Pelsujen peliasut olisivat tosiaankin tyylikkäämmät ilman Kärkkäisen logoa. Tämä toki erityisesti siksi, että mainokset tekevät paidoista rumempia.
Sen enempää analysoimatta herra Kärkkäisen älyvapaita puheita, hänen hinkuaan tuoda mielipiteitään julki, tai kauppatalon julkaisemia paska-aviiseja, keskustelu siitä, ketkä ovat yhteistyökumppaneiksi sopivia, tulisi rajata erittäin tarkasti (mikäli sillä olisi seurauksia seuran tasolla).
Esimerkki tästä: Versowood on kaiketi vieläkin Pelicansin sponsori, vaikka sekä entisiä että nykyisiä omistajia vastaan on tullut veropetostuomioita ja -syytteitä. Mitenkä toimitaan heidän kanssaan?
Kärkkäisen mukana oleminen ei siis nähdäkseni ole mikään mahdoton ongelma - mikäli omistajansa olisi jatkuvasti (edes joka toinen kuukausi) kommenttiensa kanssa esillä, asia olisi toinen. Lisäksi, mikäli rajattaisiin yhteistyökumppaneiden ulkopuolelle yhtiöt, joiden omistajat tai johto ovat syyllistyneet rikoksiin, tällöin myös Kärkkäinen olisi ulkona.
Loppukaneettina: yhteistyökumppaneiden ”puhtauden” edellyttäminen rajaa kumppanit kyllä todella harvaan. Syömme ja juomme joka päivä tuotteita, joita valmistavat yhtiöt tekevät maailmalla joka päivä pahempia (juridisia tai eettisiä) rikoksia kuin Kärkkäinen tai Versowood, vaikka sitä ei mielellään ajattele.
Ja toki, jotta ensimmäinen kappale ei jää ainoaksi aiheeseen liittyväksi kappaleeksi - CHL-kotipaita näyttää omaan silmään tämän kauden komeimmalta.