Niin siis TPS on ennenkin pelannut Hämeenlinnassa mustassa paidassa, joten miksei jatkossakin.Onko esim. HIFK:n, HPK:n tai Ässien kotipelipaita niin tumma, että TPS ei voisi pelata mustalla paidalla?
Uusi kausi ja ehkä myös uudet pelipaidat.
Ainakin Tappara uudistaa paitaansa:
Luultavasti myöhemmin tänään saadaan parempaa kuvaa paidasta.
Tuliko muuten noista Tapparan paidoista ikinä parempaa kuvaa? Vai onko niitä julkistettu vielä?
Avausviestissä mainituista Tapparan uusista räteistä on muuten kuvia Tapparan some-kanavissa, esim. Instagramissa.
Meillä on siinä mielessä hieno väriyhdistelmä, että se ei hirveästi rajaa sponsoreita pois tässä mielessä. Mustavalkoiseen mainokseen varmasti suurin osa firmoista voi suostua, sellainen variantti kun voi kuitenkin olla olemassa tiettyjä tarpeita varten jos värejä ei ole mahdollista käyttää. Mutta yritäppä saada sitten joku räikeän värin omaavan mainos punavalkoiseksi HIFK:n paitaan. Ei taida enää helpolla onnistua.Kuten aiemminkin totesinkin, niin on todella hienoa, että sponsorit ovat mustavalkoisiin mainoksiin suostuneet, pelipaita on todella tyylikäs ja mielestäni mainoksetkin nousevat siitä paremmin "esille", kuin vastaavasta tilkkutäkistä. Ymmärrän kyllä niitäkin, joiden mielestä mustavalkoiset mainokset "sulavat" paitaan, jolloin niitä ei mahdollisesti tule samalla lailla noteerattua.
Kuten sanoin, en löytänyt mistään sellaista mainintaa että pelipaidoista toisen täytyisi olla tumma ja toisen vaalea. "Kotijoukkue valitsee oman paitansa, ja vierasjoukkue joutuu ottamaan tämän huomioon" ja "On tuomarin tulkintakysymys, muistuttavatko paidat liikaa toisiaan". En ainakaan itse näe mitään estettä sille että HPK:n, IFK:n, Ässien ja monen muun joukkueen pelipaidat sekoittuisivat TPS:n mustaan paitaan.Heitin tuon aiemman oletukseni perustuen siihen muistikuvaan, että lähes kaikilla joukkueilla on tummat kotipaidat, jolloin vierasjoukkueen tulisi käyttää vaaleaa pelipaitaa.
En ainakaan itse näe mitään estettä sille että HPK:n, IFK:n, Ässien ja monen muun joukkueen pelipaidat sekoittuisivat TPS:n mustaan paitaan.
Kuten sanoin, en löytänyt mistään sellaista mainintaa että pelipaidoista toisen täytyisi olla tumma ja toisen vaalea.
Pelicanssilla ainakin onnistunut kaikkien mainosten vaihtaminen valkoiseen ja turkoosiin, niin miksei muillakin? Tän kauden paidasta ei ole vielä itsellä tietoa, mutta luulisin että kisojen jälkeen kun julkaistaan pelaajasopimuksia niin jos sieltä sit samalla ois uudet kuvat pelipaidoista.Meillä on siinä mielessä hieno väriyhdistelmä, että se ei hirveästi rajaa sponsoreita pois tässä mielessä. Mustavalkoiseen mainokseen varmasti suurin osa firmoista voi suostua, sellainen variantti kun voi kuitenkin olla olemassa tiettyjä tarpeita varten jos värejä ei ole mahdollista käyttää. Mutta yritäppä saada sitten joku räikeän värin omaavan mainos punavalkoiseksi HIFK:n paitaan. Ei taida enää helpolla onnistua.
En ottanut pahalla, eikä tarkoitukseni ollut esittää asiaa noin kun sen koit. Se on totta, että onhan niitä hienojakin pelipaitoja vuosien saatossa ollut muillakin joukkueilla ja ne ovatkin poikkeuksetta näyttäneet paremmilta, kuin tilkkutäkkiverrokkinsa. Sekin on totta, että viime kauteen asti mentiin Tepsissäkin tilkkutäkeillä, tarkoitin vain sitä, että niitäkin on vuosien saatossa ollut välillä räikeämpiä ja välillä hillitympiä malleja. Tepsi ei ole keksinyt mitään uutta, mutta taitaa kuitenkin olla Liigan ainoa joukkue jonka pelipaita on täysin kaksivärinen. Toki tässä on se, että musta ja valkoinen ovat suhteellisen helppoja värejä toteuttaa tuollainen pelipaita.
Pelicansille ja Ässille iso peukku kolmos paidoista
Ilveksellä oli myös viime kaudella ja muistaakseni Ilves käytti kolmospaitaa useammin kuin Ässät.Toki näin voi ihan hyvin ollakin, en ole ihan niin kartalla näistä, mutta ei niitä kolmospaitoja noiden lainauksessa mainittujen joukkueiden lisäksi käsittääkseni ole tai jos onkin, niin niitä ei käytetä.
Tästä ihan samaa mieltä ja soisinkin, että kaikilla joukkueilla olisi tarvittaessa käytössään myös kolmospaidat.
Itse toivon Tapparan pelaavan ensi kauden kahdella peliasulla. Valkoinen kotona, sininen vieraissa.
Mutta eiväthän yhteistyökumppanit suostu laittamaan logoaan paitoihin kuin täsmälleen omilla tunnusväreillään, eihän tämä tämmöinen nyt ole millään mahdollista, vai miten se jargoni täällä nyt pelipaitakeskusteluissa menikään.En huomannut, että tässä ketjussa olisi TPS:n uusia pelipaitoja kuvina linkitetty. Liitteenä poimittu kuva TPS:n palstalta.
Kunhan tuohon Tepsin paitaan lätkäistään logon ylle joku kaljamainos ja logon alle joka pelaajalle omat Nesteen/K-Kaupan yms. mainokset niin ihan samanlainen rätti se on kuin muutkin.
Vielä kun saisi noi neliönmuotoset mainokset pois rinnuksista niin puhuttaisiin Liigan TOP4-räteistä. Onhan se toki muutenkin hieno nykyään.Ässät jatkanee samoilla paidoilla kuin viime kaudella.
Ainakin minä olen maininnut tuosta joskus aikoja sitten. Edelleen: tästä maasta löytyy monikin konserni joka kieltää logon värien muokkaamisen. Olen ollut yli 20 vuotta kauppiaana yhdessä tällaisessa.Mutta eiväthän yhteistyökumppanit suostu laittamaan logoaan paitoihin kuin täsmälleen omilla tunnusväreillään, eihän tämä tämmöinen nyt ole millään mahdollista, vai miten se jargoni täällä nyt pelipaitakeskusteluissa menikään.
Jep, nuo neliöt ovat heikko suoritus.Vielä kun saisi noi neliönmuotoset mainokset pois rinnuksista niin puhuttaisiin Liigan TOP4-räteistä. Onhan se toki muutenkin hieno nykyään.
Kolmospaitaa saisi käyttää vähän useammin kuin jossain halloween -teemapeleissä. Komia kun on.
Haluaisin ehdottomasti nähdä Porin vaakunan Ässien paidassa, ja muutenkin olisi hieno lisä paitoihin. Tepsillä lienee ainakin omassaan Turun vaakuna.
Sen kuitenkin tiedän minäkin että yksikään graafinen ohje ei pakota laittamaan logoa valkoiseen laatikkoon. Logo väreineen voidaan yleensä sulauttaa paitaan ilman sitä laatikkoakin. Erittäin harvoin paidan väri on sellainen että tämä ei ole mahdollista firman ohjeen mukaan / se ei näy tai on muuten epäkelpo. Tällöinkin löytyy parempia kuin valkoinen laatikko ratkaisuja. Liigaseuroilla on muutenkin liian vähän aikaa keskittyä tälläisiin laatuasioihin. Pitäisi olla yksi henkilö joka vastaisi siitä että kaikki tuotteet ja esim mainokset tulevat mediakuutioista ja "donitseista" oikein ulos.Ainakin minä olen maininnut tuosta joskus aikoja sitten. Edelleen: tästä maasta löytyy monikin konserni joka kieltää logon värien muokkaamisen. Olen ollut yli 20 vuotta kauppiaana yhdessä tällaisessa.
Itsekin olen sitä mieltä että paidat ovat tyylikkäämpiä kun mainokset on muokattu seuran värimaailman mukaan, mutta se rajoittaa pois osan mahdollisista sponsoreista.
En ole sitä väittänytkään, vaan totesin että eräät firmat on todella tiukkoja logojensa värityksen suhteen. Ja minäkin olen sitä mieltä ett varsinkin nuo valkoiset laatikot häiritsee kaikesta eniten.Sen kuitenkin tiedän minäkin että yksikään graafinen ohje ei pakota laittamaan logoa valkoiseen laatikkoon.
Sen kuitenkin tiedän minäkin että yksikään graafinen ohje ei pakota laittamaan logoa valkoiseen laatikkoon. Logo väreineen voidaan yleensä sulauttaa paitaan ilman sitä laatikkoakin.