Mikä hemmetin 5-6p? Kyllä se on tästä viikosta otettava 6p tai sitten aletaan keskittymään ensi kauteen.Kahden kotipelin viikko, Sport torstaina ja IFK lauantaina.
5-6p otettava, kaikki sen alle on pettymys.
Mikä hemmetin 5-6p? Kyllä se on tästä viikosta otettava 6p tai sitten aletaan keskittymään ensi kauteen.Kahden kotipelin viikko, Sport torstaina ja IFK lauantaina.
5-6p otettava, kaikki sen alle on pettymys.
Sen verran korjaan, että SaiPalla ja JYPillä on huonompi pistekeskiarvo. Kaksi kotipeliä tällä viikolla, joten pistekeskiarvon on pakko kyllä nousta tämän viikon aikana.Nämä ovat niitä vastustajia jotka täytyy nyt hoitaa, eikä saisi mitään mahalaskuja tulla kuten Kookoo- ja Saipa -peleissä. Ässillä on ulkomuistista tällä hetkellä liigan huonoin pistekeskiarvo, mutta tällä hetkellä sijoitus 11. ja se paranee vain voittamalla.
Onko jokin hyvä syy olettaa, että Härkälän istuttaminen tässä vaiheessa Kiven tilalle parantaisi joukkueen esityksiä mitenkään oleellisesti? Itse en usko sellaiseen vaihtoehtoon pätkääkään enkä oikeastaan siihenkään että Kerttula uhraisi pitkäjänteisyys-periaatteensa ja lähtisi valmentajan vaihtoon tällä(kin) kaudella.Tästä viikosta 6 pistettä on otettava. 0 pistettä ja homma alkaa olla taas viime kausien tapaan täysin negatiivista, pelkkää tuskaa ja ahdistusta joka puolella, faneissa varsinkin, ja melko varmasti joukkuekin alkaa oireilla pikkuhiljaa.
Jos Kivi ei saa joukkuetta voittamaan, niin Kivi pitää sitten vaihtaa.
Ei ole mitään syytä olettaa mitään, kunhan vain sanoin että Kivi ulos, jos homma ei toimi. Tuskin tapahtuu, mutta mun mielipide se on, sillä olen aivan vtun kyllästynyt taas tähän pleijarihaaveiden "karkaamiseen" alkukaudesta (vaikka ei se vielä mihinkään ole karannut, mutta pelko perseessä tässä taas ollaan).Onko jokin hyvä syy olettaa, että Härkälän istuttaminen tässä vaiheessa Kiven tilalle parantaisi joukkueen esityksiä mitenkään oleellisesti? Itse en usko sellaiseen vaihtoehtoon pätkääkään enkä oikeastaan siihenkään että Kerttula uhraisi pitkäjänteisyys-periaatteensa ja lähtisi valmentajan vaihtoon tällä(kin) kaudella.
Onko jokin hyvä syy olettaa, että Härkälän istuttaminen tässä vaiheessa Kiven tilalle parantaisi joukkueen esityksiä mitenkään oleellisesti? Itse en usko sellaiseen vaihtoehtoon pätkääkään enkä oikeastaan siihenkään että Kerttula uhraisi pitkäjänteisyys-periaatteensa ja lähtisi valmentajan vaihtoon tällä(kin) kaudella.
Niin.. samaa mieltä minkä jo toisessa ketjussa sanoinkin, että tämän kauden osalta en uskoisi itsekään valmentajan vaihdoksella olevan isoakaan merkitystä. Mutta jos tuollainen ratkaisu tehtäisiin, niin kyse olisikin enemmän jo ensi kaudesta. Ainoa mikä on varmaa on se, että tapahtuipa aivan mitä tahansa, niin Härkälä on ensi kaudella päävalmentaja, ja piste. Eli tilanteen niin vaatiessa en näe syytä miksei hän sitten voisi ottaa ohjat jo tällä kaudella, jotta ennen kaikkea saataisiin jatkumoa ja rajapintaa jo ensi kauteen.. moniahan mietityttää ja suorastaan kammoksuttaa Härkälä, miksei kiistatta itseäkin, lähinnä kait siksi että mies kuulemma valmentaa atumaisempaa kiekkoa kuin Atu itse. Mutta se nyt ei kuulu tähän ketjuun..Ei ole mitään syytä olettaa mitään, kunhan vain sanoin että Kivi ulos, jos homma ei toimi. Tuskin tapahtuu, mutta mun mielipide se on, sillä olen aivan vtun kyllästynyt taas tähän pleijarihaaveiden "karkaamiseen" alkukaudesta (vaikka ei se vielä mihinkään ole karannut, mutta pelko perseessä tässä taas ollaan).
Tilanne on se, ettei tällä kaudella kannata potkia Karria pois ja ottaa Härkälää uppoavan laivan kapteeniksi. Antaa Härkälän aloittaa puhtaalta pöydältä ensi kaudella ja pidetään vaikka sellainen vara budjetissa, että jos yhtä hyvin lähtee kuin tämän kauden YV niin joku osaaja tilalle.Niin.. samaa mieltä minkä jo toisessa ketjussa sanoinkin, että tämän kauden osalta en uskoisi itsekään valmentajan vaihdoksella olevan isoakaan merkitystä. Mutta jos tuollainen ratkaisu tehtäisiin, niin kyse olisikin enemmän jo ensi kaudesta. Ainoa mikä on varmaa on se, että tapahtuipa aivan mitä tahansa, niin Härkälä on ensi kaudella päävalmentaja, ja piste. Eli tilanteen niin vaatiessa en näe syytä miksei hän sitten voisi ottaa ohjat jo tällä kaudella, jotta ennen kaikkea saataisiin jatkumoa ja rajapintaa jo ensi kauteen.. moniahan mietityttää ja suorastaan kammoksuttaa Härkälä, miksei kiistatta itseäkin, lähinnä kait siksi että mies kuulemma valmentaa atumaisempaa kiekkoa kuin Atu itse. Mutta se nyt ei kuulu tähän ketjuun..
Mutta etenkin jos nyt tästä loppuviikosta jäätäisiin kokonaan nollille, niin jonkinlaisten toimenpiteiden on ainakin noustava harkintaan sen jälkeen, kun vielä taukokin alkaa sopivasti
Vai pitäisikö lyödä rahat kiinni yhteen lisävalmentajaan sittenkin, pätevin vapaana oleva, joka suostuisi tulemaan ja tuomaan uutta näkökantaa?Isoja minuutteja pelaava kiekollinen pakki (joka pystyy oikeasti myös tehoilemaan) tarvitaan. Nyt ollaan McCoshenilla menty mutta hänen vahvuutensa ovat enemmän yleispelaamisessa, vaikka onkin yllättävän hyvin tehoja tehnyt
Älä luovu turhaan kiekosta, puolusta riittävän ylhäältä
Kaks ekaa voi budjetoida 0p otteluiksi. Kolmesta vikasta keskimäärin 2p per matsi. Sekin voi olla optimismia.Jos vilkaistaan vähän eteenpäin niin myös seuraava viiden ottelun pätkä, eli aika marraskuun loppuun asti, on järkevintä käsitellä yhtenä pakettina. Siinä on pelejä.. noh, vähän laidasta laitaan: JYP (v), Tappara (k), Pelicans (k), KalPa (v), SaiPa (k). Joku voisi pitää tuota jopa aika hankalana pätkänä, mutta kyllä tuolle sellainen kahdeksan pistettä (eli 1,5p/peli) täytyy voida asettaa tavoitteeksi. Sillä saldolla pistekeskiarvo olisi senkin jälkeen vasta 1,35p/peli
Hyvä uutinen on toki edelleen se, kun nyt on jo nähtävillä, että tällä kaudella varmasti tavallista pienempi pistemäärä tulee riittämään kympinsakkiin..
Veikkaus tarjoaa vieläpä markkinoiden korkeinta (tai melkein korkeinta) kerrointa Ässille. Muut tahtovat kyllä välillä peesata Veikkausta näissä, mutta tällä hetkellä ainakin haisee pelikelpoiselta.Ässien heikkoon vierasmenestykseen voisi tästä pelistä saada korjausta, mutta onhan Jyp kotonaan suosikki voittamaan, jokainen voi tykönään miettiä kuinka suuri suosikki on kyseessä, Veikkauksella nyt kerroin 3.55 Ässille, jota voi hyvinkin harkita.