Pelisuoritukset kaudella 2014–2015

  • 114 186
  • 499
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Eetu Sopanen on iso, fyysinen kaveri joka on raamiensa ansiosta erinomainen kaksinkamppailutilanteissa ja suojaamaan kiekkoa, aivan kuten isoveljensäkin. Kyllä tuosta vielä luotettava liigatason pakki kouliintuu. Tykkään.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Mäenalanen täysin tyhjä kortti. Miksi hankittu.

Taavi Vartiainen oma juniori satanolla parempi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mäenalanen täysin tyhjä kortti. Miksi hankittu.

Taavi Vartiainen oma juniori satanolla parempi.

Ensiviikolla kolme peliä neljään päivään, joten kaikki tulevat kyllä saamaan peliaikaa. A-junnuilla pelit la-su joten Vartiainen saanee nuorissa YV-aikaakin, vähän kuin laitettaisiin rahaa pankkiin. Mäenalanen varmasti vielä parantaa kunhan saa muutamat treenit alle, sen verran on kuitenkin kaverilla aikaisempia näyttöjä. Eetu Sopasen pelit jäivät muuten kesken, minkähänlaista huilia tässä uskaltaisi veikkailla?
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Mäenalanen täysin tyhjä kortti. Miksi hankittu.

Taavi Vartiainen oma juniori satanolla parempi.

En tiiä oliko provo vai heititkö vitsillä mutta herranjumala nuorukainen pelannut yhen pelin uudessa joukkueessa sekä ympäristössä ja se ettei onnistunut pisteiden nakuttelussa saman tien heti ekassa matsissa, tekee hänestä siis suoraan paskan hankinnan? Sori, mä en löydä tähän enää sanoja.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen palstalla ollut vähän aikaa, ja nyt jo vituttaa tuo Jari66. En tiedä astuinko nyt pahasti miinaan, mutta mitä helvettiä ton äijän päässä oikein pyörii, vai pyöriikö mitään?

Hurri pelasi tänään ihan hyvin. Kudelka tuuraa YV:ssä ihan mallikkaasti. Juvonen maalilla epävarma, mutta onneksi SaiPa ei tänään terävimmillään.
Mikähän muu pisti silmään.. Noh, se sama vanha vitutuksen aihe, eli se että meidän ykkössentteri ei osaa tehdä maaleja. Ihan sama mitä kukakin sanoo, mutta Redenbachin ei pitäisi olla meidän ns. ykkössentteri. Kantaa kultapottaa kakkossyöttöjen ansiosta. Varmasti parantaa vielä ja pidän kyllä miehestä, mutta en ykkössentterinä.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Joo että semmoinen peli oli tämä SaiPaa vastaan. Huiskittiin aluksi kiekko omaan maaliin (saattoi osua Taviin matkallaan) niin paha sitä ylläriä oli Juvosen enää kiinni napata.
Loppuminuuteilla Pelicans-YV:ssä (oliko sitä edes?) SaiPa karvasi ja loi alivoimalla maalipaikkoja, siitä pian siirretty rangaistus Pelicansille jne ...

Nähtiinkö muuten tässäkin pelissä se kuuluisa "Sluu Vuutink"-jäähyn (sori, en taho kirjottaa sitä typerää enkkutermiä oikein) arvoinen kontakti, kun SaiPan "McSisärengas" tuli takaapäin Saarenheimon pohkeille ja pyyhkäisi hänet nurin Pelicans-päädyssä maalin takana? -Miten näette/näitte tilanteen? Ottelurangaistuksen arvoisia tekoja kuitenkin, jos tuomari niin haluaa arpoa.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen palstalla ollut vähän aikaa, ja nyt jo vituttaa tuo Jari66. En tiedä astuinko nyt pahasti miinaan, mutta mitä helvettiä ton äijän päässä oikein pyörii, vai pyöriikö mitään?

Ootas kohta ku se rupee sua pojittelemaan. Hän on kuulema käyyt pelikaanin peleissä jo päivää ennen kun isoisä lampun osti. Maailman ensimmäinen hipsteri. Se 66 viittaisi syntymävuoteen ja eniten vituttaa se, että sillä vuosiluvulla se ei oo mulle mikään isä. Jos ei kyllä poikakaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Olen palstalla ollut vähän aikaa, ja nyt jo vituttaa tuo Jari66. En tiedä astuinko nyt pahasti miinaan, mutta mitä helvettiä ton äijän päässä oikein pyörii, vai pyöriikö mitään?

Voi hyvänen aika. Laita yksityisviestiä niin voidaan halutessasi keskustella mitä "helvettiä minun päässä pyörii vai pyöriikö mitään" se kun ei taida keskimäärin kuulua tämän keskustelupalstan aihepiiriin.

Kait täällä edelleen saa esittää mielipiteensä joukkueen tekemisistä ja edesottamuksista ilman että herkimmät palstalaiset alkavat hyppimään seinille.

Mäenalanen on varmasti loistava ja potentiaalinen juniori mutta vain kuukauden laina Oulusta. Meillä on omasta takaa ihan yhtä loistavia ja potentiaalisia saman ikäluokan junioreita. Pyydän anteeksi että esitin mielipiteeni karrikoidusti.

Mutta kyllähän Pelicansin edesottamukset ovat keskimäärin menossa parempaan suuntaan vaikka tuo loppuhetken tasoitus ottikin kauniisti sanottuna koville.

Tuo Eetun töötti olisi pitänyt kuitata.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mitä jos tehtäisi palsta 'Keskustelupalstalaisten suoritukset kaudella 14-15'?
No ei vaan.

Mäenalainen on loistava haku ja pelasi hieman ujostellen ensimmäisen pelin, mutta kaverissa on huima potentiaali. Taavi Vartiainen on mun uusi suosikkipelaaja kyllä, sen verran ihana iso, kova, kamppailuhaluinen ja taitavakin se on, loistava pelaaja, parhaita Pelsu -lupauksia vuosiin, mutta ymmärrettävää on se että pitää tasapainotella sillä pelaaja Taavi junnuissa yv:tä ja 18-20min per peli, vai vetääkö 10min tai alle edarissa.
Mäenalainen iskee itsensä läpi parissa vuodessa, nyt olisi hyvä tilaisuus antaa hyvä kuva Lahdesta kaupunkina, eihän sitä tiedä vaikka kaveri tekisi juhamattiaaltoset ja tulisi Lahteen iskemään itsensä liigan eliittiin.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Mäenalanen on varmasti loistava ja potentiaalinen juniori mutta vain kuukauden laina Oulusta. Meillä on omasta takaa ihan yhtä loistavia ja potentiaalisia saman ikäluokan junioreita.
Haluaisin mielelläni nähdä listan yhtä potentiaalisista junnuista. Oliko meillä omastakin takaa monta junnua jotka ovat voittaneet U20 MM-kisojen maalikuninkuuden? Joo, Björninen on lupaava, mutta on sentteri ja kaikenlisäksi loukkaantunut. Sebastian Repo on lupaava pelaaja myös, mutta vielä kaukana liigatasosta, sen näki treenipeleissä.

Toki pitkällä tähtäimellä olisi toivottavaa että omat juniorit saisivat vastuuta, mutta se mitä tämän hankinnan yhteydessä ei julkisuuteen kerrottu, on se että Mäenalasen laina oli reagointi Anrei Hakulisen sairasloman ajaksi. Siihen ruutuun hyvä haku, sillä Mäenalanen on valmiimpi liigapelaaja kiekolliseen rooliin kun yksikään omista junnuistamme. Se, että Mäenalasen ensimmäinen peli ei vakuuttanut, ei ollut ihme. Takana taisi olla pari reenit uudessa ympäristössä, eikä itseluottamuskaan varmaan tapissaan kun on joutunut katsomosta käsin seuraamaan pelejä.

Se miksi joku ihmettelee että Vartiainen tippui kokoonpanosta, esitän vastakysymyksen, että kuka muu sieltä olisi pitänyt tiputtaa? Taavi on juniori-ikäinen ja pääsi eilen A-junnujen pelissä isoon rooliin.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eikös pointti ole että täällä saa itse ilmaista oman mielipiteensä, turha niistä on ottaa nokkiinsa, jos sattuu olemaan eri mieltä.

Toki pitkällä tähtäimellä olisi toivottavaa että omat juniorit saisivat vastuuta, mutta se mitä tämän hankinnan yhteydessä ei julkisuuteen kerrottu, on se että Mäenalasen laina oli reagointi Anrei Hakulisen sairasloman ajaksi. Siihen ruutuun hyvä haku, sillä Mäenalanen on valmiimpi liigapelaaja kiekolliseen rooliin kun yksikään omista junnuistamme. Se, että Mäenalasen ensimmäinen peli ei vakuuttanut, ei ollut ihme. Takana taisi olla pari reenit uudessa ympäristössä, eikä itseluottamuskaan varmaan tapissaan kun on joutunut katsomosta käsin seuraamaan pelejä.

Veikkaanpa, että Mäenalanen hankittiin, kun Mustosesta kuultiin huonoja uutisia. Tämän takia tarvittiin paikkaaja ainakin Hakulisen paluuseen asti. Harmi vaan Joelin kannalta, jos vanhat vaivat ovat uusiutuneet tai alkaneet taas oireilemaan. Jotenkin mun mielessä tämä koko järjestely ja Joelin pelaamattomuus viittaa johonkin vakavampaan. Ja ihan ok Mäenalanen pelasi, meinasi jopa saada maalipaikankin, mutta juuri sai SaiPalaiset mailaa väliin, oli muuten mainio esityö Alanteelta siinä paikassa. Kyllä se tuosta vielä, voidaanhan me Mäenalanen ottaa tänne breikkaamaan, ei haittaisi mua yhtään.

Pelisuorituksista sen verran, että nyt on alkanut löytyä vauhtia hyökkäystenlähdössä, ja pakit tajuavat lähteä vaikkapa itse nousemaan kiekon kanssa, jos syöttötilaa ei löydy. Erinomaisen esimerkin antoi Tuhkanen Ilves pelissä, hyökkäys johti lopulta maaliin.

Ainut hasardipakki tällä hetkellä on Laurila, ei yksi maali paikkaa niitä montaa harhasyöttöä ja aivopierua mitä tulee pelin aikana. Laurilan bravuuriliike on jättää kiekko sokkona taakse kulmaan, mutta hupsankeikkaa siellähän onkin yleensä vastustaja. Hurriakin on täällä jonkun verran parjattu, mutta viime pelissä oli ehkä hieman parempia merkkejä, ollaanko nyt näkemässä Joonaksen heräilyä vähitellen? Toivottavasti Lämsällä on munaa jättää Hemu ainakin parissa pelissä katsomoon, sitten kun siihen on mahdollisuus.
 

Cash

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muutaman pelin tällä kaudella nähneenä toteam, että Smotherman on ollut aivan turha kaveri. Toivotavasti kuitenkin parantaa ja osoittautuu oikeaksi vahvistukseksi.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Hyviä pointteja Arsilta ja Calelta.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että nykyrosterisssa kiekollinen kakkossentteri edustaa prioriteettitarpeen kärkeä. Ymmärrän kyllä tarjonnan ja budjetin asettamat rajoitteet mutta nämä kuukauden lainat eivät pitkässä juoksussakaan tuo parhamillaankaan kuin hetkittäistä hyvän olon tunnetta. Varsinkin kun meillä on näitä mäenalasia ihan omasta takaa mm. a la Vartiainen. Olisin innosta pinkeänä ja lippua salkoon vetämässä jos sopimus Mäenalasen kanssa olisi jotakin muuta muotoa kuin kuukauden laina.

Toivottavasti Saku kuitenkin saa tästä pestistään uutta buustia uralleen ja vähän auttaisi siinä sivussa meitäkin.

Pahoittelen kun olen tätä mieltä, toivottavasti kukaan ei saa kovin pahoja raivareita.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Calé mainitsikin Hurrin, joka todella yllätti minut yhden tempun verran: luisteli vauhdilla omaan päätyyn, otti kiekon (pelkäsin että kaatuu sinne päätyyn, kiekkoa kärkkyvän SaiPa-pelaajan lähelle) kääntyi hyökkäykseen ja kuskasi kiekon parilla harhautuksella hyökkäyspäätyyn. Oh-hoh, ei rohkeutta puuttunut!
Muutoinhan Hurri on ollut jokseenkin hukassa, mutta Lämsä taitaa olla kärsivällisempi hänen suhteensa, varmaan juuri pakkipulan vuoksi. Nythän siellä on jo 3 pakkia telakalla.

Latvala taitaa pian tehdä poissaoloennätyksensä tällä menolla...
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyviä pointteja Arsilta ja Calelta.

Itse olen kuitenkin sitä mieltä että nykyrosterisssa kiekollinen kakkossentteri edustaa prioriteettitarpeen kärkeä. Ymmärrän kyllä tarjonnan ja budjetin asettamat rajoitteet mutta nämä kuukauden lainat eivät pitkässä juoksussakaan tuo parhamillaankaan kuin hetkittäistä hyvän olon tunnetta. Varsinkin kun meillä on näitä mäenalasia ihan omasta takaa mm. a la Vartiainen. Olisin innosta pinkeänä ja lippua salkoon vetämässä jos sopimus Mäenalasen kanssa olisi jotakin muuta muotoa kuin kuukauden laina.

Toivottavasti Saku kuitenkin saa tästä pestistään uutta buustia uralleen ja vähän auttaisi siinä sivussa meitäkin.

Pahoittelen kun olen tätä mieltä, toivottavasti kukaan ei saa kovin pahoja raivareita.

No joo siis unelmatilannehan olisi, jos saataisi se kiekollinen kakkossentteri, joka osaisi ehkä tehdä myös maaleja. Alkaa tympimään tuo Reden pelaaminen kun ei osaa laittaa kiekkoa reppuun, vaikka paikkoja on ollut aivan uskomattoman paljon. Tämähän oli kyllä tiedossa, ettei Redenbach mikään maalitykki ole, mutta kyllähän se vähän riipii nähdä miten monta kertaa Rede on ollut hyvällä maalintekopaikalla, mutta silti haetaan syöttöä tai sitten veto lähtee plekseihin tai logoon. Vaikka Redenbach on aivan loistava ylivoiman kapellimestari, niin on hänellä siinäkin puutteita, kuitenkin jos saisi hyvän vedon aikaan ja muut sitten menisi hakkaamaan kiekkoa sisään niin saataisi vähän erilaisia tilanteita yv:lle. Nyt tuntuu vähän siltä, että vastustajatkin tietää ettei se Rede ole mikään vakava uhka pyörittäessään yv:tä, silloin laitetaan vaan syöttölinjat kiinni ja katotaan mitä Tyler tekee.

Smotherman ei ole kyllä vakuuttanut vielä yhtään. Maalin edessä vaikuttaa ihan pätevältä, mutta muuten häviää kaksinkamppailuja ja menettää kiekkoja + syötöt on usein harhaisia. Itse luulin ja odotin, että Smotherman vie lähes jokaisen kaksinkamppailutilanteen, mutta ei tunnu näin olevan. Muutenkin kaverilla on jatkuvasti naama norsun v:llä kentällä, vaikka maalikin tulisi omalle joukkueelle. Toivottavasti alkaisi onnistumisia tulemaan niin saattaisi kaveri herätä ja piristyä pelaamaan. Ehkäpä Smotherman tarvitsee vaan aikaa niin alkaa homma sujua...

Pakko myöntää, että olen Jarin kanssa samaa mieltä siitä, että en tuosta Mäenalasesta niin kauhean innoissaan ole kun on vain lainasopimus. Onhan Mäenalanen ihan mielenkiintoinen paikkaaja ja hyvä saada vähän lisäpelaajia rotaatioon otteluruuhkassa, ja muutenkin mukava seurata minkälainen pelaaja hän on, mutta sitten kuitenkin takaraivossa on ajatus ettei Saku ole meiän pelaaja ja lähtee kuitenkin jossain vaiheessa niin ei siitä kauhean innoissaan voi olla. Siinä mielessä hyvä, että Vartiainen tosiaan saa sitä peliaikaa A:ssa, enemmän kuin saisi liigaringinssä, mutta mielestäni jos tällaista kolmoskentän paikkaajaa haettiin niin olisi ihan yhtä hyvin voinut olla joku liigajyrä. Tosin Mäenalanen on varmasti halvempi ratkaisu.
 

pertteli

Jäsen
Se miksi joku ihmettelee että Vartiainen tippui kokoonpanosta, esitän vastakysymyksen, että kuka muu sieltä olisi pitänyt tiputtaa? Taavi on juniori-ikäinen ja pääsi eilen A-junnujen pelissä isoon rooliin.

Minun mielestä Rohtla, ei niitä pelipaikkoja iän perusteella jaeta. Taavihan on siis 94-syntynyt eli pelaa yli-ikäisenä A-junnuissa eli juniori-ikäinen on nyt siinä ja siinä. Paikkansa on liigassa loistavasti täyttänyt. Mutta asenteen pitäisi olla kunnossa, kun junnuissa pelaa. Ilmeisesti ollut vähän asenneongelmia.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sopanen ja Redenbach pitäisi erottaa eri ketjuihin. Kummallakaan ei ole edes aikomusta tehdä maalia, joten ei ihme ettei tulosta tule.

Tänään kaksi erää hyvää kiekkoa, jossa omasta päästä tultiin huolellisesti syöttelemällä ulos. Sitten yksi roiskiminen keskialueella & laurilamaneliukset ja vastustaja mukaan peliin.

Ihmettelen miksi Tuhkaselle ei riitä ylivoima-aikaa edes tässä pakkivajeessa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Tämän päivän Jyppi -pelistä on pakko sanoa että miten *****tissä joukkue voi sulaa viimeiseen erään noin?! Eka erä ihan Pelsujen ja peli hallussa. Toinen erä ehkä tämän kauden ylivoimaisin erä mitä miltään joukkueelta olen nähnyt ja peli toimi upeasti, aktiivisuus oli hienoa ja joka kenttä sai painetta aikaan.. Ja sitten tuli viimeinen erä jonka Jyppi vei ihan oikeutetusti 3-0. USKOMATONTA! Kaksi erää Laurilakin oli hyvä, siis oikeasti hyvä, samoin Rohtla, joka teki älyttömästä duunia kentällä ja voitti päätä pidempiä äijiä kulmissa jne. Viimeisessä erässä voittamisen pelko alkoi iskeä ja kiekot poltti lavassa, sudittiin vaan kiekkoa eteenpäin ja pomputettiin päätyyn jne.. Tuloksena kahden maalin tappio pelissä jossa näin toisessa erässä parasta Pelicans -kiekkoa vuosiin ja peli olisi voinut olla vaikka 1-5 kahden erän jälkeen..

Kai te muutkin näette miten huonosti Paakkis pelaa? Oikeasti? En halua vaikuttaa siltä että mulla olisi jotain Paakkista vastaan, mutta kun peli kuolee niin turhauttavan usein juuri siihen että se jää pyörimään kiekon kanssa, vaikka pitäisi tehdä nopeampia ratkaisuja ja ketju elää Tyrväisen liikkeestä ja duunista ja Repikin laukauksista.

Smotherman ei pääse ratkaisuvaiheissa ykkösylivoimaan, sitä ihmettelen kyllä, sillä nytkin monessa tilanteessa loi paikan itselleen, mutta surffasi kyllä monta vaihtoa vähän pelin ulkona, varmaan johtuen siitä ettei onnistumisia ole tullut. Toivon todella että kantti kestää pitää Smotherman joukkueessa, sillä meillä on siinä hyvä pelaaja käsissä, kun saa aikaa. Tekee nyt jo paljon oikeita asioita joka pelissä, ei vaan uppoa millään. Olisiko aika kokeilla Paakkiksen paikalla ylivoimassa, kun nyt Redenbach hakee liikaakin Paakkista sillä ohjauskuviolla.

Pyydän muuten anteeksi aiempia pahoja puheita Rohtlasta, kaveri tekee töitä paljon ja rohkeasti menee tilanteisiin hyvin, toisin kuin silloin joskus ennen. Ansaitsee sopimuksensa.
 

Väbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Iltaa vaan kaikille, uutta verta tulloo.

Tänään näytti jo todella lupaavalta ensimmäiset kaksi erää, pystyttiin hallitsemaan kiekkoa eikä otettu jäähyjä, voitettiin kaksinkamppailut ym. Mutta mitä tapahtui 2. erätauolla, pelistä tuli ihan muniinpuhaltelua. Eikai porukka vaan suunnannut katsetta torstaihin? Ja pari muuta huomiota pelistä: repik näytti olevan pelipäällä, pari todella hyvää syöttä ja muutenkin hyvin energinen. Toinen huomio: suurin osa vedoista suoraan logoon tai ensimmäiseen blokkaavaan pelaajaan!? Vähän voisi vetojakin yrittää parantaa. Hieman vittuuntun olo tuli tästäkin pelistä vaikka paljon hyvääkin oli.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Sopanen ja Redenbach pitäisi erottaa eri ketjuihin. Kummallakaan ei ole edes aikomusta tehdä maalia, joten ei ihme ettei tulosta tule.

Tänään kaksi erää hyvää kiekkoa, jossa omasta päästä tultiin huolellisesti syöttelemällä ulos. Sitten yksi roiskiminen keskialueella & laurilamaneliukset ja vastustaja mukaan peliin.

Ihmettelen miksi Tuhkaselle ei riitä ylivoima-aikaa edes tässä pakkivajeessa.

Koko viestistä samaa mieltä, mutta se 2-2 maalista en, vaikka okei, Laurila lähti ihan turhaan seuraamaan maalin taakse pelaajaa, mutta se oletti tietty että Manelius jää maalin eteen, mutta Perrin kaatoi Maneliuksen ja sitten soikin jo omissa. Ei oikein voi syyttää kumpaakaan mun mielestä.
Saarenheimo ja Sopanen sopi mielestäni jo aiemmin ihan hyvin yhteen ja Smotherman siihen kenties.. Redenbach voisi korvata Paakkiksen ykkösessä.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kai te muutkin näette miten huonosti Paakkis pelaa? Oikeasti? En halua vaikuttaa siltä että mulla olisi jotain Paakkista vastaan, mutta kun peli kuolee niin turhauttavan usein juuri siihen että se jää pyörimään kiekon kanssa, vaikka pitäisi tehdä nopeampia ratkaisuja ja ketju elää Tyrväisen liikkeestä ja duunista ja Repikin laukauksista.
.

Minusta tuntuu, että jokainen tässä osiossa näkee tämän ja aina jauhetaan jokaisen kauden alussa, miten Paakkista ei pitäisi kärkiroolissa peluuttaa. Eiköhän se siellä vielä pelaile 10 peliä, jonka jälkeen Lämsäkin tajuaa, että kaveri on parhaimmillaan alempien ketjujen sentterinä, jossa on varmaan liigan paras. Itseni toistamiseksihan tämä menee, mutta näin se vain on.

Rohtlaa on nostettu esiin täällä paljon ja olen kyllä samaa mieltä, että on kyllä ansainnut paikkansa kokoonpanosta. Kysymys kuuluukin, että kuka pitäisi tiputtaa pois, jotta saadaan myös Vartiainen takaisin?
 

Grafix

Jäsen
Eka matsi tällä kaudella ja muutama viiltävä havainto.

Toinen erä oli erityisesti hyvää pelaamista kun lähdettiin nopeasti omista ja mentiin vauhdilla keskialueen yli. Heti jos jäätiin hieromaan sinne omaan päähän pakkipakkeja ja muita hidastuksia ja kädettömyyksiä, niin haettiin vaikeuksia omalle jengille. Nyt noita pakkeja pitäisi kyllä saada jostain kaivettua jalkeille tai ollaan pulassa. Laurilat ja Maneliukset ei tuu riittämään yhtään mihinkään eikä pitäisi olla mitään asiaa pelaavaan osastoon.

Hyökkäyksestä ei nyt oikein kukaan noussut esiin häikäisevyydellään. Repik tarjoili muutamia maukkaita esim Tyrväiselle, mutta ei maistunut. Sopanen veteli välillä ihan omalla pelikirjalla sekä omalla lätkällä ja Smotherman hiihteli pelin ulkopuolella. Mäenalaselle löisin koko kauden lappua käteen jos vain mahdollista. Iso kaveri, liikkuu hyvin ja uskaltaa mennä peliin sisään. Pieni pelaamattomuus paistaa, mutta uskon että kaverista olisi paljonkin iloa talven aikana.

Ylivoima oli perilahtelaiseen tapaan perinteisesti heikkoa, mutta alivoiman surkeus oli pienoinen yllätys. Toki Jyp pelasi hyvää yyveetä, mutta ei boksin läpi pitäisi pystyä puhkomaan ihan noin reteesti mitä eilen tapahtui.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
Toisessa erässä peli olisi pitänyt tappaa, mutta ei niin ei. Mielestäni Julle ei ole ykköketjun kaveri ja eilenkin nähtiin, että kädet eivät ole luotuja maalintekoon. Paikkoja paljon, vedot pääsääntöisesti Twisteriin. Duunia Julle tekee lujasti ja saa aiheutettua jäähyjä, hyvä niin. Mutta ykkösylivoimaan Julle ei kuulu, kuten ei Paakkiskaan.
Itse koittaisin Repik-Reetu-Vili ketjua, koska Repik näyttää olevan miltei ainoa joukkueesta, joka voisi osata tehdä maalin, kun paikka tulee. Ketjun kaksi muuta osaa luoda ne paikat. Ja maaleja tarvitaan todella kipeästi.

Henkka oli eilen mun silmään todella hyvä, kuten Pietilä, Rohtla ja Ritamäkikin. Manelius ei ole vieläkään Liiga-tason pakki.

Kuinka pitkään Lämä härkäpäisesti peluuttaa kädettömiä niin ykkösketjussa kuin ykkösylivoimassa?
Vai kuinka pitkään Lämän annetaan yleensä peluuttaa? Tulokset ovat kamalia...
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Ihailtaa oli katsoa eilen ulkomaalaisvahvistuksen pelaamista ja valitettavasti se ulkomaalainen oli Perrin. Silloin kun piti suorittaa niin silloi myös tapahtui. Meidän ulkomaalaisiin ei peli kaatunut, mutta ei myöskään mitään joukkueen selkään nostamista tapahtunut pahalla hetkellä. Ymmärrän toki, että Perrin on kalliinpi kuin Repik ja Smotherman yhteensä, mutta toisaalta Perrin on myös melkein tuplasti tehokkaampi kuin Repik ja Smotherman.

Täytyy oikeasti ihmetellä mitä toisella erätauolla tapahtui. Pelicans pelasi todella hyvää vieraspeliä kaksi ensimmäistä erää ja sitten täydellinen sulaminen! Kuinkakohan monta laukusta JYP pelurit "blokkasivat"? YV:llä on keinot aika vähissä ja toki aika paljon vaikutusta on Leimun ja Latvalan puuttumisella.

Tylerin, Sopasen, Paakkiksen ja viivapakkien pelaamisesta edellä onkin jo kirjoitettu.

Tämän viikon vierasjoukkueet on kyllä murhaa eli toivottavsati saadaan Sportilta täysi pistepotti perjantaina.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Huikea oli tuo Kudelkan peliaika eilisessä pelissä. Rapiat 27 minuuttia. Hyvin toki jaksoi ja kantoi saamansa vastuun mutta verrokkina ihmettelen Tuhkasen saamaa peliaikaa 14 minuuttia, joka oli Hurrin jälkeen toiseksi vähiten. Jäikö Tuhkaselta peli kesken (en huomannut sellaista) vai eikö luottamusta valmennuksen suunnalta riitä.

Asiasta toiseen. Paakkis rikkoi eilen jo nyt viime kauden maalisaldon ja on tällä hetkellä paras maalintekijämme. Kertoneeko siitä, että kehitystä kohdallaan tapahtunut vaiko jostain muusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös