Oisko noin Tappara-pelin osalta ? Ilin selostuksen perusteella ( en nähny peliä) päästiin kuitenkin maalipaikoille ja oltiin hyvin pelissä mukana. Ettei vain oltais tänään hävitty paremmalle ?
Ihan radion perusteella kyselet tällaisia?
Oisko noin Tappara-pelin osalta ? Ilin selostuksen perusteella ( en nähny peliä) päästiin kuitenkin maalipaikoille ja oltiin hyvin pelissä mukana. Ettei vain oltais tänään hävitty paremmalle ?
A) Uskon, että pitkässä runkosarjassa joukkueen sisällä peliminuuttien ero on parempi olla skaalalla 12-22 minuuttia kuin 3-27 minuuttia. Ykkös-kakkosketjun ukkoja pitäis kuormittaa mahollisimman vähän alivoimalla ja pitää toisaalta niillä minuuteilla kolmosen-nelosen ukot lämpimänä. Ja ihan nyrkkisääntönä mielellään tiukka vaihtokuri siinä, että ylipitkät 50-90 sekunnin vaihdot minimoidaan (pl. 5vs3-ylivoimat ja pelin 2 viimeistä minuuttia). Lisäks jos ukkojen laatu riittää, niin pelataan ihan normiviisikoilla erikoistilanteita myöten, jotta tasakentällisten peluutusrytmi ei sekotu ihan totaalisesti.^^
A) Johtava voisi varmaan kertoa miten minuutit on jaettava voittavassa jääkiekossa.
B) Olisi myös mukava kuulla - vaikkapa tiivistettynä - minkä tahansa valitsemasi SM-liiga joukkueen pelikirja.
Keväällä 2016 sitten katsotaan missä mennään.
Ei ole mitään syytä oottaa niin kauan, jos Pelicansin peli on vielä ensi syksynäkin samaa kuraa kuin se on nyt. Luulen että Lämsän potkut on vain ajan kysymys, valitettavasti. Tämä kausi saatetaan ja todennäköisesti tullaankin menemään loppuun Lämän valmentamana mutta jos seuraavakin lähtee liikkeelle aivan yhtä surkeasti, on valmentajanvaihto jo seuran imagonkin kannalta pakko tehdä.
Toivon olevani väärässä, mutta tällä hetkellä mikään ei puolla sitä.
Ei ole mitään syytä oottaa niin kauan, jos Pelicansin peli on vielä ensi syksynäkin samaa kuraa kuin se on nyt.
Luulen että Lämsän potkut on vain ajan kysymys, valitettavasti.
Ens kaudessa on se "hyvä puoli", että joukkoe rakentuu pitkälti Lämsän haluamilla pelaajilla.
Tällöin kritiikin suoltamisellekin on paremmat painoarvot olemassa.
Juu, niin toivon, mutta valmentajan vaihtaminen kesken kauden/projektin on aina valitettavaa. Näin tulee kuitenkin Lämsän kohdalla käymään, olen melko varma tästä.Älä valehtele, itse toivot noita potkuja.
PS. Joukkue kirjoitetaan joukkue.
Vielä taistellaan, vielä taistellaan. Tänään kaikki palstaveljet hallille, näytetään joukkueelle taas se kuudennen kenttäpelaajan voima ! Kaikki muu paitsi äänekäs kannustus on keskisormen näyttö pelaajille.
Totta puhuen olen kauden aikana joitakuita pelejä kaikilta joukkueilta katsonut. Tuloksena olen huomannut selkeän surkeita pelejä muillakin sarjataulukon alapäässä olevilta joukkueilta. Esim. juuri menossa oleva ottelu Blues-TPS on kyllä ihan karmeeta kuraa molemmilta. Oikein toivoo Pelsun pääsevän pelaamaan tuollaisia, täydellisen epäorganisoitunutta joukkuetta vastaan,Onpahan taas erikoista pelaamista ensimmäisessä erässä. Miksei minkään muun jengin peli näytä ikinä noin huonolta?
Voi herranjumala miten huono puolustaja Henri Laurila on! Miten tuo mies voi pelata liigatasolla?
Listaan tähän Pelicansin liigatasoiset puolustajat:
Juha Leimu (varauksin)