien kokoajan syöttöpaikkoja, välillä siniviivalla ei edes ollut ketään, kaikki vaan nousi ylöspäin ja koitti etsiä sitä pientä väliä. Nyt välillä näkee näitä Lukon pyörityksiä niin lähes aina 2-3 ukkoa seisoo siniviivalla ja yksi suojaa kiekkoa laidalla eikä kukaan luistele yli höntsävauhtia, aina vähän katellaan että mitä kiekollinen pelaaja tekee.Pyöritettiin joskus Virran aikana pitkiä putkia hakien sitä paikkaa ja vastustaja väsyi ja väsyi. Se väsymys näkyy pelaajissa loppupelin ajan.
Jotenkin koen tärkeänä muistaa että varsinkin Virran viimeisimmällä (meinasin kirjoittaa että viimeisellä, mutta mistä sitä ikinä tietää) kaudella eli sillä mestaruuskaudella Lukolla oli selkeästi ellei jopa ylivoimaisesti sarjan paras pelaajamateriaali. Nytkin ollaan siellä kärkijoukossa mutta ei erotuta ihan yhtä selkeästi kuin tuolloin. Sillä materiaalierolla se pyörittely ja syöttely oli hieman helpompaa.Virran pyöritys oli kyllä niin eriä mitä tämä nykyinen. Tuohon aikaan pyöritys oli että luisteltiin kovaa hakien kokoajan syöttöpaikkoja, välillä siniviivalla ei edes ollut ketään, kaikki vaan nousi ylöspäin ja koitti etsiä sitä pientä väliä. Nyt välillä näkee näitä Lukon pyörityksiä niin lähes aina 2-3 ukkoa seisoo siniviivalla ja yksi suojaa kiekkoa laidalla eikä kukaan luistele yli höntsävauhtia, aina vähän katellaan että mitä kiekollinen pelaaja tekee.
Tätä materiaali etua ei näy joka pelissä. Ei edes ennalta heikompia vastaan, jotka pitäisi luistella kumoon. Jos otetaan sarjan hänniltä sanotaan 6 joukkuetta ja katsotaan pelaaja materiaali niin onhan siinä huima ero.Jotenkin koen tärkeänä muistaa että varsinkin Virran viimeisimmällä (meinasin kirjoittaa että viimeisellä, mutta mistä sitä ikinä tietää) kaudella eli sillä mestaruuskaudella Lukolla oli selkeästi ellei jopa ylivoimaisesti sarjan paras pelaajamateriaali. Nytkin ollaan siellä kärkijoukossa mutta ei erotuta ihan yhtä selkeästi kuin tuolloin. Sillä materiaalierolla se pyörittely ja syöttely oli hieman helpompaa.
Aina kun verrataan siihen Virran dominointikiekkoon, niin täytyisi jaksaa antaa saman verran rakennusaikaa myös muille. Ei ole siis ihan reilua verrata esim. tämän hetken Lukkoa Virran kolmos- ja neloskauden Lukkoon.
Mistä tiedät, että kaikki ulkkarit vaihtavat maisemaa? Sulla tuntuu noita "faktoja" löytyvän tuon joka ketjussa olevan junnuttomuusjargonin lisäksi.Virtahan tuli silloin rakentamaan uutta nousua, painolastina oli esim Tukosen ja Marttisen kalliita soppareita. Virta kehitti nuoria pelaajia ja sieltä Koivistoiset ja muut kehittyivät ratkaisupelaajiksi.
Nyt Kalle on löynyt all in ja rosteri hankittu täyteen kokeneita palkkaratsuja ja paljon ulkkareita. Liki kaikki vuoden sopparilla ja vaihtavat maisemaa kauden jälkeen. Lämsä on tekemässä vain tulosta ja peluutus sen mukaista. Lukossa ei ole ainoana liigaseurana pelannut yhtään junnua kauden aikana. Peluutus on tiivistä ei ja samat miehet istuvat katsomossa.
Tuossa on se, että tulosta on pakko tulla. Jos Lukko ei pääse top 4 ja oma nuoret lähtevät muualle, niin kannattajat hermostuvat. Sen vuoksi Lämsän on saatava tulos aikaan. Ei ole mitään projektia, vaan ensi kaudella joukkue rakennetaan uudelleen ja suurin osa pelaajista vaihtaa maisemaa
Mistä tiedät, että kaikki ulkkarit vaihtavat maisemaa? Sulla tuntuu noita "faktoja" löytyvän tuon joka ketjussa olevan junnuttomuusjargonin lisäksi.
Jandric on toista vuotta, Morand on toista vuotta, Stenqvist on toista vuotta. Vuosien saatossa näitä on vaikka kuinka paljon. Varmasti joku lähteekin, mutta jos joku halutaan pitää, niin varmasti mahdollisuus on. Paljon puhut Lukon rahasta, mutta en usko sinun tietävän niistäkään sen enempää kuin täällä muutkaan.No ainakin suurin osa, puhtaasti verotuksen takia. Lukko ei pysty maksamaan nettona tarpeeksi, kun verohyöty poistuu. Tai sitten pelaajabudjettiin pitää tankata milli lisää.
Ei Lukolla montaa pelaajaa ole, joilla olisi pidempi soppari tehtynä?
Ei kai se junnuasia jargonia ole, vaan fakta. Voit tarkistaa asian tilastoista.
Mua kyllä aidosti kiinnostaa, että miten on mahdollista nähdä Lukon peli tällä tavalla. Omaan silmään ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta melkein joka pelissä Lukko on milteinpä luistellut vastustajilta jalat alta. Enemmän mun nähdäkseni ongelma on ollut se, ettei tuota luisteluetua olla saatu käännettyä vielä riittävällä tavalla hyviksi maalipaikoiksi.Asiat mistä on puhuttu haastatteluissa, ei kyllä kaikilta osin toteudu kentällä. Esimerkkinä nyt vaikka on painotettu että Lukko haluaa olla liikkuva ja nopea, mutta ei sitä kyllä peleissä ole siinä määrin hyödynnetty, mitä voisi odottaa.
Ilmiselvät asiat on varmaan tullut selväksi, mutta mielestäni pyrit hakemaan päivästä toiseen täälläkin jotain peiteltyä konfliktia johon et tunnu saavan tanssiparia. Lukko (Lämsä) on linjansa valinnut tälle kaudelle ja jaksat tätä toistella joka topicissa.No ainakin suurin osa, puhtaasti verotuksen takia. Lukko ei pysty maksamaan nettona tarpeeksi, kun verohyöty poistuu. Tai sitten pelaajabudjettiin pitää tankata milli lisää.
Ei Lukolla montaa pelaajaa ole, joilla olisi pidempi soppari tehtynä?
Ei kai se junnuasia jargonia ole, vaan fakta. Voit tarkistaa asian tilastoista.
Ilmiselvät asiat on varmaan tullut selväksi, mutta mielestäni pyrit hakemaan päivästä toiseen täälläkin jotain peiteltyä konfliktia johon et tunnu saavan tanssiparia. Lukko (Lämsä) on linjansa valinnut tälle kaudelle ja jaksat tätä toistella joka topicissa.
Se mikä ei ole ainakaan mulle vielä tullut selväksi on se että kumpaa oikein peräänkuulutat täällä? Sitä että Lukko peluuttaisi junnupelaajia mahdollisen menestyksen kustannuksella vai että kokoonpanossa on meritoituneita Liigapelaajia ja ulkkareita? Kumpi parempi, kun tätä vastakkainasettelua haet jatkuvasti.
Älä viitsi. Ei ole mitään Lämsä fan clubia. Omasta puolestani voin sanoa että olisin ihan ookoo mikäli Lämsä vaihtuisi. Olen yhtä ookoo että katsotaan tämä kausi loppuun. Sitten toimitaan tuloksen mukaan.Konfliktia, kun keskustellaan asiasta. Täällähän on pari todella äänekästä Lämsä fan-klubin jäsentä, jotka kärkkäästi tyrmäävät kaiken kritiikin Tomille tai Lukon toiminnalle, ping @SFedo ja @Lämmääpäähän. Osion ylikonstaapelina toimii tutusti kokenut @Mark Fox. Minusta olisi vain hyvä, että on värikästä keskustelua monesta suunnasta, eikä vain yhtä mielipidettä, jota laumassa toistetaan. Palsta näivettyy tuolla tavalla.
Kysymykseen. Omasta mielestä harjoitusmatseissa ja syksyn runkosarjan peleissä Lämsän olisi pitänyt antaa junnuille näyttöpaikkoja. Esim Välilälle palkinto hyvistä otteista U20-joukkueessa. Samoin minusta nuoremmista pelaajista Lenni ja Korkka olisivat ansainneet selvästi enemmän peliaikaa. Kevääseen on kuitenkin pitkä matka, tosipeleissä ehtii sitten vetämään kokeneilla ratsuilla. Samoin mv-pelissä olisin antanut Lebelle enemmän aloituksia ja sitä kautta pelituntumaa. Olen ihmetellyt, kun samat miehet istuvat katsomossa, eikä heille haeta peliaikaa mistään.
Tämä lähentelee nyt pikkuhiljaa henkilöön menemistä joka ei millään tasolla ole ookoo. Minun mielestäni.
Arvon @Hagi ,tämä kaikella ystävyydellä koska me kuitenkin kaiketi kannatamme samaa joukkuetta.En ole ainakaan itse kritisoinut koskaan Lämsän ulkonäköä tai mitään siihen liittyvää. Vain pelillisiä asioita tai Lämsän puheita.
Totta puhut, olihan lukon jengi aivan euroopan kärkeä sanoisin.Jotenkin koen tärkeänä muistaa että varsinkin Virran viimeisimmällä (meinasin kirjoittaa että viimeisellä, mutta mistä sitä ikinä tietää) kaudella eli sillä mestaruuskaudella Lukolla oli selkeästi ellei jopa ylivoimaisesti sarjan paras pelaajamateriaali. Nytkin ollaan siellä kärkijoukossa mutta ei erotuta ihan yhtä selkeästi kuin tuolloin. Sillä materiaalierolla se pyörittely ja syöttely oli hieman helpompaa.
Tällä hetkellä meillä on sama materiaali etu sanoisin noin kahdeksaan liiga joukkueeseen verrattuna. Miksi näitä vastaan pyörittely ja syöttely ei ole helppoa?Totta puhut, olihan lukon jengi aivan euroopan kärkeä sanoisin.
Arvon @Hagi ,tämä kaikella ystävyydellä koska me kuitenkin kaiketi kannatamme samaa joukkuetta.
Viittasit aiemmin laumaan joka toistaa yhdessä samaa mielipidettä. Ainakin itse koen kyseisen väitteen jossain määrin loukkaavana, sillä minun mielipiteeni ovat täysin omiani eivätkä kuulu mihinkään laumaan.
Ehkä voisit hieman tarkistella mistä meitä muita kirjoittajia syytät. Vaikka oltaisiinkin eri mieltä kanssasi.